İçeriğe Yönlendir

Yağ Basıncı Az, Motoru Durdurun Uyarısı?


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Selamlar,

 

Aracın yağını yaklaşık 1500 km önce değiştirdim. Araçta yağ yakma veya yağ eksiltme yok. Sorun şu şekilde gelişti, aracı uzun süre (mesela 1 hafta, 10 gün) yatırdıktan sonra ilk çalıştırmada çalıştırdım, 2 saniye sonra yol bilgisayarı "yağ basıncı düşük, motoru durdurun" şeklinde uyarı verdi. Stop ettim. Tekrar çalıştırdım, sorun yok. Yola çıktım, işlerimi hallettim, belki 10 kez daha stop edip tekrar çalıştırdım gittiğim yerlerde, sorun yok. Geldim eve, park ettim, bir gün yattı, ertesi gün bindim, çalıştırdım yine sorun yok. Yağ pompası olsa tekrarlaması gerekir her sabah. Yağ viskositesinde ve yağda sorun olma ihtimali yok, araca önerilen 5w30 opar yağ kullanıldı. Yani aklıma gelen muhtemel sebeplerin hiç biri durumu açıklamaya yetmiyor. Her muhtemel sebepte aracı bu gün park edip yarın çalıştırdığımda hatayı almam gerekiyor ama almıyorum. Sadece bir kez verdi bu hatayı.  Sizce bu arızadan huylanmalı mıyım?

Yorum bağlantısı
Aytaç Akyel

Aracınız Fiat 1.3 multijet motorsa normal bir durum uzun süre bekleyince bazen gelebiliyor sıkıntı edecek bir durum yok bende eski aracımda aynı sorun olmuştu paniklemiştim servis belirli bir kilometre den sonra olabiliyor böyle bir sorun demişti hergün yaparsa yağ pompasına yada yağ filtresine bakmak lazım filtrenin orjinal kullanılmadığı durumlarda böyle alarmlar verebiliyor

  • Teşekkür 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

10 gün yattıktan sonra yağ müşürünün üzerinden yağ aşağıya süzülmüştür abi. Çalışınca yağ gelene kadar hata vermiştir. Şu an bence bir sorun yoktur. Takip et tekrarlarsa yağ filtresi değiştirerek yine takip edilebilir. 

  • Beğen 5
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

10 gün yattıktan sonra yağ müşürünün üzerinden yağ aşağıya süzülmüştür abi. Çalışınca yağ gelene kadar hata vermiştir. Şu an bence bir sorun yoktur. Takip et tekrarlarsa yağ filtresi değiştirerek yine takip edilebilir. 

 

Sağolasın kardeşim. Takip edeyim o zaman.

 

Aytaç Akyel yazdı:

Aracınız Fiat 1.3 multijet motorsa normal bir durum uzun süre bekleyince bazen gelebiliyor sıkıntı edecek bir durum yok bende eski aracımda aynı sorun olmuştu paniklemiştim servis belirli bir kilometre den sonra olabiliyor böyle bir sorun demişti hergün yaparsa yağ pompasına yada yağ filtresine bakmak lazım filtrenin orjinal kullanılmadığı durumlarda böyle alarmlar verebiliyor

 

Evet 1.3 mtj ve 210 bin km'de :) 

 

 

Evren Erakçora yazdı:

Kötü kalitesiz yağ filtresi mi?

 

Filtreyi aldığım yer samimi tanıdık, kötü bir şey vermez ama yine de şüphe etmedim değil. Yani filtre arızalı falan olabilir. En güzeli Oğuzkan'ın dediği gibi tekrarlarsa filtreden başlamak olacak. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Alpay Sumer yazdı:

Bunun cözümü vardı ama nerdee 🤔

Hatırlayacağım. hatirlamasam da filtre secenegine +1 

Cihazla bağlanıp yağ basınç değerlerini okuyup düzeltme yapıyorlardı sanırım. Bundan mı bahsediyorsun Alpay abi? 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Oğuzkan Erışık yazdı:

Cihazla bağlanıp yağ basınç değerlerini okuyup düzeltme yapıyorlardı sanırım. Bundan mı bahsediyorsun Alpay abi? 

Yok. Aynı problemi olan biri vardı.. Sanirım filtreden kaynaklı bu sorunu yasamıstı. İftar gelsin hatırlarım belki 😉

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Alpay Sumer yazdı:

Yok. Aynı problemi olan biri vardı.. Sanirım filtreden kaynaklı bu sorunu yasamıstı. İftar gelsin hatırlarım belki 😉

Ben değilim 😁

Bence de çok uzun süre beklendiği için yağ süzülmüş olabilir. Bende henüz uyarı verme durumu olmadı. 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Murat Sahın yazdı:

 

Sağolasın kardeşim. Takip edeyim o zaman.

 

 

Evet 1.3 mtj ve 210 bin km'de :) 

 

 

 

Filtreyi aldığım yer samimi tanıdık, kötü bir şey vermez ama yine de şüphe etmedim değil. Yani filtre arızalı falan olabilir. En güzeli Oğuzkan'ın dediği gibi tekrarlarsa filtreden başlamak olacak. 

Orijinali kaç para ki fiat grubunda. Hiç yan sanayi işine girmeye bile değmez diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Orijinali kaç para ki fiat grubunda. Hiç yan sanayi işine girmeye bile değmez diye düşünüyorum

Yan sanayi işine girmekten daha ziyade, oparın kutusunu yapıp içine dandik filtre koyuyorlar. Orjinalden çok sahtesi var piyasada. Gidip yetkili servisten almak gerekiyor. Ona da pandemi sürecinde gitmedim açıkçası. Mann filtre grubunda bulamadım benim aracın filtresini, bulabilsem, opardan daha iyi olurdu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Murat Sahın yazdı:

Yan sanayi işine girmekten daha ziyade, oparın kutusunu yapıp içine dandik filtre koyuyorlar. Orjinalden çok sahtesi var piyasada. Gidip yetkili servisten almak gerekiyor. Ona da pandemi sürecinde gitmedim açıkçası. Mann filtre grubunda bulamadım benim aracın filtresini, bulabilsem, opardan daha iyi olurdu.

Bende herhangi bir sorun olmadığını düşünüyorum. Beklemeden kaynaklı yağ aşağıya süzüldüğü için ilk çalıştırmada uyarı vermiştir.

Yağ değişiminden sonra ilk çalıştırmada, tam yağlama yapana kadar yağ lambasının geç sönmesi gibi.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Murat Sahın yazdı:

Selamlar,

 

Aracın yağını yaklaşık 1500 km önce değiştirdim. Araçta yağ yakma veya yağ eksiltme yok. Sorun şu şekilde gelişti, aracı uzun süre (mesela 1 hafta, 10 gün) yatırdıktan sonra ilk çalıştırmada çalıştırdım, 2 saniye sonra yol bilgisayarı "yağ basıncı düşük, motoru durdurun" şeklinde uyarı verdi. Stop ettim. Tekrar çalıştırdım, sorun yok. Yola çıktım, işlerimi hallettim, belki 10 kez daha stop edip tekrar çalıştırdım gittiğim yerlerde, sorun yok. Geldim eve, park ettim, bir gün yattı, ertesi gün bindim, çalıştırdım yine sorun yok. Yağ pompası olsa tekrarlaması gerekir her sabah. Yağ viskositesinde ve yağda sorun olma ihtimali yok, araca önerilen 5w30 opar yağ kullanıldı. Yani aklıma gelen muhtemel sebeplerin hiç biri durumu açıklamaya yetmiyor. Her muhtemel sebepte aracı bu gün park edip yarın çalıştırdığımda hatayı almam gerekiyor ama almıyorum. Sadece bir kez verdi bu hatayı.  Sizce bu arızadan huylanmalı mıyım?

 

Yazdıklarını okuyunca bir an dejavu dedim 😂 Aynı uyarıyı bizim Fiorino da verdi geçenlerde. Birkaç haftalık yatıştan sonra  garaja inip bir çalıştırmayım dedim uyarı verdi ama sonraki çalıştırmalarda vermedi. Bakımın üzerinden 1500 km falan ancak geçmiştir. Karşılaştırma olması açısından yağ 10w40 Castrol edge. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Yurdaer Elay yazdı:

 

Yazdıklarını okuyunca bir an dejavu dedim 😂 Aynı uyarıyı bizim Fiorino da verdi geçenlerde. Birkaç haftalık yatıştan sonra  garaja inip bir çalıştırmayım dedim uyarı verdi ama sonraki çalıştırmalarda vermedi. Bakımın üzerinden 1500 km falan ancak geçmiştir. Karşılaştırma olması açısından yağ 10w40 Castrol edge. 

Abi sanırım uzun süre yatınca yağ komple süzülüyor kartere, çalıştırınca sensöre ulaşması biraz vakit alıyor ve hata veriyor. Yoksa gaza falan dokunmuyorum, ilk çalıştırıyorum 3 saniye sonra uyarı veriyor, stop edip tekrar çalıştırıyorum, hata yok :) Bir şeyler bozuk olsa ikinci çalıştırmada da vermesi gerekir. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Murat Sahın yazdı:

Abi sanırım uzun süre yatınca yağ komple süzülüyor kartere, çalıştırınca sensöre ulaşması biraz vakit alıyor ve hata veriyor. Yoksa gaza falan dokunmuyorum, ilk çalıştırıyorum 3 saniye sonra uyarı veriyor, stop edip tekrar çalıştırıyorum, hata yok :) Bir şeyler bozuk olsa ikinci çalıştırmada da vermesi gerekir. 

 

Doğrudur kardeşim.. Bu arada yağı yanlış yazmışım. Castrol Magnatec 10w40 olacaktı. Usta hep 5w30 koyuyordu ama son bakımda 10w40 tercih etti. Triger bakımından sonra tekrar 5w30'a döneriz dedi, bir bildiği vardır diye ses etmedim :) 

Bizim araba yata yata bakım periyodunu dolduruyor zaten. Son 2 bakımdır hiç km doldurup gitmedim. 1 ay kadar oldu yeğene direksiyon talimi yaptırıyordum. Düşük viteste biraz fazla kullanınca motor arıza ışığı yandı. Baktırmak için İskitler'e gittik enişteyle, katalitik arızası dediler. Uyarıyı sildirdikten sonra tekrarlamadı ama belli de olmaz. Ya komple bir temizlik yapılacak ya da artık en kötü ihtimal katalitiğin çaresine bakılacak.

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Yurdaer Elay yazdı:

 

Doğrudur kardeşim.. Bu arada yağı yanlış yazmışım. Castrol Magnatec 10w40 olacaktı. Usta hep 5w30 koyuyordu ama son bakımda 10w40 tercih etti. Triger bakımından sonra tekrar 5w30'a döneriz dedi, bir bildiği vardır diye ses etmedim :) 

Bizim araba yata yata bakım periyodunu dolduruyor zaten. Son 2 bakımdır hiç km doldurup gitmedim. 1 ay kadar oldu yeğene direksiyon talimi yaptırıyordum. Düşük viteste biraz fazla kullanınca motor arıza ışığı yandı. Baktırmak için İskitler'e gittik enişteyle, katalitik arızası dediler. Uyarıyı sildirdikten sonra tekrarlamadı ama belli de olmaz. Ya komple bir temizlik yapılacak ya da artık en kötü ihtimal katalitiğin çaresine bakılacak.

Abi araba 1.3 E5 multijet değil mi?

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Gök yazdı:

Yağ müşürü ve pompası ne durumda acep

 

Onlardan olsa hata vermek için 10 gün yatması gerekir mi? İlk aklıma onlar geldi ama sonra eledim bu şıkları. Mesela pazartesi akşam park ediyorum, çarşamba sabah sorun yok. Pazartesi park edip sonraki hafta çarşambaya bırakınca yaptı :) 

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Bence müşürden kaynaklı. Arıza olarak demiyorum.  Ulaşması zaman alıyor gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Yurdaer Elay yazdı:

 

Doğrudur kardeşim.. Bu arada yağı yanlış yazmışım. Castrol Magnatec 10w40 olacaktı. Usta hep 5w30 koyuyordu ama son bakımda 10w40 tercih etti. Triger bakımından sonra tekrar 5w30'a döneriz dedi, bir bildiği vardır diye ses etmedim :) 

Bizim araba yata yata bakım periyodunu dolduruyor zaten. Son 2 bakımdır hiç km doldurup gitmedim. 1 ay kadar oldu yeğene direksiyon talimi yaptırıyordum. Düşük viteste biraz fazla kullanınca motor arıza ışığı yandı. Baktırmak için İskitler'e gittik enişteyle, katalitik arızası dediler. Uyarıyı sildirdikten sonra tekrarlamadı ama belli de olmaz. Ya komple bir temizlik yapılacak ya da artık en kötü ihtimal katalitiğin çaresine bakılacak.

 

Murat Sahın yazdı:

Abi araba 1.3 E5 multijet değil mi?

 

Abi eğer euro 5 motorsa yağı ivedi değiştirmek gerek. 10w40 yağ turboyu yağlamakta yetersiz kalıyor euro5 lerde. 

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Murat Sahın yazdı:

 

 

Abi eğer euro 5 motorsa yağı ivedi değiştirmek gerek. 10w40 yağ turboyu yağlamakta yetersiz kalıyor euro5 lerde. 

 

Euro4

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Ali Gök yazdı:

Multijetlerin yağı 5W30 

 

Ben de öyle biliyorum, ama nedense euro 4 lere 10w40 koyanlar var :unsure2:

 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

Usta hep 5w30 koyuyordu ama son bakımda 10w40 tercih etti. Triger bakımından sonra tekrar 5w30'a döneriz dedi,

 

Bende ustanın bu şekilde söylemesine bir mana veremedim. Mantıksız geldi. :(

Arıza lambası da kullanımdan kaynaklıdır muhtemelen. Müsait bir zamanda çevre yoluna çıkıp devirli bir şekilde, hakkını vererek, biraz kullanmak lazım gibi. :)

tarihinde Ersin Gökdemir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...