İçeriğe Yönlendir

Akaryakıt Alırken Dikkat


Ahmet Çankaya

Recommended Posts

Murat Sahın

Ankara Çubuk'ta çarşı merkezinde PO var. Sahibini de pompacısını da tanırım. Pompacısı baba dostudur. O anlattı, ayda bir PO ekipleri gelip depo temizliği yapıyormuş. Onlar temizledikten 2 hafta sonra da benzinlik sahibi bizzat yapıyormuş yine depo temizliğini. Ben hep pompacı olarak çalıştım, hiç ayda iki defa deposu temizlenen benzinlik görmemiştim der hep. Bir de depoları hep doludur, dinlenmiş yakıt satar. Motorin için güzel bir durum bu. 

Yine başka bir PO şubesi var, o da Esenboğa Havalimanında yer alıyor. Bizim bütün araçlara bu benzinlik yüzünden enjektör yapıldı. Depoları su alıyor çünkü. Özellikle MAN TGM kamyonumuzun su ayırıcısında fark ediyorum bu durumu. Her depoda 600 ml'den fazla su ayrıştırıyor kamyon. Bu arada özel amaçlı araç olduğu için hidroliklerin yerleştirilebilmesi adına deposu küçültülmüş. Maksimum 80 litre mazot alıyor. 

Aynı markanın iki istasyonu bile bu kadar farklıyken, farklı markaların eşdeğer olduğuna kim söylerse söylesin ikna olmam.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz
Madde madde gideyim soldan sağa doğru. (imla hatalarını görmüyoruz tabi)
 
 
-  Akaryakıt kalitesi her lisanslı bayide aynıdır.
- Tüm istasyonlarda satılan akaryakıtın, standartlara uygun olma zorunluluğu vardır.
- Vatandaşlarımız ucuz olanı tercih edebilir.
 
 
+ Aynı değildir, bu mantığa göre PO, OPET, SHELL, farkı olmaması gerekir, kullanıcı bile yakıtı anında hisseder. Cümleyi akaryakıt kalite standardı aynıdır demek daha doğrudur. 
Şöyleki "Standart" ölçütü rakamla en az 2 olmalıdır ise diğer ürünün 2,3 2,5 2,6 olması aynı kalite anlamına gelmez, simit gibi, standart 10 cm çap ise, susamlı simidi es geçemezsin.
Zaten alt cümlede standarda uygun olur diyor. Ucuz olanı tercih etme meselesi, tercih meselesidir. Fakat,  "Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim" atasözünü de unutmamak gerekir.
 
- Şehirler arası yakıt kalitesi değişmez.
 
+ Kalite standardı olarak değişmez doğru, ancak her şehrin mevsimsel şartları gereği akaryakıtın fiziki özellikleri değişir şu aylarda batı illeri ile doğu illeri arasındaki sıcaklık farkı ürünü değiştirir. 
 
- Bayiler arası fiyat farkı, akaryakıt kalitesinden kaynaklanmaz.
 
+Doğru fakat bayi kısmını açmak gerekir ilk olarak. Yolda "BilmemNeOil" olarak görülen bayide "Motorin 5,50" olarak bir fiyat ile karşılaşılırsa, aracın motor sağlığı açısından uzak durmak gerekir. İkinci olarak fiyatlama kısmı, akaryakıt istasyonunun ortalama karlılığı %8-%10 arasındadır. Motorin fiyatı şimdi 6,84 ise en büyük rakam %10 düşelim 6,15 e kadar kabul edilebilir. Ancak bu rakamı adı sanı belli olan, köklü firmalarda kabul edebiliriz ki karşılaşması zordur. "Gel abi mazut bizde 5,85" diye bir fiyat varsa orda bir PÜRÜZ vardır.
 
-Katkılı ve pahalı akaryakıt daha kalitelidir. Anlayışı doğru değildir.
 
+ Burada çok ciddi bir acemilik veya mantık hatası var. Katkılı akaryakıt denilen aslında "Farklılaştırılmış Ürün" demektir. Özetle akaryakıtın içine katılan kimyasallar ile daha fazla yanma veya daha az kurum oluşturma veya oluşan kurumları temizleme özellikleri verilir akaryakıta. Buna binaen şimdi 6,84 olan motorin fiyatını "yok kardeşim ben katkı koydum bunu 7,20 ye satıcam" diyemez hiç bir istasyon veya bayi. Çünkü fiyatı belirleyen bizatihi EPDK nın kendisidir. Yani sen ister katkılı yap ister katkısız yap fiyat aynı kalır bayiler arasında. Misal Po Active3 teknolojisini çıkarttı, Opet de yıllardır Full Force vardı, yok bunlar katkılı ürünler bunları şu paradan satacağız diye bir durum söz konusu değildir. Zaten katkılı ile katkılı olmayan akaryakıt atasındaki fiyat farkı 3 kuruşdur, 55 lt depoda  1,65 TL fark yapar [emoji3]. 1,65 TL fark yukarıdaki verdiğim simit örneğindeki gibi susam üstü çörek otu gibi düşebilirsiniz.
 
- İstasyondan alınan yakıt sebebi ile oluşan zarar bayi tarafından karşılanır.
 
+ Doğru buradaki sorumluluk istasyondadır. Zaten istasyonların paket sigortasının içerisinde kloz olarak alınır bu standarttır, sadece teminatı düşük veya yüksek kısmında inisiyatif kullanılır.
+ Aracın alınan yakıttan dolayı arıza yapması durumunda aranan en önemli şart, oluşan bu arızanın belgelendirilmesidir. Motorunuz bozuldu servis veya ustaya gittiniz, servis veya usta arızanın kötü yakıt kaynaklı olduğunu bir rapor ile size vermek zorundadır ki siz de o rapora istinaden hak arama talebinde bulunabilesiniz. Ancak bu iş genelde lafta kalır, usta araç sahibine "Abi arıza mazuttan" der fakat bunu bir rapora yaz kaşe imza yap desen yapamaz.
  
Kocaelideki 2 tane farklı total istasyonunda mazot 6 tl, alınmaz mı yani?
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Köksal Yılmaz yazdı:
Hasan Karabekiroglu yazdı:
Madde madde gideyim soldan sağa doğru. (imla hatalarını görmüyoruz tabi)
 
 
-  Akaryakıt kalitesi her lisanslı bayide aynıdır.
- Tüm istasyonlarda satılan akaryakıtın, standartlara uygun olma zorunluluğu vardır.
- Vatandaşlarımız ucuz olanı tercih edebilir.
 
 
+ Aynı değildir, bu mantığa göre PO, OPET, SHELL, farkı olmaması gerekir, kullanıcı bile yakıtı anında hisseder. Cümleyi akaryakıt kalite standardı aynıdır demek daha doğrudur. 
Şöyleki "Standart" ölçütü rakamla en az 2 olmalıdır ise diğer ürünün 2,3 2,5 2,6 olması aynı kalite anlamına gelmez, simit gibi, standart 10 cm çap ise, susamlı simidi es geçemezsin.
Zaten alt cümlede standarda uygun olur diyor. Ucuz olanı tercih etme meselesi, tercih meselesidir. Fakat,  "Ucuz mala para verecek kadar zengin değilim" atasözünü de unutmamak gerekir.
 
- Şehirler arası yakıt kalitesi değişmez.
 
+ Kalite standardı olarak değişmez doğru, ancak her şehrin mevsimsel şartları gereği akaryakıtın fiziki özellikleri değişir şu aylarda batı illeri ile doğu illeri arasındaki sıcaklık farkı ürünü değiştirir. 
 
- Bayiler arası fiyat farkı, akaryakıt kalitesinden kaynaklanmaz.
 
+Doğru fakat bayi kısmını açmak gerekir ilk olarak. Yolda "BilmemNeOil" olarak görülen bayide "Motorin 5,50" olarak bir fiyat ile karşılaşılırsa, aracın motor sağlığı açısından uzak durmak gerekir. İkinci olarak fiyatlama kısmı, akaryakıt istasyonunun ortalama karlılığı %8-%10 arasındadır. Motorin fiyatı şimdi 6,84 ise en büyük rakam %10 düşelim 6,15 e kadar kabul edilebilir. Ancak bu rakamı adı sanı belli olan, köklü firmalarda kabul edebiliriz ki karşılaşması zordur. "Gel abi mazut bizde 5,85" diye bir fiyat varsa orda bir PÜRÜZ vardır.
 
-Katkılı ve pahalı akaryakıt daha kalitelidir. Anlayışı doğru değildir.
 
+ Burada çok ciddi bir acemilik veya mantık hatası var. Katkılı akaryakıt denilen aslında "Farklılaştırılmış Ürün" demektir. Özetle akaryakıtın içine katılan kimyasallar ile daha fazla yanma veya daha az kurum oluşturma veya oluşan kurumları temizleme özellikleri verilir akaryakıta. Buna binaen şimdi 6,84 olan motorin fiyatını "yok kardeşim ben katkı koydum bunu 7,20 ye satıcam" diyemez hiç bir istasyon veya bayi. Çünkü fiyatı belirleyen bizatihi EPDK nın kendisidir. Yani sen ister katkılı yap ister katkısız yap fiyat aynı kalır bayiler arasında. Misal Po Active3 teknolojisini çıkarttı, Opet de yıllardır Full Force vardı, yok bunlar katkılı ürünler bunları şu paradan satacağız diye bir durum söz konusu değildir. Zaten katkılı ile katkılı olmayan akaryakıt atasındaki fiyat farkı 3 kuruşdur, 55 lt depoda  1,65 TL fark yapar emoji3.png. 1,65 TL fark yukarıdaki verdiğim simit örneğindeki gibi susam üstü çörek otu gibi düşebilirsiniz.
 
- İstasyondan alınan yakıt sebebi ile oluşan zarar bayi tarafından karşılanır.
 
+ Doğru buradaki sorumluluk istasyondadır. Zaten istasyonların paket sigortasının içerisinde kloz olarak alınır bu standarttır, sadece teminatı düşük veya yüksek kısmında inisiyatif kullanılır.
+ Aracın alınan yakıttan dolayı arıza yapması durumunda aranan en önemli şart, oluşan bu arızanın belgelendirilmesidir. Motorunuz bozuldu servis veya ustaya gittiniz, servis veya usta arızanın kötü yakıt kaynaklı olduğunu bir rapor ile size vermek zorundadır ki siz de o rapora istinaden hak arama talebinde bulunabilesiniz. Ancak bu iş genelde lafta kalır, usta araç sahibine "Abi arıza mazuttan" der fakat bunu bir rapora yaz kaşe imza yap desen yapamaz.
  

Kocaelideki 2 tane farklı total istasyonunda mazot 6 tl, alınmaz mı yani?

Ben alıyor ama katkılı alıyom 😛 %10 mm u 12 mi İskonto diyor diye. Po da iş Bankası %5 indiriyor huylandirdiniz ona dönecem  deopoda 15 20 lira oynayacak bak şimdi

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Köksal Yılmaz yazdı:

Kocaelideki 2 tane farklı total istasyonunda mazot 6 tl, alınmaz mı yani?

 

Yorum yok, marka güzel, istasyonlara ve fiyata birşey diyemem.

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Ben alıyor ama katkılı alıyom 😛 %10 mm u 12 mi İskonto diyor diye. Po da iş Bankası %5 indiriyor huylandirdiniz ona dönecem  deopoda 15 20 lira oynayacak bak şimdi

 

Her işte var bi hayır

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Kutluay Selçuk yazdı:

Tüpraşta çalışan Kimya Mühendisi akrabam var,bizzat rafineriyi ziyaret ettim,tüm markalar aynı rafineriden sıraya girip tankerleri dolduruyor,opet,shell,bp,petrol ofisi,total falan filan...

hepsinde aynı yakıt var,boşuna marka seçimi yapmaya gerek yok,ha sonradan akaryakıt bayi yolda alavere dalavere yapar mı bilmem

lukoil de çalışan bir arkadaşım katkı kısmının istasyonun kattığını söyledi. Samsunda shell den lpg aldım araba uçarak gitti ve az da yaktı ama ankara ulustaki shelden aldığımda araba çok daha fazla yaktı ve çekiste biraz düşüktü.

Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

kia sıfır kamyonete ucuz diye sürekli bilmem bir şey oilden mazot alan adam enjektörlerin anasını ağlattı 10 binlik oldu.bir garantiden yaptıracağım diye çalmadığı kapı kalmadı.

bir başka örnek: yurtdışına çıkmıştım.bu sürede eşim yakıtı x bir istasyondan almış. döndüğümde araca bindim bildiğin kağnı. eski halinden eser yok. yakıtlar karışınca belki anlamıyoruz ama böyle durumlarda yakıt kalitesi bariz belli oluyor.

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
(düzenlendi)

1 kere sadece 1 kere BP veya Opet yerine TP'den  bir sonra ki Bp'ye ulaştırcak kadar, tüp aldım 1 ay motor arıza ışığı yandı. Tekrar BP'den 3  kere ağzına 3 kere burnuna yakıt çektirdim Tüp Tankında kuru yer kalmadı Arıza ışığı söndü. 

tarihinde Çağrı Alaf tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Çağrı Alaf yazdı:

1 kere sadece 1 kere BP veya Opet yerine TP'den  bir sonra ki Bp'ye ulaştırcak kadar, tüp aldım 1 ay motor arıza ışığı yandı. Tekrar BP'den 3  kere ağzına 3 kere burnuna yakıt çektirdim Tüp Tankında kuru yer kalmadı Arıza ışığı söndü. 

 

Shell, PO ve OPET/Aygaz arasında gezerim sürekli ben. Bir defa mecburiyetten BP 'den aldım bobin gitti.

Antalya 'dan Shell doldurup yola çıtım. Korkuteli civarlarında arıza lambası yaktı. ELM327 vardı yanımda da girip arızayı söndürdüm.

 

Muhtemelen bobin gidiciydi BP 'ye denk geldi. Shell'den aldığım yakıt ile de yanmadı motor arıza ışığı aslında. Rakımdan dolayı yetersiz oksijendi sebep.

 

Yakıt kaynaklı arıza illaki olur. Ben burada markadan önce istasyonu sorgularım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Shell, PO ve OPET/Aygaz arasında gezerim sürekli ben. Bir defa mecburiyetten BP 'den aldım bobin gitti.

Antalya 'dan Shell doldurup yola çıtım. Korkuteli civarlarında arıza lambası yaktı. ELM327 vardı yanımda da girip arızayı söndürdüm.

 

Muhtemelen bobin gidiciydi BP 'ye denk geldi. Shell'den aldığım yakıt ile de yanmadı motor arıza ışığı aslında. Rakımdan dolayı yetersiz oksijendi sebep.

 

Yakıt kaynaklı arıza illaki olur. Ben burada markadan önce istasyonu sorgularım.

Selim Bey Lpg li araçlarda yanma sıcaklığı benzine göre daha yüksek olduğundan bujilere daha fazla yükleniyor buda bobine.Araca Lpg bağlattığımda bende bobin yemiştim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Aytac Sakal yazdı:

Selim Bey Lpg li araçlarda yanma sıcaklığı benzine göre daha yüksek olduğundan bujilere daha fazla yükleniyor buda bobine.Araca Lpg bağlattığımda bende bobin yemiştim.

 

Ben 105.000 'de aldım. Arabaya 90.000 'de LPG montajı yapılmış. Bahsettiğim olay 130.000 'lerdeyken başıma geldi.

Dediğim gibi olacağı vardı oldu. Ama ben o günden beri bir daha BP 'den yakıt almadım yine de :D 

Şu an 175.000 KM 'deyim. 140.000 'de değiştirdiğim bujileri değiştirdim tekrar. Düşük devirde kararsız ateşlemeden dolayı bu da. Yoksa normal sürüşte yine sorun yoktu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
(düzenlendi)
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Ben 105.000 'de aldım. Arabaya 90.000 'de LPG montajı yapılmış. Bahsettiğim olay 130.000 'lerdeyken başıma geldi.

Dediğim gibi olacağı vardı oldu. Ama ben o günden beri bir daha BP 'den yakıt almadım yine de :D 

Şu an 175.000 KM 'deyim. 140.000 'de değiştirdiğim bujileri değiştirdim tekrar. Düşük devirde kararsız ateşlemeden dolayı bu da. Yoksa normal sürüşte yine sorun 

Bende daha kısa sürdü yaklaşık 2000 - 3000 km sonra :) Bu motorlarda komikmiş zaten adamlar özel Buji yapmışlar ona geçmiştim.

Sağlık olsun...

tarihinde Aytac Sakal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Ben 105.000 'de aldım. Arabaya 90.000 'de LPG montajı yapılmış. Bahsettiğim olay 130.000 'lerdeyken başıma geldi.

Dediğim gibi olacağı vardı oldu. Ama ben o günden beri bir daha BP 'den yakıt almadım yine de :D 

Şu an 175.000 KM 'deyim. 140.000 'de değiştirdiğim bujileri değiştirdim tekrar. Düşük devirde kararsız ateşlemeden dolayı bu da. Yoksa normal sürüşte yine sorun yoktu.

Düşük devir bobine yük mü bindiriyor dikkat edeyim bundan sonra

Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Podan 6.69 a fulledim 360 lira 18 lira bankam iskonto yaptı 😛

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...