İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Flair 2000 Model Yokuşta Hararet Yükselmesi


ibrahim sarı

Recommended Posts

Çağlar Bayur

parça markası konusun en iyisini yedek parçacılar bilirler, başlarını ağrıtacak olanaı satmazlar

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
(düzenlendi)

Motor conta testim negatif. Test sonucuna göre motordaki sıkıştırma oranı gayet iyi. Test için yedek su deposuna koyduğum sıvının rengi değişmedi bile hafiften bir sararma oldu.  Yakın zamanda devirdaim değiştirip bir de öyle deneyeceğim artık.

tarihinde ibrahim sarı tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
ibrahim sarı

Arkadaşlar bir şey fark ettim. Evimin önünde otomatik açılan kapılardan var, önünde ise tatlı hafif bir yokuş. Aracı önüne getirip sürekli debriyajı kaldırıp gaza basıp kapıya doğru yavaş yavaş yanaştım 3-4 kere saldım aracı ileri geri yaptım hatta biraz zorladım 3bin devirde çıktım hemen hararet yükseltti. Muhtemelen şüphelendiğimiz parça olan devirdaimden dolayı yapıyor

Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
ibrahim sarı

Arkadaşlar tekrardan merhabalar. Devirdaime girmeden sorunu çözdüm. Aracın kaloriferi çalışmıyordu kalorifer musluğum da yokmuş araçta. Klimamı açamıyordum sürekli sıcak hava geldiği için ve kaloriferi iptal ettirip şu şekilde Kalorifere giren boruları birbirine bağlatarak kaloriferi iptal ettim. Soğutmayan klimam buz gibi yaptı ve araçta gram hararet yok. Klima aç 45 derece sıcakta yokuş çık araçta tık hararet yok. Klimada zorladım 4.viteste devirsiz de gittim aracı baydım Allaha şükürler olsun hararet namına bir şey kalmadı. Muhtemelen kalorifer peteğim tıkalı orada bir sıkıntı var. Kışın temizletmiştim sonra tekrardan ısıtmamaya başlamıştı kaloriferim. Kışa girerken bir temizlik yaptırıp bağlatacağım tekrardan. İlgili olan arkadaşlara teşekkür ederim.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
ibrahim sarı yazdı:

Arkadaşlar tekrardan merhabalar. Devirdaime girmeden sorunu çözdüm. Aracın kaloriferi çalışmıyordu kalorifer musluğum da yokmuş araçta. Klimamı açamıyordum sürekli sıcak hava geldiği için ve kaloriferi iptal ettirip şu şekilde Kalorifere giren boruları birbirine bağlatarak kaloriferi iptal ettim. Soğutmayan klimam buz gibi yaptı ve araçta gram hararet yok. Klima aç 45 derece sıcakta yokuş çık araçta tık hararet yok. Klimada zorladım 4.viteste devirsiz de gittim aracı baydım Allaha şükürler olsun hararet namına bir şey kalmadı. Muhtemelen kalorifer peteğim tıkalı orada bir sıkıntı var. Kışın temizletmiştim sonra tekrardan ısıtmamaya başlamıştı kaloriferim. Kışa girerken bir temizlik yaptırıp bağlatacağım tekrardan. İlgili olan arkadaşlara teşekkür ederim.  

Kalorifer musluğunuz bozulmuş demek ki. Ona bi baktırın.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Sani Gerşon yazdı:

Kalorifer musluğunuz bozulmuş demek ki. Ona bi baktırın.

Musluğa para vermemek için direk bağlamışlar hocam :)

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
ibrahim sarı yazdı:

Arkadaşlar tekrardan merhabalar. Devirdaime girmeden sorunu çözdüm. Aracın kaloriferi çalışmıyordu kalorifer musluğum da yokmuş araçta. Klimamı açamıyordum sürekli sıcak hava geldiği için ve kaloriferi iptal ettirip şu şekilde Kalorifere giren boruları birbirine bağlatarak kaloriferi iptal ettim. Soğutmayan klimam buz gibi yaptı ve araçta gram hararet yok. Klima aç 45 derece sıcakta yokuş çık araçta tık hararet yok. Klimada zorladım 4.viteste devirsiz de gittim aracı baydım Allaha şükürler olsun hararet namına bir şey kalmadı. Muhtemelen kalorifer peteğim tıkalı orada bir sıkıntı var. Kışın temizletmiştim sonra tekrardan ısıtmamaya başlamıştı kaloriferim. Kışa girerken bir temizlik yaptırıp bağlatacağım tekrardan. İlgili olan arkadaşlara teşekkür ederim.  

Hadi gözün aydın. Bi lahmacun ısmarlarsın artık 😧 

Yorum bağlantısı
Ömer Vural

Valla geçen yıl benimde klimada problemim vardı kronik sorunu olan sürekli sıcak hava geliyordu, kısa süreli en kolay ve basit çözüm olan bende musluğu iptal ettirip boruları birbirine bağlattığımda hararet yapmıştı bende musluk takılıyken hiç bir sorun yoktu ama boruları birbirine bağlattığımda hararet yapıyordu tekrar musluğu takıp doğru maslakta Osman ustanın yanına gitmiştim elektronik karttaki problemi hallettikten sonra klima düzelmişti 

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Ömer Vural yazdı:

Valla geçen yıl benimde klimada problemim vardı kronik sorunu olan sürekli sıcak hava geliyordu, kısa süreli en kolay ve basit çözüm olan bende musluğu iptal ettirip boruları birbirine bağlattığımda hararet yapmıştı bende musluk takılıyken hiç bir sorun yoktu ama boruları birbirine bağlattığımda hararet yapıyordu tekrar musluğu takıp doğru maslakta Osman ustanın yanına gitmiştim elektronik karttaki problemi hallettikten sonra klima düzelmişti 

Bağlantı yerinde kaçırma olmuş olabilir belki hocam. Kalorifer musluğu sıkıntılı hep arızalanan bir parça bizim araçlarda

Yorum bağlantısı
Ömer Vural
ibrahim sarı yazdı:

Bağlantı yerinde kaçırma olmuş olabilir belki hocam. Kalorifer musluğu sıkıntılı hep arızalanan bir parça bizim araçlarda

Bendeki arıza muslukta değildi klima kartından kaynaklıydı, genelde muslukta sorun yoksa karttan kaynaklı oluyor bilgin olsun 

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Ömer Vural yazdı:

Bendeki arıza muslukta değildi klima kartından kaynaklıydı, genelde muslukta sorun yoksa karttan kaynaklı oluyor bilgin olsun 

Aynen öyle hocam klima kartı arkasındaki mosfet patlıyormuş. 3 liralık parça değişimi için 150 lira işçilik yazacaklar diye elletmedim hiç. Boruları birbirine bağlayıp kaloriferi iptal etmek işime geldi hele hele kaloriferde tıkanıklık olunca araca hararet yaptıran yer orası olunca iyi oldu. Kışın 5 defa falan temizletip tekrar taktıracağım boruları yaz gelince tekrar söktürürüm. Musluktu tamirdi derken 500 lira hiç olacak 

Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Cok degisik genelde kalorifer petegi patlayinca gogus sokulmesini istemeyen musteriler birlestirir. Ama zararlidir kalorifer petegine su girmedigi icin motor suyuda sogumaya sadece on radyatorden hava emer ama kalorifer petegide acik olsaydi sicaga aldiginizda kaloriferi actiginizda icerdeki fanda sogumasina yardimci olacakti tipki on radyatordeki gibi hava ufleyecekti. Bunlar olmadigi icin hararetin daha cabuk hatta daha cok yukselmesine sebep olacakken sizin ki düştü cok enterasan olay.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Okay Kaygusuz yazdı:

Cok degisik genelde kalorifer petegi patlayinca gogus sokulmesini istemeyen musteriler birlestirir. Ama zararlidir kalorifer petegine su girmedigi icin motor suyuda sogumaya sadece on radyatorden hava emer ama kalorifer petegide acik olsaydi sicaga aldiginizda kaloriferi actiginizda icerdeki fanda sogumasina yardimci olacakti tipki on radyatordeki gibi hava ufleyecekti. Bunlar olmadigi icin hararetin daha cabuk hatta daha cok yukselmesine sebep olacakken sizin ki düştü cok enterasan olay.

Kışın temizlettiğim zaman 6 kere temizlediler içinden taşlar kumlar çıktı en son ilaçlı su bir nebze olsa beyaza döndü. Göğüs sökülmesi zaten ayrı bir olay hem maliyeti çok hem araç zaten 2000 model tırnakları oturmayacak kırılacak bir sürü dert. O kadar zorladım klimada araç gram harareti yerinden oynatmadı. Tamircim olur oynar rampada klimada benim aracım da oynuyor 120 dereceye kadar yolu var dedi ama çözdük sıkıntıyı Allaha şükür. 

Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Turan Göçmen
ibrahim sarı yazdı:

Kışın temizlettiğim zaman 6 kere temizlediler içinden taşlar kumlar çıktı en son ilaçlı su bir nebze olsa beyaza döndü. Göğüs sökülmesi zaten ayrı bir olay hem maliyeti çok hem araç zaten 2000 model tırnakları oturmayacak kırılacak bir sürü dert. O kadar zorladım klimada araç gram harareti yerinden oynatmadı. Tamircim olur oynar rampada klimada benim aracım da oynuyor 120 dereceye kadar yolu var dedi ama çözdük sıkıntıyı Allaha şükür. 

Bende de hararet sorunu var herşey değiştirdim bi kalorifer peteği kaldı  giriş çıkış hortumlarını bi by-pass edip kontrol edeyim rampalarda ve yüksek hızlarda hararet yükseliyor 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Turan Göçmen yazdı:

Bende de hararet sorunu var herşey değiştirdim bi kalorifer peteği kaldı  giriş çıkış hortumlarını bi by-pass edip kontrol edeyim rampalarda ve yüksek hızlarda hararet yükseliyor 

Kalorifer peteği komple tıkalı olsa dahi hararete sebep vermez. Rampa ve yüksek hızlarda hararet yükseliyorsa %99 devirdaim sorunludur.

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır

LPG var mı araçta ? Bende çok uğraştım en son regülatör eskimiş, sıcak su ve gazı ayıran bir conta var zar gibi.. o delindigi için hararet yükseliyormus, değişince düzeldi

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Sani Gerşon yazdı:

Kalorifer peteği komple tıkalı olsa dahi hararete sebep vermez. Rampa ve yüksek hızlarda hararet yükseliyorsa %99 devirdaim sorunludur.

Sani hocam tecrübelerinize saygım sonsuz. 20 yıllık tamircim de aynısını söyledi. Aracımda kaloriferi iptal edince araçla rampaları 110-120 sarmaya başladım rampada tapagaz yaptım ve hararet hep aynı 90 da kaldı. Yani sorun kalorifer radyatöründe. Şuan kışa gireceğimiz üzere kalorifer radyatörünü değiştirip yeni bir radyatör takacağım. Böylelikle bu sorunu ortadan kaldıracağım. Daha önce temizlendi ısıtıyordu fakat sonra tekrar tıkandı ki sıcak hava üflemiyordu. Tamircime anlatıyorum hala şaşırıyor. Yaşadığım olay belki 30 tane fiestada 1 dir 2 dir ama sorun tam olarak kaloriferde.  Oradaki dolaşımda aksama tıkanma var. Rampada zorlanınca araç hemen hararet yapıyor, kaloriferi iptal et antifiriz düz boru ile kalorifere geçmeden dolaşsın araçta maşallah tık hararet yok. Ben çözümü böyle buldum ha %100 arkadaşın sorunu budur diyemem ama bir baktırsın.

Oğuzhan Çakır yazdı:

LPG var mı araçta ? Bende çok uğraştım en son regülatör eskimiş, sıcak su ve gazı ayıran bir conta var zar gibi.. o delindigi için hararet yükseliyormus, değişince düzeldi

Bende LPG yok

Turan Göçmen yazdı:

Bende de hararet sorunu var herşey değiştirdim bi kalorifer peteği kaldı  giriş çıkış hortumlarını bi by-pass edip kontrol edeyim rampalarda ve yüksek hızlarda hararet yükseliyor 

Hocam kalorifer ısıtmıyorsa ya da tam randımanlı ısıtma yoksa bi baktırın. En kötü kendiniz boruları birbirine bağlayın rampada zorlayın aracı. En azından çözüm bulamasanız bile diğer parçalara yönelirsiniz

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim sarı yazdı:

Sani hocam tecrübelerinize saygım sonsuz. 20 yıllık tamircim de aynısını söyledi. Aracımda kaloriferi iptal edince araçla rampaları 110-120 sarmaya başladım rampada tapagaz yaptım ve hararet hep aynı 90 da kaldı. Yani sorun kalorifer radyatöründe.

tes şekli doğru, tespite katılmam. kalorifer radyatörü aradan çıkarılınca devirdaim hızlandı, debi aynı ama basınç artınca düzeldi, yani devirdaim pompası artık yeterince basınçlı su çeviremiyor.

 

ibrahim sarı yazdı:

Daha önce temizlendi ısıtıyordu fakat sonra tekrar tıkandı ki sıcak hava üflemiyordu. T

ve ayrıca kalorifer radyatörü de değişcek

yani 2 parça birden değişmeli derim.

devirdaim en son ne zmaan değişmişti?

Servet Aydın yazdı:

İyi de ondan olmaz ki. Çok garip yahu

kalorifer radyatörün iptalinin yan etkisi desek? olur mu?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...