İçeriğe Yönlendir

Klimanın Seyir Halinde Aracı Kasması


Tarık Tuna

Recommended Posts

Tayfun Aydın

biz 1.3 ler için bu konu tam bir kalp yarası. Hiç açma bu konuyu hocam :D

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Çare elektrikli klima :keyifli:

Ww daima açık tutuyor kompresörü. Gaz basıncı ile oynuyor talebe göre
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Servet Aydın yazdı:


Ww daima açık tutuyor kompresörü. Gaz basıncı ile oynuyor talebe göre

devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)

Fosil yakıt kullanan kompakt araçlarda gücü törpülemesi kaçınılmaz. Şöyle bi V8 V12 ciğerli motor olsa klima vız gelir hissetmezsin bile.

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur

Tabiki. Ama dediğim gibi max3 hp çekişe etki etmez o kadar. Normal seyir hızında 15 kw yerine yüke binen araç 18 kw olarak devam eder

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Ahmet Ekici yazdı:

Şuanki teknolojiyi düşünürsek, bu klimanın motora yüklenmesi mevzusuna bir çözüm bulunmalı. Tabi herkes bizim gibi 1,4 - 1,3 binmiyor ki.

bir iş yapacaksan termodinamik olarak karşılığını vereceksin. biri ödeyecek faturayı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

devreye girip çıkanlara göre iyi tabi ama yinede motora bağlı o kompresör. Detaylı bakmadım ama full elektrikli kompresör biraz daha zayıf kalıyor. Pilleri bitirmesin diye tabi ama yetiyor. Belki kayış tahriklilere göre 2-3kat az enerji tüketiyordur

Şurada yazdığım 2-3 kat olayı maksimum güç değerleri içinmiş. Standart bir klima kompresörü saatte 5-6kw harcayabiliyormuş. Elektrikliler ise maks 2,5kw’a kadar harcıyor. İnverter tipli kayışlılar, standart klimalara göre daha iyi. Ama btu kapasitesi olarak kayış tahrikli klimalar elektriklilerden daha güçlü. Bu yüzden cam film yaptırdım zaten. 

Yorum bağlantısı
Ahmet Ekici
Mehmet Göktürk yazdı:

bir iş yapacaksan termodinamik olarak karşılığını vereceksin. biri ödeyecek faturayı.

Onu bize ödetirler zaten hocam, orası kesin.

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Benim klima basıncı maksimum 165 psi çıkabiliyor. Bu değer 90 sabit giderken 100 110 psi arası sabit kalıyor. Pek motora yük yaratmıyor. Şöyle 300 psi basıcaksınki hissedesin. 

Hız düştükce psi artıyor. Hız yükseldikce psi düşüyor. Öndeki kondanstatör ne kadar çok hava vurup soğutmayı artırırsa basıncta okadar düşüyor. 

Akyakada 37 derecede yol alırken hava okadar sıcaktıki çok yüksek basınçlara  çıkmıştı. Sürerken gayet iyi güç çalıyordu. Hızım 80 km olduğu için kondanstatör iyi soğutamıyordu. 

Çöl havalarında 395 psı kadar çıkıyormuş. Ama ben 165 psi üstünü görmedim. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Arabanın klima performans tablosuna baktım. 38 derecede 60 nemli havda klima kompresörü 400 psi basınca çıkıyormuş. O yuzden klima kompresörünün etkisini fazlasıyla hissetmişim. 

Yorum bağlantısı
Emre Şimşek

Bu durum hondalarda böyle belirgin galiba. 2010 Civic emanet arabayla Antalya- Alanya yaptım. Düz yolda giderken klima kompresörünün arada bir devreye girip çıktığını aracın o anki silkelenmesinden anlayabiliyordum. Hatta bozulacak sanıp kompresörü sürekli çalışacak şekilde tam soğuk ayarda açmıştım klimayı..

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Klima devreye girsin ama hiç devreden çıkmasın istiyoranız cruze ve i10 aracım full soğutma yönünde kademe 2 fan açmak gerekiyordu. Dip gaz olmadığı sürece hep çalışır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Klima devreye girsin ama hiç devreden çıkmasın istiyoranız cruze ve i10 aracım full soğutma yönünde kademe 2 fan açmak gerekiyordu. Dip gaz olmadığı sürece hep çalışır. 

vesile ile kompresör devamlı devrede kalmaz hiçbir arabada, kalamaz

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ali Darbaz yazdı:

Arabanın klima performans tablosuna baktım. 38 derecede 60 nemli havda klima kompresörü 400 psi basınca çıkıyormuş. O yuzden klima kompresörünün etkisini fazlasıyla hissetmişim. 

Şu bilgileri btu olarak versek. 400psi kompresör basıncı çok anlam ifade etmiyor. Kompresörler farklı verimlilikte sonuçta 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

38 derecede 60 nemli havda

zaten klima bile aranmaz o kadarcık nemde

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Şu bilgileri btu olarak versek. 400psi kompresör basıncı çok anlam ifade etmiyor. Kompresörler farklı verimlilikte sonuçta 

 

Btu değerini nerden bulucam. Obd ile okuduğum değer yüksek basınç valfindeki sensörden geliyor. Basınç arttıkca motora bindirdiği yük artıyor. 

 

Kondanstatöre ne kadar çok hava çarparsa, motora yarattığı yük düşüyor. Süratli sürmek klima yükünü azaltır. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Süratli sürmek klima yükünü azaltır. 

tatil yaramış :f1: dönüşte tap spid de denersin?

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

tatil yaramış :f1: dönüşte tap spid de denersin?

 

Efektif piston hızında sürmek daha mantıklı. Saate 90 km hıza tekavulediyor. 

Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Çağlar Bayur yazdı:

kompresörün yükü artıyor ama

Abi kompresörün tam soğuk yapmayıp oda sıcaklığı tutucak kadar klape açarsak kondenstatöre daha basınçlı soğutma gazı göndermek mümkün. 

 

Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. 

Hanım açtırmıyor klima. Oda var. 

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Ali Darbaz yazdı:

Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. 

Hanım açtırmıyor klima. Oda var. 

 

Eğer hava güneşliyse mümkünatı yok dayanamıyorum. İçerisi hamam gibi oluyor, benim ön camlarda film vs yok. Arkalar fabrikasyon karartılmış. 

 

Klima açmaktan çekinmeyin bence, klima açılmaz ise araçtan inince hasta olma ihtimali daha yüksek, yeterki doğru sıcaklık ve konumda olsun. Ben yüksek fan hızı yapıp cama vermek yerine en düşük hızda yüze veriyorum. Tabi manuel yönlendirmeler en az rahatsız edecek yöne bakıyor. 

 

 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ali Darbaz yazdı:

Ayrıca hava 28 derece. Arabada bunalmayız. Düz fan açsak yeter zaten. 

hayatımda öyle riskli yolculuklar yapmadım, maceracısın

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Ali Darbaz yazdı:

 

Efektif piston hızında sürmek daha mantıklı. Saate 90 km hıza tekavulediyor. 

 

90 km'ye hız demesek?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Ben klima açan bir insanım. Sürüş konforuma düşkünüm. 25 derece kabin sıcaklığı kırmızı çizgim. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...