İçeriğe Yönlendir

Ford Escort CLX 95 Klimalı Hararet


Servet Akiş

Recommended Posts

Servet Akiş

Selamın aleykum.arcımda bir kac sorun var bana yardımcı olursanız cok memnun olurum arkadaslar.95 clx deki orjinal degerler neler olmalıdır yani termostat ve fan muşüri degerleri.klimalı oldugu icin 2 kademeli olmasi gerektigini soyluyorlar fakat benim aracımdakine 2 adet f fişi giriyor?fan normal yazısının en sonunda kırmizya yakın l yi bıraz gecince acıp l yı bıraz inince kapiyor.sizce sorun nedır conta yakmak istemıyorm degerli  fikirlerınizi beklıyorum

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM

Aracınızdaki hararet müşürü orijinal değilse NORMAL yazısının L harfi üzerinde durur. Kendi aracımda daha önce NORMAL yazısının RM arasında duruyordu. Fakat müşür arızalanınca yan sanayi hararet müşürü taktım. Şimdi L harfini biraz geçince çalışıyor ve tekrar L nin üzerinde duruyor. Yaz mevsiminde ise klima açık iken (çok sıcak günlerde) kırmızıya biraz yaklaşıyor. 

 

Müşürü ilk taktığımda bende şüphelenmiştim. Termostat üzerindeki hortumu çıkarıp elimle test etmiştim. termostat açıncaya kadar ısıyı ve göstergeyi gözlemledim ve göstergenin fazla gösterdiğine karar verdim. 

 

Fan müşürü sarı renkli olması gerekiyor. Tabiki orijinal değilse fan biraz kararsız çalışabiliyor.

 

Orijinal değerler hakkında @Coşku Mert kardeşimizin bilgisi ve tecrübesi vardır.

Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Teşekkür ederim mustafa bey.tam olarak anlatıgınız gibi L harfi ve kırmızı arasında devreye giriyor L harfinden cok az inince duruyor ve beni bu  durum cok rahatsız ediyor normal yazisınin  RM de girmesi lazim.gibi geliyor bana.benim fan muşürü rengi siyah ve iki soketli kenarından okumaya çalıstm bir deger yazmıyor sadece madein italy yazıyor.ustalarım yardımcı olursa fan müşürü ve termostatın orjinal hangi renk ve degerde olucagını sanırım bu işi çözücez contayı yakmadan 🙂

Yorum bağlantısı
Mustafa YILDIRIM
Servet Akiş yazdı:

Teşekkür ederim mustafa bey.tam olarak anlatıgınız gibi L harfi ve kırmızı arasında devreye giriyor L harfinden cok az inince duruyor ve beni bu  durum cok rahatsız ediyor normal yazisınin  RM de girmesi lazim.gibi geliyor bana.benim fan muşürü rengi siyah ve iki soketli kenarından okumaya çalıstm bir deger yazmıyor sadece madein italy yazıyor.ustalarım yardımcı olursa fan müşürü ve termostatın orjinal hangi renk ve degerde olucagını sanırım bu işi çözücez contayı yakmadan 🙂

 

Bildiğim kadarıyla fan müşürü siyah renk olmaz. Sizin bahsettiğiniz hararet müşürü olmasın?  Fan müşürü radyatör hortumu üzerinde bulunur. Hava filtre emiş borusunun hemen altında.

Hararet müşürü ise egzoz manifoldunun altında sağ tarafta bulunur ve herhangi bir değeri yoktur. 

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

Mustafa arkadasimizin da yazdigi gibi ideal fan acma kapama aralığı R M harfi arasidir. yani orjinal 4 pinli sari musur ile bu sekilde olur. termostat olarak da 88 derece motorcraft orjinalidir.

anladigim kadariyla sizin araca 2 pinli olan tofas musuru takmis is bilmez kisiler. sari orjinal musur 400 lira civari oldugu icin bu sekilde uydurmasyon isler yapanlar ortaya çıkabiliyor


orjinal klimali tip fan musuru28b572e1b387d51af23f82d13c529fcd.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Evet  sanırım tofaş malı.fakat asıl mesele tesisattan gelen kablo ikili ? Alicagım 4 pinli orjinal musür nasıl baglıycam bunu bana açıklayabilirmisiniz.bu arada meslegim elektirik ( oto elektirik degil).termostatida motocraft 88 alip degistiricem hem az bsey  akıtyor sanırim dış çemberindeki conta bozulmuş

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

müşir tek tiptir klimasız klimalı diye değişmez. klimalı fan değişkitir

Yorum bağlantısı
Coşku Mert

yanlis bilgi :)

müşir tek tiptir klimasız klimalı diye değişmez. klimalı fan değişkitir

eve gittigimde resimli olarak aciklarim [emoji106]

Evet  sanırım tofaş malı.fakat asıl mesele tesisattan gelen kablo ikili ? Alicagım 4 pinli orjinal musür nasıl baglıycam bunu bana açıklayabilirmisiniz.bu arada meslegim elektirik ( oto elektirik degil).termostatida motocraft 88 alip degistiricem hem az bsey  akıtyor sanırim dış çemberindeki conta bozulmuş
Yorum bağlantısı
Coşku Mert

araç orjinalinde klimalıysa (sonradan çevrili değilse) müşür soketine 4 kablo gelmesi gerekir. 2 tane daha olması lazım. tesisatı takip edip bulabilirsiniz.
bulduğunuzda soket kısmından bu şekilde bağlantı yapmanız lazım. soketi de kesip atmışlarsa yenisini alıp uyarlarsınız.
 
98bc29c6d751c1d65ddd0ad0a0e07264.jpg
  

Evet  sanırım tofaş malı.fakat asıl mesele tesisattan gelen kablo ikili ? Alicagım 4 pinli orjinal musür nasıl baglıycam bunu bana açıklayabilirmisiniz.bu arada meslegim elektirik ( oto elektirik degil).termostatida motocraft 88 alip degistiricem hem az bsey  akıtyor sanırim dış çemberindeki conta bozulmuş
 


  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Coşku Mert yazdı:

araç orjinalinde klimalıysa (sonradan çevrili değilse) müşür soketine 4 kablo gelmesi gerekir. 2 tane daha olması lazım. tesisatı takip edip bulabilirsiniz.
bulduğunuzda soket kısmından bu şekilde bağlantı yapmanız lazım. soketi de kesip atmışlarsa yenisini alıp uyarlarsınız.
 
98bc29c6d751c1d65ddd0ad0a0e07264.jpg
  
 

 

 

fan soketi değil mi bu

Yorum bağlantısı
Coşku Mert
Çağlar Bayur yazdı:

fan soketi değil mi bu

 

fan soketi ayrı, bu fan müşür soketi klimalı tip

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Allah razı olsun.bu verdiginiz bilgiler gerçekdende altın degerinde.arabadaki klima  sonradan ilave olmamasi lazim  orjinal diye tahmin ediyorum.model  1995 clx 16 v  hackback  motor efi zetec doküm manifold.radyator kalın boru üzerinde dedigim gibi siyah 2 soketli müşur var.sanırm orjinalı pahali diye siyah rende uzerinde madein italy yazanı takmıslar.bu arada L yazısna gelmeden bile  klimayi calistirinca fan direk devreye giriyor.resimdeki sokete gore klimadan gelen 12 yi de direk koprulemisler .klimayı acinca direk calisiyor.acmassam L yi gecince otomatik calisiyor.artik diger 2 kabloyu nasipse bulurum bi sekilde baglarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Servet Akiş yazdı:

Allah razı olsun.bu verdiginiz bilgiler gerçekdende altın degerinde.arabadaki klima  sonradan ilave olmamasi lazim  orjinal diye tahmin ediyorum.model  1995 clx 16 v  hackback  motor efi zetec doküm manifold.radyator kalın boru üzerinde dedigim gibi siyah 2 soketli müşur var.sanırm orjinalı pahali diye siyah rende uzerinde madein italy yazanı takmıslar.bu arada L yazısna gelmeden bile  klimayi calistirinca fan direk devreye giriyor.resimdeki sokete gore klimadan gelen 12 yi de direk koprulemisler .klimayı acinca direk calisiyor.acmassam L yi gecince otomatik calisiyor.artik diger 2 kabloyu nasipse bulurum bi sekilde baglarım.

Zaten klimayı açınca direk çalışması lazım. 

 

Benim ilk mondeom olan 96 modelde de (2007 yılında) L yi geçince fan açıyordu. Klima çok sık devreye girip çıkıyor diye klima radyatörünü temizletmiştim. Ama fan müşür soketi nasıldı hatırlamıyorum. 

Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Zafer bey aracı alalı 5  6 ay oldu.fakat iş degişikligimden birde kış vakti fazla ilgilenemedim.ben tedirgin oluyorum  fanın L de açmasından dolayı.kendimce teori yapıyorum sistemi anlamaya calısıyorum.arac ilk calismaya basladiginda termostat acmıyor haliyle su motor icinde kendi donuyor.ortalara geliyor belli bir km den sonra ısınınca termostat belli bir miktar açiyor ve yedek  depodaki soguk suyu alıyor.ve sıcaklık hararet dusmeye basliyor.bu arada fan muşürü kendi derecesine gelince oda acıyor.acaba diyorum benim termostat hepmi acık kaliyorda L kadar yukseliyor hatta geciyor.e fan müşüru de orjinal degil tofaş galiba oda L de calisiyor.kafamda deli sorular 🙂

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Akiş yazdı:

Zafer bey aracı alalı 5  6 ay oldu.fakat iş degişikligimden birde kış vakti fazla ilgilenemedim.ben tedirgin oluyorum  fanın L de açmasından dolayı.kendimce teori yapıyorum sistemi anlamaya calısıyorum.arac ilk calismaya basladiginda termostat acmıyor haliyle su motor icinde kendi donuyor.ortalara geliyor belli bir km den sonra ısınınca termostat belli bir miktar açiyor ve yedek  depodaki soguk suyu alıyor.ve sıcaklık hararet dusmeye basliyor.bu arada fan muşürü kendi derecesine gelince oda acıyor.acaba diyorum benim termostat hepmi acık kaliyorda L kadar yukseliyor hatta geciyor.e fan müşüru de orjinal degil tofaş galiba oda L de calisiyor.kafamda deli sorular 🙂

yok , o zamanın, hararet ibre tasarımı bu şekilde, mantıken hatalı.

fazla ve anlık bilgi sunuyor ibrede, zamane motorları da aynı çalışıyor  , ama hararet ibresi sanal olarak yavaş hareket ediyor, tedirginlik oluşturmuyor ve ibre orta konumda sabit kalıyor.

bunlar sıfırken de o ibreden bir çok soru gelirdi. kıasaca fazla oynak ve insan mantığına göre de L ye çıkan ibre ortayı geçerek sağa yaslanıyor, ısı gitti gidiyor diye düşünüyor insan. o ibreyi tasarlayanı bulmak lazım :bambam:

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Zafer Oflu
Servet Akiş yazdı:

Zafer bey aracı alalı 5  6 ay oldu.fakat iş degişikligimden birde kış vakti fazla ilgilenemedim.ben tedirgin oluyorum  fanın L de açmasından dolayı.kendimce teori yapıyorum sistemi anlamaya calısıyorum.arac ilk calismaya basladiginda termostat acmıyor haliyle su motor icinde kendi donuyor.ortalara geliyor belli bir km den sonra ısınınca termostat belli bir miktar açiyor ve yedek  depodaki soguk suyu alıyor.ve sıcaklık hararet dusmeye basliyor.bu arada fan muşürü kendi derecesine gelince oda acıyor.acaba diyorum benim termostat hepmi acık kaliyorda L kadar yukseliyor hatta geciyor.e fan müşüru de orjinal degil tofaş galiba oda L de calisiyor.kafamda deli sorular 🙂

Aklınızda soru kalmaması adına termostadı değiştirin, fan müşürünü değiştirin ayrıca radyatörün üzerine de fan müşürü koydurun. hangisi önce ısıyı algılar ise o çalıştırsın fanı. Benim önceki araçlarımda böyle yaptırmıştım. YAnlış hatırlamıyorsan citroen xsara'da. Radyatörün orda müşür için ayrı bir yer daha vardı ve oraya tofaş'ın 30 TL lik müşüründen de koydurmuştum.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Aslında konuyu çok da fazla uzatıp sizleri yormak istemiyorum.son bir soru sorucam.daha dogrusu en başından beri sormak istedigim asıl soru; önce termostat acıyor artik  soguk suyu motora ilave edip radyatorden dönmeye başliyor ve radyator kanlın borusu uzerindeki fan muşürü derecesine gelip oda fanı devreye sokuyor.termostat derecesi ve fan muşüri arasındaki degerler ne olmali .orjinalınde termostat 88 olmalı sanırım, fan muşüri kac onu bilemedım.mesela o orjinal sarı fan muşürü kac derece sokucak devreye fanı.

Yorum bağlantısı
Zafer Oflu

Yanlış bilmiyorsam 98-105 arası 1. kademe fan çalışıyor,105 ten sonra 2. kademe fan devreye giriyor. İki adet fanı olan araçlarda bazen 1 kademede tek fan çalışıp,2 kademe de ikisi birden açarken, bazı araçlarda fanın hızı artıyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Problemi bugun  sanayide çozdum.aracın termostatı acık kalmasindan şuphe ediyordum.hem suda damlatıyordu.arac sogudu ve  termostat ön kapagını soktum(öncesinde önunden ve hemen üstünde  giren biri ince digeri kalın boruyu söktum)termostat soguk olmasina ragmen bariz açık kalmış.hemen yenisini aldim.(yuvarlak contasını) mutlaka isteyin 88 derece olucak.tekrar topladım aracı rolantide calistirdim.ısınmasını  bekledim.radyatör 2 ana giris biri soguk dieri sıcaksa  termostat 88 dereceyı bulmamis oluyor.2 boru sıcaksa acmıs.oluyor.termostat actı fakat L yazısna kadar geldi yine ibre.hararet müşürünu düz bagladım anlamak icin.fan actı  fakat bir calisyor bir duruyor kafasina gore.harareti bu sekilde  yarıya indirdim  stop ettim.fan soketine baktım ki giris soketi yanmıs hemem icindeki F fisini yeniledim.birde   fan müsürünu  yeni taktım.artık normal yazısnin   M sinde calisiyor  R sinde duruyor(kalorifer sıcak üflüyor ondada skntı yok) arkadaslar bu tarz sorunu olanlar dedigim yerlere  mutlaka  bakın arizanın nereden cıkacagi belli olmuyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Akiş

Çaglar bey  motocraft termostatı buldum fakat muşürü bulamadim internetten getirticem mecbur.arabayı yakamak amacı ile normal tofaş müşürü taktım simdilik.ustelik orjinal tesisattan gelen 4 pinli  soketide buldum alt tarafa bandlayivermisler ustacıklar 😀  ama yinede  biraz sonra aticam müşür resmini

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...