İçeriğe Yönlendir

Debriyaj Kullanımı Nasıl Olmalı? Tecrübeleriniz Nelerdir?


Fatih Sarıkaya

Recommended Posts

Celal Aydın
Biraz once aracima baskı balata testi yaptım..

Internetten arastirdigim kadariyla vitesi 3 veya 4 e alip debriyaj basılı iken deviri 2500 e getirin ve sonra yavaşça debriyaj bırakın aeac kalkiyorsa debriyaj bitmiş stop ediyor veya etmeye yakin ise debriyaj sağlamdır diye yazmışlar.

Benim arac 3 viteste 2500 devirde kalkıp yürürken 4 viteste stop etmeye yakin oluyor yürümüyor.

Simdi debriyaj bitik mi değil mi? 3 e göre bitik 4 e göre değil

Bitik debriyaj her türlü kendini belli eder. Bence gerek yok öyle testlere. Standart yolda ilerlerken yüklenin gaz pedalına, devir saati vites boştaymış gibi yükselip, hızda bariz bir artış olmuyorsa, ya da yükselip geri kendi devrine oturuyorsa bitiktir veya bitmeye yakındır.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Barış AÇIL yazdı:

Biraz once aracima baskı balata testi yaptım..

Internetten arastirdigim kadariyla vitesi 3 veya 4 e alip debriyaj basılı iken deviri 2500 e getirin ve sonra yavaşça debriyaj bırakın aeac kalkiyorsa debriyaj bitmiş stop ediyor veya etmeye yakin ise debriyaj sağlamdır diye yazmışlar.

Benim arac 3 viteste 2500 devirde kalkıp yürürken 4 viteste stop etmeye yakin oluyor yürümüyor.

Simdi debriyaj bitik mi değil mi? 3 e göre bitik 4 e göre değil

 

Bu şekilde deneyin

 

1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız.

2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız.

3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır.

4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir.

5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar.

6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir.

7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış AÇIL
 
Bu şekilde deneyin
 
1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız.
2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız.
3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır.
4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir.
5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar.
6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir.
7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir.
 
Onu denemeye çalıştım ama sağ ayağın fren gaz ayarını bir türlü yapamadım [emoji20]

Tesekkurler yinede

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Muhammet Ali Deli
(düzenlendi)

 

 

Kırmızıda durduğunuzda boşa alın bunun dışında mümkün mertebe ayağınızı debriyaja basılı tutmayın.

 

Vites geçişlerinde de debriyaj sonuna kadar basın yarım debriyaj yapmayın hiçbir zaman. 

 

Bunları yaparsanız balata ölmez erken zamanda. 

 

Bunlar dışında sıkıntı olabilecek bir durum yok bazı insanlar kırmızı ışıkta filan alışkanlıktan debriyaja basılı tutuyor bu balatayı zorlayan bir şey mesela hiç gerek yok. 

 

Uygun kullanımda uzun ömürlü olur.

tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...