Celal Aydın 18 Haziran 2021 Paylaş 18 Haziran 2021 Biraz once aracima baskı balata testi yaptım.. Internetten arastirdigim kadariyla vitesi 3 veya 4 e alip debriyaj basılı iken deviri 2500 e getirin ve sonra yavaşça debriyaj bırakın aeac kalkiyorsa debriyaj bitmiş stop ediyor veya etmeye yakin ise debriyaj sağlamdır diye yazmışlar.Benim arac 3 viteste 2500 devirde kalkıp yürürken 4 viteste stop etmeye yakin oluyor yürümüyor.Simdi debriyaj bitik mi değil mi? 3 e göre bitik 4 e göre değil Bitik debriyaj her türlü kendini belli eder. Bence gerek yok öyle testlere. Standart yolda ilerlerken yüklenin gaz pedalına, devir saati vites boştaymış gibi yükselip, hızda bariz bir artış olmuyorsa, ya da yükselip geri kendi devrine oturuyorsa bitiktir veya bitmeye yakındır. 1 Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya 19 Haziran 2021 Yazar Paylaş 19 Haziran 2021 Barış AÇIL yazdı: Biraz once aracima baskı balata testi yaptım.. Internetten arastirdigim kadariyla vitesi 3 veya 4 e alip debriyaj basılı iken deviri 2500 e getirin ve sonra yavaşça debriyaj bırakın aeac kalkiyorsa debriyaj bitmiş stop ediyor veya etmeye yakin ise debriyaj sağlamdır diye yazmışlar. Benim arac 3 viteste 2500 devirde kalkıp yürürken 4 viteste stop etmeye yakin oluyor yürümüyor. Simdi debriyaj bitik mi değil mi? 3 e göre bitik 4 e göre değil Bu şekilde deneyin 1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız. 2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız. 3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır. 4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir. 5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar. 6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir. 7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir. 1 Yorum bağlantısı
Barış AÇIL 19 Haziran 2021 Paylaş 19 Haziran 2021 Bu şekilde deneyin 1-Aracımızı çalışır ve durur vaziyette iken sol ayağımızı debriyaj pedalına sonuna kadar basarız. 2-Aracı 1. vitese veya geri vitese takarız. 3-Sağ ayağımızın topuğu ile frene tamamen, ucu ile de gaz pedalına bir miktar basılır. 4-Motor devri 2500-3000 devir civarına getirilir. 5-Sonra yavaş yavaş debriyajdan ayak çekilmeye başlar. 6-Kavrama noktasından sonra aracın motor devri düşüyor ve araç stop ediyorsa baskı ve balata sağlıklı olarak çalışıyor ve kaçırma yok demektir. 7-Eğer araç kavrama noktasını geçmenize rağmen stop etmiyor ve devir çok düşmüyorsa balata bitmek üzeredir. Onu denemeye çalıştım ama sağ ayağın fren gaz ayarını bir türlü yapamadım [emoji20]Tesekkurler yinede 1 Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli 8 Temmuz 2021 Paylaş 8 Temmuz 2021 (düzenlendi) Kırmızıda durduğunuzda boşa alın bunun dışında mümkün mertebe ayağınızı debriyaja basılı tutmayın. Vites geçişlerinde de debriyaj sonuna kadar basın yarım debriyaj yapmayın hiçbir zaman. Bunları yaparsanız balata ölmez erken zamanda. Bunlar dışında sıkıntı olabilecek bir durum yok bazı insanlar kırmızı ışıkta filan alışkanlıktan debriyaja basılı tutuyor bu balatayı zorlayan bir şey mesela hiç gerek yok. Uygun kullanımda uzun ömürlü olur. 8 Temmuz 2021 tarihinde Muhammet Ali Deli tarafından düzenlendi 2 Yorum bağlantısı
Recommended Posts