İçeriğe Yönlendir

Ampullerin Sürekli Patlaması


Murat Sahın

Recommended Posts

Murat Sahın

Merhabalar,

 

1.3 multijet motorlu fiat araçların çoğunda, özellikle linea ve o model yıllarına denk gelen fiorino ve doblolarda çokça görülen, artık "kronik" denilen bu sorun hakkında gözlemlerimi aktaracağım. Bizim araçlarda genelde ampuller patlar. Çoğu 1.3 mtj'de patlak ampul uyarı ışığı hep yanar :) Ben aracı aldıktan sonra 2 ay içinde bir stop bir kısa hüzmeli far ve bir park ampulü değiştirdim. Her biri teker teker ve durup dururken patladı. Sonra bu işi merak edip araştırdım, tanıdık elektrikçilerle de görüştüm. Elimdeki en büyük done hepsi sıfır alınmış olup şirkette kullandığımız 3 adet 1.3 mtj aracımız oldu. 

Far anahtarı park konumunda değilse, yani farlar açıksa, kontağı kapattığınızda park dahil herhangi bir aydınlatma yanmıyor. Ben dahil çoğu kullanıcı da bu durumu hiç far anahtarı kapatmayarak işin tembelliğine kaçmak için kullanıyor. Bizim şirketteki araçlardan sadece bir tanesini far kumandası kapalı olacak şekilde kullandığımızda o aracın ampullerinin patlamadığını fark ettik. Havalimanında çalışıyorum ve bizde araç hareket halindeyse far+tepe lambası yanmak zorundadır. Bu yüzden özellikle hafif ticarilerimizde tesisata direk bağlı olup kontak açık olduğu sürece çalışan tepe lambası da sürekli arızalanır. 

Bununla ilgili gerek kendi denemelerim, gerek elektrikçi yorumları gerekse internet araştırmalarımdan edindiğim sonuca göre; bizim motorların alternatörleri marş esnasında elektriği stabil sağlamıyor. Bunun sebebinin marş dinamosunun çektiği akım olduğunu söyleyen de var, motorun bu konuda tasarımsal bir kusuru olduğunu söyleyen de. 

Sonuç olarak ampullerin patlamaması için bulduğumuz ve kendi aracımda 1 yıldır denediğim çözüm ise, önce marş basıp sonra far açmak ve önce far kapatıp sonra stop etmek oldu. Bir yıldır bu şekilde hiç ampul değiştirmedim. Hatta teybi bile araç çalıştıktan sonra açıyorum ve aracı stop etmeden önce kapatıyorum. 

 

Selamlar...

  • Beğen 6
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Ümit Türk
Murat Sahın yazdı:

Merhabalar,

 

1.3 multijet motorlu fiat araçların çoğunda, özellikle linea ve o model yıllarına denk gelen fiorino ve doblolarda çokça görülen, artık "kronik" denilen bu sorun hakkında gözlemlerimi aktaracağım. Bizim araçlarda genelde ampuller patlar. Çoğu 1.3 mtj'de patlak ampul uyarı ışığı hep yanar :) Ben aracı aldıktan sonra 2 ay içinde bir stop bir kısa hüzmeli far ve bir park ampulü değiştirdim. Her biri teker teker ve durup dururken patladı. Sonra bu işi merak edip araştırdım, tanıdık elektrikçilerle de görüştüm. Elimdeki en büyük done hepsi sıfır alınmış olup şirkette kullandığımız 3 adet 1.3 mtj aracımız oldu. 

Far anahtarı park konumunda değilse, yani farlar açıksa, kontağı kapattığınızda park dahil herhangi bir aydınlatma yanmıyor. Ben dahil çoğu kullanıcı da bu durumu hiç far anahtarı kapatmayarak işin tembelliğine kaçmak için kullanıyor. Bizim şirketteki araçlardan sadece bir tanesini far kumandası kapalı olacak şekilde kullandığımızda o aracın ampullerinin patlamadığını fark ettik. Havalimanında çalışıyorum ve bizde araç hareket halindeyse far+tepe lambası yanmak zorundadır. Bu yüzden özellikle hafif ticarilerimizde tesisata direk bağlı olup kontak açık olduğu sürece çalışan tepe lambası da sürekli arızalanır. 

Bununla ilgili gerek kendi denemelerim, gerek elektrikçi yorumları gerekse internet araştırmalarımdan edindiğim sonuca göre; bizim motorların alternatörleri marş esnasında elektriği stabil sağlamıyor. Bunun sebebinin marş dinamosunun çektiği akım olduğunu söyleyen de var, motorun bu konuda tasarımsal bir kusuru olduğunu söyleyen de. 

Sonuç olarak ampullerin patlamaması için bulduğumuz ve kendi aracımda 1 yıldır denediğim çözüm ise, önce marş basıp sonra far açmak ve önce far kapatıp sonra stop etmek oldu. Bir yıldır bu şekilde hiç ampul değiştirmedim. Hatta teybi bile araç çalıştıktan sonra açıyorum ve aracı stop etmeden önce kapatıyorum. 

 

Selamlar...

Çok yararlı bir bilgi. 

Eşimin dayısı puntosunu bu sebepten satmıştı. sürekil ampül patlıyor diye :) Oysaki aracı çok temizdi.

Yorum bağlantısı
Aytac Sakal

Alternatörlerdeki Konjektörler üretilen gerilimi Regüle etmek stabil tutmak için kullanılıyor demekki işe yaramıyor.Marş esnasında gerilim ölçmekte fayda var.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Zaten normalde birçok araçta radyo far vs marş öncesi açık ise marş sırasında anlık kapanır. Bu voltaj dalgalanmasından koruduğu gibi marş için gerekecek güç ihtiyacını da düşürür. 

 

Eğer araçta bunu yapan bir mekanizma yoksa ve filtreleme olmuyorsa dalgalanma hiç kaçarı yok bir yeri bozar. 

 

Bahsettiğiniz şekilde farı vs korursunuz ama ayağınız frende ise stop lambaları vs yine gider. Bence bunu önleyecek bir devre ile gidermek mümkün olur bu durumu. Kontaktan bir hat çekilir, kontak marşı döndürdüğü an müdahale eder gibi.. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Marş anında açık ampül patlar normaldir. Marş motoru seleoidi pik voltaj üretir akü de bunu anlık sönümleyemez. Hyundai de aynı

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

Bu bilgiyi yıllar önce ilk arabamızı aldığımız zaman babam bize söylemişti.1998 de.Ozaman Broadway almıştık hala dün gibi aklımda.Kızaklı teyp vardı alıp eve götürürdük :) 

Ama özellikle farları kontrol etmemizi ve açıksa kapatıp çalıştırmamızı tembihlerdi babam.Ama artık otomatik far sensörü olan araçlarda bu gibi sorunlar yok.Ama hala manuel olarak yakılan farlarda söyeldiğiniz gibi yapmak faydalı olacaktır.

 

Yorum bağlantısı
Oğulcan Akıncıoğlu

Normal bir durum bencede, bizimde fluencelerin patlıyordu hep, kullanım tarzı aynı.Sadece ön farlar patlıyodu.

Yorum bağlantısı
Fatih Mehmet Uslu

Ben de linea alınca yorumlarda bu far patlatma olayını okudum. Ne zaman patlar diye bekliyorum ancak patlayan çatlayan yok. Tabi aynem dediğin şekilde kullanırım aracı, alışkanlık bu yönde. Bakalım bende de patlamazsa doğrulamış oluruz bu durumu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
Merhabalar,
 
1.3 multijet motorlu fiat araçların çoğunda, özellikle linea ve o model yıllarına denk gelen fiorino ve doblolarda çokça görülen, artık "kronik" denilen bu sorun hakkında gözlemlerimi aktaracağım. Bizim araçlarda genelde ampuller patlar. Çoğu 1.3 mtj'de patlak ampul uyarı ışığı hep yanar [emoji4] Ben aracı aldıktan sonra 2 ay içinde bir stop bir kısa hüzmeli far ve bir park ampulü değiştirdim. Her biri teker teker ve durup dururken patladı. Sonra bu işi merak edip araştırdım, tanıdık elektrikçilerle de görüştüm. Elimdeki en büyük done hepsi sıfır alınmış olup şirkette kullandığımız 3 adet 1.3 mtj aracımız oldu. 
Far anahtarı park konumunda değilse, yani farlar açıksa, kontağı kapattığınızda park dahil herhangi bir aydınlatma yanmıyor. Ben dahil çoğu kullanıcı da bu durumu hiç far anahtarı kapatmayarak işin tembelliğine kaçmak için kullanıyor. Bizim şirketteki araçlardan sadece bir tanesini far kumandası kapalı olacak şekilde kullandığımızda o aracın ampullerinin patlamadığını fark ettik. Havalimanında çalışıyorum ve bizde araç hareket halindeyse far+tepe lambası yanmak zorundadır. Bu yüzden özellikle hafif ticarilerimizde tesisata direk bağlı olup kontak açık olduğu sürece çalışan tepe lambası da sürekli arızalanır. 
Bununla ilgili gerek kendi denemelerim, gerek elektrikçi yorumları gerekse internet araştırmalarımdan edindiğim sonuca göre; bizim motorların alternatörleri marş esnasında elektriği stabil sağlamıyor. Bunun sebebinin marş dinamosunun çektiği akım olduğunu söyleyen de var, motorun bu konuda tasarımsal bir kusuru olduğunu söyleyen de. 
Sonuç olarak ampullerin patlamaması için bulduğumuz ve kendi aracımda 1 yıldır denediğim çözüm ise, önce marş basıp sonra far açmak ve önce far kapatıp sonra stop etmek oldu. Bir yıldır bu şekilde hiç ampul değiştirmedim. Hatta teybi bile araç çalıştıktan sonra açıyorum ve aracı stop etmeden önce kapatıyorum. 
 
Selamlar...

Güzel bilgiymiş. Valla helal olsun. Arkadaşımın da dediğiniz 1,3 mj lineasında aynı dediğiniz gibi park ampulu (fren de olabilir) periyodik olarak patlıyordu.
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

1.6 mjet 500l de ilk uzun yolda bir çok ampül patlamıştı, sonrası otomatik modda 3 yıl kullanıldı patlama olmadı. Otomatik modda iken far araç çalışmasa da yanıyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Selçuk Bakış yazdı:

1.6 mjet 500l de ilk uzun yolda bir çok ampül patlamıştı, sonrası otomatik modda 3 yıl kullanıldı patlama olmadı. Otomatik modda iken far araç çalışmasa da yanıyordu.

1.6 mjet'lerde çok daha az aslında bu şikayet. Şanssızlık olmuş :D Marş basarken ne oluyor peki otomatik modda? Kapatıyor muydu acaba?

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Murat Sahın yazdı:

1.6 mjet'lerde çok daha az aslında bu şikayet. Şanssızlık olmuş :D Marş basarken ne oluyor peki otomatik modda? Kapatıyor muydu acaba?

Her zaman açık, yeterki az bir karanlık olsun 😄

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

İstanbul'u bilenler, taksilerin çoğu Linea'dır. Taksilerde daha patlağı olmayan stop görmedim. Hatta bazı linea taksilerin 3. stop harici stopları bile yanmaz.

Egea'lar da kullanılmaya başlandı taksi olarak ama onlarda öyle değil.

Bence bu durum Linea (ve o dönemki araçlara) özel bir durum olmalı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Sani Gerşon yazdı:

İstanbul'u bilenler, taksilerin çoğu Linea'dır. Taksilerde daha patlağı olmayan stop görmedim. Hatta bazı linea taksilerin 3. stop harici stopları bile yanmaz.

Egea'lar da kullanılmaya başlandı taksi olarak ama onlarda öyle değil.

Bence bu durum Linea (ve o dönemki araçlara) özel bir durum olmalı.

 

Sani hocam, benim gözlemim de o yönde. Linea ve o döneme denk gelen fiorino doblo dememdeki sebep tam olarak bu. Şirkette egea var, hiç öyle bir sorun görmedim. Arkadaşta 2020 doblo var 1.3, sordum, onda da yok öyle bir şikayet. Muhtemelen iyileştirdiler şikayetler sebebiyle. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 4 hafta sonra...
Tansu Kalafatoğlu

Corolla’da farları kapatamıyorsun. Üç mod var. 
 

-park modu var (led yanıyor)

-kısalar

-auto

 

Birini gizlice takip etmek istesek farları komple kapatamıyoruz. Çok saçma geliyor bana :) akşam arabada oturup bir şeyleri kurcalamak istiyorum. Kontağı açınca en kötü ön ledler yanıyor

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Sinan Akgöl
Koray Demir yazdı:

Muhtemelen Japon farların bu şekilde olmasını güvenlik amacıyla koymuştur.

Bmw de kı Angellari da kapatamiyordum. Hem e90lci hem f10 dakileri. Güvenlik amaçlıydı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Selçuk Keleş
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Corolla’da farları kapatamıyorsun. Üç mod var. 
 

-park modu var (led yanıyor)

-kısalar

-auto

 

Birini gizlice takip etmek istesek farları komple kapatamıyoruz. Çok saçma geliyor bana :) akşam arabada oturup bir şeyleri kurcalamak istiyorum. Kontağı açınca en kötü ön ledler yanıyor


Clio'da da aynı. Gündüz farını kapatamaman normal, yasal zorunluluk.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Eskiden klimayı açık unutursanız araba çalıştığında klima bozulur diye bir söylem vardı. Ne denli doğru bilemiyorum. Buna benziyor biraz. Bu nedenle alışkanlık oldu ben de klimayı kapatmadan kontağı da kapatmam hiç.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gulkokan yazdı:
Tansu Kalafatoğlu yazdı:
Corolla’da farları kapatamıyorsun. Üç mod var. 
 
-park modu var (led yanıyor)
-kısalar
-auto
 
Birini gizlice takip etmek istesek farları komple kapatamıyoruz. Çok saçma geliyor bana emoji4.png akşam arabada oturup bir şeyleri kurcalamak istiyorum. Kontağı açınca en kötü ön ledler yanıyor

Pejoda aynı durum var ama tek yöntem var araç menüsüne girip orta ekrandan ayarlardan gündüz farlarını komple kapat diyebiliyorsun

O da yok. Kontak açılınca yanacak o ledler. Auto yapınca ledler daha kuvvetli yanıyor. Park moduna alınca daha sönük yanıyor. Ama yanıyor :) 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...