Mustafa Kaya 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 (düzenlendi) Arkadaşlar selam. Yağ değişimi yaptım castrol aldık. Değişimden sonra 2 yılda 4 bin kilometre yaptım. Yağ değiştirmem gerekirmi sizce bu durumda. 17 Mayıs 2021 tarihinde Mustafa Kaya tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Selim Bilgin 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Yılda bir değiştirmek gerekir, km'den bağımsız olarak. 2 Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Mustafa Kaya yazdı: Arkadaşlar selam. Yağ değişimi yaptım castrol aldık. Değişimden sonra 2 yılda 4 bin kilometre yaptım. Yağ değiştirmem gerekirmi sizce bu durumda. Siz arabayı neden yatırıyorsunuz, biraz gezin bence. Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Gerekir, özellikle bekleyen kullanılmayan yağ kullanılan yağa göre daha çabuk özelliğini yitirir. Filtre ile beraber değişim gerekli. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Araçların yağ değişiminde iki kriter vardır, 1-xxx bin km 2-1 yıl Hangisi önce dolarsa o baz alınır. Yorum bağlantısı
Mustafa Kaya 17 Mayıs 2021 Yazar Paylaş 17 Mayıs 2021 Mert Gulkokan yazdı: İlk yıl sorun değilde 2. Yılı bozulmuş yağ ile geçirmeniz kötü olmuş Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam. Murat Sahın yazdı: Araçların yağ değişiminde iki kriter vardır, 1-xxx bin km 2-1 yıl Hangisi önce dolarsa o baz alınır. valla doğrudur da niye bilmiyom bana mantıklı gelmiyo 😀 Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Mustafa Kaya yazdı: Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam. Önce hangisi dolarsa o zaman değişmesi lazım. 1 yıl içinde üreticinin belirlemiş olduğu km dolarsa yine değişecek. Ama dolmazsa 1 yılın sonunda değişecek. Yorum bağlantısı
İnan Çınar 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 C max ı aldığım sene 30.000 km yaptım. Aynı yıl içinde 2 defa servise gittim. Yorum bağlantısı
Metin Mankal 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Hem de makyajlı kasa titanyum..Yatarmı o araba..Sigara içiyorsan bırak arabanla gez.. Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu 17 Mayıs 2021 Paylaş 17 Mayıs 2021 Prensip olarak, her yıl kışa girerken ve hava dereceleri sıfıra yaklaştığı zaman yağ değişimini yaparım. Aracın kışın soğukta yeni yağla durması iyidir. 1 Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Mineral yağı anlarım da sentetik yağların 1 senede değişmesinin sebebi nedir? Motorda yağın yapısı araç çalıştıkça, yani sıcaklığa ve yanmada oluşan diğer atıklara maruz kaldıkça bozulur ama çalışmayan sentetik yağ neden bozulur. İş yerinde makinelerde 3 yıl kullanılıyor. 2 2 Yorum bağlantısı
Evren Erakçora 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 (düzenlendi) Mustafa Kaya yazdı: Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam. valla doğrudur da niye bilmiyom bana mantıklı gelmiyo 😀 Çalıştır, stop et, kısa mesafe git yağ bozuluyor. Varilde dursa bozulmadı. 18 Mayıs 2021 tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
İlkay Başaran 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Büyükşehirde 1500 saatte 15 bin km yapan yağ daha çok bozulmaz mı? Yorum bağlantısı
Fatih Evcin 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Geçen gün bizde çalışan uzun yol şoförü sevdiğim bir abim arabasını bakıma soktu. 4 yıl önce değiştirmiş yağını ,suyunu, filtrelerini 1.6 benzinli opel astra 2008 model Şok oldum , ''masraf olmasın zaten pek km yapmıyorum diye değiştirmiyorum'' dedi 1 Yorum bağlantısı
Murat Öngür 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 castrol değil Almanyada 25 40 bin arası yağ aralığı veren liqui moly de alsan 100 km de yapsan senede 1 yıl dolunca yağ ve filtreyi değiştirmelisin. 1 Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 İlkay BAŞARAN yazdı: Büyükşehirde 1500 saatte 15 bin km yapan yağ daha çok bozulmaz mı? İşleyen demir ışıldar 😄 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Mahmut Yıldız yazdı: Mineral yağı anlarım da sentetik yağların 1 senede değişmesinin sebebi nedir? Motorda yağın yapısı araç çalıştıkça, yani sıcaklığa ve yanmada oluşan diğer atıklara maruz kaldıkça bozulur ama çalışmayan sentetik yağ neden bozulur. İş yerinde makinelerde 3 yıl kullanılıyor. kesinlikle doğru. tabi ki üretici ve yağ üreticisi çabuk değiştir der. parayı nasıl kazanacak yoksa. 2 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Raf ömrü olan her ürün ambalajı açıldıktan belli bir süre sonra özelliğini kaybeder Yorum bağlantısı
Emre Şimşek 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Eğer her yıl değişin demeseydi bunca servis nasıl ayakta kalacaktı? Bence sentetik yağa 2 yılda hiç bir şey olmaz. 1 Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 teneke peynire de uzun süre bir şey olmaz. kapağı açılana kadar ama 2 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 (düzenlendi) Çağrı Alaf yazdı: Raf ömrü olan her ürün ambalajı açıldıktan belli bir süre sonra özelliğini kaybeder o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne? 18 Mayıs 2021 tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 (düzenlendi) Dogan Arsiray yazdı: o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne? su toz is pis giriyor hali ile. bir de jeneratör gibi kapalı korumalı mekanda beklemiyor, sabit düşük devirle de çalışmıyor motor, 10 bin km de ana kol yatak dökmüş yatan araba çokça görülür. katkı konup tozlu halde satılabilir 18 Mayıs 2021 tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi 3 Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Dogan Arsiray yazdı: o ömürü belirleyen şey ne. Benzin gibi Yağa da bir sürü katkı koyuyorlar bozulan yağın kendisi değil bu katkılar, katkılar ile yağ üretimde birbirine geçtiğinden hepsi beraber özelliğini yitiriyor. Dogan Arsiray yazdı: hava almadan Kartel havalandırma valfinden gaz kaçağı manifolda gönderilirken aynı zamanda temiz hava da kartelin içine çekilir abi yani kartel havasız bir ortam değil 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 Dogan Arsiray yazdı: o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne? Hocam makine kısmını, onun parça dayanımını, malzemesini, tolerans durumunu bilmem. Benim arabama burada 10 bin km denirken aynı araca şu ülkede 30 bin km deniyor derseniz onu anlarım ama dünyanın her yerinde yılda bir deniyor. Bir sebebi olmalı. Ayrıca tenekedeyken hava ile münasebeti olmamış oluyor. Karterde durum öyle değil. Hava alıyor karter dediğimiz şey sonuç olarak. Kendine has havalandırması bile var hava filtresine bağlanan hortum vasıtası ile. Yani istesek de istemesek de hava alıyor. Kaldı ki araç sabit değil, az ya da çok biniliyor. Yani bidonda duran, hiç işlem görmemiş gibi durması beklenemez. Muhakkak ısınıp soğuyor. Hepsi bir tarafa, bunu riske etmeye değecek bir maliyet kalemi mi ona bakmak gerek. Yağdan önce, arabaya binmesek bile, muayene, sigorta, kasko, vergi kalemleri çok daha yüksek maliyetli. Aracı satıp ticari taksiye binmek daha ucuza mal olacaktır. 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 18 Mayıs 2021 Paylaş 18 Mayıs 2021 o halde, eski moda düşük güçlü atmosferik motor ise, pek umursamazdım. yeni nesil düşük hacimli aşırı beslemeli, yada dizel DPF li birşey ise riske atmazdım. Yorum bağlantısı
Recommended Posts