İçeriğe Yönlendir

Ford Focus - Motor Suyu Akıyor.


Selim Uzun

Recommended Posts

Selim Uzun

acill.yardım.arkadaşlar kolay gelsin 1 saaat önce motor suyunu ekledim ara ara su eksiltiyordu aracım 50 km yol yaptım geldim aracın altına bir baktım heryer su olmuş ve motorun altındanda sürekli damlıyor su haznesine baktım bayağı azalmıs aracın altı göl olmuş.bu niye olmuştur.su ekleyip eve dönebilirmiyim.teşekkürler engin bilgilerinize.lütfen.bu arada aracım 2000 model ford focus anbiante

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

hortum yıurtılmıştır, genleşme tankı çatlaktır vs. sürekli su eksilecektir. kaçağın olduğu yer hortumda ise orayı en azından ducttacpe gibi bir tamir bantı ile sarıp motoru zorlamadan gelmeyi deneyebilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Selim Uzun
(düzenlendi)

 

sanırım araç stop edip durunca boşaltıyo suyu çünkü bu hızda yolda giderken aksaydı bitmişti şimdiye kadar su 

tarihinde Selim Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Selim Uzun yazdı:

SANIRIM ARAÇ STOP EDİP DURUNCA BOŞALTIYO SUYU ÇUNKU BU HIZDA YOLDA GİDERKEN AKSAYDI BİTMİŞTİ ŞİMDİYE KADAR SU.

Selim bey gecmis olsun. 

Su-hararetle alakalı oldugundan biraz sıkıntılıdır. Bu sekilde kullanmamak en dogrusu.

 

Bir de sizden ricamız forumda kücük harf kullanalım lütfen.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
acill.yardım.arkadaşlar kolay gelsin 1 saaat önce motor suyunu ekledim ara ara su eksiltiyordu aracım 50 km yol yaptım geldim aracın altına bir baktım heryer su olmuş ve motorun altındanda sürekli damlıyor su haznesine baktım bayağı azalmıs aracın altı göl olmuş.bu niye olmuştur.su ekleyip eve dönebilirmiyim.teşekkürler engin bilgilerinize.lütfen.bu arada aracım 2000 model ford focus anbiante
50 km cekici maksimum 300 tl alir abi belki kasko sigortanda bu teminat vardir. Eger susuz motor calisirsa 10 bin kesin gidet riske girme. Patlak hortum varsa tamir bandi ile falan sar ama yolla cikmadan calistir suyun kacmadigina emin olup yola cik
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Olay şu şekilde gerçekleşiyordur. Başıma 3 kez fiesta da geldi çünkü. Motor çalışırken suyu doldurun eğer ufak bir çatlak veya yırtık varsa ara ara durup motoru stop edip tekrar su doldurarak yol alabilirsiniz ama bu yol uzun olmamalı. Motor çalışırken devirdaim pompası çalıştığı için motor içerisinden suyu dolaştırır ve hortumlarda aşırı basınç oluşmaz fakat motor stop ettiğimiz esnada devirdaim pompası da kayışa bağlı olduğundan stop eder ve hortum içerisindeki kalan su aşırı basınca girer hortum patlatır. Bu sebepten dolayı da hortum patlarsa veya genleşme kabı hattaki tüm suyu boşaltır. Eğer mesafe uzaksa kesinlikle çekici yada başka birisinin arabasıyla giderek uygun ipli basınca dayanıklı hortum alıp geçici çözüme kavuşturabilirsiniz. Fakat o hortuma güvenerek uzun kilometreler yapılmamalıdır.

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaslar motor suyunu max a dolduruyorum.25.km gidiyorum.araci stop ediyorum.altina baktigim da su akiyo ve motor blogunun sol kismindan damliyor su ve bu damlama motor su haznesinin max dan hemen hemen min yaklasinca alttaki akinti duruyor motor calisinca ve stop edince belli bir sure akiyor sonra duruyor.yine.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
arkadaslar motor suyunu max a dolduruyorum.25.km gidiyorum.araci stop ediyorum.altina baktigim da su akiyo ve motor blogunun sol kismindan damliyor su ve bu damlama motor su haznesinin max dan hemen hemen min yaklasinca alttaki akinti duruyor motor calisinca ve stop edince belli bir sure akiyor sonra duruyor.yine.
Tapalar olabilir bujilerin oldugu yere bakarmisiniz
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

1,6 benzin motoru, oldukca hararetli çalışan bir motordur. Her su sıvı kaybı sonrası , düz su dolduruluyorsa kayıp her seferinden daha fazla olacaktır. Doğru oranda saf su ve antifiriz. karışımı doldurun. 

Motor stop edince, pompa duruyor. Blok halen sıcak olduğu için, blokta kalan ve devir daim olmayan su kaynayıp basınç yaratıyor. En zayıf yerden boşalıyor. 

Antifiz ile seyreltilmemiş su daha düşük derecede kaynamasından dolayı basınçta okadar yüksek oluyor. Su kaybınız artıyor. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Blok halen sıcak olduğu için, blokta kalan ve devir daim olmayan su kaynayıp basınç yaratıyor. En zayıf yerden boşalıyor. 

fizik kanunua göre olmaz öyle birşey. düdüklü tencerede mısır kaynatmadıkça

Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaslar akan su soguksu sicak degil.onuda belirteyim

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

fizik kanunua göre olmaz öyle birşey. düdüklü tencerede mısır kaynatmadıkça

 

Saate 100 km hızla giderken su pompası duran arabanın , tüm suyu genleşme kapağından boşaltan arabalar var. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

 

Saate 100 km hızla giderken su pompası duran arabanın , tüm suyu genleşme kapağından boşaltan arabalar var. 

ikisi ayrı şey, birisi arıza diğeri normal kullanım şartı. 

motor çalışırken bobini değiştim araba stop etti nedendir?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Çağlar Bayur yazdı:

ikisi ayrı şey, birisi arıza diğeri normal kullanım şartı. 

motor çalışırken bobini değiştim araba stop etti nedendir?

Yakıt bitmiştir. :hahahoho:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Uzun

arkadaşlar bütün heryer kapalı açılana kadar beklıyecez.mecbur.motorla ilgili bir sıkıntı olmasında diğerlerine alıştım.artık.motor blogu çatlamış falan olamaz heralde arkadaşlar.termostat bağlantı yerine bakacagım.butun bağlantı yerlerine bakacağım motor ile direk ilgili birşey olsa akan su sicak olur diye düşünüyoruum.ama

motor stop edince su daha çok akmaya başlıyor belli bir süre sonra duruyor bu borularda bir çatlak patlak olsa akmaya devam etmezmi ben ya devir daimden şüpheleniyorum yada termostattan.

Yorum bağlantısı
Ümit Türk

Motor kısmında kalorifere giden hortum patlamıştır. Motor kapağını sökünce net bir şekilde görülür nerede olabileceği. Hatta doldururken bile boşaltabilir. 

Yorum bağlantısı
  • 2 hafta sonra...
Besir Araz

Bende de ayni sorun vardi kaleriver petegigmis petegi iptal ettim hortum giris cikisi bir birine ek yaptim sorun cozuldu kisa petek takacam yani 15 tl ye sorun cozuldu simdilik

Yorum bağlantısı
Selim Uzun
(düzenlendi)

arkadaşlar termostat gövdesi çatlamış ordan kaçıyomuş.su değiştirildi bu mümkünmü bukadar kaçırırmı engin bilgilerinize lütfen.birde bunun maliyeti ne kadardır aşağı yukarı.

tarihinde Selim Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Selim Uzun yazdı:

arkadaşlar termostat gövdesi çatlamış ordan kaçıyomuş.su değiştirildi bu mümkünmü bukadar kaçırırmı engin bilgilerinize lütfen.birde bunun maliyeti ne kadardır aşağı yukarı.

Yukarıdaki mesajımda belirtmiştim. Tekrar link bırakayım. 

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca/ford-focus-1-termostat-govdesi-yuvasi-16-benzinli-1999-2004-P370507789

Ayrıca sökülmüşken termostat da değişirse iyi olur.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...