İçeriğe Yönlendir

Dairesel Motor Tanıtım


Emre Demir

Recommended Posts

Emre Demir
(düzenlendi)

Gezerken , gördüm , forumda konusu var mı arattım bulamadım 

www.youtube.com/watch?v=y6Uyfwr0bq4

tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi
1
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Uzman görüşlerini izlemiştim, Yağlama konusu Vankel motor gibi çözülemeyen bir problem. Motor bu hali ile yağ yakmaktan kaçamaz bu da emisyonları arttırır ve testlerden geçemez. Zira bloğa yayılmış yağı süpürecek mekanizma hala icat edilmedi. Belki içten yanmalı Pistonlu motorlara harcanan arge Vankel ve Hisara harcansa çok daha güzel yerlerdeydik ama hayat işte

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Mazda wankel ile geri dönecek zaten. Ama pilleri doldurmak için çalışacak bir wankel :) 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Şu an tam olarak öyle bir açıklama gelmedi ancak akıllara başka bir seçenek gelmiyor. Sloganları çok kuvvetliydi acaba Vankel üzerine nasıl bir geliştirme geldi pillerin dışında

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

teker içine monte edilebilir gibi, triportör tarzı mahhali kullanımı olabilir bellki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Çağlar Bayur yazdı:

teker içine monte edilebilir gibi, triportör tarzı mahhali kullanımı olabilir bellki

Elektrikli bisiklet hesabı diyosun abi, 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Demir yazdı:

Elektrikli bisiklet hesabı diyosun abi, 

daha büyüğü gibi. anlatımdan çıkan o

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Çağrı Alaf yazdı:

Şu an tam olarak öyle bir açıklama gelmedi ancak akıllara başka bir seçenek gelmiyor. Sloganları çok kuvvetliydi acaba Vankel üzerine nasıl bir geliştirme geldi pillerin dışında

Mazda’nın pilli arabasının menzili kısa kalmış. Ekstra pil de koymak istemiyorlar. Bunun yerinde çok küçük bir wankel koyup hem yer kaybı olmayacak hem de jeneratörleri besleyeceklermiş. Wankel motorda üst kapak yok. Eksantrik yok. Sürekli dönen momentumunu kaybetmeyen bir motor. Muhtemelen sabit devirde verim yakalamaya çalışıyordur mazda. Yapabilirlerse çıkarırlar piyasaya. Minicik bir wankel 50-60 beygir üretebilir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ilk patlamada sıkışır pistoncuk.  benzin patladığında öyle pasta kreması gibi yumuşak değil. dan diye patlıyor. insanlar krank kırıyorlar. 

 

yapsın bi prototip niye yapmamış ki. basınçlı hava ile bile çalıştırabilirdi. Bu zaten bana yağ ile çalışan ekskavatör motorlarını çağrıştırdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

ilk patlamada sıkışır pistoncuk.  benzin patladığında öyle pasta kreması gibi yumuşak değil. dan diye patlıyor. insanlar krank kırıyorlar. 

 

yapsın bi prototip niye yapmamış ki. basınçlı hava ile bile çalıştırabilirdi. Bu zaten bana yağ ile çalışan ekskavatör motorlarını çağrıştırdı.

Yıllar oldu, bunu daha önce başka bir yerde de görmüştüm abi. Yine aynen böyle bir videoydu. Aradan geçen yıllar içinde prototip videosu yoksa halen, dediğin gibi, uygulanabilir olmaması muhtemel.

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bir ara kare piston vardı ne oldu o iş...

Hayaller hayatlar olur bu da maalesef.

https://www.youtube.com/watch?v=Vl2p_RL6VZY

 

Hossack engine diye bir model var iki zamanlının kare pistonlusu..

 

https://www.youtube.com/watch?v=l6WIN_FG39k

 

 

çalışanı var üretilmiş..belki yine üretilir.

 

çalışan videosu  https://www.youtube.com/watch?v=1JETt0_nq3s

içi:  https://www.youtube.com/watch?v=3Ly8XdwVfds

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Kare Piston Basıncın köşelerde daha fazla nüksetmesi yüzünden Köşelerden Ovalleşme Erime ve Çatlamaya maruz kaldığı için sonsuza kadar rafa kaldırırıldı. Üretici pistonu kare yapmasa bile basınç ve patlama altında kare ovalleşerek yuvarlak şeklini alıyor. Pistonlara Silindir şekli verilmesinin sebebi basıncı eşit dağıtarak bölgesel dayanımı en üst noktaya çıkarmak

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağrı Alaf yazdı:

Kare Piston Basıncın köşelerde daha fazla nüksetmesi yüzünden Köşelerden Ovalleşme Erime ve Çatlamaya maruz kaldığı için sonsuza kadar rafa kaldırırıldı. Üretici pistonu kare yapmasa bile basınç ve patlama altında kare ovalleşerek yuvarlak şeklini alıyor. Pistonlara Silindir şekli verilmesinin sebebi basıncı eşit dağıtarak bölgesel dayanımı en üst noktaya çıkarmak

wankel kare değil mi? Kare?

yani dikdörtgen :)

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Mehmet Göktürk yazdı:

wankel kare değil mi? Kare?

yani dikdörtgen :)

Vankel Z ekseninde üçgen gibi görünen kenarları yuvarlanmış bir motor parçalar arası tolerans düşük, Kenarlardan bakıldığında süpürme alanı kare gibi görünüyor ama aslında yarısından kesilmiş bir daire şekli var, yani yine Blok tarafında patlama her alanda eşit ve Patlama çizgisel olarak değil dairesel olarak gerçekleştiği için daha lineer. Ancak A B C 

noktalarında ki Rotor aşınması dediğiniz kare mantığı gibi fazla basınç biriktirdiğinden aşınıyor buna da bir çözüm bulunabilmiş değil.

 

wankel-motoru-nedir-1280x720.jpg

 

 

 

hqdefault.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Mehmet Göktürk yazdı:

wankel kare değil mi? Kare?

yani dikdörtgen :)

Ama wankelde bildiğimiz anlamda bir piston yok abi :) Çalışma prensibi farkından kurtarıyor. 

 

Kare pistonda köşeler aşırı strese maruz kalıyor ve çabuk deforme oluyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

ona göre yapılır tabi de sonuçta gerek olmayan bir durum. aynı çapta silindir kareden daha geniş hacimli. üretimi daha kolay. sekman daha kolay vs vs. Hossack ve Wankel motorda manifold aç kapa olayları silindire bağlı. bu nedenle avantajlar var tabi.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...