İçeriğe Yönlendir

Fiesta Kaza Sonrası Arka Dingil


Abdulkadir Kılıç
Çözüme git Abdulkadir Kılıç tarafından,

Recommended Posts

Abdulkadir Kılıç

Merhaba;

 

Aracım 2011 Fiesta. Çevre yolunda 90-100 km/h hızla 2. şeritten ilerlerken sol arka tekerimden 180-200 km/h hız ile giden bmw marka SUV çarptı. Şükür ki ölü ve yaralı yok. Aracı spin attırmadan ve refüjlere temas etmeden uzun çabalar sonucu emniyet şeridinde durdurabildim.

Aracımın hasarlı olan kısmının fotografı:

 

a72c85da-62af-4587-b12e-d86a6db6de2a.jpg

 

Bu kaza gece gerçekleşti ve ertesi gün yurt dışına çıkmam gerektiği araç tamamen tamircime emanet etmek zorunda kaldım.

Kaza yaptığım araçtaki 3 kişiden 2 si sarhoş olduğu için polis çağırdım ve kaza tutanağı tuttular. Kaza tutanağında tamamen haklı olduğum görüşünü bildirmişler.

 

ca8614a9-81f4-4cd8-892d-a78540620966.jpg

 

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Geçmiş olsun, ben olsam ustaya değilde yetkiliye bırakırdım. Bu sayede aracın pert olma durumu dahi mümkün, çünkü değişecek parçaların çoğu aracın fiyatına yaklaşır. 

 

Sanayide birçok parçaya çıkma onarım veya farklı şekillerde giderim yoluna bakarlar. Bu haliyle değişim yapılsa en az 15000 kayıt çıkar. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Geçmiş olsun, gerçekten dediğiniz hızda çarptı ise çok sağlanmış araç.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

geçmiş olsun, yapısal kısımlar ciddi hasar görmüş, mekanik dingil amortisör falan sıfır laınır takılır onlar sorun değil, bunların bağlantığı yerler önemli. layığı ile tamiri için bu arabanın şase tezgahına oturması gerekir ve panelin komple değişmesi gerekir, tüm bu tamir liste bedeli ile pert olur bu araç, karşı tarafın trafik sigrotası göstermelik onarıma gidecek pert etmemek için, kaskonuz var ise dosya kaskodan açılmalı, tezgaha çıkmadan tamiratı ben kabul etmezdim.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

 

Geçmiş olsun. 

- iyi bir şasici yapar.. güvenle de binilir.. ustalık önemli.. 

- dingil nerelerden bağlı buradan tarif etmesi zor.. 

- dingil kolay kolay onarıma gitmez.. kırıksa zaten gitmez, ancak eğilmişse düzeltme deneyebilirler. bunun detaylarını eksper ile görüşün. 

- jant lastik değişir zaten.. 

- değer kaybı alablirsiniz.. dosya kapanınca karşı tarafın sigorta şirketine müracaat edin. 

Çağlar Bayur yazdı:

geçmiş olsun, yapısal kısımlar ciddi hasar görmüş, mekanik dingil amortisör falan sıfır laınır takılır onlar sorun değil, bunların bağlantığı yerler önemli. layığı ile tamiri için bu arabanın şase tezgahına oturması gerekir ve panelin komple değişmesi gerekir, tüm bu tamir liste bedeli ile pert olur bu araç, karşı tarafın trafik sigrotası göstermelik onarıma gidecek pert etmemek için, kaskonuz var ise dosya kaskodan açılmalı, tezgaha çıkmadan tamiratı ben kabul etmezdim.

 

+1

Kasko varsa pert olur bu araç. 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

vesile ile önden girmiş kaptu yamulmuş camı çatlamış bir görünüm kozmetik olarak daha kötüdür ancak bu hasar teknik olarak çok daha ciddi. iyi onarım olmaz ise yengeç gibi gider, virajı freni risk oluşturur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

Çok geçmiş olsun, arkadaşlara katılmakla beraber eğer ekonomik imkanda varsa perte ayrılmalı derdim, eski hali artık geri gelmeyecek çünki....  şahsen benim başıma gelse, pert sonrası araçsız kalacağımıda bilsem yani param olmasa yenisi almaya, yine perte ayırırdım, canım daha değerli...

 

Not: o kısımdan darbe sonrası panik yapmayıp aracı sağa sola savurtmadan hatta takla atmadan tutabilmek başarıdır, tebrik eder tekrar geçmiş olsun derim.... tabii 90-100 gibi gitmende büyük etmen, o hızların üstü zaten çok zor olurdu kurtarman...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mücahit Erdem

Geçmiş olsun Allah korumuş sizi. Benzer bi kazada kuzenimin kullandığı araç yoldan çıkarak takla attı ve hayatını kaybetti

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Çok geçmiş olsun. Çok büyük bir kaza atlatmışsınız. Darbeden sonra aracı yolda tutabilmeniz takdirlik. Çok titiz yapılmazsa eskisi gibi olmaz bu araç. Ayrıca şok darbesiyle tüm şase ve birleşim yerleri de etkilendi aslında

Yorum bağlantısı
Furkan Kökoğlu

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)
Mücahit Erdem yazdı:

Geçmiş olsun Allah korumuş sizi. Benzer bi kazada kuzenimin kullandığı araç yoldan çıkarak takla attı ve hayatını kaybetti

Sağolun sizinde başınız sağolsun.

 

 

Kazada arka koltukda 3 aylık oğlumla hanım vardı onlara bağışladı mevlam heralde.

Tabi çarpma sonrası emniyet kemeninin beni tutması ve direksiyonu bırakmamamda bir kez daha emniyet kemerinin önemini gösterdi galiba.

 

Aracımın kaskosu yoktu. Aracı pertede çıksa toplansada kullanamıycam en azından eşim tekrar binmem diyor.

 

Perte çıkarsa iyi çıkmazsada kaza fotoğrafını alacak kişiye göstericem bilerek alsın.

 

Diğer şöförü araçtan inerken göremedim.Gece olması ve durma mesafesi bana göre çok daha uzun sürdü ki en son refuje sağdan girdi. Zaten yanımdan şimşek gibi geçti. Şöfür değiştirmiş olabilirler bir ihtimal.

 

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
Furkan Kökoğlu yazdı:

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Kasko olsaydı iyi olurdu sizin açınızdan. En azından çekerdiniz yetkili servise, muhtemelen perte ayırırlardı. Sırf bu tarz durumlarda karşı tarafın sigortası ile uğraşmamak adına bile olsa, kasko mühim. Araba alınır tekrar gerekirse, Allah sizi, yengeyi ve evladınızı korumuş, önemli olan bu. Gerisi teferruat. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Onur Kutluğ
(düzenlendi)
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Merhaba;

 

Aracım 2011 Fiesta. Çevre yolunda 90-100 km/h hızla 2. şeritten ilerlerken sol arka tekerimden 180-200 km/h hız ile giden bmw marka SUV çarptı. Şükür ki ölü ve yaralı yok. Aracı spin attırmadan ve refüjlere temas etmeden uzun çabalar sonucu emniyet şeridinde durdurabildim.

Aracımın hasarlı olan kısmının fotografı:

 

a72c85da-62af-4587-b12e-d86a6db6de2a.jpg

 

Bu kaza gece gerçekleşti ve ertesi gün yurt dışına çıkmam gerektiği araç tamamen tamircime emanet etmek zorunda kaldım.

Kaza yaptığım araçtaki 3 kişiden 2 si sarhoş olduğu için polis çağırdım ve kaza tutanağı tuttular. Kaza tutanağında tamamen haklı olduğum görüşünü bildirmişler.

 

ca8614a9-81f4-4cd8-892d-a78540620966.jpg

 

Merakım;

-aracım eskisi gibi düz gidebilcekmi şüpheliyim, güvenerek ailemle kullanabilirmiyim sizce ?

-Dingilin bu hale geldiğini düşünürsek dingil araca hangi noktalardan bağlı ve bu bağlantı noktalar orjinal yerlerine ne kadar sağlıklı gelebilcek.

- Sigorta şirketi dingili onarmaya kalkarmı yoksa değişim kararı verirlermi. Eğer onarım derlerse kendim değiştirtip farkını cebimden ödeyebilirmiyim.

- Jant ve lastiğim yaklaşık 100-150 m bu şekilde asfalta sürttü bunlar içinde benzer durum olurmu.

- Son olarak aracım 210 bin km de ve 7000 tl lik ufak tefek sürtmelere bağlı hasar kaydı vardı ve Değişeni yoktu. Bu yaşta ve kilometredeki bir araç için sizce değer kaybı ödenirmi ( Sol arka çamurluk ve hasar kaydı için.)

 

Şimdiden Teşekkürler.

 

Geçmiş olsun verilmiş sadakanız varmış. Yüksek hızla size çarpmış araca hakim olmuşsunuz. 

Değer kaybı her türlü alırsınız. plastik tampon vs. onları hesaba katmıyorlar. alacağınız tutar ise avukatınıza bağlı. zaten yetkili serviste falan yaptırırsanız anlaşmalı avukatları sizi  değer kaybı davası acalım vs. diye arayacaklar.. Değer kaybı ödemesinden sonra bazı avukatlar tekrardan mahkemeye verip biraz daha para alıyorlar. size tavsiyem karşı taraf yaptıracağı için orjinal ford bayisinde yaptırmanız.

tarihinde Onur Kutluğ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Furkan Kökoğlu yazdı:

Geçmiş olsun. Karşı tarafın suçlu olduğu ve aracın tamir sonrası eski performansı vermeyeceğine emin olduğumuz bu tür kazalar da yapılması gereken prosedürler nelerdir ? Tecrübeliler anlatabilir mi ?

tamiratın layığı ile yapılmasının takipçisi olmanız gerekir, dosya kapandıktan sonra yapılacak birşey olmaz

Yorum bağlantısı
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)

Araç için bıraktığım usta 17 000 TL fiyat çıkarmış sigorta firması ihale açmış ve 10 000 tl en düşük teklifi veren kazanmış. Sigortacılar şuan ustama ya 10 000 tl ye yap yada çekiciye aracı yükletip ihaleyi kazanan ustaya çekeceğini söylemiş. Ustam malzemelerin sadece 10 000 tlden fazla tutacağını büyük ihtimal çoğu parçanın kopmuş parçalanmış araçlardan sökülüp kaynatılıp düzeltilerek tamiratı yapacaklarını söylüyor. Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş ( Torba yasa ile yürürlüğe giren). 

Araca binmeme kararı aldım fakat cebimden 7bin lira para veremem satacağım bi araç için bu şekildede o ustaya toplatıp direk satarsam milletin canına kastedmiş olacağım galiba.

Aracı hasarlı olarak satmayı düşünüyorum.

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Abdulkadir Kılıç yazdı:

Araç için bıraktığım usta 17 000 TL fiyat çıkarmış sigorta firması ihale açmış ve 10 000 tl en düşük teklifi veren kazanmış. Sigortacılar şuan ustama ya 10 000 tl ye yap yada çekiciye aracı yükletip ihaleyi kazanan ustaya çekeceğini söylemiş. Ustam malzemelerin sadece 10 000 tlden fazla tutacağını büyük ihtimal çoğu parçanın kopmuş parçalanmış araçlardan sökülüp kaynatılıp düzeltilerek tamiratı yapacaklarını söylüyor. Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş ( Torba yasa ile yürürlüğe giren). 

Araca binmeme kararı aldım fakat cebimden 7bin lira para veremem satacağım bi araç için bu şekildede o ustaya toplatıp direk satarsam milletin canına kastedmiş olacağım galiba.

Aracı hasarlı olarak satmayı düşünüyorum.

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

siz 10 bin nakti bana ver ve dosyayı kapat diyebilirsiniz ekspere. değer kaybı ile ilgisi yok.

eksper in tamir için vereceği meblağ max 10 bin, kime verdiği önemsiz, dosya da kapanıyor tamir ile ilgili eksperin işi bitiyor. değer kaybı ayrı bir konu.

 

Abdulkadir Kılıç yazdı:

Geçen sene çıkan bir yasa da bu durumda elimizi kolumuzu bağlıyormuş

trafik sigortası dilediği parçayı kullandırır,

vesile ile uzun süre önce yabancılara satılan ve zarar eden sigortalar şimdi kar ediyor, arka planında güzel yepyeni kanunlar var.

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Abdulkadir Kılıç yazdı:

 

Bu durumda sigortadan 10 000 tl nakiti ben alabilirmiyim ve aracın değer kaybı ile alakalı hakkımı kaybetmiş olurmuyum ?

 

 

İşçiliği kesebilirler. 

Eksper ile görüşün. 

 

 

 

 

 

 

Kasko yaptırın. 

Düşük teminatlı olsun, gerekirse deprem almayın sürücüyü kısıtlayın, ikame araç almayın, yetkili servis almayın.. vs.. yolu çok. 

Ama bir kaskonuz olsun. Kazayı önlemez ama mu tür mağduriyetleri önler. 

Çarpan aracın sigortası da olmayabilirdi.. Hala trafikteki araçların % 20'sinin trafik sigortası yok. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 ay sonra...
Abdulkadir Kılıç
(düzenlendi)

Merhaba konuyu hortlatmış oluyorum galiba ama aracı ve başıma gelenleri şu şekilde özetleyip sonuçlandırmak istedim.

- ustam sigorta ile görüşüp 10 bin tl yi kabul etti. 

- Hasarlı araç davaları ile ilgilenen ve sürekli çalıştıkları Avukatlık bürosuna vekalet vermemi istedi (benden hiç bir şekilde para talep edilmedi noter parama kadar ödediler)

- Beni çok ilgilendirmesede aracın dosyası kapandıktan sonra sigortaya dava açacaklarını ve 10 bin tl üzeri yaptıkları harcamaları sigortadan talep edeceklerini söylediler.( Ek aldıkları ödemenin dosya kapanmasından sonra olduğundan dolayı kesinlikle hasar kaydına işlenemiyeceğini söylediler)

- Ayrıca bürodakiler beni arayarak değer kaybı içinde dava açıp sigorta şirketinin teklifinin üzerinde para alabileceklerini söylediler ( bu iş ticarete dönmüş taksi şöförleri ile çok çalıştıklarını söylediler)

- Aracın sol arka çamurluk kelebek camının oradan kesilerek değişti.

- araca çıkma dingil, arka yürür komple sıfır takıldı. 

Robota girmeden dingili rahat taktıklarını çok fazla kasma olmadığını söylediler robottan sonra rotcu arka tekerlerin yanal olarak 4mm kayık olduğunu yazmış tekrar 2. Kez şaseciye girip aracı teslim aldık.

Halen yurt dışında olmam sebebiylede şirketimde çalışan mekanikci ( ford servisinde daha önceden çalışmış) ustama aldırttım ve aracın yol tutuşu ve ses olarak çok iyi durumda olduğunu söyledi.

 

Kaza yaptığım tarih sonrası tam kapanma ramazan bayramı ve peşinden vekalet işleri derken sanayiden çıkması 2 ayı buldu buna şükür dedik artık...

 

IMG-20210605-WA0003.jpg

 

IMG-20210608-WA0003.jpg

20210623-195913.jpg

 

tarihinde Abdulkadir Kılıç tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

10 bin lirayı aşan kısım için değil o vekalet.
Senin hakkın olan Değer kaybını alacaklar. Sana vermeyecekler.
Tramere de yansıyacak.
İfadenden anladığım kadarıyla da sana vermeyecekler bu parayı.
Tamircin de bu şekilde izah ettiğine göre o da %20-25 ini alacak.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

10 bin lirayı aşan kısım için değil o vekalet.
Senin hakkın olan Değer kaybını alacaklar. Sana vermeyecekler.
Tramere de yansıyacak.
İfadenden anladığım kadarıyla da sana vermeyecekler bu parayı.
Tamircin de bu şekilde izah ettiğine göre o da %20-25 ini alacak.

Aynısını düşündüm ama emin olmadan yazmak istemedim. Demek ki doğru düşünmüşüm... Yazık bu zihniyete....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mehmet Ozyurek yazdı:

10 bin lirayı aşan kısım için değil o vekalet.
Senin hakkın olan Değer kaybını alacaklar. Sana vermeyecekler.
Tramere de yansıyacak.
İfadenden anladığım kadarıyla da sana vermeyecekler bu parayı.
Tamircin de bu şekilde izah ettiğine göre o da %20-25 ini alacak.

Üzücü ve utanılası bir durum olmakla birlikte hiçbir işlem yapmasan bile bir şekilde bilgilere erişip vekalet ver yatan paranın yüzde şu kadarı bizim gerisi senin gibi şeylerle muhattap ediyorlar. 

 

Keşke bir çözüm bulunsa ☹️

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...