İçeriğe Yönlendir

Focus 2.5 1.6 TDCi - Yağ Pompası Kaçağı


Can Coşkun

Recommended Posts

Can Coşkun
Emre Şimşek yazdı:

Şöyle olabilir, bunu siz de belirtmişsiniz, yeni ve güçlü pompa zaten zayıf olan contayı bir şekilde patlatmıştır belki.

Yağ soğutucusu daha önce patlayıp tamir edildiği için zaten acaba yine patlar mı korkusu vardı. Yağ soğutucusunu komple değiştirdikten sonra eğer yine soğutma suyuna yağ karışırsa üst kapaktan başka ihtimal kalmamış olacak.

Araç sıcakken yedek su deposunun kapağı açıldığında kısa bir fıss sesi gelmesi bana anormal gelmedi açıkçası. Su buharlaşma yapıp bu sese neden olabilirmiş gibi geldi bana. Üst kapak test kitleri varmış, tabi ne kadar güvenilir bilemiyorum.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Can Coşkun yazdı:

Evet silikon sıktı usta. Conta yok.

Geçmiş olsun yağ kaçağından nerelere , insan dokundurmaya korkuyor.

Benim merak ettiğim conta orjinalde yokmu ?  bulunmuyormu ?

Bizim işyerindede bu sıvı izolasyon malzemelerini  uyguluyorlar kesinlikle conta performansını vermiyor.

Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Aytac Sakal yazdı:

Geçmiş olsun yağ kaçağından nerelere , insan dokundurmaya korkuyor.

Benim merak ettiğim conta orjinalde yokmu ?  bulunmuyormu ?

Bizim işyerindede bu sıvı izolasyon malzemelerini  uyguluyorlar kesinlikle conta performansını vermiyor.

Teşekkürler Aytac Bey.

Evet orijinalinde de conta yokmuş aynı karterde olmadığı gibi.

Ben açıkçası iyi ki yağ kaçırmış da pompayı değiştirme ihtiyacı duymuşum dedim. Belli ki eski pompa yeteri kadar yağ basamıyordu, yeni pompa yeterli yağı basınca soğutucunun kusuru ortaya çıktı.

Motorun çalışma prensibini öğrendikçe yağ pompasını insan kalbine benzettim. Pompa gerekli yağı basamazsa diğer bütün parçaların ömrünün kısalacağına kanaat getirdim. Bence yağ pompaları da belli bir km'den sonra hiç yağ sızdırmasa, yağ lambası yakmasa bile motorun ömrünü uzatmak için değiştirilmeli.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Can Coşkun yazdı:

Motorun çalışma prensibini öğrendikçe yağ pompasını insan kalbine benzettim. Pompa gerekli yağı basamazsa diğer bütün parçaların ömrünün kısalacağına kanaat getirdim. Bence yağ pompaları da belli bir km'den sonra hiç yağ sızdırmasa, yağ lambası yakmasa bile motorun ömrünü uzatmak için değiştirilmeli.

sanayide böyle şeyleri tavsiye eden usta dükkanı kapatır gider, müşteri arkasından da konuşur maalesef. bir de pahalıya yağ satıyor ben internetten yarı fiyatına alıyorum falan der..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Can Coşkun
Çağlar Bayur yazdı:

sanayide böyle şeyleri tavsiye eden usta dükkanı kapatır gider, müşteri arkasından da konuşur maalesef. bir de pahalıya yağ satıyor ben internetten yarı fiyatına alıyorum falan der..

Ah keşke öyle bir ustam olsa da arabayı teslim edip işime gücüme baksam. Şimdi parçaları ben alıp gidiyorum bir de başında bekliyorum.

Önceki bakımları çocukluk arkadaşıma yaptırıyordum. Araba ve kredi kartını verip gidiyor, araba bitince de gidip alıyordum. Baktım birşeyler ters gidiyor bu bakımda bütün parçaları kendim alıp başka bir ustaya gittim. Çıkan bir tane filtre orijinal değildi.

Bu bakımda da aks körüklerinden birinin yırtık olduğunu bildiğim için 4 körüğü alıp gitmiştim. Akslar çıktığı için şanzıman yağı da değişiyormuş, bilmiyordum. Kendindeki yağdan koydu o da sekromeçlere zarar veren cinstenmiş. Yani bir tek eksikle gittim onu da yanlış koydular.

Triger, devirdaim pompasını da değiştirdim. Devirdaim söküleceği için soğutma suyunun da değişeceğini biliyordum. Devirdaim söküldü, oradan bir miktar su aktı. Dedim içindeki suyu tamamen radyatörün tapasını açıp boşaltın, usta devirdaimın oradan bütün şu boşalır dedi, uzatmadım. 3 lt antifrizi ancak aldı soğutma sistemi. Oysa ki saf suyu bulmak için de belki 10 yer gezmiştim.

O kadar pahalı masraflar yapılırken neden 20 liralık saf su kullanılması anormal geliyor bu ustalara anlamıyorum.

Piyasada TDCi, HDi motorlu araç kaynarken neden hala kaç litre yağ alacağını öğrenmeyip 4 lt bidonu boca ediyor bu ustalar onu da çözemedim.

Yeterli bütçem olsa her 5 senede bir sıfır araç alıp yağ bakımı harici iş yaptırmamak isterdim de Focus'un en boş paketi bile %80'lik vergi dilimine girip 286 bin lira olunca el mahkum sanayiye gitmeye devam.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...