İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Flair 2000 Model Yokuşta Hararet Yükselmesi


ibrahim sarı

Recommended Posts

Servet Aydın

Olay anında camları açın klimayı da açın ve kalorifer ısı ayarını en sıcağa alıp kalorifer fan hızını en yükseğe alın. Hararet göstergesi düşecek mi bakın. Şayet düşüyor ise dış radyatör yeterli gelmiyor. Dış radyatör değişmiş olsada. fanlar yeterli emişi yapamıyor ( 2 3 cm uzaklık bişey yapmaz) son olarak termostat yeteri kadar açılmıyor.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Çağlar Bayur yazdı:

fan kaç hızlı? 1 ve 2 mi yoksa hızı tek mi?

Gördüğüm kadarı ile tek hızlı hocam 90 da açıyor

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Servet Aydın yazdı:

Olay anında camları açın klimayı da açın ve kalorifer ısı ayarını en sıcağa alıp kalorifer fan hızını en yükseğe alın. Hararet göstergesi düşecek mi bakın. Şayet düşüyor ise dış radyatör yeterli gelmiyor değilmi olsa da fanlar yeterli emişi yapamıyor ( 2 3 cm uzaklık bişey yapmaz) son olarak termostat yeteri kadar açılmıyor.

 

Anlaşılan motor yüke bindiğinde , eğer vites düşürülmez ise , soğutma suyunun tazyiki soğutma için yeterli olmuyor. Lakin vites düşürülüp motor devri artılınca, soğutma suyu pompasının bastığı tazyik yükselince bloktaki harareti alabiliyor. Yada tazyik fazla olduğu için açılmakta zorlanan bir termostat var ise , dirence dayanamayarak açılıyor. Buda motorun hızla soğumasına sebep oluyor olabilir. 

Önce termostadın doğru modelde takıldığına emin olmak lazım. 

İkinicisi arabanın kullanıldığın irtifayı görmek lazım 

Üçüncüsü Radyatör kanallarının tıkalı olmadığını kontrol etmek lazım

Dördüncü ise Su pompası değiştirilmeli. 

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Servet Aydın yazdı:

Olay anında camları açın klimayı da açın ve kalorifer ısı ayarını en sıcağa alıp kalorifer fan hızını en yükseğe alın. Hararet göstergesi düşecek mi bakın. Şayet düşüyor ise dış radyatör yeterli gelmiyor. Dış radyatör değişmiş olsada. fanlar yeterli emişi yapamıyor ( 2 3 cm uzaklık bişey yapmaz) son olarak termostat yeteri kadar açılmıyor.

Yarın tekrar deneyeyim hocam fakat kaloriferimi temizletmiştim en son tam ısıtmıyordu haliyle yaz gelince de denemedim hiç sıcak hava gelmeyebilir o yüzden

 

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Amaç burada kalorifer peteği ile blok soğutma ve termostat hattından bağımsız test. Yerinizde olsam şimdi araç yanına gidip kalorifer sistemini test ederim. Hava daha ılık gündüze göre. Olduğu yerde rölantide deneyin kafi.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Ali Darbaz yazdı:

 

Anlaşılan motor yüke bindiğinde , eğer vites düşürülmez ise , soğutma suyunun tazyiki soğutma için yeterli olmuyor. Lakin vites düşürülüp motor devri artılınca, soğutma suyu pompasının bastığı tazyik yükselince bloktaki harareti alabiliyor. Yada tazyik fazla olduğu için açılmakta zorlanan bir termostat var ise , dirence dayanamayarak açılıyor. Buda motorun hızla soğumasına sebep oluyor olabilir. 

Önce termostadın doğru modelde takıldığına emin olmak lazım. 

İkinicisi arabanın kullanıldığın irtifayı görmek lazım 

Üçüncüsü Radyatör kanallarının tıkalı olmadığını kontrol etmek lazım

Dördüncü ise Su pompası değiştirilmeli. 

Hocam dediğiniz gibi vites düşürüp devir verince 2000-2500 arası 2.viteste araç rahatlıyor. Kendi kendine düşüyor hararet. Ama 3.vitese atınca araç hafiften bayılıp bir de dipgaz yapınca araç haliyle hararet yapıyor. Bugün dipgaz yapmadan klima açık seyir ettiğimde ise araç hararet yaptı hafif yokuşta 1.5 2 km kadar yokuşta. Termostatı parçacıdan kendi termostatımı göstererek almıştım orijinal mi değil mi bilmiyorum. Radyatör yeni değişti hocam da çin malı bulduk onu aldık Kale bulamadım. Ustama devirdaim mi diye de söyledim değil dedi. Kendim nasıl kontrol edebilirim devirdaim mi değil mi diye acaba?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim sarı yazdı:

Gördüğüm kadarı ile tek hızlı hocam 90 da açıyor

ustanıza bir danışın , klima var ise fan çift hızlıdır genelde, fiestada nasıl tam hatırlmaıyorum

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Çağlar Bayur yazdı:

ustanıza bir danışın , klima var ise fan çift hızlıdır genelde, fiestada nasıl tam hatırlmaıyorum

Radyatör ayırımı oluyor mu peki hocam bu modellerde. Klimalı araç radyatörü klimasız araç radyatörü diye acaba? 

 

Servet Aydın yazdı:

Amaç burada kalorifer peteği ile blok soğutma ve termostat hattından bağımsız test. Yerinizde olsam şimdi araç yanına gidip kalorifer sistemini test ederim. Hava daha ılık gündüze göre. Olduğu yerde rölantide deneyin kafi.

Hocam klima düğmesine bastığım anda araç hep soğuk üflüyor. Sıcak kısmına çevirsem de geçmiyor. Ortada bulunan sıcak soğuk geçiş vanam bozuk galiba. Klima kapatınca direk ısıtmaya başlıyor sistem

 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
ibrahim sarı yazdı:

Hocam dediğiniz gibi vites düşürüp devir verince 2000-2500 arası 2.viteste araç rahatlıyor. Kendi kendine düşüyor hararet. Ama 3.vitese atınca araç hafiften bayılıp bir de dipgaz yapınca araç haliyle hararet yapıyor. Bugün dipgaz yapmadan klima açık seyir ettiğimde ise araç hararet yaptı hafif yokuşta 1.5 2 km kadar yokuşta. Termostatı parçacıdan kendi termostatımı göstererek almıştım orijinal mi değil mi bilmiyorum. Radyatör yeni değişti hocam da çin malı bulduk onu aldık Kale bulamadım. Ustama devirdaim mi diye de söyledim değil dedi. Kendim nasıl kontrol edebilirim devirdaim mi değil mi diye acaba?

 

Söküp pallerine bakacaksın erimişmi, kopmuşmu. Kontrol edilmeli. 

 

sende orjinalden 82 derecelik termostat olması lazım.  Ayrıca su pompan triger ile değişmeli. 

 

845520612509402845520147045394

 

 

 

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Ali Darbaz yazdı:

 

Söküp pallerine bakacaksın erimişmi, kopmuşmu. Kontrol edilmeli. 

 

sende orjinalden 82 derecelik termostat olması lazım.  Ayrıca su pompan triger ile değişmeli. 

 

845520612509402845520147045394

 

 

 

Termostat değişti hocam düz yolda giderken hararet hiç yükselmiyordu hep düşüyordu onu hallettik. Devirdaim triger değiştiririm sıkıntı değil fakat ya sorunlu parçalar onlar değilse? O sıkıntı işte

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı

Arkadaşlar klima açık şekilde hararet yaptı. Fanı gösterdim fanıma iyi dediler. Antifirizim -35 çok iyi dedi kapattı direk kaputu. Termostat-radyatör yeni . Anlamadım nereye baktıracağım. Yedek su deposunda taşma yok kapakta sıkıntı yok. Önerisi olan var mı? Rampada 3.viteste tapagaz klima kapalı şekilde gaza basınca gene hararet yaptı. Yalnız araç o an göstermiyor harareti. Gazı bırakınca hemen yükseliyor. Sağa çekince düşüyor bir süre sonra. Acaba soğutma sistemimde hava mı var? Klima açık-kapalı hararet inişi videoya bi bakabilir misiniz? Birde sağ ön taraftan yağ akıyor klima açınca şıpır şıpır daha da hızlanıyor yağ akışı Yağın aktığı yerler

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim sarı yazdı:

Birde sağ ön taraftan yağ akıyor klima açınca şıpır şıpır daha da hızlanıyor yağ akışı

sudur o her klima dan a

 

ibrahim sarı yazdı:

Acaba soğutma sistemimde hava mı var? Klima açık-kapalı hararet inişi videoya bi

videoda araç durur halde? rölantide yükselmiş hararet?

ibrahim sarı yazdı:

Yalnız araç o an göstermiyor harareti. Gazı bırakınca hemen yükseliyor

bu devirdaim sorunudur.

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Çağlar Bayur yazdı:

sudur o her klima dan a

 

videoda araç durur halde? rölantide yükselmiş hararet?

bu devirdaim sorunudur.

Hocam rolantide klima açık şekilde yükselmeye başladı. 5 dk önce rampada 3.vites tapagaz yaptım özellikle hararet yapsın diye. Ustalar anlamıyor birşey yok diyip yolluyorlar. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim sarı yazdı:

Ustalar anlamıyor birşey yok diyip yolluyorlar.

tofaş ta olsa , rölantide yükselen hararet: ya devirdaim yetersi basıncıdır ya da sistemde hava vardır, radyatör 4 kenarı eşit sıcaklıkta ise devirdaim sorunudur. tofaşta da aynı, bmw de de aynı fizik kanunu... uzaya mekik çıkarmayacağız

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Çağlar Bayur yazdı:

tofaş ta olsa , rölantide yükselen hararet: ya devirdaim yetersi basıncıdır ya da sistemde hava vardır, radyatör 4 kenarı eşit sıcaklıkta ise devirdaim sorunudur. tofaşta da aynı, bmw de de aynı fizik kanunu... uzaya mekik çıkarmayacağız

Klima açık olsa dahi mi hocam? Klima açınca yapıyor sadece. Rolantide normaldeyken sıkıntı yok hiç

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Servet Aydın yazdı:

Genleşme kabına mekanik ısı ölçer taksana çubuk şeklinde. Motor sıcak rölantide iken kaç derece. Belki elektriksel hata var ve normalden fazla okuyor ısıyı sistem

Yarın klima açık rölantide kapak açık şekilde yedek su kapağı açık şekilde deneyeyim hocam. En azından fokurdama kaynatma görebilirim belki. Birşey bulamazsam ustaya giderim. Var olan sıkıntıyı anlatıyorum usta elektrikçiye yolluyor elektrikçi işin benlik değil diyor. Az kaldı biraz daha böyle devam ederse kendim açıp kendim bakacağım

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
ibrahim sarı yazdı:

Yarın klima açık rölantide kapak açık şekilde yedek su kapağı açık şekilde deneyeyim hocam. En azından fokurdama kaynatma görebilirim belki. Birşey bulamazsam ustaya giderim. Var olan sıkıntıyı anlatıyorum usta elektrikçiye yolluyor elektrikçi işin benlik değil diyor. Az kaldı biraz daha böyle devam ederse kendim açıp kendim bakacağım

Hararet müşürü orjinal mi ? 

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Ersin Gökdemir yazdı:

Hararet müşürü orjinal mi ? 

Bilmiyorum hocam ama normal çalışıyor ani düşüşler ani yükselişler yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
ibrahim sarı yazdı:

Gariptir düz yolda giderken yükseldi sağa çektim rölantide beklerken gaza bastım gaza bastıkça hararet düştü. Ben de çıktım yüksek eğimli bir yola 3.vitese kadar gidilen bir yol şimdi de gram oynamadı hararetim. Araba benimle alay mı ediyor acaba

klima açık kapalı rölantide veya yarı gazda yokuşta tam gaz 3.5. vites. tam olarak ne zaman nasıl yükseliyor bu ibre

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı

 

Çağlar Bayur yazdı:

klima açık kapalı rölantide veya yarı gazda yokuşta tam gaz 3.5. vites. tam olarak ne zaman nasıl yükseliyor bu ibre

Klima açık şekilde şehiriçi rampayı görünce hararet başlıyor hocam, aracı düze çıkarıp rolantiye alıp klimayı açınca hararet devam ediyor. Uzun yolda ise uzun ve engebeli rampalarda 3.viteste aracı hafiften bayınca hararet yapıyor. 2.vitese çekip devir verince hararet yavaştan yavaştan iniyor. Araç rampada irtifa kaybedince yani devri düşünce rampada hantal kalınca başlıyor hararet. Bu rampada klima açsam 2.vitesle çıksam harareti yine yapacak. Şuan rampada klima açık gidemiyorum. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

motor uzun süre kaldırmaz bu sorunu, ben olsam öncekilke devirdaimi değişirdim

Yorum bağlantısı
Oğuzhan Çakır

Ben de yaşıyordum aynı sorunun benzerini, LPG regülatöründe çıktı sorun. LPG varsa onu da kontrol ettirin bence

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Çağlar Bayur yazdı:

motor uzun süre kaldırmaz bu sorunu, ben olsam öncekilke devirdaimi değişirdim

Devirdaim orijinal parçasını bulamazsam hangi markayı önerirsiniz hocam?

Oğuzhan Çakır yazdı:

Ben de yaşıyordum aynı sorunun benzerini, LPG regülatöründe çıktı sorun. LPG varsa onu da kontrol ettirin bence

Maalesef lpg yok hocam benzinli araç. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...