İçeriğe Yönlendir

Konfor Ağırlıklı Lastik Ebat Seçimi


Çağrı Alaf

Recommended Posts

Çağrı Alaf

10 güne şöyle güzel bi 4 tane Yazlık set alayım diyorum. Falken Ziex310 97 V XL ( - 97 Rakamı 730 KG Taşıabilir, V Harfi 240KM/h'ya dayanabilir. XL etiketi ise Ekstra Kuvvetli Yanak anlamına gelir - ) özelliklerinde lastikler tercih edeceğim orası garanti. Ancak bulunduğum ilçede yollar Mayın tarlasından hallice. Aracım ağır Süspansiyonlar sert. Karayollarına çıkmadan pek arabanın tadı da çıkmıyor. Pat küt sesler hoş olmuyor.

 

Şehir içinde pıtır pıtır giden bir lastiğim olsun diyorum. Şu an üzerinde 5 senelik 205 - 55 - 16 Turanza'lar var. Hem bırakma yapıyorlar hem Yanakları yere yapışık mukavemet kaybolmuş Konfor namına sıfır. Konfora dayalı Lastik ebatlarında yanakları uzun lastik seçilmesi gerekiyor ancak aynı zamanda %3'ü geçmeyin diyorlar. %3'ü geçmedikten sonra ölçüyle de pek oynayamıyoruz.  Bu %3 olayı ne kadar doğru onu da bilmiyorum. Bilen varsa ışık tutsun.

 

Aracın Orjinal Ebatları 205 ve 215 / 55/16 .  205/60/16 lastiğe çok yumuşak diyorlar ama onu da fabrika tavsiye etmiyor. Yanak artınca Viraj hakimiyeti azalıyor diye. Herkes bir şey diyor. Direksiyon Pompasını yorarsın Tabanla Yanakla oynama diyen bile var. Siz konfor adına lastik alacak olsanız nasıl bir adım izlersiniz ? 205'ten 215'e çıkmak 1 santim yanak koyuyor bu yeterli mi yoksa kumar oynayıp 205/60'mı takalım.

 

 

Dipnot: İlgili konulardan devam etmek istedim ancak canlandıramadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

10 güne şöyle güzel bi 4 tane Yazlık set alayım diyorum. Falken Ziex310 97 V XL ( - 97 Rakamı 730 KG Taşıabilir, V Harfi 240KM/h'ya dayanabilir. XL etiketi ise Ekstra Kuvvetli Yanak anlamına gelir - ) özelliklerinde lastikler tercih edeceğim orası garanti. Ancak bulunduğum ilçede yollar Mayın tarlasından hallice. Aracım ağır Süspansiyonlar sert. Karayollarına çıkmadan pek arabanın tadı da çıkmıyor. Pat küt sesler hoş olmuyor.

 

Şehir içinde pıtır pıtır giden bir lastiğim olsun diyorum. Şu an üzerinde 5 senelik 205 - 55 - 16 Turanza'lar var. Hem bırakma yapıyorlar hem Yanakları yere yapışık mukavemet kaybolmuş Konfor namına sıfır. Konfora dayalı Lastik ebatlarında yanakları uzun lastik seçilmesi gerekiyor ancak aynı zamanda %3'ü geçmeyin diyorlar. %3'ü geçmedikten sonra ölçüyle de pek oynayamıyoruz.  Bu %3 olayı ne kadar doğru onu da bilmiyorum. Bilen varsa ışık tutsun.

 

Aracın Orjinal Ebatları 205 ve 215 / 55/16 .  205/60/16 lastiğe çok yumuşak diyorlar ama onu da fabrika tavsiye etmiyor. Yanak artınca Viraj hakimiyeti azalıyor diye. Herkes bir şey diyor. Direksiyon Pompasını yorarsın Tabanla Yanakla oynama diyen bile var. Siz konfor adına lastik alacak olsanız nasıl bir adım izlersiniz ? 205'ten 215'e çıkmak 1 santim yanak koyuyor bu yeterli mi yoksa kumar oynayıp 205/60'mı takalım.

 

 

Dipnot: İlgili konulardan devam etmek istedim ancak canlandıramadım.

205'ten 215'e çıkmak yanağı değil de tabanı etkiler. Konfor için yanağı sertleştirilmiş lastik tercih etmemek gerek ama bulunduğun yerin koşulları da önemli. Yumuşak yanaklar da balon yapabiliyor. Yanağı 60'a çıkarmak biraz olumlu etki eder. Yani 205/60R16 lastik konforu artırır.

 

Burada atlanmaması gereken detay; yanak büyüdükçe konfor artar, viraj hakimiyeti azalır. Yani ya konfordan ya virajdan ödün vermek gerek :) 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın

Belki konuyu görmüşsünüzdür ben de daha yeni falken ecorun aldım. Aşağı linki bırakayım pek çok görüş mevcut. Eğer yollar kötü süspansiyonlar sert ise V değil H alın derim. V lastikte özellikle yerdeki taşları lastik çok sektiriyor..

Nokian İline dan Falken Ecorun a Zorunlu Geçiş - Sayfa 3 - Yaz Lastikleri - Oto Club Türkiye (otoclubturkiye.com)

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Konfor istiyorsan (arttırabildiğin derecede genişlik) + yanak kalınlığı ve en önemlisi yumuşak lastik..

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

215/55 ebadında yanak 118,25 mm, 205/60 ebadında 123 mm çıkıyor yanak.

205/60 olursa tabanda dar, yanakta geniş bir lastik olur ki, taban ölçüsü konforu yanak kalınlığı da viraj kabiliyetini olumsuz etkiler diye düşünüyorum.

2013 Focus 'ta FALKEN 215/55R16 93V ZIEX ZE310 ECORUN kullanıyoruz 2019 sonundan beri. Bir sorun yaşamadık şimdilik.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

205'ten 215'e çıkmak yanağı değil de tabanı etkiler. Konfor için yanağı sertleştirilmiş lastik tercih etmemek gerek ama bulunduğun yerin koşulları da önemli. Yumuşak yanaklar da balon yapabiliyor. Yanağı 60'a çıkarmak biraz olumlu etki eder. Yani 205/60R16 lastik konforu artırır.

 

Burada atlanmaması gereken detay; yanak büyüdükçe konfor artar, viraj hakimiyeti azalır. Yani ya konfordan ya virajdan ödün vermek gerek :) 

Oran sabitse Taban genişledikçe Yanak genişler abi. Mesela 215 / 55 ile 205 / 55 arasında 0.7 mm Yanak genişliği var. 215 daha yüksek yanaklı O da şuradan geliyor ;

 

215/55/16 - > Taban 215 Milimetre Yanak 215 in Yüzde 55 i yüksekliğinde. 16 Jant Çapı İnç değerinden

 

Ben Viraj ve Konfor ikisi birden olmaz mı diye kafa patlatıyorum da zor gibi ikisinden de azar azar yap ortaya yap diyeceğim lastikçiye 😄

 

Ozkan çoban yazdı:

Konfor istiyorsan (arttırabildiğin derecede genişlik) + yanak kalınlığı ve en önemlisi yumuşak lastik..

Falken Yumuşak diyorlar sevmeyen görmedim. 

 

Recep Selim Kaya yazdı:

215/55 ebadında yanak 118,25 mm, 205/60 ebadında 123 mm çıkıyor yanak.

205/60 olursa tabanda dar, yanakta geniş bir lastik olur ki, taban ölçüsü konforu yanak kalınlığı da viraj kabiliyetini olumsuz etkiler diye düşünüyorum.

2013 Focus 'ta FALKEN 215/55R16 93V ZIEX ZE310 ECORUN kullanıyoruz 2019 sonundan beri. Bir sorun yaşamadık şimdilik.

Değerli fikriniz için teşekkürler hocam. Dikkate alacağım. 

 

Tayfun Aydın yazdı:

Belki konuyu görmüşsünüzdür ben de daha yeni falken ecorun aldım. Aşağı linki bırakayım pek çok görüş mevcut. Eğer yollar kötü süspansiyonlar sert ise V değil H alın derim. V lastikte özellikle yerdeki taşları lastik çok sektiriyor..

Nokian İline dan Falken Ecorun a Zorunlu Geçiş - Sayfa 3 - Yaz Lastikleri - Oto Club Türkiye (otoclubturkiye.com)

Dikkate alacağım abi, bu harfleri biraz da yabancı forumlarda araştırayım bakalım neler çıkacak. 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Oran sabitse Taban genişledikçe Yanak genişler abi. Mesela 215 / 55 ile 205 / 55 arasında 0.7 mm Yanak genişliği var. 215 daha yüksek yanaklı O da şuradan geliyor ;

 

Tamam bunda hemfikiriz, zaten o değerler yüzdelik değer ama 0,7 mm yanak çok fark oluşturmaz :) 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

 

Tamam bunda hemfikiriz, zaten o değerler yüzdelik değer ama 0,7 mm yanak çok fark oluşturmaz :) 

İşte oraya takılıyorum bende abi fark oluşturacak kadar bir ebat takalım şöyle 1-2 santim dediğimizde %3 kırmızı çizgisini geçiyormuşuz. Ona fabrika izin vermiyor cidden nereden baksam %3 ve üzeri önerilmiyor.

 

Taban 1 santim yanak 0.7 cm genişeyecek 4 tekerde 4 santim yere basan alan değişiyor. Basınç daha fazla alana dağılacak. Yanaklarda kasislerden ve çukurlardan geçerken 2 tekerden toplam 1.5 Santim gibi bir değer kazandığından bir nebze avantaj. Bu yeterli olur mu yoksa kafayı kırıp 60 taksam taban kısa kacalak 0.3 mm daha yanak kazanacağım.  2 Tekerde yarım santim yapar güzel değer ama Bu seferde 2007 Corollalar gibi viraja girmekten korkuyorum. Araba ile beraber yolcular viraj dönsün istemiyorum :D 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Bu seferde 2007 Corollalar gibi viraja girmekten korkuyorum. Araba ile beraber yolcular viraj dönsün istemiyorum :D 

E ama akıbet bu :D Baştan belli bu, yanağı artırdıkça viraj bozulacak.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Tayfun Aydın yazdı:

V değil H alın derim. V lastikte özellikle yerdeki taşları lastik çok sektiriyor..

H Konfor açısından daha mı iyi hocam  ?

 

Murat Sahın yazdı:

E ama akıbet bu :D Baştan belli bu, yanağı artırdıkça viraj bozulacak.

Hepsinden biraz biraz olacak mecbur ne yardan ne serden. Senin 2.0T'ya bi 18 lik OPC Snowflake jantı takalım da hangi ebat diye uğraşmak zorunda kalmayalım :D 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Çağrı Alaf yazdı:

H Konfor açısından daha mı iyi hocam  ?

 

Hepsinden biraz biraz olacak mecbur ne yardan ne serden. Senin 2.0T'ya bi 18 lik OPC Snowflake jantı takalım da hangi ebat diye uğraşmak zorunda kalmayalım :D 

4 mevsim V tipi var memnun değilim açıkçası konforsuz. Zaten lastikçilerde önermiyor

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağrı Alaf yazdı:

Hepsinden biraz biraz olacak mecbur ne yardan ne serden. Senin 2.0T'ya bi 18 lik OPC Snowflake jantı takalım da hangi ebat diye uğraşmak zorunda kalmayalım :D 

Ben orjinalciyim :) Değişik takıntılarım var benim. Mesela koltuk kılıfından nefret ederim. Koltuklar yıpranmışsa döşemeciye gidilir kılıfçıya değil. Kullanacağım aksesuar (4 kapılı sedan için) cam filmi ve yine camlara rüzgarlık. Hatta mesela aracın arkasında 2.0T yazıyorsa sökerim o yazıyı :) Gören 1.6 sansın. Öyle daha eğlenceli oluyor. Vaktiyle Gürcistandan gelme bir passatı vardı arkadaşın. Gürcü plakalı, belirli aralıklarla sınırdan çıkması gerekenlerden. V6 olan 300 hp'lik bir araçtı ama bununla ilgili bir emare görünmüyordu dışarıdan. Yolda BMW'leri falan gaza getirip getirip dikiz aynasından izlemek çok keyifli :D 

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Murat Sahın yazdı:

Ben orjinalciyim :) Değişik takıntılarım var benim. Mesela koltuk kılıfından nefret ederim. Koltuklar yıpranmışsa döşemeciye gidilir kılıfçıya değil. Kullanacağım aksesuar (4 kapılı sedan için) cam filmi ve yine camlara rüzgarlık. Hatta mesela aracın arkasında 2.0T yazıyorsa sökerim o yazıyı :) Gören 1.6 sansın. Öyle daha eğlenceli oluyor. Vaktiyle Gürcistandan gelme bir passatı vardı arkadaşın. Gürcü plakalı, belirli aralıklarla sınırdan çıkması gerekenlerden. V6 olan 300 hp'lik bir araçtı ama bununla ilgili bir emare görünmüyordu dışarıdan. Yolda BMW'leri falan gaza getirip getirip dikiz aynasından izlemek çok keyifli :D 

Cidden hala koltuk kılıfı takan var mı :) yalan dünya değil mi kime kalacak koltuklar hocam 3 ayda bir temizler miss gibi binerim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Murat Sahın yazdı:

Ben orjinalciyim :) Değişik takıntılarım var benim. Mesela koltuk kılıfından nefret ederim. Koltuklar yıpranmışsa döşemeciye gidilir kılıfçıya değil. Kullanacağım aksesuar (4 kapılı sedan için) cam filmi ve yine camlara rüzgarlık. Hatta mesela aracın arkasında 2.0T yazıyorsa sökerim o yazıyı :) Gören 1.6 sansın. Öyle daha eğlenceli oluyor. Vaktiyle Gürcistandan gelme bir passatı vardı arkadaşın. Gürcü plakalı, belirli aralıklarla sınırdan çıkması gerekenlerden. V6 olan 300 hp'lik bir araçtı ama bununla ilgili bir emare görünmüyordu dışarıdan. Yolda BMW'leri falan gaza getirip getirip dikiz aynasından izlemek çok keyifli :D 

Öyle bir anlattın ki 3.2 V6 Vectra Alıp arkasına 1.6 yazasım geldi abi. :D 

 

Ozkan çoban yazdı:

4 mevsim V tipi var memnun değilim açıkçası konforsuz. Zaten lastikçilerde önermiyor

93 Ağırlık bana yetmiyor 97'de V'den aşağısı yok. W alsam daha mı sert olur konfor açısından acaba 

Ozkan çoban yazdı:

Cidden hala koltuk kılıfı takan var mı :) yalan dünya değil mi kime kalacak koltuklar hocam 3 ayda bir temizler miss gibi binerim

Ben varım Hocam :D 1.5 Santim Sünger üzeri kumaş. Tasarım bana ait. :)

 

 

L3IzM8.jpg                           6yuDa8.jpg

 

Yorum bağlantısı
Tayfun Aydın
Çağrı Alaf yazdı:

H Konfor açısından daha mı iyi hocam  ?

 

Hepsinden biraz biraz olacak mecbur ne yardan ne serden. Senin 2.0T'ya bi 18 lik OPC Snowflake jantı takalım da hangi ebat diye uğraşmak zorunda kalmayalım :D 

H daha yumuşak olduğu için konforu daha iyi

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban
Çağrı Alaf yazdı:

Öyle bir anlattın ki 3.2 V6 Vectra Alıp arkasına 1.6 yazasım geldi abi. :D 

 

93 Ağırlık bana yetmiyor 97'de V'den aşağısı yok. W alsam daha mı sert olur konfor açısından acaba 

Ben varım Hocam :D 1.5 Santim Sünger üzeri kumaş. Tasarım bana ait. :)

 

 

L3IzM8.jpg                           6yuDa8.jpg

 

Hocam yanlış anlaşılma olmasın ben V tipi derken hız kodunu değil, lastiğin deseni olarak söyledim. Şimdi valla kılıfları görünce hemen sökmek geçti içimden :D 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen

Orijinal ölçünüzden küçük lastik var üzerinde şuan, 215/55R16 ile devam edin derim. Gerçi D segment bir araç için küçük değerler bunlar, focus 3 kullanıyor.

 

Daha da konfor isteniyorsa 15" e geçmek gerekir. Muayenede de sıkıntı olabiliyor direkte yazan değerler dışında bir lastik ölçüsü.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

215/55R16 ile devam edin derim. Gerçi D segment bir araç için küçük değerler bunlar, focus 3 kullanıyor.

Bende anlamadım hocam. Bir ara Fabrika verisini boşver deyip 225 55 16 takasım gelmedi değil ama randıman alamamaktan paramın boşa gitmesinden korkuyorum. // Fabrika %3'e kadar değiştirebilirsiniz diyor 225 55 16 ile 215 55 16 arasında %1.6 fark var. Bilemedim 😳

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Falken ilk sezon iyi fakat 2. sezondan itibaren sert diye okudum birçok yorumda.

Nokian Powerproof konfor odaklı bir lastik. 16 jantta orijinalin dışına pek çıkma şansı yok çünkü sapma hemen aşıyor.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

hocam şehiriçi kullanımda lastik basıncını düşürüp uzun yola çıkarken basınçları arttırırsanız aynı lastikte farklı yerlerde hem viraj hem konfor kazanabilirsiniz :)

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin
Çağrı Alaf yazdı:

Aracın Orjinal Ebatları 205 ve 215 / 55/16 .  205/60/16 lastiğe çok yumuşak diyorlar ama onu da fabrika tavsiye etmiyor. Yanak artınca Viraj hakimiyeti azalıyor diye. Herkes bir şey diyor. Direksiyon Pompasını yorarsın Tabanla Yanakla oynama diyen bile var. Siz konfor adına lastik alacak olsanız nasıl bir adım izlersiniz ? 205'ten 215'e çıkmak 1 santim yanak koyuyor bu yeterli mi yoksa kumar oynayıp 205/60'mı takalım.

 

 

 

Lastiğin orijinali 55 ise 60 yapmanızda sürtme haricinde bir sorun olacağını düşünmüyorum.

Ben olsam 205-60-16 lastik alırdım.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağrı Alaf yazdı:

10 güne şöyle güzel bi 4 tane Yazlık set alayım diyorum. Falken Ziex310 97 V XL ( - 97 Rakamı 730 KG Taşıabilir, V Harfi 240KM/h'ya dayanabilir. XL etiketi ise Ekstra Kuvvetli Yanak anlamına gelir - ) özelliklerinde lastikler tercih edeceğim orası garanti. Ancak bulunduğum ilçede yollar Mayın tarlasından hallice. Aracım ağır Süspansiyonlar sert. Karayollarına çıkmadan pek arabanın tadı da çıkmıyor. Pat küt sesler hoş olmuyor.

 

Şehir içinde pıtır pıtır giden bir lastiğim olsun diyorum. Şu an üzerinde 5 senelik 205 - 55 - 16 Turanza'lar var. Hem bırakma yapıyorlar hem Yanakları yere yapışık mukavemet kaybolmuş Konfor namına sıfır. Konfora dayalı Lastik ebatlarında yanakları uzun lastik seçilmesi gerekiyor ancak aynı zamanda %3'ü geçmeyin diyorlar. %3'ü geçmedikten sonra ölçüyle de pek oynayamıyoruz.  Bu %3 olayı ne kadar doğru onu da bilmiyorum. Bilen varsa ışık tutsun.

 

Aracın Orjinal Ebatları 205 ve 215 / 55/16 .  205/60/16 lastiğe çok yumuşak diyorlar ama onu da fabrika tavsiye etmiyor. Yanak artınca Viraj hakimiyeti azalıyor diye. Herkes bir şey diyor. Direksiyon Pompasını yorarsın Tabanla Yanakla oynama diyen bile var. Siz konfor adına lastik alacak olsanız nasıl bir adım izlersiniz ? 205'ten 215'e çıkmak 1 santim yanak koyuyor bu yeterli mi yoksa kumar oynayıp 205/60'mı takalım.

 

 

Dipnot: İlgili konulardan devam etmek istedim ancak canlandıramadım.

205 yerine 215 takarsanız bir miktar yumuşar süspansiyon kalitesi. ama ciddi fark beklemeyin. yeni lastik takacağınız için oluşacak fark zaten onu göstermez bile. ama yol tutuş bir miktar iyileşir. 55 yanak yerine 60 takarsanız çap yüzde 3 kadar büyüyor. araç yükseliyor.  KM sayacının farkını aşmayacaksa o da olur. ama bu sefer aracın yanal tutunma limitleri azalır.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

15 janta geçilip yanak kalınlaştırılır, 205/60/15 ile yanak 10 mm artar. Bozuk yollarda bolan yapabilir ama ben olsam xl almazdım. Bu arada süspansiyon ne durumda, belki sorun ondadır. 

Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Arkadaşlar eurorepar diye bir lastik markası duydunuzmu hiç?Lastikleri yenileyecem..Bu gün lastikçime uğradım bu markayı tavsiye etti..Yumuşak ve sessizmiş..İnternette hiç yorum bulamadım bu marka hakkında..Tanesine 320 tl diyor..

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...