İçeriğe Yönlendir

2 Yılda 4000 km için Yağ Bakımı


Mustafa Kaya

Recommended Posts

Mustafa Kaya
(düzenlendi)

Arkadaşlar selam.

Yağ değişimi yaptım castrol aldık.

Değişimden sonra 2 yılda 4 bin kilometre yaptım.

Yağ değiştirmem gerekirmi sizce bu durumda.

tarihinde Mustafa Kaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Mustafa Kaya yazdı:

Arkadaşlar selam.

Yağ değişimi yaptım castrol aldık.

Değişimden sonra 2 yılda 4 bin kilometre yaptım.

Yağ değiştirmem gerekirmi sizce bu durumda.

 

Siz arabayı neden yatırıyorsunuz, biraz gezin bence. 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Gerekir, özellikle bekleyen kullanılmayan yağ kullanılan yağa göre daha çabuk özelliğini yitirir. Filtre ile beraber değişim gerekli. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Araçların yağ değişiminde iki kriter vardır, 

1-xxx bin km

2-1 yıl

Hangisi önce dolarsa o baz alınır. 

Yorum bağlantısı
Mustafa Kaya
Mert Gulkokan yazdı:

İlk yıl sorun değilde 2. Yılı bozulmuş yağ ile geçirmeniz kötü olmuş

Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam.

Murat Sahın yazdı:

Araçların yağ değişiminde iki kriter vardır, 

1-xxx bin km

2-1 yıl

Hangisi önce dolarsa o baz alınır. 

valla doğrudur da niye bilmiyom bana mantıklı gelmiyo 😀

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
Mustafa Kaya yazdı:

Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam.

Önce hangisi dolarsa o zaman değişmesi lazım. 1 yıl içinde üreticinin belirlemiş olduğu km dolarsa yine değişecek. Ama dolmazsa 1 yılın sonunda değişecek. 

Yorum bağlantısı
İnan Çınar

C max ı aldığım sene 30.000 km yaptım. Aynı yıl içinde 2 defa servise gittim. 

Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Hem de makyajlı kasa titanyum..Yatarmı o araba..Sigara içiyorsan bırak arabanla gez..

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Prensip olarak, her yıl kışa girerken ve hava dereceleri sıfıra yaklaştığı zaman yağ değişimini yaparım.

Aracın kışın soğukta yeni yağla durması iyidir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Mineral yağı anlarım da sentetik yağların 1 senede değişmesinin sebebi nedir? Motorda yağın yapısı araç çalıştıkça, yani sıcaklığa ve yanmada oluşan diğer atıklara maruz kaldıkça bozulur ama çalışmayan sentetik yağ neden bozulur. İş yerinde makinelerde 3 yıl kullanılıyor. 

  • Beğen 2
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora
(düzenlendi)
Mustafa Kaya yazdı:

Yılda bir mi değişcek onu mu demek istedin hocam.

valla doğrudur da niye bilmiyom bana mantıklı gelmiyo 😀

Çalıştır, stop et, kısa mesafe git yağ bozuluyor. Varilde dursa bozulmadı.

tarihinde Evren Erakçora tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran

Büyükşehirde 1500 saatte 15 bin km yapan yağ daha çok bozulmaz mı?

Yorum bağlantısı
Fatih Evcin

Geçen gün bizde çalışan uzun yol şoförü sevdiğim bir abim arabasını bakıma soktu.

4 yıl önce değiştirmiş yağını ,suyunu, filtrelerini :)  1.6 benzinli opel astra 2008 model

Şok oldum , ''masraf olmasın zaten pek km yapmıyorum diye değiştirmiyorum'' dedi

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

castrol değil Almanyada 25 40 bin arası yağ aralığı veren liqui moly de alsan 100 km de yapsan senede 1 yıl dolunca yağ ve filtreyi değiştirmelisin.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
İlkay BAŞARAN yazdı:

Büyükşehirde 1500 saatte 15 bin km yapan yağ daha çok bozulmaz mı?

İşleyen demir ışıldar 😄

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mahmut Yıldız yazdı:

Mineral yağı anlarım da sentetik yağların 1 senede değişmesinin sebebi nedir? Motorda yağın yapısı araç çalıştıkça, yani sıcaklığa ve yanmada oluşan diğer atıklara maruz kaldıkça bozulur ama çalışmayan sentetik yağ neden bozulur. İş yerinde makinelerde 3 yıl kullanılıyor. 

kesinlikle doğru. tabi ki üretici ve yağ üreticisi çabuk değiştir der. parayı nasıl kazanacak yoksa.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Raf ömrü olan her ürün ambalajı açıldıktan belli bir süre sonra özelliğini kaybeder 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Eğer her yıl değişin demeseydi bunca servis nasıl ayakta kalacaktı? Bence sentetik yağa 2 yılda hiç bir şey olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
(düzenlendi)
Çağrı Alaf yazdı:

Raf ömrü olan her ürün ambalajı açıldıktan belli bir süre sonra özelliğini kaybeder 

o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne?

tarihinde Dogan Arsiray tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
(düzenlendi)
Dogan Arsiray yazdı:

o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne?

su toz is pis giriyor hali ile. bir de jeneratör gibi kapalı korumalı mekanda beklemiyor, sabit düşük devirle de çalışmıyor motor, 10 bin km de ana kol yatak dökmüş yatan araba çokça görülür. katkı konup tozlu halde satılabilir

tarihinde Çağlar Bayur tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf
Dogan Arsiray yazdı:

o ömürü belirleyen şey ne. 

Benzin gibi Yağa da bir sürü katkı koyuyorlar bozulan yağın kendisi değil bu katkılar, katkılar ile yağ üretimde birbirine geçtiğinden hepsi beraber özelliğini yitiriyor. 

 

Dogan Arsiray yazdı:

hava almadan

Kartel havalandırma valfinden gaz kaçağı manifolda gönderilirken aynı zamanda temiz hava da kartelin içine çekilir abi yani kartel havasız bir ortam değil 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Dogan Arsiray yazdı:

o ömürü belirleyen şey ne. oksidasyon mu? ona bakarsanız makinelerde önemli olan şey çalışma zamanı. jeneratör mesela. çalışmayan jeneratörün yağı neden değişsinki? kapalı bir karterde duruyor hava almadan. tenekeden farkı ne?

 

Hocam makine kısmını, onun parça dayanımını, malzemesini, tolerans durumunu bilmem. Benim arabama burada 10 bin km denirken aynı araca şu ülkede 30 bin km deniyor derseniz onu anlarım ama dünyanın her yerinde yılda bir deniyor. Bir sebebi olmalı. Ayrıca tenekedeyken hava ile münasebeti olmamış oluyor. Karterde durum öyle değil. Hava alıyor karter dediğimiz şey sonuç olarak. Kendine has havalandırması bile var hava filtresine bağlanan hortum vasıtası ile. Yani istesek de istemesek de hava alıyor. Kaldı ki araç sabit değil, az ya da çok biniliyor. Yani bidonda duran, hiç işlem görmemiş gibi durması beklenemez. Muhakkak ısınıp soğuyor.

 

Hepsi bir tarafa, bunu riske etmeye değecek bir maliyet kalemi mi ona bakmak gerek. Yağdan önce, arabaya binmesek bile, muayene, sigorta, kasko, vergi kalemleri çok daha yüksek maliyetli. Aracı satıp ticari taksiye binmek daha ucuza mal olacaktır. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

o halde, eski moda düşük güçlü atmosferik motor ise, pek umursamazdım. yeni nesil düşük hacimli aşırı beslemeli, yada dizel DPF li birşey ise riske atmazdım.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...