İçeriğe Yönlendir

Ford Fiesta Mk 4 2000 1.25 - Arka Fren Sapması


Yasin Aygün

Recommended Posts

Yasin Aygün

Herkese selamlar.

Arkadaşlar 2 gün önce başlıktaki arabamla girdiğim muayeneden arka fren kampanalarındaki %39 sapma sebebiyle kaldım.

 

Ön Frenler   Sol   Sağ     Sapma

                   108   102     6%

 

Arka Fren.    Sol   Sağ     Sapma

                    99     60        39%

 

El Freni         Sol   Sağ     Sapma

                     99    112      12%

 

Şuan tam kapanmada olduğumuz için herhangi bir servise gidemiyorum. 18 Mayıs'ta askere teslim olacağım, 17 Mayıs gününe kadar kendim tamir edip fren testine sokup geçtiği taktirde muayene tekrarına girmem lazım yoksa tekrar hakkımı kaybedeceğim. Muayene günü kendi ustam çok yoğun olduğu için birkaç usta gezdim ama bulduysam da 1-2 saat beklemem gerektiğini söyledikleri için tekrara yetişecek vakit bile kalmıyordu.  Haklı olarak hiçbiri net bir şey söyleyemediler açıp bakmaları gerekiyordu. Ama sonuçlardan şöyle bir çıkarımda bulundum; el freni değerlerim birbirine çok yakın fakat ayak freninde aşırı sapma mevcut. El freni tel ile mekanik olarak, ayak freniyse hidrolik sistemle frenleme yaptığı için merkezlerden şüphelendim.

Dayanamadım parçacıya gidip 2 adet merkez alıp eve geldim, tam kapanma için son gündü ve saat iyice geç olmuştu. 

 

Fakat bu sorunu yaşayan bazı arkadaşların yazdıklarına göre limitör denilen bir parça varmış ve bunu söküp muayeneden geçip tekrar geri takıyorlarmış. Kafam karışık, fren tesisatına biraz göz attım arka dingilde limitör yok ama ana merkezde arka frenlere giden rekorlara bağlı ek 2 adet valf olduğunu farkettim. Bu parçalar ön frenlere giden borularda yok. Fotoğraf benim arabama ait yeşille gösterdiklerim önlere gidiyor kırmızılar ise arkaya. İnternette bu parça limitör olarak geçiyor ama bunlar mı sorun yoksa merkezler mi bilemedim. Bilgisi olanlar yardımcı olursa çok memnun olurum. 

Fotoğraf;

 

IMG672.png

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

bu işlerden anlayan bir tanıdığıma sordum anlattım, sorunun fren limitörlerinden kaynaklandığını söyledi .eşit basınç veremediği için kampanalara sapma yapabilir dedi. yerinizde olsam limitörleri  değişitirip (eliniz yatkınsa sizde yapabilirsiniz)  sonrada sistemin  havasını alırdım  daha sonrada sanayide fren ölçümü yapan yere gidip tekrar ölçtürtürdüm.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 1 ay sonra...
Yasin Aygün
(düzenlendi)
Doğukan Çoktay yazdı:

bu işlerden anlayan bir tanıdığıma sordum anlattım, sorunun fren limitörlerinden kaynaklandığını söyledi .eşit basınç veremediği için kampanalara sapma yapabilir dedi. yerinizde olsam limitörleri  değişitirip (eliniz yatkınsa sizde yapabilirsiniz)  sonrada sistemin  havasını alırdım  daha sonrada sanayide fren ölçümü yapan yere gidip tekrar ölçtürtürdüm.

Doğukan Bey inceliğiniz ve zahmetiniz için çok teşekkür ederim. Askerden yakın bir zamanda döndüm bu sebeple konuya bakamadım. Arka kampanaları söküp detaylı inceledikten sonra zayıf kalan kampanadaki merkezin sıkıştığını fark ettim. Merkezleri değiştirip havalarını aldım, balataların cırcır ayarını yaptım. O şekilde bırakıp gittim babam teste girmiş ve sorunsuz bir şekilde geçmiş.

 

Fren ayarını da merak edecek veya yardımı dokunacak arkadaşlar için ekleyeyim.

 

Parça değişimi yaptıktan sonra kampana tamburunu takıp bilye somununu tatlı sert sıkıyoruz. İki taraf da elle kolay bir şekilde dönüyor olacak fakat dönerken de bir miktar sürtme sesi gelecek. Yani tek döndürme hareketiyle 4-5 tur hafiften sürte sürte dönüp durduğunu düşünün. Her iki kampana da bu şekilde ayarlandıktan sonra bilye somunu anahtar veya lokmayla çok yüklenmeden sıkılıp 10-15 derece gevşetilecek, son olarak bijon saplamalarından karşılıklı olarak tutulup sarsılarak tamburda boşluk olmadığı teyit edilecek. Son olarak tekerler takılıp el freni kademeli olarak 1-2-3-4 diş çekilerek her iki teker elle çevrilmeye çalışılacak. Aşağı yukarı aynı sıkılık hissedilirse işlem tamamdır. Selamlar..

tarihinde Yasin Aygün tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...