Celalettin Süğürtin 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 Merhaba dostlar. Yakın bir zamanda almış olduğum 2001 benzin-lpg li Polo'm ilk çalıştırmada 1000 / 1100 devirde çok vibrasyonlu başlıyor. Bir kaç km sonra normale dönüyor ama sonra 800 rom ye düşüp çok munisleşiyor. Sorularım: 1-Acaba bir ateşleme sorunu mu var? 2-Motor ya da şanzıman kulağı değişimine mi ihtiyaç var? Hadi dizel araçta bu çok hissediliyor, hatta markalı- yan sanayi kulağı bile ayırd ediyordu. Bu benzinli fazla hissettirmemesi lazım ama.. 3-Buji kabloları ilk aldığımda kablo düzenleyici siyah plastik üzerindeki kanallara takılı idi. Yerlerini karıştırmamak için sökmeden önce hem kablolara hem de distribütörü etiket yapıştırıp kabloları söküp bağlantı uçlarında su ve korozyon var mı diye kontrol edip yeniden taktım. Bir şey dikkatimi çekti. Bir nolu buji kablosu en uzun olması gerekiyordu ama değildi.Muhtemelen o kablo arızalı bulunup hazırdaki bir sağlam çıkma kablo demetinden alınıp takilmıştı. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 Öncelikle maf sensörü temizliği yapılırsa, sorun maliyetsiz çözülme ihtimali var. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 LPG yi kapatıp 1 hafta binmeli. Sorun nerde önce onu anlamalı. LPG diyaframı genelde tekleme titreme boğulma boğularak çalışma sorunu yapar. İlk buradan başlamalı. Bunu genelde gün içinde ilk çalışmada yapar gün içerisindeki diğer çalışmalarda yapmaz. LPG enjektörü arızası vs olabilir gaz kesici sorunu olabilir. Şayet burada sorun yoksa bunu hararet müşiri bu sorunu yapabilir aracı boğabilir titretebilir. Son olarak Polo larda boğaz kelebeği genelde bu sorunu yapar kroniktir. Yine bu araçta maf sensörü genel bir kroniktir. Fişini çekerek çalıştırmalı araçta herhangi bir tepki yoksa arızalıdır. Araca genel bir bakım temizlik vs sorunu diye tahmin ediyorum. 4 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 26 Nisan 2021 Yazar Paylaş 26 Nisan 2021 Teşekkür ederim. Bunları dikkate alacağım. Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 Celalettin hocam, metin hocanin yazdiklarini bi deneyin lutfen. Her durumda bilgilendirin. Cozum olmaz ise baska fikirler de dusunuruz.🤗 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 26 Nisan 2021 Yazar Paylaş 26 Nisan 2021 Bu gün epeyce benzinli kullandım, zaman zaman LPG ye geçtim. Sanki dünkü hırçınlığından eser yoktu. Metin bey LPG sistemle ilgili fazla bilgim yok. İçine sıcak su giren dışı metal parçayı komple mi değiştirmek gerekir diyafram arızası varsa? Yarın maf sensörünü ve oksijen sensörünü temizlemeyi planlıyorum. Oksijen sensörü egzoz borusu üzerindeki parça sanırım. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 Bu gün epeyce benzinli kullandım, zaman zaman LPG ye geçtim. Sanki dünkü hırçınlığından eser yoktu. Metin bey LPG sistemle ilgili fazla bilgim yok. İçine sıcak su giren dışı metal parçayı komple mi değiştirmek gerekir diyafram arızası varsa? Yarın maf sensörünü ve oksijen sensörünü temizlemeyi planlıyorum. Oksijen sensörü egzoz borusu üzerindeki parça sanırım.Abi dur yavaş çalışıyorsa kurcalama [emoji16] Bu sefer sağlam olanda bozulabilir.Kısıtlamalar geldi. Benzinde 1 gün dene geceden hiç lpg ye geçme. Ertesi günde lpg de yine dene. Benzinde geceden bırakınca sorun var mı onu anlamak lazım. Şimdi regülatör testi 1 yukarıda anlattığım şekilde yapılır. 2. ise regülatörden manifolda giden ince bir boru vardır. O boruyu çıkarınca tıslama varsa (lpg de iken stop edince) veya o boru sökülü iken marş kolaylaşır veya araba düzgün çalışırsa regülatör diyaframı patlamış demektir. Ucuz olan regülatör tamir takımı, pahalı olan ise regülatör değişimidir. Ben 2019 da 120 liraya BRC regülatör tamir takımı almıştım regülatör fiyatı ise 750 liraydı.Lpg kiti ne marka? Yorum bağlantısı
Alpay Sumer 26 Nisan 2021 Paylaş 26 Nisan 2021 Celalettin Süğürtin yazdı: Bu gün epeyce benzinli kullandım, zaman zaman LPG ye geçtim. Sanki dünkü hırçınlığından eser yoktu. Metin bey LPG sistemle ilgili fazla bilgim yok. İçine sıcak su giren dışı metal parçayı komple mi değiştirmek gerekir diyafram arızası varsa? Yarın maf sensörünü ve oksijen sensörünü temizlemeyi planlıyorum. Oksijen sensörü egzoz borusu üzerindeki parça sanırım. yakıt ne durumda? Kötû yakıt ta kullanılmıs olabilir.. önce basitten baslayalım bence. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 26 Nisan 2021 Yazar Paylaş 26 Nisan 2021 (düzenlendi) Alpay Sumer yazdı: yakıt ne durumda? Kötû yakıt ta kullanılmıs olabilir.. önce basitten baslayalım bence. Yakıt konusunda seçiciyim. Aracı aldığımdan bu yana OPET, PO ve TP den başka bir yerden almadım. Benden öncekileri bilmem. Belki de benden önce kötü yakıt alındıysa onların etkisi devam ediyordu da yeni yeni düzelmeye başlamış olabilir. 26 Nisan 2021 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi Yazım hatası düzeltme 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 26 Nisan 2021 Yazar Paylaş 26 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: Abi dur yavaş çalışıyorsa kurcalama Bu sefer sağlam olanda bozulabilir. Kısıtlamalar geldi. Benzinde 1 gün dene geceden hiç lpg ye geçme. Ertesi günde lpg de yine dene. Benzinde geceden bırakınca sorun var mı onu anlamak lazım. Şimdi regülatör testi 1 yukarıda anlattığım şekilde yapılır. 2. ise regülatörden manifolda giden ince bir boru vardır. O boruyu çıkarınca tıslama varsa (lpg de iken stop edince) veya o boru sökülü iken marş kolaylaşır veya araba düzgün çalışırsa regülatör diyaframı patlamış demektir. Ucuz olan regülatör tamir takımı, pahalı olan ise regülatör değişimidir. Ben 2019 da 120 liraya BRC regülatör tamir takımı almıştım regülatör fiyatı ise 750 liraydı. Lpg kiti ne marka? Atiker. Aslında ben LPG li aracı yeni kullanıyorum. Tasarruflu olduğunu da düşünmüyorum. Şu an sistem mevcut diye kullanıyorum. Daha önce ilk sahibinden almış olduğum mk2 mondeoyu 3 sene benzinli kullandım en ufak bir yük hissetmedim. LPG yi aklımın köşesinden bile geçirmedim. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Nisan 2021 Paylaş 27 Nisan 2021 Yakıt konusunda seçiciyim. Aracı aldığımdan bu yana OPET, PO ve TP den başka bir yerden almadım. Benden öncekileri bilmem. Belki de benden önce kötü yakıt alındıysa onların etkisi devam ediyordu da yeni yeni düzelmeye başlamış olabilir.Lpg yi Aygaz alma yaramıyor hele Atikerde. Eski arabam Bora onda Atiker vardı. 2 kere enjektör değiştirdim. 2 sinde de Aygaz alınca saçmaladı araba. 1 Yorum bağlantısı
Metin Akbal 27 Nisan 2021 Paylaş 27 Nisan 2021 Atiker. Aslında ben LPG li aracı yeni kullanıyorum. Tasarruflu olduğunu da düşünmüyorum. Şu an sistem mevcut diye kullanıyorum. Daha önce ilk sahibinden almış olduğum mk2 mondeoyu 3 sene benzinli kullandım en ufak bir yük hissetmedim. LPG yi aklımın köşesinden bile geçirmedim.O zaman on yargılarını kır bu arabada Atikerin parçaları ucuzdur regülatör 200 lira falandı.Gaz kesici ve diğer ana filtreyi de değiştir. 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 28 Nisan 2021 Yazar Paylaş 28 Nisan 2021 Metin bey bu araçta maf sensörü var mı, varsa nerede? Bu gün biraz bakındım ama göremedim. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Polonun motor hacmi nedir. Polo hangi modelidir. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 28 Nisan 2021 Yazar Paylaş 28 Nisan 2021 (düzenlendi) Başlıkta belirtmiştim ama. 2001 model 6n2 dürbün göğüs.1400 CC. Ahw kodlu motor. Benzin-lpg yakıt. Otomatik 4 ileri. 28 Nisan 2021 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi Ekleme Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Celalettin Süğürtin yazdı: Başlıkta belirtmiştim ama. 2001 model 6n2 dürbün göğüs.1400 CC. Ahw kodlu motor. Benzin-lpg yakıt. Otomatik 4 ileri. https://youtu.be/0KrkgbdfQHY 1 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 28 Nisan 2021 Yazar Paylaş 28 Nisan 2021 Teşekkür ederim Ali bey. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Maf sensoru demiş hava akismetre. Metin bey bu araçta maf sensörü var mı, varsa nerede? Bu gün biraz bakındım ama göremedim. Maf sensoru hava filtre borusunda olması lazım. Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 28 Nisan 2021 Yazar Paylaş 28 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: Maf sensoru demiş hava akismetre.Maf sensoru hava filtre borusunda olması lazım. Filtre direkt kelebeğe oturuyor. Dolayısıyla videodaki çıkarılan parçadır. Bir de egzoz borusu üzerinde oksijen sensörü var. Ona da bir el atacağım. Yorum bağlantısı
Metin Akbal 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Celalettin Süğürtin yazdı: Filtre direkt kelebeğe oturuyor. Dolayısıyla videodaki çıkarılan parçadır. Bir de egzoz borusu üzerinde oksijen sensörü var. Ona da bir el atacağım. O zaman 16V Boradaki gibi motor kapağında filtre. Onda maf sensörü yok. Bu parçaları kurcalama sebebi nedir? VW motoru iyi güzel hoştur ama narindir de Bir sorun yoksa hala kurcalamama taraftarıyım. 1 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 28 Nisan 2021 Paylaş 28 Nisan 2021 Metin Akbal yazdı: O zaman 16V Boradaki gibi motor kapağında filtre. Onda maf sensörü yok. Bu parçaları kurcalama sebebi nedir? VW motoru iyi güzel hoştur ama narindir de Bir sorun yoksa hala kurcalamama taraftarıyım. Bizim motorlarda klima açınca motor titremeye başlıyorsa map sensörünü temizliyorlar. Sorun ortadan kalkıyor. 2 Yorum bağlantısı
Celalettin Süğürtin 29 Nisan 2021 Yazar Paylaş 29 Nisan 2021 (düzenlendi) Ali Darbaz yazdı: Bizim motorlarda klima açınca motor titremeye başlıyorsa map sensörünü temizliyorlar. Sorun ortadan kalkıyor. Aslında temel amacım daha iyi bir hava-yakıt karışımını temin edeceğini düşündüğüm içindi. Klimayı açınca gerçekten de titreme rahatsız edici düzeyde yine ilk amacıma hizmet edecek yapmayı düşündüğüm işlem. Bu bilgi alışverişi, yapmak istediğim şeyin ne kadar gerekli olduğunu ortaya koymuş oldu. 29 Nisan 2021 tarihinde Celalettin Süğürtin tarafından düzenlendi İmlâ Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Nisan 2021 Paylaş 29 Nisan 2021 Celalettin Süğürtin yazdı: ortaya koymuş Liqui molly Pro line manifold temizleyici var. Onu kullanabilirsin. Kullananlar memnun. Ustalar etkisini görmüş ve temizlediğini kanıtlamışlar. 1 Yorum bağlantısı
Recommended Posts