İçeriğe Yönlendir

2006 Fiesta Yedek Su Deposu Kapağından Su Atıyor


Muhammed Cınfır

Recommended Posts

Muhammed Cınfır

Arkadaşlar herkese merhaba, 2006 model 1.4 tdci Ford fiesta aracım sürekli olarak genleşme kabı kapağından su atıyor. Kabı değiştirdim sorun düzelmedi, kapağını orjinali ile değiştirdim sorun halen düzelmedi. Sizce sorun nereden kaynaklanıyor olabilir, ustaya nereleri kontrol ettirmem gerekiyor? Şimdiden herkese teşekkürler, iyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Basınç soğutma sistemine kaçıyor olabilir mi? Conta yanmış ya da gömlek çatlamış olabilir mi?

@Çağlar Bayur daha iyi yorumlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Sani Gerşon yazdı:

Basınç soğutma sistemine kaçıyor olabilir mi? Conta yanmış ya da gömlek çatlamış olabilir mi?

@Çağlar Bayur daha iyi yorumlayacaktır.

Bilmiyorum hocam hiçbir fikrim yok. Contadan kastınız hangi conta acaba ?

Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Muhammed Cınfır yazdı:

Bilmiyorum hocam hiçbir fikrim yok. Contadan kastınız hangi conta acaba ?


Üst kapak contası. Su atmasının sebeplerinden biridir. Valla kapak da değiştiyse genleşme kabı da değiştiyse motor kompresyonunu su kanalına veriyor olabilir umarım değildir ama conta olabilir

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır

Bir önceki orijinaldi su atıyordu. Bu depo yan sanayi ama kapak orijinal yine atıyor sorun bunlardan değil sanırsam 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

kap ve kapak birlikte orjinal olamlı öncelikle, hala su atıyorsa motor ustası incelemeli, yağ soğutucu hiç değişti mi?

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Çağlar Bayur yazdı:

kap ve kapak birlikte orjinal olamlı öncelikle, hala su atıyorsa motor ustası incelemeli, yağ soğutucu hiç değişti mi?

Hocam orijinalde de yan saniyede de her türlü atıyor maalesef 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Muhammed Cınfır yazdı:

Hocam orijinalde de yan saniyede de her türlü atıyor maalesef 

 

Ben bu durumdan dolayı araba hararet yaptı sanıp 2 gece keyfimi kaçırmıştım.  Yedek su deposu kale marka idi. Kapak ise orjinal. 

Ne dürttü bilmiyorum ama gittim aracın eski sahibinin verdiği kale markası deponun kendi kapağını taktım. Daha temiz pırıl pırıl gözüktü gözüme, ondan taktım herhalde. 2 kere depodaki su taştı araba neredeyse tüm suyunu boşalttı yedek su deposundan dumanlar(buhar) çıktı. Ben hararet yaptım sandım.  Ağır bakıma girdiğim de usta depoya su doldurup kapağı kapatıp ters çevirdi. Su bariz şekilde akmaya başladı. Yedek su deposunu orjinali ile değiştirip elimde olan orjinal kapak ile kombinledik. Yine su doldurup depoyu ters çevirdik 1 damla bile su akmadı. Bu su taşması ve buhar olayını da hiç yaşamadım.

Yorum bağlantısı
Süleyman Can

Benim araç kış gelince su eksiltmeye başladı. Conta testi alırken yapılmıştı sorun yoktu. Termostat ne var ne yok bakıldı yine sorun çıkmadı. Ben şans eseri kapağı fazla sıkmak isteyince boşlayıp gevşedi tekrar başa döndü. Değişelim dedim ustaya. Usta da abi yan sanayi mi orjinal mi dedi arada 120-150 tl oynuyordu. Tereddütsüz orjinal dedim. Bazı parçalar var harbiden yan sanayi almak için çok zengin olmak lazım. :)

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

 

Ben bu durumdan dolayı araba hararet yaptı sanıp 2 gece keyfimi kaçırmıştım.  Yedek su deposu kale marka idi. Kapak ise orjinal. 

Ne dürttü bilmiyorum ama gittim aracın eski sahibinin verdiği kale markası deponun kendi kapağını taktım. Daha temiz pırıl pırıl gözüktü gözüme, ondan taktım herhalde. 2 kere depodaki su taştı araba neredeyse tüm suyunu boşalttı yedek su deposundan dumanlar(buhar) çıktı. Ben hararet yaptım sandım.  Ağır bakıma girdiğim de usta depoya su doldurup kapağı kapatıp ters çevirdi. Su bariz şekilde akmaya başladı. Yedek su deposunu orjinali ile değiştirip elimde olan orjinal kapak ile kombinledik. Yine su doldurup depoyu ters çevirdik 1 damla bile su akmadı. Bu su taşması ve buhar olayını da hiç yaşamadım.

Aynı şekilde benimde depo kale, kapak ise orijinal ama benim olay seninki gibi sızıntı değil dostum, araç biraz yol yapıp sıkışınca kapaktan suyu şakır şakır akıtıyor.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Muhammed Cınfır yazdı:

Aynı şekilde benimde depo kale, kapak ise orijinal ama benim olay seninki gibi sızıntı değil dostum, araç biraz yol yapıp sıkışınca kapaktan suyu şakır şakır akıtıyor.

Hocam bahsettiğim olay tamda bu zaten. Kapak orjinal dahi olsa kalenin deposuna tam birebir uymadığı için boşluk oluşuyor. Araç sıkıştırıldığında yada yoğun trafikte falan kalınca bütün suyu atıyor oradan. Kaputtan duman çıkmaya başlıyor. Aynı olayı 2 defa yaşadım. 2 sinde de araç hararet yaptı sandım. İlkinde depodaki suyun büyük kısmını attı. İkincide bütün hepsini attı gram su kalmadı araçta. İlkinde aracı park edip stop ettikten sonra bu buharı ve depodan su akmasını gördüm. İkincide kırmızı ışıkta beklerken kaputtan buhar çıktığını gördüm hemen sağa çekip stop ettim. Bunun sebebi aslında hararet falan değil. Kapaktan bir şekilde hava vs. aldığı için içeride basınç oluşturuyor ve atıyor. Bu 2 atımda da sadece 15 dakikalık trafikte kaldım kaputtan duman gelmeye başladı. Duman dediğim buhar yani. Kapaktan suyu şakır şakır akıtıyor oda buhar yapıyor. Sonrasında depoyu orjinal kale aldım. Kapak zaten orjinaldi. 2.5 saat trafiğin göbeğinde de kalsam 1 kez dahi bu sorunu yaşamadım. Benim araçta 103 derecede fan açıyor. Fan açma derecelerini çok gördüm ancak bu sorunu asla yaşamadım. Ben gereksiz çok stres sıkıntı yaptım bu olayı kendime. Araç hararet yaptı sandım :D Halbuki hararet falan yok. Normal fan açma derecelerine geldiğinde kapak depoyu tam kapamadığı için su atıyordu. Tabi cahil kafam hiç düşünemedim bunu. Conta falan yaktım mı diye kontrole bile gittim hatta.

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hocam bahsettiğim olay tamda bu zaten. Kapak orjinal dahi olsa kalenin deposuna tam birebir uymadığı için boşluk oluşuyor. Araç sıkıştırıldığında yada yoğun trafikte falan kalınca bütün suyu atıyor oradan. Kaputtan duman çıkmaya başlıyor. Aynı olayı 2 defa yaşadım. 2 sinde de araç hararet yaptı sandım. İlkinde depodaki suyun büyük kısmını attı. İkincide bütün hepsini attı gram su kalmadı araçta. İlkinde aracı park edip stop ettikten sonra bu buharı ve depodan su akmasını gördüm. İkincide kırmızı ışıkta beklerken kaputtan buhar çıktığını gördüm hemen sağa çekip stop ettim. Bunun sebebi aslında hararet falan değil. Kapaktan bir şekilde hava vs. aldığı için içeride basınç oluşturuyor ve atıyor. Bu 2 atımda da sadece 15 dakikalık trafikte kaldım kaputtan duman gelmeye başladı. Duman dediğim buhar yani. Kapaktan suyu şakır şakır akıtıyor oda buhar yapıyor. Sonrasında depoyu orjinal kale aldım. Kapak zaten orjinaldi. 2.5 saat trafiğin göbeğinde de kalsam 1 kez dahi bu sorunu yaşamadım. Benim araçta 103 derecede fan açıyor. Fan açma derecelerini çok gördüm ancak bu sorunu asla yaşamadım. Ben gereksiz çok stres sıkıntı yaptım bu olayı kendime. Araç hararet yaptı sandım :D Halbuki hararet falan yok. Normal fan açma derecelerine geldiğinde kapak depoyu tam kapamadığı için su atıyordu. Tabi cahil kafam hiç düşünemedim bunu. Conta falan yaktım mı diye kontrole bile gittim hatta.

Yani tavsiyeniz orijinal Ford genleşme kabı takmak mı hocam ?

Ali Darbaz yazdı:

Antifirz oranı nedir. 

Bu etkiliyor mu ?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Muhammed Cınfır yazdı:

Yani tavsiyeniz orijinal Ford genleşme kabı takmak mı hocam ?

Bu etkiliyor mu ?

,

Tabiki, su kaynama noktasının yükseltilmesi için antifiriz lazım. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Muhammed Cınfır yazdı:

Yani tavsiyeniz orijinal Ford genleşme kabı takmak mı hocam ?

Bu etkiliyor mu ?

Kesinlikle orjinali ile değiştirin depoyu. Kapak orjinal depoda orjinal olmalı. Depoyu değiştirdikten sonra ben böyle bir sorunu tekrar yaşayacağınızı düşünmüyorum. Motor suyunu da %60 antifriz %40 saf su olarak güncelleyin. Ancak en mühim nokta orjinal su deposu. Önceki depo patlamış önceki sahibide kale marka takmıştı. Bende çok uzun süre sorun yaşamadım. Ancak sizin yaşadığınız olayı yaşadıktan sonra orjinal depo aldım. İstanbul kilit köprü trafiğinde 2.5 saat kaldım. Ne hararet yükseldi ne su taştı ne buhar çıktı. 103 derecede fanı açıyor aynen devam. Tekrar 103 tekrar fan devam. Ancak şunu da belirteyim. Piyasadaki en kaliteli antifrizler ile saf su karışımı kullanıyorum.

 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/ford-fiesta-2002-2008-radyator-yedek-su-deposu-2-cikis-ford-orjinal?gclid=EAIaIQobChMIsNCO0bnW7wIVGuR3Ch17YgsUEAQYAyABEgIbevD_BwE

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Kesinlikle orjinali ile değiştirin depoyu. Kapak orjinal depoda orjinal olmalı. Depoyu değiştirdikten sonra ben böyle bir sorunu tekrar yaşayacağınızı düşünmüyorum. Motor suyunu da %60 antifriz %40 saf su olarak güncelleyin. Ancak en mühim nokta orjinal su deposu. Önceki depo patlamış önceki sahibide kale marka takmıştı. Bende çok uzun süre sorun yaşamadım. Ancak sizin yaşadığınız olayı yaşadıktan sonra orjinal depo aldım. İstanbul kilit köprü trafiğinde 2.5 saat kaldım. Ne hararet yükseldi ne su taştı ne buhar çıktı. 103 derecede fanı açıyor aynen devam. Tekrar 103 tekrar fan devam. Ancak şunu da belirteyim. Piyasadaki en kaliteli antifrizler ile saf su karışımı kullanıyorum.

 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/ford-fiesta-2002-2008-radyator-yedek-su-deposu-2-cikis-ford-orjinal?gclid=EAIaIQobChMIsNCO0bnW7wIVGuR3Ch17YgsUEAQYAyABEgIbevD_BwE

Otosan fordun orjinal parçası galiba değil mi hocam ?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Muhammed Cınfır yazdı:

Otosan fordun orjinal parçası galiba değil mi hocam ?

Orjinal taktırdım ben de geçen hafta, üstünde ford otosan yazıyordu orjinal dendi. Kapak motorcraft ama.

Yorum bağlantısı
Muhammed Cınfır
Süleyman Can yazdı:

Orjinal taktırdım ben de geçen hafta, üstünde ford otosan yazıyordu orjinal dendi. Kapak motorcraft ama.

Sizde de mi benimki gibi aynı sorun vardı hocam ?

Yorum bağlantısı
Süleyman Can
Muhammed Cınfır yazdı:

Sizde de mi benimki gibi aynı sorun vardı hocam ?

 

Araç su eksiltmeye başladı. Her tarafı kontrol ettik sorunu bulamadık en başta. Sonra ben laf olsun diye kapağı iyice sıktım, boşladı kapak tekrar başa döndü gevşedi. Öyle olunca kabı ve kapağı değiştik sorun kalmadı. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Süleyman Can yazdı:

 

Araç su eksiltmeye başladı. Her tarafı kontrol ettik sorunu bulamadık en başta. Sonra ben laf olsun diye kapağı iyice sıktım, boşladı kapak tekrar başa döndü gevşedi. Öyle olunca kabı ve kapağı değiştik sorun kalmadı. 

Bende de su eksiltme vardı. Kapakta olan boşluktan dolayı hava yapıp suyu buharlaştırıp atıyor mu ne yapıyordu artık bilmiyorum. Şuan depo ve kapak orjinal su eksiltmesi yok. Aslında var ama bundan dolayı değil. Kalorifer peteğim patlak. Gaz pedalının yanından paspasa akıtıyor hafif hafif. Yaptırana kadar geçiçi çözüm Peçeteyi 5-10 kat katlayıp oraya sıkıştırıyorum paspasa falan akmasın diye.

Muhammed Cınfır yazdı:

Otosan fordun orjinal parçası galiba değil mi hocam ?

Evet. Fiyat diğer yerlere göre uygun gibi duruyor. Çok aşırı araştıramadım fiyat olarak ama site güvenilir bir sitedir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
Süleyman Can yazdı:

Orjinal taktırdım ben de geçen hafta, üstünde ford otosan yazıyordu orjinal dendi. Kapak motorcraft ama.

Motorcraft orijinali olmalı. Ben de bugün orijinal parçayla değiştirdim. Daha sağlam gözüktü gözüme. Benzin&Lpg dizellere göre daha fazla mı ısınıyor arkadaşlar bilen var mı?

Geçen perşembe günü hafif hararet yaptık. Termostatımı değiştirdim. Şimdi daha iyi şükür.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...