İçeriğe Yönlendir

Motor Işığımın Mazisi ve Son Durumu


Osman Yavuz

Recommended Posts

Osman Yavuz

Selam ve saygılarımla;

Her zaman yakıt aldığım firmadan başka bir firmanın istasyonundan yakıt aldıktan sonra aşağıdaki hikaye başladı, zaman ayırıp okuyan ve bilgilendiren herkese şimdiden şükranlarımı sunarım.

Aracım 236binde ve ilk aldığım zamanlar egr varfı donmuş diye moto ışığı yakıyordu, durumlar müsait olmadığından ikinci elden egr bulup taktık problem çözülmüştü. Bu parçayla tahminimce 20bin km falan gitmişimdir, en son mecburiyetten hiç yakıt almadığım bir firmanın istasyonundan yakıt aldıktan sonra 15-20km ya gitmişimdir ya gitmemişimdir ki motor ışığı yandı, şu bluetooth obd cihazlarından var bende onu takıp nedir diye baktığımda P042F egr valfi donmuş uyarısı çıktı, uyarıyı silsem de sonra yine çıktı. Bulunduğum yerde bu arızayı gidermek mümkün olmadığından ışıkla dönmek zorunda kaldım, döndükten sonrada temas nedeniyle karantinaya girince baktıramadım gitti. Karantinadan çıktıktan sonra arabayı önce zaten gelen egzoz muayenesine götürdüm, ışıkla beraber muayeneye girdik ben geçeceğine ihtimal vermiyordum, nede olsa geçmez egrnin arızasını giderir yine gelirim diye düşünürken araba muayeneden geçti ama nasıl şimdi oraya geliyorum.

Muayeneye vardığımda görevli mümkün değil geçmez dedi, her neyse taktı takıştırdı çalıştırdık verdik gazı maksimum devir 3.500-3.700e kadar geliyor kalıyor ancak egzozdan müthiş yoğun bir duman, hani motorlu testereler vardır ya gaz verince yoğun bir duman çıkarır tıpkı öyle bir duman ancak beyaz mıdır mavimidir öyle karışık bir renk.

Bugün nihayetinde ustaya gidebildim önce egr valfini söküp spreyle falan temizledi taktı, bu sefer ne kadar bassakta duman çıkmıyordu böyle belli belirsiz siyah duman ancak devir yine düşüktü. Bir tur attık geldik turbo valfi varmış çıkma bir parçayla onu taktık durum şöyle son gazda 5.000 deviri görsede (bu kadar yüksek devire çıktığına ilk defa şahit oldum) bunu arada yapıyordu yani yine son gazda alt devirlerde kalıyordu ancak bu seferde egzoz muayenesindeki gibi duman atıyor. Velhasıl kelam birkaç tur egr, devir kontrol sürüşü yaptıktan sonra herhangi bir ışık yanmadı bunun üzerine turbo valfinide değiştirdik ustada sür bakalım tekrar ışık yakarsa egr değişecek, ardından enjektörlerinde bakım yapılması gerekecek gibi duruyor dedi.

Neyse kapanmadan dolayı markete gittik, ışıkta beklerken ışık geldi :)

Hesaba bir egr yazdık, niyetimde zaten sıfır egr almak vardı o şaşırtmadı beni ancak bu kadar uzun yazdıktan sonra merak ettiklerim şunlar;

- turbo valfi aracın maksimum devrini kısıyor mu?

- arabada enjektör arızası olsa egzoz dumanı bir yoğun bir belli belirsiz mi olur yoksa sürekli duman mı beklemeliyiz.

- turbo valfi elektronik, arızalı olsa oda ışık yakması gerekmez miydi?

- Bütün bu yazdığım problemlere dayanarak tavsiye edeceğiniz kontrol veya bakım var ise tavsiyelerinizi beklerim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

selenoid valdi arızalı ise fazla hava girer devir kısıtlı kalır, egr nin elektriksel arızası var ise temizlmeek ile düzelmez. enjektör arızasında türlü türlü şekilde duman atar, her duman da enjketrö kaynaklı olmaz, her arızalı selenoid ikaz vermeyebilir

obd den okunan arıza kodu nedir

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

selenoid valdi arızalı ise fazla hava girer devir kısıtlı kalır, egr nin elektriksel arızası var ise temizlmeek ile düzelmez. enjektör arızasında türlü türlü şekilde duman atar, her duman da enjketrö kaynaklı olmaz, her arızalı selenoid ikaz vermeyebilir

obd den okunan arıza kodu nedir

Cevabın için teşekkür ediyorum abi, hata kodunu yeni okutma imkanım oldu yine P042F ve P0490 kodları vermiş.

F5N7Tts.jpg

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Osman Yavuz yazdı:

P042F ve P0490 kodları vermiş.

ya egr valfi sıkışmış, ya da elektirksel (tesisat) arızası

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Osman Yavuz
Çağlar Bayur yazdı:

ya egr valfi sıkışmış, ya da elektirksel (tesisat) arızası

Kapanmadan sonra sıfır malzemeyle değiştirecez bakalım abi sonrasında durumlara bakacağım.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Osman Yavuz

Egr valfini sıfır olarak fordtoptancisindan aldim 1.060 liraydı, şimdi fiyati yükselmiş. Dün valfi değiştirdik, ariza kodlarini sildik egr haricinde kızdırma bujisiyle ilgili bir kod vardı p138b ona daha sonra bakacağız.

Yağ sogutucunun su contası nasıl olmuşsa yırtılmış onuda değiştirdik ama contayi 30 liralik bir sey taktık pek içime sinmedi ama su eksilmesinin kaynağını bulup çözmüş olduk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...