Emre Demir 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 (düzenlendi) Gezerken , gördüm , forumda konusu var mı arattım bulamadım www.youtube.com/watch?v=y6Uyfwr0bq4 28 Mart 2021 tarihinde Emre Demir tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 Uzman görüşlerini izlemiştim, Yağlama konusu Vankel motor gibi çözülemeyen bir problem. Motor bu hali ile yağ yakmaktan kaçamaz bu da emisyonları arttırır ve testlerden geçemez. Zira bloğa yayılmış yağı süpürecek mekanizma hala icat edilmedi. Belki içten yanmalı Pistonlu motorlara harcanan arge Vankel ve Hisara harcansa çok daha güzel yerlerdeydik ama hayat işte Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 Mazda wankel ile geri dönecek zaten. Ama pilleri doldurmak için çalışacak bir wankel Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 Şu an tam olarak öyle bir açıklama gelmedi ancak akıllara başka bir seçenek gelmiyor. Sloganları çok kuvvetliydi acaba Vankel üzerine nasıl bir geliştirme geldi pillerin dışında Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 teker içine monte edilebilir gibi, triportör tarzı mahhali kullanımı olabilir bellki 1 Yorum bağlantısı
Emre Demir 28 Mart 2021 Yazar Paylaş 28 Mart 2021 Çağlar Bayur yazdı: teker içine monte edilebilir gibi, triportör tarzı mahhali kullanımı olabilir bellki Elektrikli bisiklet hesabı diyosun abi, 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 Emre Demir yazdı: Elektrikli bisiklet hesabı diyosun abi, daha büyüğü gibi. anlatımdan çıkan o 1 Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 Çağrı Alaf yazdı: Şu an tam olarak öyle bir açıklama gelmedi ancak akıllara başka bir seçenek gelmiyor. Sloganları çok kuvvetliydi acaba Vankel üzerine nasıl bir geliştirme geldi pillerin dışında Mazda’nın pilli arabasının menzili kısa kalmış. Ekstra pil de koymak istemiyorlar. Bunun yerinde çok küçük bir wankel koyup hem yer kaybı olmayacak hem de jeneratörleri besleyeceklermiş. Wankel motorda üst kapak yok. Eksantrik yok. Sürekli dönen momentumunu kaybetmeyen bir motor. Muhtemelen sabit devirde verim yakalamaya çalışıyordur mazda. Yapabilirlerse çıkarırlar piyasaya. Minicik bir wankel 50-60 beygir üretebilir. 1 Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 28 Mart 2021 Paylaş 28 Mart 2021 ilk patlamada sıkışır pistoncuk. benzin patladığında öyle pasta kreması gibi yumuşak değil. dan diye patlıyor. insanlar krank kırıyorlar. yapsın bi prototip niye yapmamış ki. basınçlı hava ile bile çalıştırabilirdi. Bu zaten bana yağ ile çalışan ekskavatör motorlarını çağrıştırdı. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: ilk patlamada sıkışır pistoncuk. benzin patladığında öyle pasta kreması gibi yumuşak değil. dan diye patlıyor. insanlar krank kırıyorlar. yapsın bi prototip niye yapmamış ki. basınçlı hava ile bile çalıştırabilirdi. Bu zaten bana yağ ile çalışan ekskavatör motorlarını çağrıştırdı. Yıllar oldu, bunu daha önce başka bir yerde de görmüştüm abi. Yine aynen böyle bir videoydu. Aradan geçen yıllar içinde prototip videosu yoksa halen, dediğin gibi, uygulanabilir olmaması muhtemel. Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Bir ara kare piston vardı ne oldu o iş... Hayaller hayatlar olur bu da maalesef. https://www.youtube.com/watch?v=Vl2p_RL6VZY Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Ahmet İhsan Akşen yazdı: Bir ara kare piston vardı ne oldu o iş... Hayaller hayatlar olur bu da maalesef. https://www.youtube.com/watch?v=Vl2p_RL6VZY Hossack engine diye bir model var iki zamanlının kare pistonlusu.. https://www.youtube.com/watch?v=l6WIN_FG39k çalışanı var üretilmiş..belki yine üretilir. çalışan videosu https://www.youtube.com/watch?v=1JETt0_nq3s içi: https://www.youtube.com/watch?v=3Ly8XdwVfds Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Kare Piston Basıncın köşelerde daha fazla nüksetmesi yüzünden Köşelerden Ovalleşme Erime ve Çatlamaya maruz kaldığı için sonsuza kadar rafa kaldırırıldı. Üretici pistonu kare yapmasa bile basınç ve patlama altında kare ovalleşerek yuvarlak şeklini alıyor. Pistonlara Silindir şekli verilmesinin sebebi basıncı eşit dağıtarak bölgesel dayanımı en üst noktaya çıkarmak Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Çağrı Alaf yazdı: Kare Piston Basıncın köşelerde daha fazla nüksetmesi yüzünden Köşelerden Ovalleşme Erime ve Çatlamaya maruz kaldığı için sonsuza kadar rafa kaldırırıldı. Üretici pistonu kare yapmasa bile basınç ve patlama altında kare ovalleşerek yuvarlak şeklini alıyor. Pistonlara Silindir şekli verilmesinin sebebi basıncı eşit dağıtarak bölgesel dayanımı en üst noktaya çıkarmak wankel kare değil mi? Kare? yani dikdörtgen Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: wankel kare değil mi? Kare? yani dikdörtgen Vankel Z ekseninde üçgen gibi görünen kenarları yuvarlanmış bir motor parçalar arası tolerans düşük, Kenarlardan bakıldığında süpürme alanı kare gibi görünüyor ama aslında yarısından kesilmiş bir daire şekli var, yani yine Blok tarafında patlama her alanda eşit ve Patlama çizgisel olarak değil dairesel olarak gerçekleştiği için daha lineer. Ancak A B C noktalarında ki Rotor aşınması dediğiniz kare mantığı gibi fazla basınç biriktirdiğinden aşınıyor buna da bir çözüm bulunabilmiş değil. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 Mehmet Göktürk yazdı: wankel kare değil mi? Kare? yani dikdörtgen Ama wankelde bildiğimiz anlamda bir piston yok abi Çalışma prensibi farkından kurtarıyor. Kare pistonda köşeler aşırı strese maruz kalıyor ve çabuk deforme oluyor. Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk 29 Mart 2021 Paylaş 29 Mart 2021 ona göre yapılır tabi de sonuçta gerek olmayan bir durum. aynı çapta silindir kareden daha geniş hacimli. üretimi daha kolay. sekman daha kolay vs vs. Hossack ve Wankel motorda manifold aç kapa olayları silindire bağlı. bu nedenle avantajlar var tabi. Yorum bağlantısı
Recommended Posts