İçeriğe Yönlendir

Arıza Kodları ve Nasıl Çözebilirim?


Mehmet Yeter

Recommended Posts

Mehmet Yeter

Merhabalar değerli forum ahalisi, 

2005 c max 1.6 tdci aracım bugün obdye bağlayınca şu hata kodlarını verdi. 

P0159, P0111, P0234 ve P138B adları kodlar. Bu kodlarla ilgili daha önce sorun yaşayıp çözüme ulaşanlar yazabilirlerse çok sevinirim. Saygılarımla 

Yorum bağlantısı
Fırat Önal

P0159  ISITILMIS 02 SENSOR DEVRESi YAVAS TEPKi (BANK 2, SENSOR 2)

P0111  IAT DEVRE SINIRI /PERFORMANS SORUNU

P0234  Turbo/Super Charger Overboost Condition    

P138B  Glow Plug Control Module System Voltage

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

o2 ile iat sensörü değişecek.

Diğerleri muhtemelen düzelecektir diye düşünüyorum. Bu arada reset edilip denendi mi araç? Şu an deli gibi tüketiyor olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Sani Gerşon yazdı:

o2 ile iat sensörü değişecek.

Diğerleri muhtemelen düzelecektir diye düşünüyorum. Bu arada reset edilip denendi mi araç? Şu an deli gibi tüketiyor olmalı.

Açıkçası yakıt durumunu net ölçme durumum olmadı. Ev okul arası gidip geliyorum bu yüzden. Reset etmekten niyet arıza kodları silinip denendi mi sorusu ise denemedim ama hafta içi mutlaka denerim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
(düzenlendi)

Oksijen sensörü elektrikle ısıtılıyor. Benim arabada aynı arıza vardı. Kontak açınca oksijen sensörüne elektrik ulaşır. 200 - 300 dereceye kadar ısıtılıyor. lamba sensöründeki arıza ısınamadığını söyler.  Araba çalışınca egzoz gazı zaten ısıtıyor. Ama ısınması uzun sürdüğü için ilk 4 5 dakika araba zenginde çalışıyor. 

Oksijen sensörünü bir süre değiştirmeyebilirsin. Sende 4 adet olması lazım. Ama hava emiş sıcakığını ölçen iat sensörünü değiştirmen önemli. 

tarihinde Ali Darbaz tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ali Darbaz yazdı:

Oksijen sensörü elektrikle ısıtılıyor. Benim arabada aynı arıza vardı. Kontak açınca oksijen sensörüne elektrik ulaşır. 200 - 300 dereceye kadar ısıtılıyor. lamba sensöründeki arıza ısınamadığını söyler.  Araba çalışınca egzoz gazı zaten ısıtıyor. Ama ısınması uzun sürdüğü için ilk 4 5 dakika araba zenginde çalışıyor. 

Oksijen sensörünü bir süre değiştirmeyebilirsin. Sende 4 adet olması lazım. Ama hava emiş sıcakığını ölçen iat sensörünü değiştirmen önemli. 

Ali hocam bizim aracın motor ile ilgili verilerine nasıl ulaşabilirim.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mehmet Yeter yazdı:

Ali hocam bizim aracın motor ile ilgili verilerine nasıl ulaşabilirim.

 

Valla araştırmak gerekirde, çok geç oldu , yatmak üzereydim . Bendeki dökümanlarda turbo dizel ford makineler yok maalesef. Ama galiba citroen 1,6 motorları ile aynı motor bunlar. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Ali Darbaz yazdı:

 

Valla araştırmak gerekirde, çok geç oldu , yatmak üzereydim . Bendeki dökümanlarda turbo dizel ford makineler yok maalesef. Ama galiba citroen 1,6 motorları ile aynı motor bunlar. 

Teşekkürler Ali hocam haklısınız iyi çalışmalar dilerim. Kafama takılınca çözünceye kadar uyku girmiyor gözüme. Evet bu motor psa grubu tarafından da bir süre kullanıldı.

Yorum bağlantısı
Harun Kocaçalışkan

Sıkıntı yoksa kurcalama bas gaza.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Harun Kocaçalışkan yazdı:

Sıkıntı yoksa kurcalama bas gaza.

Yok gibi ama yine de rahatsız ediyor. Motoru bilen bir usta baksa çekişi filan nasıl diye o daha iyi gözlemler.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

1 6 galaxy ama motor aynı. Bir bak istersen. 

 

https://procarmanuals.com/pdf-online-ford-galaxy-2006-service-repair-manual/

2.0 tdci cmax bizde pek yok

Mehmet Yeter yazdı:

Merhabalar değerli forum ahalisi, 

2005 c max 1.6 tdci aracım bugün obdye bağlayınca şu hata kodlarını verdi. 

P0159, P0111, P0234 ve P138B adları kodlar. Bu kodlarla ilgili daha önce sorun yaşayıp çözüme ulaşanlar yazabilirlerse çok sevinirim. Saygılarımla 

çok farklı yerden 4 adet kod görülmüşse, silinir, birkaç gün sonra yine kontrol edilir, zira uzun zaman aralığında anlık kodları hafizasına lamış olabilir, her kod mutlak kalıcı arıza var demek değilidr, geçici arıza tanımına girer

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

2.0 tdci cmax bizde pek yok

çok farklı yerden 4 adet kod görülmüşse, silinir, birkaç gün sonra yine kontrol edilir, zira uzun zaman aralığında anlık kodları hafizasına lamış olabilir, her kod mutlak kalıcı arıza var demek değilidr, geçici arıza tanımına girer

Tamamdır Çağlar abi ara ara kontrol eder buradan sonucu paylaşırım. Ve birilerine yardımım olur umarım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter

Çağlar abi arıza kodlarını sildikten sonra hafta içi aracı kullandım ve dün yine kontrol ettim aynı hata kodlarını tekrar verdi. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Mehmet Yeter yazdı:

Tamamdır Çağlar abi ara ara kontrol eder buradan sonucu paylaşırım. Ve birilerine yardımım olur umarım.

Geçmiş olsun...

Bazen bakıyorum arıza ile ilgili başlık açılmış hamleler var ama sonuç yok , yok derken düzelmiş ama yazılmamış.

Güzel düşünmüşsünüz araştırana faydası olur özellikle burası gibi geniş katılımlı evveliyatı olan bilinen bir forumda.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Mehmet Yeter yazdı:

arıza kodlarını sildikten sonra hafta içi aracı kullandım ve dün yine kontrol ettim aynı hata kodlarını tekrar verdi. 

Yakıt degisikligi oldu mu? Benzer bir konu hatirliyorum. ama bulamadim nedense🤔

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Alpay Sumer yazdı:

Yakıt degisikligi oldu mu? Benzer bir konu hatirliyorum. ama bulamadim nedense🤔

Yakıtı maalesef ölçemiyorum araç genelde Tuzla içinde kullanılıyor bundan dolayı haftalık 50 veya 60 liralık yakıt alımı yapıyorum. Ancak cuma günü kartala gittim geldim trafik akıcı idi ibrede fazla bir oynama görmedim. 

Aytac Sakal yazdı:

Geçmiş olsun...

Bazen bakıyorum arıza ile ilgili başlık açılmış hamleler var ama sonuç yok , yok derken düzelmiş ama yazılmamış.

Güzel düşünmüşsünüz araştırana faydası olur özellikle burası gibi geniş katılımlı evveliyatı olan bilinen bir forumda.

Teşekkür ederim. Hatta ufak bir ekleme de yapayım. Forumda P138B adlı kodun kızdırma bujileriinden olduğunu okudum ancak bizim araçta kızdırma bujileri değişti. Bu sebeple rölesinin oksitlenme ihtimali üzerinde duruyorum. Diğer hatalar içinde bugün arkadaşlarla sensörleri temizleyemeyi deneyeceğim. 

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal
Fırat Önal yazdı:

P0159  ISITILMIS 02 SENSOR DEVRESi YAVAS TEPKi (BANK 2, SENSOR 2)

 

Mehmet Yeter yazdı:

P138B adlı kodun kızdırma bujileriinden olduğunu okudum ancak bizim araçta kızdırma bujileri değişti.

Mehmet Bey montaj ile ilgili bir hata yada yeni bujilerde uyum yada performans sorunu olmasın ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Aytac Sakal yazdı:

 

Mehmet Bey montaj ile ilgili bir hata yada yeni bujilerde uyum yada performans sorunu olmasın ?

Olabilir hafta içi fırsatını bulursam bir de ustaya götüreceğim. 

Alpay Sumer yazdı:

Yok istasyon farki.

Ağırlıklı olarak Bp çok acil işim olursa sheelden alıyorum. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar

katalitik dolmuş mu ona da bir baktırın bence ama ilk iat sensörü denerim ben olsam, hatta kablolarına bakın bu sensörün, tamir sırasında zarrar veriyorlar. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Mustafa Yanar yazdı:

katalitik dolmuş mu ona da bir baktırın bence ama ilk iat sensörü denerim ben olsam, hatta kablolarına bakın bu sensörün, tamir sırasında zarrar veriyorlar. 

Teşekkür ederim Mustafa hocam ustama gidince baktıracağım dediğiniz yerlere. Acaba sensörleri kendim sprey temizlesem faydası olur mu? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Yanar
Mehmet Yeter yazdı:

Teşekkür ederim Mustafa hocam ustama gidince baktıracağım dediğiniz yerlere. Acaba sensörleri kendim sprey temizlesem faydası olur mu? 

Kendin söküp kontrol edebilirsin elin yatkınsa, temizlik iyidir, 

Sensör bozuksa spreyin faydası olmaz. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Yeter

Konuyla ilgili gelişmelerden ufak bir özet. Pazar günü hava akış sensörünün ve maf sensörünün temizliğini yaptık. Bundan sonra hata kodlarını silip tekrar okuttuğumda hata kodu çıkmadı ancak ertesi gün tekrar okuttuğumda bazı kodların çıktığı yeni kodların eklendiğini gördüm. Tekrar okutma yaptığımda bu sefer hiç kod göstermediğini gördüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 5 hafta sonra...
Mehmet Yeter

Konuyla son durumları aktarayım. Arıza kodu sayısı bire indi. Onu da buldukda çözümü için zaman lazım. P0159 ve P0111 arıza kodlarını maf ve hava akış metresi temizledikten sonra vermedi bir daha. P0234 kodu ise ustamın tam olarak anlattığı şekilde anlatamasam da turbonun basınç veya vakum gibi bağlantılı olduğu bir hortum varmış o hortum şişmiş bu yüzden tamir edildi ve bu arızadan kurtuldum. Gelelim P138B arızasına daha önceden değiştirilmiş olan kızdırma bujilerinden iki tanesi çalışmıyor. Çıkaralım dedik lakin bujiler kaynadığı için daha geniş bir zamana kaldı. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...