İçeriğe Yönlendir

Sonradan Takılan Cruise Control (PSA Kolu)


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Merhabalar,

 

İşe yarayabileceğini düşündüğüm için Peugeot kolu ile uygulattığım hız sabitleyiciye dair süreci ve izlenimlerimi paylaşmak istedim.

 

İnternetten bu işi yapacak ustayı bulup arayıp tarif ile dükkanına gittiğimde karşıma bizim Ali abi çıktı, baba dostu eski emektar oto elektrikçisi. Meğer yıllardır tanıdığım ustayı internetten bulmuşum :D 

CC takarken karşımıza 3 seçenek çıkıyor.

Birincisi fiatın orjinal kolunu kullanmak. Bu en pahalı seçenek. Yaklaşık 2500 liraya geliyor. Bu kadar pahalı olması airbag sargısı ile sinyal ve silecek kolları dahil komple değişiyor olması. Aracının sinyal kolunu kıran arkadaşıma servis de aşağı yukarı bu fiyatı vermişti. Tek değişim olmuyor. Çok orjinallik takıntısı olmayanlar için bu şıkkı eliyorum zira bu kadar para harcanacaksa baştan aracın full olanı alınmalı, zaten fiyat farkı 5 bin lira dolaylarında. Ekstradan 4 airbag, esp, dijital klima, elektrikli bel desteği, ön sis farları, orjinal alaşım jantlar, far ve yağmur sensörleri, hillholder, arka disk fren ve blue me dahil oluyor bu fiyat farkı ile. Haliyle 5 bin liraya bütün bunlara sahip olunabiliyorken bu rakamın yarısı cc için ödenebilir değil. Benim niye bu 5 bin lira farkı ödemediğim sorusunun cevabı ise, dolu paketlerde beyaz renk bulamamış olmam. Evet, beyaz takıntılıyım. Güneşte yanabilen renkleri sevmiyorum :)

 

İkinci seçenek benim de uyguladığım psa grubunun hız sabitleme kolunun montajı. Bunun fiyatı 400 lira işçilik, parça ve aktivasyon için. Burada eğer araç active plus ya da actual plus paketse göstergedeki cc ışığı ve ekranda hız sabitleyici devrede yazısına kadar orjinal şekilde yapılıyor. Daha alt paketlerde göstergede cc ışığı ve ekranda aktivasyon bildirimi olmuyormuş. Zaten arka camları elle açılan bu iki baz pakete gıcığım. Neyse onu geçelim. Sol tarafta sinyal kolunun altındaki kapağa monte ediliyor. Gayet sağlam oluyor. Hızı artırma, azaltma ve resume (son sabitlenen hıza sabitleme) tuşları mevcut. Kol ortasında yer alan roller tuş ise cc'yi devreye alıp devre dışı bırakabiliyor. Pedallardan herhangi birine bastığınızda (olması gerektiği gibi) devreden çıkıyor. Sonra resume tuşuna basınca eski hızına dönüyor.

Yol şartlarında kullanım sonuçlarına gelecek olursak; aracın vites aralıklarının kısa olması sayesinde, frene basmak zorunda değilseniz, aracın motor kondisyonu da iyiyse çoğu rampada 90 km/h sabit ile 5. viteste devirden düşmeden gidebiliyor. Yol düz olduğunda ise benim 90'la gitmeme göre 1 litreye yakın daha az yakıyor. Sabit süratte stabil kalıyor herhangi bir silkeleme yaşamadım. 

 

Üçüncü seçenek ise direksiyonda yer alan radyo kontrol tuşlarını cc tuşları olarak kullanmak. Burada araya bir anahtar koyuyorlar. Anahtar açıkken cc için görev gören tuşlar anahtar devredışıyken teybin kontrol tuşları olarak işlev yapıyor. Aracın orjinal devrelerine müdahale etmek istemediğim için orjinal teyp kullanmıyor olmama ve direksiyon tuşlarım kullanım dışı olmasına rağmen tercih etmedim. Fiyat olarak yine 400 tl oluyormuş. 

 

 

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Hayırlı olsun. Hız sabitleyici olmazsa olmaz bir özellik.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Burak Kuşçu

İlk punto aldığımda bende uygulatmıştım ama kol ayrıca takılabiliyordu diye hatırlıyorum ben. Şuana kadar kullandığım araçlar arasında hız sabitleyicisi en stabil çalışan fiat grubunun araçları oldu. wag grubu cc de iken rampa inişlerinde Allah ne verdiyse gazlıyor 😀

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin
Murat Sahın yazdı:

.

 

İnternetten bu işi yapacak ustayı bulup arayıp tarif ile dükkanına gittiğimde karşıma bizim Ali abi çıktı, baba dostu eski emektar oto elektrikçisi. Meğer yıllardır tanıdığım ustayı internetten bulmuşum :D 

 

 

 

 

Ali İşeri mi yoksa? 

Yorum bağlantısı
Metin Akbal

Eski aracıma ben takmıştım yeni aracımda direksiyonda olandan var. Direksiyonda olan daha pratik rampa yukarı cc ile daha keyifli, o torku nedense ayakla alamıyorum [emoji16]

Bende cc nin yakıtı düşürdüğünü gözlemleyenlerdenim. Hayırlı olsun.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Eyüp Çetin yazdı:

 

Ali İşeri mi yoksa? 

Ali Çoban, genelde Aliço diye geçiyor sosyal platformlarda :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Haluk Şentürk

hayırlı olsun.özellikle hız sınırlamasının katı uygulandığı yerlerde çok lazım. bazen farkında olmadan hız artabiliyor.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

Göremedik daha.

 

 

Harbiden bir görüşemedik :( 

 

Burak Kuşçu yazdı:

İlk punto aldığımda bende uygulatmıştım ama kol ayrıca takılabiliyordu diye hatırlıyorum ben. Şuana kadar kullandığım araçlar arasında hız sabitleyicisi en stabil çalışan fiat grubunun araçları oldu. wag grubu cc de iken rampa inişlerinde Allah ne verdiyse gazlıyor 😀

 

Puntoda durum nedir bilmiyorum ama linea'da tek değişmiyormuş. Bende stabil buldum. Kompresyon yeterli direnci sağlıyor, kendi kendine hızlanmıyor :) 

 

Metin Akbal yazdı:

Eski aracıma ben takmıştım yeni aracımda direksiyonda olandan var. Direksiyonda olan daha pratik rampa yukarı cc ile daha keyifli, o torku nedense ayakla alamıyorum emoji16.png

Bende cc nin yakıtı düşürdüğünü gözlemleyenlerdenim. Hayırlı olsun.
 

 

Ayakla o torku tutturmak zor, ister istemez kıpırdıyor ayak. Konforu ise pahabiçilmez :) 

 

Haluk Şentürk yazdı:

hayırlı olsun.özellikle hız sınırlamasının katı uygulandığı yerlerde çok lazım. bazen farkında olmadan hız artabiliyor.

 

Gaza ben basında üst dilimden ceza yemeye müsait oluyor seyir süratim. Sıkılıyorum :) Bu şekilde müdahale etmeyince güzel. Tam hız sınırına ayarlayınca 10 numara oluyor. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

CC ile yolun tepe noktasında viraja denk gelip, aşağı doğru eğimin başladığı yerde içimde bir ürperti oluyor hep. Kontrol bende olmayınca olmuyor ..

Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Oğuzkan Erışık yazdı:

CC ile yolun tepe noktasında viraja denk gelip, aşağı doğru eğimin başladığı yerde içimde bir ürperti oluyor hep. Kontrol bende olmayınca olmuyor ..

Alışacaksın, bu iş öyle bir noktaya gidiyor ki yakında tesla tarzı otonom sürüş yaygınlaşacak, gelişecek ve son noktada araba senin sürmene izin vermeyecek :D 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Alışacaksın, bu iş öyle bir noktaya gidiyor ki yakında tesla tarzı otonom sürüş yaygınlaşacak, gelişecek ve son noktada araba senin sürmene izin vermeyecek :D 

Fren pedalının benim ayağımın altında olmadığı hiç bir taşıtta ben rahat edemiyorum. Sürekli tedirgin oluyorum.

Geçmişte geçirdiğim bir kazanın etkisi sanırım o da..

tarihinde Oğuzkan Erışık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
(düzenlendi)
Murat Sahın yazdı:

Ali Çoban, genelde Aliço diye geçiyor sosyal platformlarda :) 

Çukurdayız baba eğilmeyiz :P 

Oğuzkan Erışık yazdı:

Fren pedalı benim ayağımın altında olmadığı her taşıtta ben rahat edemiyorum. Sürekli tedirgin oluyorum.

Katılıyorum bende aynıyım. 

tarihinde Ümit Türk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

Önceki arabam astra h de taktırmıştım.  onda sinyal kolunda idi sinyal kolu almıştım onu kodlayıvermişlerdi çok güzel olmuştu

 

hız sabitleme çok işe yarar bir donanım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...