İçeriğe Yönlendir

Ford Puma mı Focus mu?


Oğuz Aköz

Recommended Posts

Oğuz Aköz

Arkadaşlar Merhaba. 2012 1.4 TDCİ Titanium paket fiestamı hem otomatik araç almak hemde bagaj kapasitesini arttırmak için satma kararı aldım. Fakat alacağım araç konusunda biraz kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. 220-230 bin civarı bir bütçem olacak fiestamı sattığımda. Bu fiyat bandında alabileceğim 2016-2017 Ford Focus Titanium 1.5TDCi 40-50 bin km otomatik veya Sıfır Ford Puma Style paket iki araç var. Artılarıyla eksileriyle açıklama yapmanızı isteyeceğim sizlerden. Siz olsanız hangisini neden seçerdiniz? Evet ikisi de farklı segment araçlar ama benim bütçeme yakınlığı bir yandan da sıfır araç alma arzusu Puma'yı ön plana çıkarsa da yol tutuşu ve güvenlik sürüş keyfiyle de focus'a kayıyorum. :)

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Aslında ikisinin birbirine kıyaslanması doğru değil, biri suv, biri binek otomobil, biri dizel biri benzinli. Birinin 3 yaşında olan ve geçmişte nasıl kullanıldığını bilmediğiniz bir modelinin fiyatına diğerinin sıfırını alabiliyorsunuz :) 

 

Bagajları hacim bakımından eşdeğer görünse de pumanın yükleme anlamında avantajı var bagaj kapağından dolayı hocam. Ufak ta olsa bir fark ile pumanın bagajı daha yüksek hacme sahip.

Yakıt tüketimleri kağıt üzerinde aynı gibi görünse de dizel focusun daha az yakacağı aşikar ancak aradaki yakıt farkı dizelin sesini ve bir sürü ekstra derdini (dpf başta geliyor) çekmeye değer mi onu iyi düşünmek gerek. Sonuçta arada benzin ve motorinin fiyat farkı haricinde, 100km/litre bakımından çok bir fark olmayacaktır. Pumanın suv olması belki virajda onu focusa rakip yapmaz, ancak tüm ford modelleri gibi, sınıfına göre iyi yol tutuyordur muhakkak. Yüksek sürüş pozisyonu yola ve trafiğe hakimiyeti artırır, altının daha yüksek olması ise aracın altını sürtmek gibi dertleri yüksek oranda azaltır.

Galiba ispanyolca konuşuyorlar ama https://www.youtube.com/watch?v=zOJLhBudVCQ şunu bırakıyım, siz izleyip yol tutuşa kendiniz karar verin. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Daha iyi bir fikir vereyim, dizel focus yerine benzinli focus değerlendirin bence. Hem model yılı yükseltme şansınız olur hemde daha iyi bir kıyaslama olur. 

Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu
(düzenlendi)

Bu konu da neden sonuç ilişkili yorum yapamam ama, Ben olsam tercihi mi Puma dan yana kullanırdım, 

Öncelikle tasarımı benim çok hoşuma gidiyor, Sıfır bir araç olduğu için 3 yıl muayene derdi yok, Lastikleri sıfır, İçerisinde sigara içilmemiş, Neredeyse 5 yaş daha genç, ve bir süre daha makyaj görmeyeceği için aracın yüzü de kolay eskimeyecek, 50-60.000 civarında yaşayacağınız arızaların hiçbirini bir süre puma da yaşamayacaksınız. Tabi birde garantisinin olması en büyük tercih sebebim,  

 

 

 

tarihinde Burak Kuşçu tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Her halükarda Focus alırım ben. Sedancıyım suvları sevmiyorum. Bu benim şahsi düşüncem. Fakat 0 araç olduğu için Puma'yı tercih edebilirsin araç tasarımı filan çok güzel. Neticede Ford! ;) 

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

duruşu ve sportif olması açısından ben puma alırdım. araba ben burdayım diyor resmen😄 yeni araba hem garantide var. ikinci el arabanın nasıl çıkacağını kestirmek zor biraz şans işi.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

puma derim ama biraz dolusu olsun, bu arada suv değil alakasıda yok, yüksek B+ araç, şekil şemal güzel dıştan, bagajda havuz var vs. içi direk fiesta az daha ferahçık....

Focus sıfır olaydı Focus derdim ama onunda dolusu olacak...

 

imkan varsa en üst paket al, opsiyonlar hariç yoksa uçuyor fiyat...

 

sıfır candır gerisi heyecan bunuda belirtiyim...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Ali Cihangiroğlu yazdı:

puma derim ama biraz dolusu olsun, bu arada suv değil alakasıda yok, yüksek B+ araç, şekil şemal güzel dıştan, bagajda havuz var vs. içi direk fiesta az daha ferahçık....

Focus sıfır olaydı Focus derdim ama onunda dolusu olacak...

 

imkan varsa en üst paket al, opsiyonlar hariç yoksa uçuyor fiyat...

 

sıfır candır gerisi heyecan bunuda belirtiyim...

 

https://www.ford.com.tr/otomobiller/ford-puma

 

Kokpiti filan diğer suvlara göre yüksek değil sedanlardan az bişey yüksek kaliyor ama Fordun kendisi de suv diyor. Bil istedim. 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt

Seçenek bu ikisi ise bence focus olmalı. Coralla 2021 sıfır km de alabilirsiniz bu bütçeye. Üstelik arka aksi da bağımsız süspansiyon var. Yol tutuş anlamında bir sorun olmaz. Bir deneme sürüşü yapın bence.

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Ali Cihangiroğlu yazdı:

imkan varsa en üst paket al, opsiyonlar hariç yoksa uçuyor fiyat...

 

Bütçe dahilinde şu an 2020 model Style paket alınabiliyor. Bir üst paket için ödenmesi gereken miktar nereden baksan 100 bin civarında (Ford options ile alınırsa).

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

İki araç arasından “0” olması sebebi ile Pumayı tercih ederdim.Gönül Focus’tan yana ancak mantık Puma.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Bizim burda kiraya taşınan yeni evli çift aldı Focus. Araba sıfır km olmasına rağmen kapıda yatmakta. Dizel ve otomatik.  Çalıştığını görmedik. Puma Focusun yanında cücük gibi kalıyor. Alıcaksanız Focus alın. Her iki arabanında servis ücretlei çok yüksektir. bunuda dikkate alın. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç

Ben bayiye focus alma niyetiyle gitmiştim. Gözüme ecosport çarptı. Beklenti meselesi aslında. Focus manuel benzinliydi ecosport tam otomatik turbo benzinli. Şehir içinde ecosport çok daha pratik bir araçtı. Ayrıca 1.0 motorun yarı yarıya vergi avantajı. Benzer bir durum sizdeki. B SUV ve focus. Focus un powershift şanzımanını unutmayın. Geçmişinde nasıl kullanıldı? Puma da çift kavramalı ama en azından ilk siz kullanacaksınız. Tam otomatiğin de avantajı buydu ecosport ta sıkıntı çıkarma olasılığı çok daha düşük diye b SUV tercih etmiştim. Şunu da belirteyim dizelin bakım maliyeti yüksek vs konusu geride kaldı günümüz benzinli motorları da aşağı yukarı aynı. Puma tercih ederseniz ecoboost motor bakım fiyatı epey yüksek.

Yorum bağlantısı
Oğuz Aköz

Bayiye gidip iki aracı da gördüm. Evet dış kasa olarak kesinlikle puma çok hoş. Ama focus içerisine oturunca bile farklı hissettiriyor. Performans açısından istenileni fazlasıyla karşılayan bir araba. Ama puma da sıfır. 3 yıl kafan rahat. Çok zor bir tercih. Yinede tek elden temiz kullanılmış focus tercihim olacak gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Çağatay Kılınç yazdı:

Şunu da belirteyim dizelin bakım maliyeti yüksek vs konusu geride kaldı günümüz benzinli motorları da aşağı yukarı aynı. Puma tercih ederseniz ecoboost motor bakım fiyatı epey yüksek.

Katılmıyorum. Ülkemizde motorin kalitesi halen çoğu istasyonda standarttan çok uzak. Bunun üzerine dizelin dpfsi var, adbluesi var. LPG takılmamış benzinli motorun dayanımı genel olarak dizelden iyidir. Mesele rutin bakım masrafı değil, neticede hepsinde aynı parçalar değişiyor (aynı filtreler, benzer fiyata sahip yağ) ama işte klavuz dışı arıza görülme olasılığı dizelde daha fazla. 

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Muhammet Ali Deli yazdı:

 

https://www.ford.com.tr/otomobiller/ford-puma

 

Kokpiti filan diğer suvlara göre yüksek değil sedanlardan az bişey yüksek kaliyor ama Fordun kendisi de suv diyor. Bil istedim. 

biliyorum zaten, Forda baya yakınımdır :)  suv falan değil bakma desin onlar, hatta alakası bile yok, yüksek yakışıklı fiesta bu puma...

Yurdaer Elay yazdı:

 

Bütçe dahilinde şu an 2020 model Style paket alınabiliyor. Bir üst paket için ödenmesi gereken miktar nereden baksan 100 bin civarında (Ford options ile alınırsa).

o zaman mani talk tabii...

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Murat Sahın yazdı:

Katılmıyorum. Ülkemizde motorin kalitesi halen çoğu istasyonda standarttan çok uzak. Bunun üzerine dizelin dpfsi var, adbluesi var. LPG takılmamış benzinli motorun dayanımı genel olarak dizelden iyidir. Mesele rutin bakım masrafı değil, neticede hepsinde aynı parçalar değişiyor (aynı filtreler, benzer fiyata sahip yağ) ama işte klavuz dışı arıza görülme olasılığı dizelde daha fazla. 

 

Özellikle 5w20 yağ konusunda kullanıcılar servislerden çok şikayetçi.. Yıllar geçtikçe yağın fiyatı ucuzlamış gerçi ama yine de pahalı.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Yurdaer Elay yazdı:

 

Özellikle 5w20 yağ konusunda kullanıcılar servislerden çok şikayetçi.. Yıllar geçtikçe yağın fiyatı ucuzlamış gerçi ama yine de pahalı.

Hocam 10/40 yarı sentetik yağ fiyatı bekliyor yurdumun benzini araç kullanıcısı. 5w20 benim lineanın yağından pahalıdır. Alışılagelmiş kanının aksine bu durumda rutin bakımlar küçük hacimli turbo benzinlilerde dizellerden pahalıya gelebiliyor. Eskiden kimse yakıt filtresi değiştirmezdi atmosferik benzinlilerde. 98 model astra f almıştım vaktiyle, araba 300 bin km'deydi. Sanırım üzerinde takılı olan benzin filtreside lpg filtresi de 150 bin km'dir falan takılıydı :D Arabanın umrunda değildi, ne arıza ışığı ne başka bir şey. Bakıma gittiğimde havalandırmadan kötü bir koku gelmesinden şikayet ettim. Arabadan bir polen filtresi çıkarttılar, benle yaşıt falandı heralde, resmen ot bitmişti filtrede :D Haliyle 10/40 yarı sentetik yağı da koyunca bu kadar filtre de değişmeyince bakım ucuzdu. O yüzden insanımız turbo direk enjeksiyonlu küçük benzinlilerin bakım masraflarına çok içerliyor :) 

 

Ama yine de mesela dpf yok, adblue yok, ikide bir enjektör arızası çoğunlukla yok. Salt bunlar bile tercih sebebi. Düzgün bir TSI ya da Ecoboost alacak bütçem olsa asla dizele yaklaşmazdım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağatay Kılınç
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Katılmıyorum. Ülkemizde motorin kalitesi halen çoğu istasyonda standarttan çok uzak. Bunun üzerine dizelin dpfsi var, adbluesi var. LPG takılmamış benzinli motorun dayanımı genel olarak dizelden iyidir. Mesele rutin bakım masrafı değil, neticede hepsinde aynı parçalar değişiyor (aynı filtreler, benzer fiyata sahip yağ) ama işte klavuz dışı arıza görülme olasılığı dizelde daha fazla. 

Maliyetten kastım sadece bakım yönünden. Ancak şu da bir gerçek ki standart atmosferik motorlar gibi de değil. Yoksa açacağı arızaları düşünürsek ecoboost TSI gibi motorların dizelden farklı olacağını düşünmüyorum. Ciddi komplike sistemler. Şimdiki yeni nesil dizel üniteler biraz daha hassas kaldı ki bakımlı bir TDCİ motorun (Euro 4) yüzbinlerce km '' anahtar değmeden" tabiri ile  yol alabildiği de epey görülmüştür. Tabi bu konuda konuşulacak olursa epey uzar gider konu :) netice ile ben senelik 15 k km yapmıyorsam ne LPG ne dizel tercih etmem.

tarihinde Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

focus güvenlik ve konfor olarak üstün ama puma çok keyifli duruyor, puma tercih ederdim galiba. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Eğer bir kıyaslamada seçeneklerden biri 0 km ise hiç sorgulamam onu tercih ederim. O kadar para verdiğim herhangi bir ürünün garantili olması gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...