İçeriğe Yönlendir

Araçta Çözülemeyen Yağ Kaçırma


Emre şengül

Recommended Posts

Emre şengül

Arkadaşlar aracımda daha önceden turbo tarafında yağ akıtıyordu. Turbodan katalizöre emme manifoltuna kadar söküldü. Turbo hortumunda problem varmış değişti. Tamam burası düzeldi. Artık katalizörde turbonun orasıda temiz yağ yok. Bu seferde yağ filtresinin alt tarafından yağ geliyor. Ustaya tekrar götürdüm. Yağ filtresinin dişlisinin kaçtığını ordan yağ verdiğini,  komple temizleyip değiştirdiğini şuan sorun olmadığını söyledi. Ama 2 gün geçti arabayı park ediyorum. Altına bakıyorum 2-3 damla yağ var. Artık motor bloğu ile alakalı olduğunu düşünmeye başladım. Ama usta o kadar söktü baktı öyle birşey olsa söylerdi diyorum. 2 dir yağ filtresinin orası değişti. Usta ordan kaçırdığını söyledi. Valla arabadan soğudum ya eğilip altına bakınca morelim bozuluyor valla.  Linea 1.3 188 binde aracım. Temmuzda nikahım var. Arabayada Çok masraf etmek istemiyorum zaten ettiğim kadar masrafı nikah için ediyoruz.  Benden önceki sahibi nasıl kullanmıştır bilmiyorumda. Ben biraz bu konuda pimpirikliyim yağına suyuna felan hep bakarım sağına soluna bişe var mı diye aracın yağ ve filtrelerini 7 bin km de değişiyorum. Yağı felanda orjinal kullanım kılavuzundaki yağından kullanıyorum. Ama bu durumda baya morelimi bozdu. Fiyatlar almış başını gitmiş. Nikahtan sonra, Valla şuan ederinin 10-15 altıda olsa vercem öyle soğudum arabaya ya 

Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Emre hocam, aracın sizden öncesi önemli. Lineaların, hele de 1.3 beyaz renk olanların büyük çoğunluğunun şirket ya da rent a car mazisi var. Çoğunun km'si doğru değil. Yoksa motor sorunlu bir motor değil de işte, nasıl kullanıldı, nasıl bakıldı sizden önce, muamma. 

 

Benim araç eski şirket aracı. Şirket satacağı zaman, aracı şirket aracı olarak kullanan kişi satın alıyor kendi kullandığı aracı. Bir süre o kullandıktan sonra dayısının oğlu alıyor, dayısının oğlu da benimle aynı havalimanında çalışıyor, ondan da ben aldım. Kaç km'de şirketten çıktı (110 bin km) biliyorum, ilk sahibi hangi bakımları yaptı (mesela 160 bin km'de baskısını değiştirdi), ondan sonra alan arkadaşım neler yaptı (180 binde zincir değiştirdi) biliyorum. O yüzden aldım, 210 binde, beklenen sıkıntılar harici (bence egr emme manifoldunu kurumla doldurdu, temizletmem lazım) bir şeyi yok. 

Eğer geçmişinden emin olmasam imkanı yok 1.3 linea almazdım. Şirket çıkmalarında yaşadığınız sorunları yaşayan çok insan var, çünkü km'ler düşürülmüş, tamiratlar "satılana kadar idare etsin" şeklinde yapılmış. Sonra alan kişinin başı dertten kurtulmuyor. 

Yorum bağlantısı
Ethem Şenkurt

Sorun nedendir bilemedim ama böyle durumlarda tek ustayla kalmamak lazım diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk

Başka bir fiat ustasına yada direk yetkili serviste arıza tespit yaptırmanız gerekli. Bu şekilde sorunu net anlayıp aksiyonu ona göre alırsınız. Çözülmeyecek sorun yoktur, kötü usta vardır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Arkadaşlar aracımda daha önceden turbo tarafında yağ akıtıyordu. Turbodan katalizöre emme manifoltuna kadar söküldü. Turbo hortumunda problem varmış değişti. Tamam burası düzeldi. Artık katalizörde turbonun orasıda temiz yağ yok. Bu seferde yağ filtresinin alt tarafından yağ geliyor. Ustaya tekrar götürdüm. Yağ filtresinin dişlisinin kaçtığını ordan yağ verdiğini,  komple temizleyip değiştirdiğini şuan sorun olmadığını söyledi. Ama 2 gün geçti arabayı park ediyorum. Altına bakıyorum 2-3 damla yağ var. Artık motor bloğu ile alakalı olduğunu düşünmeye başladım. Ama usta o kadar söktü baktı öyle birşey olsa söylerdi diyorum. 2 dir yağ filtresinin orası değişti. Usta ordan kaçırdığını söyledi. Valla arabadan soğudum ya eğilip altına bakınca morelim bozuluyor valla.  Linea 1.3 188 binde aracım. Temmuzda nikahım var. Arabayada Çok masraf etmek istemiyorum zaten ettiğim kadar masrafı nikah için ediyoruz.  Benden önceki sahibi nasıl kullanmıştır bilmiyorumda. Ben biraz bu konuda pimpirikliyim yağına suyuna felan hep bakarım sağına soluna bişe var mı diye aracın yağ ve filtrelerini 7 bin km de değişiyorum. Yağı felanda orjinal kullanım kılavuzundaki yağından kullanıyorum. Ama bu durumda baya morelimi bozdu. Fiyatlar almış başını gitmiş. Nikahtan sonra, Valla şuan ederinin 10-15 altıda olsa vercem öyle soğudum arabaya ya 
Gecmis olsun motor yagi ise bol bol takip edin tamir ettirene kadar , satma niyetiniz varsa para harcamayin boyle satin bunca arac satildi cevremde kendime ait yada arkadaşlarımın motoru detayli inceleyen gormedim Herkes kaporta hastasi motor calissin yeter.
Yorum bağlantısı
Emre şengül
Murat Sahın yazdı:

Emre hocam, aracın sizden öncesi önemli. Lineaların, hele de 1.3 beyaz renk olanların büyük çoğunluğunun şirket ya da rent a car mazisi var. Çoğunun km'si doğru değil. Yoksa motor sorunlu bir motor değil de işte, nasıl kullanıldı, nasıl bakıldı sizden önce, muamma. 

 

Benim araç eski şirket aracı. Şirket satacağı zaman, aracı şirket aracı olarak kullanan kişi satın alıyor kendi kullandığı aracı. Bir süre o kullandıktan sonra dayısının oğlu alıyor, dayısının oğlu da benimle aynı havalimanında çalışıyor, ondan da ben aldım. Kaç km'de şirketten çıktı (110 bin km) biliyorum, ilk sahibi hangi bakımları yaptı (mesela 160 bin km'de baskısını değiştirdi), ondan sonra alan arkadaşım neler yaptı (180 binde zincir değiştirdi) biliyorum. O yüzden aldım, 210 binde, beklenen sıkıntılar harici (bence egr emme manifoldunu kurumla doldurdu, temizletmem lazım) bir şeyi yok. 

Eğer geçmişinden emin olmasam imkanı yok 1.3 linea almazdım. Şirket çıkmalarında yaşadığınız sorunları yaşayan çok insan var, çünkü km'ler düşürülmüş, tamiratlar "satılana kadar idare etsin" şeklinde yapılmış. Sonra alan kişinin başı dertten kurtulmuyor. 

Çok doğru diyorsun kardeş. Ben almadan önce pttden sorgulattım km şeyine baktım öyle düşürme çıkarma göremedim. Akrabamız sigortacı almadan onada sordum araştırdı baktı. 6.500 lira trameri çıktı. Aracı alırkende 3-4 tane motor ustasına gösterdim. Çalışmasına felan baktılar. Biri 1 saate yakın baktı duman atmasına devirine felan motoru gayet iyi duruyor. Çok kullancaksan bi enjerktör temizliği yaparsın demişti. Alırkende expere soktum. Aracı satan adamın dediğinin dışında bir tek sağ arka çamuluk lokal boyalı çıktı. Sürtmeden dolayı. Satan adama suç bulamıyorum. 1 gün boyunca arabayı bana verdi. Gel beraber istediğin ustaya istediğin expere gidelim dedi. Bende baya yere götürdüm.  Bende 1 yılı aşkındır kullanıyorum. Hiç tamirciye veya başka bişeye gitmedim. Sadece işim rast gitmiyor. En basit su deposunun ucunda çatlak vardı. Ya tamirci orjinal takalım abi sorun yaşama dedi. Tamam dedim 1 hafta süründük. Orjinal diye taktığı 40 liralık depo su atıyor kapak tutmuyor aracı çalıştırıyorum fokurduyor su deposu ve şans eseri fark etmesem kapaktan suyu geri atıyor. Gittim kendim opar aldım. Kendim taktım.internetten izleyerek.  Hiçbir sorunu kalmadı. Adamın taktığı kapta orjinal felan değilmiş. O kadar dolandırıcıki insanlar, paranı veriyorum işçiliğini veriyorum. Haram zıkkım olsun yani. Ama bu yağ akıtma olayı canımı iyice sıkıyor. Valla araçtan soğuttu beni. Araç sürekli arıza çıkaran bir araba değildi. 2 haftadır git gel git gel. Adama diyorum abi belki başka yerden kaçırıyor iyi bakıyomusun bak 2-3 gün sonra tekrar yağ veriyor. Ya diyo bende anlamadım dişli atmış. Ama yağ filtresinden veriyor yağı sıkıntı yapma diyor. Son kez tekrar bırakcam baktım olmuyor başka bi ustaya göstercem. Evlilik hazırlığım olmasa masrafından değil kullanıyorum aracı masrafsız azda yakıyor parçasıda ucuz yapayım masrafta işte böyle olunca insan soğuyor. Ben egr manifolt komple söktürdüm temizlettim. Adam dedi sadece kurum bağlamış temizle temizle bitmedi. Turbosunu söktürdüm kontrol ettirdim sorun yok. 

Ethem Şenkurt yazdı:

Sorun nedendir bilemedim ama böyle durumlarda tek ustayla kalmamak lazım diye düşünüyorum.

Son kez yine götürcem. Yine olmuyor başka ustaya götürcem. 2 haftadır arabadan soğudum yani ne güzel hiç sorunu yoktu keşke hiç tamire vermeseydim

Levent Güzelkalp yazdı:
Emre şengül yazdı:
Arkadaşlar aracımda daha önceden turbo tarafında yağ akıtıyordu. Turbodan katalizöre emme manifoltuna kadar söküldü. Turbo hortumunda problem varmış değişti. Tamam burası düzeldi. Artık katalizörde turbonun orasıda temiz yağ yok. Bu seferde yağ filtresinin alt tarafından yağ geliyor. Ustaya tekrar götürdüm. Yağ filtresinin dişlisinin kaçtığını ordan yağ verdiğini,  komple temizleyip değiştirdiğini şuan sorun olmadığını söyledi. Ama 2 gün geçti arabayı park ediyorum. Altına bakıyorum 2-3 damla yağ var. Artık motor bloğu ile alakalı olduğunu düşünmeye başladım. Ama usta o kadar söktü baktı öyle birşey olsa söylerdi diyorum. 2 dir yağ filtresinin orası değişti. Usta ordan kaçırdığını söyledi. Valla arabadan soğudum ya eğilip altına bakınca morelim bozuluyor valla.  Linea 1.3 188 binde aracım. Temmuzda nikahım var. Arabayada Çok masraf etmek istemiyorum zaten ettiğim kadar masrafı nikah için ediyoruz.  Benden önceki sahibi nasıl kullanmıştır bilmiyorumda. Ben biraz bu konuda pimpirikliyim yağına suyuna felan hep bakarım sağına soluna bişe var mı diye aracın yağ ve filtrelerini 7 bin km de değişiyorum. Yağı felanda orjinal kullanım kılavuzundaki yağından kullanıyorum. Ama bu durumda baya morelimi bozdu. Fiyatlar almış başını gitmiş. Nikahtan sonra, Valla şuan ederinin 10-15 altıda olsa vercem öyle soğudum arabaya ya 

Gecmis olsun motor yagi ise bol bol takip edin tamir ettirene kadar , satma niyetiniz varsa para harcamayin boyle satin bunca arac satildi cevremde kendime ait yada arkadaşlarımın motoru detayli inceleyen gormedim Herkes kaporta hastasi motor calissin yeter.


ön kaput ve sağ çamurluk belirli aralıklarla değişmiş. Aracın geri kalanı orjinal bide sağ arka çamurluk sürtmeden dolayı lokal boyalı bide ben dalgınlığıma denk gelip sol arka kapının marşpiyeli mantara vurdum baya başkada bişeyi yok. Yazın inşallah satıcam soğudum valla ya

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...