İçeriğe Yönlendir

Clio Otomatik Şanzıman Yağı Girişi


Alp Kandemir

Recommended Posts

Alp Kandemir

Herkese selamlar,

 

Clio 2000 otomatik araç var.Liqy Moly şanzıman yağı katkısı eklemek istiyorum.Şanzıman yağı ekleme yeri bu araçta nerede?Videolardan kesin bir cevap bulamadım.Bir videoda sol ön lastiği söküp plastik kapağa ulaştı başka videoda kaputtan kapağa ulaştı.Ama bunlar Clio 2 değil farklı Clio modelleriydi.Clio 2 için biri yardımcı olursa minnetkar olurum.Çok mecbur kalmadıkça tamircilere gitmiyorum kendim yapmaya çalışıyorum.

 

Teşekkürler

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Neden öyle bir katkı eklemek istiyorsunuz?

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Şanzımanınızda sorun yoksa içine yağ dışında bir şey eklemeyin.

Sorun varsa da eklemeyin.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Alp Kandemir

Aracın şanzıman yağı hiç değişmemiş şu an 104 bin kmde.Bazen durduğumda ve tekrar hareket etmek istediğimde d konumunda araba hareket etmiyor mecburen gaz verince ani fırlama yapıyor,sanki patlama hissi gibi.Bu sorunu yağ değiştirerek veya bu katkıyı ekleyerek çözenler var.Araç ısındığında bu sorunu bazen yapıyor.

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Yağı değiş, asla katkı kullanma, aman diyim...
Benimkinde yağ değişimi yok diyor firma, ama şanzıman ureticisi galiba 60 yada 80 bin km idi, değişim yazmış yanlış hatırlamıyorsam, ben yaklasinca bu km ler yağını degisecegim, neyse dediğim gibi katkidan uzak dur bence...





  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Alp Kandemir yazdı:

Aracın şanzıman yağı hiç değişmemiş şu an 104 bin kmde.Bazen durduğumda ve tekrar hareket etmek istediğimde d konumunda araba hareket etmiyor mecburen gaz verince ani fırlama yapıyor,sanki patlama hissi gibi.Bu sorunu yağ değiştirerek veya bu katkıyı ekleyerek çözenler var.Araç ısındığında bu sorunu bazen yapıyor.

 

Bahsettiğiniz şey eksik yağdan dolayı olabilir. 104 bin km 20 yaşında bir araç için oldukça düşük bir km. Eğer şanzımana dokunmak istiyorsanız (burası önemli) bir otomatik şanzımancıda makineyle değiştirin yağını, doğru miktarda doğru yağ konulduğundan emin olun. 104 bin km'deki aracın tork konvertöründe vs. sorun olmaması lazım.

 

Ama bu tür şanzımanlarda bir kez ellediğinizde eğer sorun varsa tam halletmeden toplayamazsınız, başlamadan önce bunu göze almanız lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alp Kandemir
Mehmet Ozyurek yazdı:

Seviyesi kontrol edildi mi ?

 

Yağ çubuğu filan görünmüyor,seviye nasıl kontrol edilir bilmiyorum.

 

Selim Bilgin yazdı:

 

Bahsettiğiniz şey eksik yağdan dolayı olabilir. 104 bin km 20 yaşında bir araç için oldukça düşük bir km. Eğer şanzımana dokunmak istiyorsanız (burası önemli) bir otomatik şanzımancıda makineyle değiştirin yağını, doğru miktarda doğru yağ konulduğundan emin olun. 104 bin km'deki aracın tork konvertöründe vs. sorun olmaması lazım.

 

Ama bu tür şanzımanlarda bir kez ellediğinizde eğer sorun varsa tam halletmeden toplayamazsınız, başlamadan önce bunu göze almanız lazım.

Ben 99 binde aldım az kullanılmıştı,kendimde az kullandım aldığımdan beri.Km orjinal, ekspertiz yapılmıştı.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bir şanzımancıya gidin siz. her hangi bir katkı koymayın. 

Önce bi bakılsın. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alp Kandemir
(düzenlendi)

Cevaplar için teşekkürler.Katkı koymayacağım ama yağını en azından kendim değiştirmek isterim.Yağ girişi nerede bilen varsa memnun olurum.Bir de lastik değiştirme krikolarına güvenip aracın altına girilir mi?

tarihinde Alp Kandemir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Behlül Baş
Alp Kandemir yazdı:

Cevaplar için teşekkürler.Katkı koymayacağım ama yağını en azından kendim değiştirmek isterim.Yağ girişi nerede bilen varsa memnun olurum.Bir de lastik değiştirme krikolarına güvenip aracın altına girilir mi?


Ben girdim kolay kolay bir şey olmaz ama krikoda ciddi paslanma yoksa sıkıntı olmaz fakat sizin kendi güvenliğiniz için arabayı kaldırınca marşpiyelin altına güvenlik amaçlı bir şeyler koyun bir kütük gibi. Normalde lastiği sökseniz o konur da şimdi ne koyarsınız size kalmış.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Alp Kandemir
Eren Babayiiğit yazdı:

Teşekkürler videoda aküyü çıkartıyor,akünün altına bakayim bende.Clio 2 otomatik için de belki aynıdır.

 

Behlül Baş yazdı:


Ben girdim kolay kolay bir şey olmaz ama krikoda ciddi paslanma yoksa sıkıntı olmaz fakat sizin kendi güvenliğiniz için arabayı kaldırınca marşpiyelin altına güvenlik amaçlı bir şeyler koyun bir kütük gibi. Normalde lastiği sökseniz o konur da şimdi ne koyarsınız size kalmış.

Kriko sağlam gibi duruyor bagajdaki.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Alp Kandemir yazdı:

Bir de lastik değiştirme krikolarına güvenip aracın altına girilir mi?

 

Girilmez hiç bir şartta hiç bir krikonun altına girilmez. 

Takoz şart. 

Kriko sağlamdır, bir gelir çarpar.. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Otomatik şanzıman yağı karterden boşalt üstten doldur şeklinde değişmez. Prosedürü net bilmiyorsanız girmeyin bence. Örneğin seviye kontrolü için bile yağın belli derecede olması lazım.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...