İçeriğe Yönlendir

Yazılım Öneriyor Musunuz?


Muhammet Ali Deli

Recommended Posts

Muhammet Ali Deli

Merhaba herkese hayırlı akşamlar,

 

Konu daha önce açılmış mı diye arattım ama sanırım yok ya da varsa da ben bulamadım eğer açıldıysa oraya taşıyabilir veya silebilirsiniz. Tekrar belirteyim yazılım diye arattım chip tuning diye arattım konularda bahsedilmiş ama bizzat açılmış bir konu yok ya da ben bulamadım.

 

2 Ford aracıma soft yazılım artırmayı düşünüyorum. Ford Focus 2015 1.6 dizel 115 beygir 270 tork aracın yazılım sonrası 135 beygir 320 tork değerlerine ulaşacağı söylendi. 

 

Ford Fiesta 2006 1.4 dizel 68 beygir 160 tork aracın da yazılım sonrası 90 beygir 210 tork değerlerine ulaşacağı söylendi. 

 

İki araçta da 20 HP 50 tork artış oluyor ortalama.

 

Yakıtta %10 tasarrufun yanı sıra Fiesta 10 yaşından büyük olduğu için önce test edip enjektörler ve yakıt sistemi sağlamsa yazılımı uygulayacaklarını da söylediler.

 

Adana'da Ecutuned isimli güvenilir bir firmada yaptıracağım. Eğer kesin karar verirsem. Bu firmada daha önce 1.3 Multijet Linea ve egeaya soft yazılım attırdı arkadaşlarım. Birisi neredeyse 1 senedir diğeri 3 aydır bir sorun yaşamadı ve aracın gerçekten performansının arttığını söylüyorlar. 

 

Şimdi kendim etraflıca araştırdığım kadarıyla uzun vadede motor ömrünü kısalttığı söyleniyor. Enjektörleri ele alma ihtimali de varmış. Tork gücü arttığı için yakıt düşüyormuş ama nasılsa aracım güçlendi diyip sürekli gazı diplersen de motora ciddi zararlar veriyormuş. Normal sakin kullanıma devam edin diyorlar. Etrafımda 2 kişi var çok memnun olan ama internette kötü yorumlar da okudum yaptırıp pişman olanları filan. 

 

Bizzat uygulamış, deneme imkanı bulmuş kişiler var mı ve ne düşünüyorsunuz bu konuda? Focus için çokta ihtiyaç yok aslında ama uzun yolda yakıt tüketimini düşürmesinden ziyade daha güçlü olması hoşuma gider. Fiestayı eşim kullanıyor zaten sakin kullanır genel olarak her kadın gibi, aracın güçlenmesiyle filan da pek işi yok ama yazılım attırmışken ikisine de attırmayı düşünüyorum. 

 

İşin tam teknik boyutu nedir bu işte kardan çok zarar mı ederiz bilenler bir aydınlatabilirse sevinirim. 

 

Bir de Focus için hard yazılım gibi birşeylerden de bahsettiler. En az 40 beygir güç artırımı diyor 1.6 motor hem de abi filan dendi chip box mip box bişeylerden bahsettiler. Bu konularda pek bilgim yok normal yazılımla küçük güç ve tork artışı da yeterli benim için aslında. İnternet de bu konuda çöp gibi bizim siteler de yabancılar da öven deli gibi övüyor yeren de çok yetiyor bu işi arada kaldım. 

 

Teknik bilgisi olan veya daha önce bu işi test etmiş arkadaşlardan öneri beklerim. 

 

Bu vesileyle, Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramınızı da kutlarım. 

 

Tekrardan hayırlı akşamlar.

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Muhammet Ali Deli yazdı:

2 Ford aracıma soft yazılım artırmayı düşünüyorum

gayet iyi olur, ehil birisi yapacak ise.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Çağlar Bayur yazdı:

gayet iyi olur, ehil birisi yapacak ise.

Karşı olacağını düşünmüştüm abi :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Gökhan DOĞAN yazdı:

Karşı olacağını düşünmüştüm abi :)

dumansız tdci ya binilmez hayat kısa

  • Beğen 4
  • Mutlu 6
Yorum bağlantısı
Celal Maraşlıoğlu

hemşehrim birinde dene baktın memnun kaldın diğerinede yaptırırsın kafaya koymuşsun belli :)

 

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın

Hangisini daha riske edilebilir buluyorsan onda dene hocam. Sonuçtan memnun kalınca diğerine de yaptırırsın. Yapan yer Çağlar abinin dediği gibi ehil ise memnun kalırsın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

Meslek icabı yaptığımız iş pek görülmez bizim... "yahu 3 tane tuşa basıyosun, sanki nabıyosun" derler genelde... Sebep ? Çünkü fiziki olarak karşı tarafa bir şey vermiyoruz... Para veripte çokamel almıyor mukellef bizden... Kafamızdakini satıyoruz biz, halbuki 3 kalem yanlış yapsak mukellefin soluk yeri değişir haberi yok... :D

Bu yazılım olayıda elle tutulur gözle görülür bir şey olmadigi icin ikna olamıyorum bir turlu, bi ara çok niyetine girdim ama hep vazgectim... Hatta geçmiş zaman forumda bu işle meşgul olan insanlar vardı yani bu işten para kazanan insanlar... "Arabaya yazılım atmadan araç sahibine bin arabaya gaza bas dedik... Araç sahibide ooooo çok fark etti.." diye bir diyalogtan bahsetmislerdi... :) Beni buna inandirmayan en buyuk cümle ise "%10 yakıt tasarrufu" 

40 derece sıcakta koşan birinin 3 litre su içmesi gerekirken 1 litre su ile yetinmesi gibi bi şey... :)

Anlayamadim kısımları mazur görün lütfen... Ama birinin karşima geçip beni buna ikna etmesi lazım... :D

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Celal Aydın

TDCI’ler bana hep kısıtlanmış bir motor izlenimi veriyor.
Mesela denk segmentte TDI şahlanırken, TDCI daha mütevazi hızlanıyor. Daha kontrollü his verirken, bazen yetersiz hissettiriyor.
Bu konuda küçük çaplı bir yazılım, sanki olması gerektiği yere getirir gibi.
Bakımlarına ve yakıt kalitesine daha çok dikkat edersiniz, bir sorun yaratmaz diye düşünüyorum.
Lakin daha üst seviye yazılımlarda, aracın donanımlarına dokunmak gerekiyor, katalizör, egr, dpf iptali gibi.
Çağlar abi hep der, dumansız randuman olmaz diye [emoji1][emoji1365]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ebrar Tüfek

Yazılımsız geçen günler utansın, yaptırana kadar şüphe ile bakanlar, yaptırdıktan sonra niye bu kadar zamandır yapmadım diye düşünüyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Tasarrufu unutun. En az yaktığı ne ise sakin yine onu yakacak ancak agresif kullanımda ise misli ile fazla yakacak. Karşılığında sunduğu keyif paha biçilemez tabi ki. Ve finalde mutlaka doğru yerde işlem yapılsın.

  • Beğen 7
Yorum bağlantısı
Onur Bulut
Servet Aydın yazdı:

Tasarrufu unutun. En az yaktığı ne ise sakin yine onu yakacak ancak agresif kullanımda ise misli ile fazla yakacak. Karşılığında sunduğu keyif paha biçilemez tabi ki. Ve finalde mutlaka doğru yerde işlem yapılsın.

Abi peki sence yazılımmı racechipmi ? 

Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

2 farklı mondeoda 5 sene yazılımlı kullandım.sıkıntı yaşamadım.araçtan keyif alırsınız ama yakıt düşmez.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Adem Kazıl

%10 yakıt tasarrufu pek inandırıcı değil, biraz araştırmıştım tdci motorlar için en iyi yazılım firması bence ingiliz firması superchips, yazılımları arge yaparak üretiyorlar.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Cem Dilmen

Çok fazla araç değiştirdim, bazılarına da yazılım yaptırdım. Şu anki aracım da 3 yıldır yazılımlı. Stage 1 yani sizin tabirinizle soft yazılımı kesinlikle tavsiye ederim. Elbette kullanım alışkanlıkları çok önemli. Yazılım sonrası eğer drag aracı gibi kullanırsanız stok bir araca göre yıpranma payı elbette daha fazla olacaktır. Hem şanzıman hem de motor olarak. Ama normal kullanırım arada gazlarım derseniz ben bir zararını görmedim, göreni de duymadım. Yazılımı yapan yer gayet önemli. Bu konuda marka olmuş bir yerde yaptırmanız çok iyi olacaktır zira merdiven altı yazılım yapan da bir sürü yer var. Herhangi bir arıza durumunda işinin arkasında durabilecek bir firma sizi de daha rahat hissettirecektir.

Etkilerine gelirsek daha ilk kullanımda aracınızdaki performans artışını hissedeceksiniz emin olun. Özellikle alt devirlerdeki canlılık hoşunuza gidecek, ara hızlanmalardaki performans sizi iyi hissettirecektir. Keşke daha önce yaptırsaydım diyeceksiniz. 

Tasarruf olayında arkadaşlara katılmıyorum. Sakin kullanımda kesinlikle fark ediyor. Birebir şahsi müşahedemi anlatayım. Her zaman olmasa da ara ara hyper milling yapıyorum. Aracımın fabrika çıkış uzun yol verisi 5.1 olarak geçiyor. 120 yi geçmemek şartıyla 4.4 leri gördüm ki bu değer stok haliyle yakalanacak bir değer değil. Tabiki işin teknik kısmını çok detaylı bilmiyorum o konuda ciddi bir izahat yapamam ama %10 luk hatta daha fazla bir tasarruf da yazılım ile mümkün olabiliyor onu belirtmek istedim. 

Chip box denilen alet ise bu işlemi ECU ye giden farklı bir aletle yapan bir cihazdır. Bu işte uzmanlaşmış firmalar bahsettiğiniz yazılımı bu şekilde ayarlayıp ona kutu içi pazarlayıp piyasaya sürerler. Özellikle dünya çapında bu işi yapan firmalar sizin aracınıza bu şekilde yazılımı yapıp bunu bir deneme sürecine tabi tutup sorunsuz olması durumunda mevcut box sistemlerine bu yazılımı yükleyip satıyorlar. Güzel mi güzel alınır mı alınır. Ben tecrübe etmedim ama eden arkadaşların bir şikayetini de duymadım. Bence en büyük artısı elde edilen güzü kendiniz artırıp azaltabilmeniz olacaktır. Tabi istediğiniz zaman söküp stok hale dönenebilmeniz de ayrı bir artı. Bir de aracı satarken cihazı söküp yeni aldığınız araca uyarlatabilirsiniz belli bir ücret karşılığı. 

Pedal commender vb cihazların ise motor gücü ile alakası yok onlardan da kullandım. Gaz tepkime süresini artırarak etkili olan cihazlar. Aracın dinamiklerini verdiği hissi kesinlikle değiştiriyor. Hem yazılım hem bu tarz bir cihaz kullandığınızda ilk sürüşte Arabanın içine cin kaçmış hissi garantisi vardır. 

Sizin ve aracınız hakkında hayırlısı olsun. Kazasız günler diliyorum. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Çağlar Bayur yazdı:

dumansız tdci ya binilmez hayat kısa

 

Çağlar abi yorumların süper. :D Aynen hayat kısa bir daha mı gelecez diyip kanıma giren yazılım olayını gerçekleştireceğim. Amma batar amma çıkar. Firma güvenilir Adana'da yıllardır bu işi yapan bir firma arkadaşlarım da yaptırdı. 

 

Celal Aydın yazdı:

TDCI’ler bana hep kısıtlanmış bir motor izlenimi veriyor.
Mesela denk segmentte TDI şahlanırken, TDCI daha mütevazi hızlanıyor. Daha kontrollü his verirken, bazen yetersiz hissettiriyor.
Bu konuda küçük çaplı bir yazılım, sanki olması gerektiği yere getirir gibi.
Bakımlarına ve yakıt kalitesine daha çok dikkat edersiniz, bir sorun yaratmaz diye düşünüyorum.
Lakin daha üst seviye yazılımlarda, aracın donanımlarına dokunmak gerekiyor, katalizör, egr, dpf iptali gibi.
Çağlar abi hep der, dumansız randuman olmaz diye emoji1.pngemoji1365.png

 

Hocam ne yalan söyleyeyim araştırdığımda benzer başka yorumlar da gördüm. Aslında her aracın motorunun daha fazlasına yeteceği ama fabrikalarda sabitlenmiş değerlere çekildiği söyleniyor. Fordun Tdci motoru bence daha fazlasını yapabilir. Hard yazılım denen mevzuya girmeye çekiniyorum dediğiniz parçaları da ayarlatmak filan gerekiyormuş kat egr filan. Yaptırıp görmek istiyorum ne olacak gerçekten farkettirecek mi diye :) 

 

Servet Aydın yazdı:

Tasarrufu unutun. En az yaktığı ne ise sakin yine onu yakacak ancak agresif kullanımda ise misli ile fazla yakacak. Karşılığında sunduğu keyif paha biçilemez tabi ki. Ve finalde mutlaka doğru yerde işlem yapılsın.

 

Servet abi tasarruf konusunda şunu söylüyorlar mesela hafif yokuş olan yolda gaza yarım basıp gidiyorsan biraz daha az basarak gidebileceksin. Veya gaza yarım basarak 90 da gidiyorsan daha az basarak 90da gideceksin. Normal kullanımda araç daha güçlü olduğu için daha az sarfiyatla aynı verim alınıyor deniyor. Tabi teknik detaylarını bilmiyorum bunlar söylenen şeyler :) 

 

Cem Dilmen yazdı:

Çok fazla araç değiştirdim, bazılarına da yazılım yaptırdım. Şu anki aracım da 3 yıldır yazılımlı. Stage 1 yani sizin tabirinizle soft yazılımı kesinlikle tavsiye ederim. Elbette kullanım alışkanlıkları çok önemli. Yazılım sonrası eğer drag aracı gibi kullanırsanız stok bir araca göre yıpranma payı elbette daha fazla olacaktır. Hem şanzıman hem de motor olarak. Ama normal kullanırım arada gazlarım derseniz ben bir zararını görmedim, göreni de duymadım. Yazılımı yapan yer gayet önemli. Bu konuda marka olmuş bir yerde yaptırmanız çok iyi olacaktır zira merdiven altı yazılım yapan da bir sürü yer var. Herhangi bir arıza durumunda işinin arkasında durabilecek bir firma sizi de daha rahat hissettirecektir.

Etkilerine gelirsek daha ilk kullanımda aracınızdaki performans artışını hissedeceksiniz emin olun. Özellikle alt devirlerdeki canlılık hoşunuza gidecek, ara hızlanmalardaki performans sizi iyi hissettirecektir. Keşke daha önce yaptırsaydım diyeceksiniz. 

Tasarruf olayında arkadaşlara katılmıyorum. Sakin kullanımda kesinlikle fark ediyor. Birebir şahsi müşahedemi anlatayım. Her zaman olmasa da ara ara hyper milling yapıyorum. Aracımın fabrika çıkış uzun yol verisi 5.1 olarak geçiyor. 120 yi geçmemek şartıyla 4.4 leri gördüm ki bu değer stok haliyle yakalanacak bir değer değil. Tabiki işin teknik kısmını çok detaylı bilmiyorum o konuda ciddi bir izahat yapamam ama %10 luk hatta daha fazla bir tasarruf da yazılım ile mümkün olabiliyor onu belirtmek istedim. 

Chip box denilen alet ise bu işlemi ECU ye giden farklı bir aletle yapan bir cihazdır. Bu işte uzmanlaşmış firmalar bahsettiğiniz yazılımı bu şekilde ayarlayıp ona kutu içi pazarlayıp piyasaya sürerler. Özellikle dünya çapında bu işi yapan firmalar sizin aracınıza bu şekilde yazılımı yapıp bunu bir deneme sürecine tabi tutup sorunsuz olması durumunda mevcut box sistemlerine bu yazılımı yükleyip satıyorlar. Güzel mi güzel alınır mı alınır. Ben tecrübe etmedim ama eden arkadaşların bir şikayetini de duymadım. Bence en büyük artısı elde edilen güzü kendiniz artırıp azaltabilmeniz olacaktır. Tabi istediğiniz zaman söküp stok hale dönenebilmeniz de ayrı bir artı. Bir de aracı satarken cihazı söküp yeni aldığınız araca uyarlatabilirsiniz belli bir ücret karşılığı. 

Pedal commender vb cihazların ise motor gücü ile alakası yok onlardan da kullandım. Gaz tepkime süresini artırarak etkili olan cihazlar. Aracın dinamiklerini verdiği hissi kesinlikle değiştiriyor. Hem yazılım hem bu tarz bir cihaz kullandığınızda ilk sürüşte Arabanın içine cin kaçmış hissi garantisi vardır. 

Sizin ve aracınız hakkında hayırlısı olsun. Kazasız günler diliyorum. 

 

Chip box daha pahalı normal yazılım attırmaya göre. Dediğiniz gibi ayarlanabilir olması ve sök tak olayından dolayı sanırım. Yakıtın aynı olduğunu söyleyen de çok ama sizin gibi aynı şekilde (yazılım öncesi) kullanımda 0.5 düştüğünü söyleyen de çok kişi var. Sanırım kullanım şekli çok önemli bu mevzuda. Zaten gazı diplerseniz daha çok yakar bu da bir gerçek. Siz yazılımı nerede yaptırdınız? 

 

İsa Erdoğan yazdı:

2 farklı mondeoda 5 sene yazılımlı kullandım.sıkıntı yaşamadım.araçtan keyif alırsınız ama yakıt düşmez.

 

İsa bey yazılım soft yazılım mıydı? Bir de tam olarak nasıl etki etti Ford araçta yani yazılım öncesine göre direkt binip yola çıkınca gelen ekstra gücü belli etti mi araç?

Yorum bağlantısı
Cem Dilmen
Muhammet Ali Deli yazdı:

 

Çağlar abi yorumların süper. :D Aynen hayat kısa bir daha mı gelecez diyip kanıma giren yazılım olayını gerçekleştireceğim. Amma batar amma çıkar. Firma güvenilir Adana'da yıllardır bu işi yapan bir firma arkadaşlarım da yaptırdı. 

 

 

Hocam ne yalan söyleyeyim araştırdığımda benzer başka yorumlar da gördüm. Aslında her aracın motorunun daha fazlasına yeteceği ama fabrikalarda sabitlenmiş değerlere çekildiği söyleniyor. Fordun Tdci motoru bence daha fazlasını yapabilir. Hard yazılım denen mevzuya girmeye çekiniyorum dediğiniz parçaları da ayarlatmak filan gerekiyormuş kat egr filan. Yaptırıp görmek istiyorum ne olacak gerçekten farkettirecek mi diye :) 

 

 

Servet abi tasarruf konusunda şunu söylüyorlar mesela hafif yokuş olan yolda gaza yarım basıp gidiyorsan biraz daha az basarak gidebileceksin. Veya gaza yarım basarak 90 da gidiyorsan daha az basarak 90da gideceksin. Normal kullanımda araç daha güçlü olduğu için daha az sarfiyatla aynı verim alınıyor deniyor. Tabi teknik detaylarını bilmiyorum bunlar söylenen şeyler :) 

 

 

Chip box daha pahalı normal yazılım attırmaya göre. Dediğiniz gibi ayarlanabilir olması ve sök tak olayından dolayı sanırım. Yakıtın aynı olduğunu söyleyen de çok ama sizin gibi aynı şekilde (yazılım öncesi) kullanımda 0.5 düştüğünü söyleyen de çok kişi var. Sanırım kullanım şekli çok önemli bu mevzuda. Zaten gazı diplerseniz daha çok yakar bu da bir gerçek. Siz yazılımı nerede yaptırdınız? 

 

 

İsa bey yazılım soft yazılım mıydı? Bir de tam olarak nasıl etki etti Ford araçta yani yazılım öncesine göre direkt binip yola çıkınca gelen ekstra gücü belli etti mi araç?

Ben Paşaoğlu'na yaptırıyorum hep. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
İsa Erdoğan

Son limitlerde yaptırmadım.alt devirlen canlansın.biraz daha iyi gitsin yeterli benim için.paşaoğlunda yaptırmıştım.

Performanstan memnun kalırsınız.

Belli bir km gidince hissetmeye başlıyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
(düzenlendi)

2005 Fiestamda uzun yollarda 68 beygir araç çok yorucu oluyordu. 3 sene kadar böyle kullandıktan sonra racechip taktırdık ve dedim daha önce neden taktırmadım dedim kendine. Yakıt olayında ise az yakan bir araç olduğu için fark etmedim durumu. Şehir içinde çok bir şey fark etmiyor yani performans anlamında ancak uzun yolda tam aradığım güç işte burada diyorsunuz. Şu an ki c maxta da yaptırmayı düşünüyorum ancak zamanı var öncelikler sırasında. Çağlar abi yurt dışında bu motor ile ilgili nasıl çalışmalar var acaba. Mesela artık bir m50, rb26 veya 2jz dediğinizde bunlarla ilgili yığınla bilgi var. Ancak bu motorla ilgili nasıl swaplar merak ediyorum. 

tarihinde Mehmet Yeter tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tamer Olcay Çiçek

Bende 2011 model 2.5MK Focus'uma DR.Ecuda yazılım yaptırdım ki bu işin piridir Özgün abi stage 1 yazılımı yaptık ki diğer illerde ki bayiilere yaptırsanız bile kendisi onay vermeden yapmıyorlar onunla beraber EGR+DPF  iptalini de gerçekleştik arabanın kaderi değişti resmen Focusum böyle gidiyormuydu dedim yazılımdan sonra dyno verileri ise 153 HP 330 NM elde ettik turbodan tatlı bi seste çıkmaya başladı artı olarak yakıtta ise arabayı 15 günlük süreçte denedik ettik derken yarım litre kadar artış oldu sonrada azalmaya geçti şuan ortalama yakıtım 5,8 Litrelerde düzeldi. Duman konusuna gelecek olursak düşük devrimlerde duman yok denecek kadar az sadece araç yüke bindiğinde yüksek devirlerde kafi derece de siyah duman atıyor o kadar oda olsun dizel araba sonuçta. Uzun zamandır bende yazılım yaptırmadım ama pişmanım yaptırmadığım zamana. Yazılım önerebilirim ama turbo bakımları normal periyodik bakımları daha sık ve zamanında olma kaydı ile

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Erkut Uysal yazdı:

Anlayamadim kısımları mazur görün lütfen... Ama birinin karşima geçip beni buna ikna etmesi lazım.

bıçak sırtı..

benim focusS, satın aldığımda motoru sıfırlanmıştı, zira gırtlak dolu yüklenilmiş ve piston aşağı inmiş,

sonra fabrikasyon yazılıma sıfır motor takmış sahibi.. satın aldığım gibi kendi zevkime uygun devirler için bilinçli yazılım yaptırdım, uzun süre binerim.

aynı araba aynı motor teknlojisi, iki farklı yaklaşım....

bu iş biraz bilinçli olmaya bağlı. mekanik ömürden çalar mı? çalar. 500bin gideceğine 450 bin gider, 400 bin gider mesela. ben 2.0 motor gibi 400 bin gitmeye razıyım

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli
Mehmet Yeter yazdı:

hala gülerim şu saçmalığa ya. hele o teyzeyle göz göze gelmesi yok mu şoförün :D :D :D 

Mehmet Yeter yazdı:

2005 Fiestamda uzun yollarda 68 beygir araç çok yorucu oluyordu. 3 sene kadar böyle kullandıktan sonra racechip taktırdık ve dedim daha önce neden taktırmadım dedim kendine. Yakıt olayında ise az yakan bir araç olduğu için fark etmedim durumu. Şehir içinde çok bir şey fark etmiyor yani performans anlamında ancak uzun yolda tam aradığım güç işte burada diyorsunuz. Şu an ki c maxta da yaptırmayı düşünüyorum ancak zamanı var öncelikler sırasında. Çağlar abi yurt dışında bu motor ile ilgili nasıl çalışmalar var acaba. Mesela artık bir m50, rb26 veya 2jz dediğinizde bunlarla ilgili yığınla bilgi var. Ancak bu motorla ilgili nasıl swaplar merak ediyorum. 

Alt devirler ne durumdaydı hocam bahsettiğiniz fiesta aracınızda?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Muhammet Ali Deli yazdı:

hala gülerim şu saçmalığa ya. hele o teyzeyle göz göze gelmesi yok mu şoförün :D :D :D 

Alt devirler ne durumdaydı hocam bahsettiğiniz fiesta aracınızda?

Alt durumlar çok aşırı canlı değildi araç 2000 devirden sonra daha atik hale geliyordu. Ancak önceden çıktığım rampalarda hızım rampa sonunda epey düşerdi sonrasında ise epey bir rahatlamıştım. Ayrıca klimada çalışırken bile zayıf kalan araba sonrasında iyileşmişti. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mehmet Yeter yazdı:

yurt dışında bu motor ile ilgili nasıl çalışmalar var acaba

turbo dieseller için mi?

 

Mehmet Yeter yazdı:

Mesela artık bir m50, rb26 veya 2jz dediğinizde bunlarla ilgili yığınla bilgi var.

bunlar atmosferik benzinli?

Yorum bağlantısı
Mehmet Yeter
Çağlar Bayur yazdı:

turbo dieseller için mi?

 

bunlar atmosferik benzinli?

Aynen abi. Burada saydığım motor türleri örnekti. Acaba 1.6 tdci için neler yapılmış olabilir. Bir ara trde 1.4 tdci ya intercooler projesi vardı. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...