İçeriğe Yönlendir

Focus MK1 2.0 Rektefiye Sonrası


Emre Demir

Recommended Posts

Emre Demir
Coşku Mert yazdı:

insallah motoru da boyle bastan savma toplamamislardir :(

Hocam ne yapalım , inşallah iyi olmuştur . 2.0 motoru pek tanımıyorlar .

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Sorun çözüldü problem sente ayarındanmış , aşağıda kasnak üzerinde yer alan çentiklere bakarak yapılan değişimde sıkıntı çıktı .

Piston üst ölü nokta tespiti yapılıp düzeltildi , olabiliyor mu valla oluyormuş işte işrat de sıkıntı varmış .

 

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Emre Demir yazdı:

aşağıda kasnak üzerinde yer alan çentiklere bakarak yapılan değişimde sıkıntı çıktı .

kasnak dönmüş demek ki bir zamanlar geçmiş olsun

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir
Çağlar Bayur yazdı:

kasnak dönmüş demek ki bir zamanlar geçmiş olsun

Abi nasıl olmuştur ki anlamadım :)

Abi komple yürüyen komple motor yapıldı , vites halatına kadar değişti 20bine yakın masraf ettim , şimdi de ev alma durumu çıktı binerim diye her yerini yaptırmıştım .

Yorum bağlantısı
Bahadır Taşpolat

geçmiş olsun öncelikle yalnız rodaj süresi boyunca bu kadar zorlanmaması gerekiyor motorun, rodaj yağı  değişti mi 2500km yapıldı mı motordan sonra?

Yorum bağlantısı
Emre Demir

Değişti tabi hocam ondan yüklendim , kucağımıza almayalım demi :)

Canavar oldu şuan lakin dediğim gibi bir ev denk geldi hanım sıkıştırıyor para bulamazsam o kadar masraf ettiğim uzun yıllar bineceğim araba uçup gidecek , belki ettiğim masrafın karşılığını da alamayacağım .

45 bine aldım 

10 bine motor yaptırdım 

6 bin alt takıma verdim 

Lpgsi , lastiği ıvırı zıvırı 4 bin de onlara gitti 

araba 65 e geldi.

Eskidenmiş arabanın kusurlarını bilip almak , sanayide vakit harcarım yaptırırım demek , her şey ateş pahası 100 liralık parça olmuş 500 lira , işçilik ücretleri tabi aynı oranda fahiş .

Sıfır garantili araba alıp bineceksin , garantisi bitince de güle güle diyip yenisini alacaksın , diğerinden daha uyguna geleceği kesin .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

şu anki payasada 70 bin e satılabilir gayet te fırsat aracı olur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Mehmet Taner Kadak
Emre Demir yazdı:

Sorun çözüldü problem sente ayarındanmış , aşağıda kasnak üzerinde yer alan çentiklere bakarak yapılan değişimde sıkıntı çıktı .

Piston üst ölü nokta tespiti yapılıp düzeltildi , olabiliyor mu valla oluyormuş işte işrat de sıkıntı varmış .

 

2.0 ZETEC lerde çentiğe bakarak sente ayarı yapılmaz. Önce egzantrik milleri çok basit bir lama yardımıyla senteye getirilir daha sonra karterin hemen üstünde egzos manifoldunun altında 1.pistonu üst ölü noktaya getirmek için pim yuvası vardır. Buraya pim takılıp krank çevirilir ve krank pime dayanıp sabitlenir. Bu pozisyonlarda triger seti takılır civatalar torklanır ve gergi pimi çekilir. Geçmiş olsun.

Z092-D_compressed.jpg

timing tool.jpg

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emre Demir

hem makina mühendisi hem focusu var hocam sen daha önce nerelerdeydin :)

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Emre Demir yazdı:

hem makina mühendisi hem focusu var hocam sen daha önce nerelerdeydin :)

2004 den beri buradayım :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Demir

Benim kusurum o zaman hocam kusura bakma lütfen.

Bundan sonra baya kafanızı ağrıtırım ; gerçi yapılmayan yeri kalmadı ama olsun bir şeyler bulurum , tecrübelerinizden yararlanırız .

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Emre Demir yazdı:

Benim kusurum o zaman hocam kusura bakma lütfen.

Bundan sonra baya kafanızı ağrıtırım ; gerçi yapılmayan yeri kalmadı ama olsun bir şeyler bulurum , tecrübelerinizden yararlanırız .

Sorabilirsiniz hertürlü sorunuzu. Müsait oldukça cevaplarım. Bende de var bir tane 2.0 hobi aracım.

Resimlerde boşta duran soket rolanti sensörünün soketine benziyor. O bölgede rolanti sensorü ve cam sensörü var.

Yorum bağlantısı
Emre Demir
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Sorabilirsiniz hertürlü sorunuzu. Müsait oldukça cevaplarım. Bende de var bir tane 2.0 hobi aracım.

Resimlerde boşta duran soket rolanti sensörünün soketine benziyor. O bölgede rolanti sensorü ve cam sensörü var.

Aynen hocam soket rolanti sensörü soketiymiş ek yapıp başka tekli soket yapmışlar , düzeltildi . 

Zamanında neden öyle birşey yapmışlar anlam veremedik .

Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak

Acil durum fan müşürü. Çoğu 2.0 da boşta. İlk gelen 2.0 larda yok bu müşür. Fanlar açıyorsa sıkıntı yok. Fanlar açmadığı zaman 120 derecelerde bu müşür beyinden bağımsız fanları açtırıyor. Benim aracımda da boşta duruyor.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mehmet Taner Kadak yazdı:

Sorabilirsiniz hertürlü sorunuzu. Müsait oldukça cevaplarım. Bende de var bir tane 2.0 hobi aracım.

Resimlerde boşta duran soket rolanti sensörünün soketine benziyor. O bölgede rolanti sensorü ve cam sensörü var.

Şu hobi aracını bitirde alalım artık.  Kompresör işini de yap ama 😛

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Taner Kadak
Mustafa Tüfekçi yazdı:

Şu hobi aracını bitirde alalım artık.  Kompresör işini de yap ama 😛

Hobisiz kalırım diye korkuyorum 😀Superchargerı sana bırakıyorum ben kozmetiğe çalışıyorum. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Selim Uzun

arkadaşlar kolay gelsin.ford focus 2000 model 1.6 ambiante motor rektefiyesi aşağı yukarı ne kadar tutar.yardımcı olabilecek varmı.

Yorum bağlantısı
Emre Demir
Çağlar Bayur yazdı:

9-12bin TL tahmini çıkar

Baskı balata triger değiştirmediğim halde 10bin tuttu 

1.6 da bazı parçaları 2.0 göre uygun , lakin Çağlar abimin dediği aralıkta çıkar .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...