İçeriğe Yönlendir

Hangi Porsche Cayenne Tercih Edilmeli?


Ahmet Ali Salih Kanneci

Recommended Posts

Ahmet Ali Salih Kanneci

Öncelikle tüm forumdaşlara selamu aleyküm, foruma yeni üye oldum foruma üye olmanın sebebi bu sene içinde babamın araba alma fikrinin oluşması ve dolayısı ile araba incelemeye başlamamız bu forumda genellikle babamla kafamıza takılan soruları sormayı düşünüyorum şimdiden tüm forumdaşlara çok teşekkür ediyorum ve lafı daha fazla uzatmadan ilk karşılaştırma konuma başlıyorum:

Araçlar sırasıyla şu şekilde: 

 

- 2006 Porsche Cayenne 3.2: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-porsche-bulduk-auto-2006-model-porsche-cayenne-3.2-cam-tavanli-918488857/detay

 

- 2006 Porsche Cayenne 3.2 LPG'siz: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-porsche-ilanda-son-1-hafta-898753061/detay

 

- 2006 Porsche Cayenne 4.5 Turbo: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-porsche-kocbas-motors-porsche-cayenne-turbo-bayii-emsalsiz-874586148/detay

 

- 2007 Porsche Cayenne 3.6 S: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-porsche-porsche-cayennes-3.6-airmatik-camtavan-bayii-875562265/detay

 

Bu modellerin artılarını eksilerini, hangi ilanı tercih etmemizin daha doğru olacağını ve son olarak 195'e Porsche verken 250-300'lü rakamlara çıkmaya gerek olup olmadığını belirtirseniz memnun olacağım.

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

Aleykümselam yakıt ve vergi sorun değilse yüksek hacim tercih ederdim ama yine de 3.0 dizel olanlardan olsaydı keşke A6, Q7 ve Touareg'te ki motor yani

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
Aleykümselam yakıt ve vergi sorun değilse yüksek hacim tercih ederdim ama yine de 3.0 dizel olanlardan olsaydı keşke A6, Q7 ve Touareg'te ki motor yani
Hocam 3.0 dizeller hem 3.6 litreliklere yakın bir yakıt tüketimine sahip hemde hızlanması ondan geç ayrıca fiyatlarıda 360-400 bin bandında dolayısı ile onları düşünmüyoruz.

SM-M307FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

eski araçta benzinli iyidir. en çok hangisinden varsa piyasada motor onu alın.

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:

son olarak 195'e Porsche verken 250-300'lü rakamlara çıkmaya gerek olup olmadığını belirtirseniz memnun olacağım.

 

15 yaşında bir porsche bakıyorsanız benzinli olması her zaman avantajınıza olur. Zaten dizellerle ilgilenmemişsiniz. 

İlgilendiğiniz motor seçeneklerinden hangisi piyasada daha fazla ise o motora yönelmenizi öneririm. Hem parçası daha rahat bulunur, hem ustası. Sonuçta her köşe başında ustası olan bir markadan bahsetmiyoruz. 

Son olarak sorduğunuz soruya gelince, 195'e alacağınız porsche 250'ye alacağınız porsche ile aradaki fiyat farkını çok kısa sürede harcatmayacaksa gerek yok, ancak ne almaya çalıştığınızın farkında olun. Diğer markalarda önemsiz sayılabilecek basit sorunların bile bütçe dostu olmayacağı bir markadan bahsediyoruz. Dolayısı ile orta halli bir cayenne 195 ediyorken gerçekten bakımlı çok iyi kondisyonda bir cayenne için 250 bin lira vermek ilk bakışta zarar hanesinde gibi görünse de uzun vadede karlı bir alışveriş olacaktır. Yani orta halli cayenne'yi iyi bir kondisyona getirmek aradaki fiyat farkını fazlası ile harcatabilir. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Sonuncu hariç hepsi olabilir. Özellikle 2 numara renk ve iç döşemelerini çok beğendim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Motorların detaylarını bilmiyorum ama naçizane tavsiyem;

 

- En ucuzunu almayın.

- Son paranıza kadar harcamayın alırken.

- Almadan önce ustasını bulup o ustaya gösterin alırken.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

Bir ara bende bakınmıştım.

Piyasada en çok 3.2 tutuldu .20 litrenin altında gezmezsiniz .şehir içi.

Ucuzunu değil bakımlısını arayın.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erhan Odabaşı
Selim Bilgin yazdı:

- Son paranıza kadar harcamayın alırken.

++

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Ahmet Ali Salih Kanneci yazdı:

Hocam 3.0 dizeller hem 3.6 litreliklere yakın bir yakıt tüketimine sahip hemde hızlanması ondan geç ayrıca fiyatlarıda 360-400 bin bandında dolayısı ile onları düşünmüyoruz.

SM-M307FN cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

 

Tapatalk imzanızı kapatır mısınız?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
 
Tapatalk imzanızı kapatır mısınız?
Uyardığınız için sağolun şimdi kapattım, Tapatalk uygulamasında yeni olduğun için o imzayı kapatabileceğimizi bilmiyordum
Bu arabaların hepsi hava soğutmalı mı
Herhangi bir bilgim yok
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

eskişehirde porse ustası ve parçacısı  yoksa  macera yaşatır adama 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
eskişehirde porse ustası ve parçacısı  yoksa  macera yaşatır adama 
Sanırım en yakın usta Bursa'daymış
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şayenin turbolusu makbuldür. hava soğutmalı porsche eski911 lerde vardı, beklenti nedir bu model seçiminde?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

3.0 TDI Touareg bakabilirsiniz, daha az marjinal bir seçim olabilir.

Temelde aynı araba ama en azından VW-Audi servisine gidersiniz.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
şayenin turbolusu makbuldür. hava soğutmalı porsche eski911 lerde vardı, beklenti nedir bu model seçiminde?
Hocam babam gösterişli, performanslı ve lüks bir araç istiyor E segment altı konfor istemiyor (Cayenne'de d segment jip, e segment konforu verir zaten) bende bir VAGCI olarak ona Porsche Cayenne ve Audi Q7 önerdim çünkü biliyorum ki Volkswagen gurubun en iyi jiplerinden biridir Cayenne ve Q7 ikisi arasında gidip geliyoruz şu anda Porsche Cayenne için karar kıldık ama Q7'de düşünülebilir daha araç almadık sonuçta, düşünüyoruz sadece...
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

efendim şimdi ukalalık olmasın ama, jip sadece bir tanedir. oda Jeep tir, Chayenne vs bunlar hormonlu crossoverdır.

bunun yanısıra eski model premium araç çok ciddi risktir. bence cayenne ilk sahibinden filan değilse asla alınmamalıdır.

Yani ben şu anda bu tip bir araç alcak olsaydım q7 alırdım herhalde. çünkü en çok ondan satılmış durumda.

  • Beğen 4
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
efendim şimdi ukalalık olmasın ama, jip sadece bir tanedir. oda Jeep tir, Chayenne vs bunlar hormonlu crossoverdır.
bunun yanısıra eski model premium araç çok ciddi risktir. bence cayenne ilk sahibinden filan değilse asla alınmamalıdır.
Yani ben şu anda bu tip bir araç alcak olsaydım q7 alırdım herhalde. çünkü en çok ondan satılmış durumda.
Jeep'ler gerek performans gerek tasarım olarak bizi tatmin etmiyor çokta büyütülecek bir marka olduğunu sanmıyorum şahsi fikrimdir bu. Ama Q7 tavsiyeniz için teşekkürler
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

insanlar 4 çeker araçlara jip diyor daha ne olsun? epey büyütülmüş yani zamanında. neskafe ve selpak gibi bir algısı var.

ama kalite olarak eskinin ederinde olmadıkları doğrudur malesef.  Fiat grubu sağolsun. girdiği şeyin kalitesinin düşüşünü katalizleyip ortlama birşeye dönüştürüyor. Şimdi PSA ya el attı onunda sonu aynı olacaktır.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan
Selim Bilgin yazdı:

3.0 TDI Touareg bakabilirsiniz, daha az marjinal bir seçim olabilir.

Temelde aynı araba ama en azından VW-Audi servisine gidersiniz.

Touareg hakkında genelde olumsuz şeyler duydum okudum.(ilk çıkan kasa)

Bolca elektronik arızası oluyormuş gibi.

 

Çağlar beyin dediği gibi yürütme imkanı varsa cayenne turbolusu makbüldür.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
İsa Erdoğan yazdı:

Touareg hakkında genelde olumsuz şeyler duydum okudum.(ilk çıkan kasa)

Bolca elektronik arızası oluyormuş gibi.

 

Çağlar beyin dediği gibi yürütme imkanı varsa cayenne turbolusu makbüldür.

 

 

Touarag, Cayenne ve Q7'nin altyapısı tamamen aynı olması lazım, çıkacak sorunlar da ortak olacaktır diye düşünüyorum.

Yürütme imkanı varsa ben de Turbo'yu alırım tabi ki, mukayese kabul etmez diğerleriyle. :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ahmet Ali Salih Kanneci
 
Touarag, Cayenne ve Q7'nin altyapısı tamamen aynı olması lazım, çıkacak sorunlar da ortak olacaktır diye düşünüyorum.
Yürütme imkanı varsa ben de Turbo'yu alırım tabi ki, mukayese kabul etmez diğerleriyle. [emoji4] 
Hocam bu konuya cahil bir kişi olarak soruyorum bilginiz varsa paylaşır mısınız? Aracın yürütme masraflarından kastınız nedir? Yıllık yürütme maliyetleri ortalama kaç bin TL olur? Aracı alacak kişi en fazla günde 50 KM yol yapar ona göre cevap verirseniz daha doğru olur.
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

Bende dediğiniz gibi biliyorum ama touareg lerde sıkıntı fazlaymış.

Bir ara touareg facebook sayfasına üye olmuştum.araç hakkında kullananlardan bilgi sahibi olmak için.

Touareg sahibi olupta sıkıntı yaşayan kullanıcılar dertlerini yazınca nerdeyse hain ilan edilecekti.😊

 elektronik arıza konusu çokça geçiyordu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...