Tugay Tiken 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Merhabalar, Hayatımda ki ilk araba ile tanışmam fiesta ile oldu ve fiesta ile devam ediyor tabi problemleri ilede ayrı ayrı tanışıyorum şuanda 2013 1.6 Powershift Şanzımana sahip benzinli 85 Bin'de bir fiestaya sahibim 28 günlük askerliğim süresinde araç sadece 1 hafta kullanıldı daha sonrasında hep yattı ben gitmeden önce böyle bir problem yaşamadım. Geçtiğimiz çarşamba günü İstanbul'dan İzmir'e seyahat etmek üzere yola çıktığımda anadolu yakasında trafikteyken birden bire motor arıza lambasının yandığını gördüm ve korktum ilk işim emniyet şeridine çekmek oldu daha sonrasında aracımın vites atmadığını R,S modlarına geçmediğini fark ettim. 30-40 Dakika bekledikten sonra tekrar kontağa bastım ve bu sefer modlar arasında geçiş yaptı ve vites attı düzgünce fakat ışık sönmedi Ümraniye tarafında bir oto sanayiye girdim yavaş yavaş giderek cihaza bağlattım ve Vites kutusu hatası verdiğini sistemin düzgün çalışmadığını belirten hatalar olduğunu dile getirdiler ve arızayı sildiler. İzmir yolculuğuma devam ettim 4 gün boyunca aktif bir şekilde her gün aracı kullandım (trafik fazla olmadan) Dönüş yolculuğuma geçerken İzmir'e uğramak istedim trafik aşırı vardı ve araç birden trafikte aynı problemi yaptı aynı şekilde 30-40 dakika bekledim düzeldi hemen gidip cihaza bağlattım bu sefer hata farklıydı. Hatanın görselini ekleyeceğim. Aynı şekilde hatayı sildik fakat 10 dakika sonra ara sokakta gene aynı hatayı verdi ve bu sefer manuel araçlarda vites atamadığında alttan cart sesi gelir aynı şekilde onu duydum ve hemen park ettim aracı öylece bıraktım izmirde istanbula ise çekici ile getirtiyorum 😭 https://www.hizliresim.com/lm7pcu5 https://www.hizliresim.com/osp0qi5 Yorum bağlantısı
Deniz Kom 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 (düzenlendi) Aküyü kontrol ettirdiniz mi? Bitik akü bu sorunlara neden olabiliyor. Yeni revizyon görmüş sorunsuz şanzumanım da benzer saçmalıklar yapmıştı. Aküyü ölçtürdüm ve sonra yeni akü aldım. Sorunsuz şekilde devam ediyorum. Derken son hatanızı görmemiştim. Geçmiş olsun. 21 Haziran 2021 tarihinde Deniz Kom tarafından düzenlendi Yorum bağlantısı
Murat Sahın 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Arızanız motorla değil powershift ile alakalı hocam öncelikle. Çekici ile iyi etmişsiniz zira o şekilde yürümek daha çok zarar verirdi. Kodu arattırdığımda; OBD II hata kodu “Debriyaj Ayar Elemanı - Devre Düşük” olarak tanımlanmıştır ve PCM (Güç Aktarma Sistemi Kontrol Modülü) veya TCM Şanzıman Kontrol Modülü) debriyaj ayar elemanının kontrol devresinde düşük voltaj tespit ettiğinde ayarlanır. TCM, aktüatör çıkış voltajını, debriyajı kavradığı ve kavrama strok / hareket sensörününki ile birlikte kavradığı ve ayırdığı şekilde yorumlar. P0902 kodunun ortak bir nedeni, vites seçicideki seçici anahtarın arızalanmasıdır, ancak bunun gibi başka olası sebepler de vardır. Bunlar; Kablolardaki hasarın neden olduğu kısa devreler. Elektrik bağlantılarının korozyonundan kaynaklanan kısa devreler. Yere kısa. Aktüatör motorlarında / solenoidlerde dahili elektrik arızaları. Debriyaj hareket / sürüş sensörlerinin arızası. TCM arızalanır, ancak bu nadirdir ve herhangi bir kontrol modülü değiştirilmeden önce arıza aranmalıdır. Özetle, powershift şanzımandan anlayan bir yerde baktırın hocam, arıza kodu kısa devre diyor ama incelenmesi gerek tam teşhis koyulabilmesi için. Geçmiş olsun. Deniz Kom yazdı: Aküyü kontrol ettirdiniz mi? Bitik akü bu sorunlara neden olabiliyor. Yeni revizyon görmüş sorunsuz şanzumanım da benzer saçmalıklar yapmıştı. Aküyü ölçtürdüm ve sonra yeni akü aldım. Sorunsuz şekilde devam ediyorum. Derken son hatanızı görmemiştim. Geçmiş olsun. Mantklı. Fordlarda akünün zayıf olması türlü türlü anlamsız arızalar verebiliyor. Akü kontrolü öncelikli olmalı. 1 Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 Evet banada akü gibi geliyor çünkü aracı bizimkiler kullanırken hareket halindeyken birden güç kesip tepe kalkış yd. hatası veriyordu ve gücü geri veriyodu kendine reset atıyormuş gibi umarım aküdendir eğer şanzıman beyni ise 4000-4500 TL fiyat dediler sadece. Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Çift kavrama şanzımanın çalışma prensibi aslında yarı otomatik şanzımanla aynıdır, sadece çift kavrama iki tane yarı otomatik şanzımanın birleşimi gibidir.Yarı otomatik ise otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.Debriyajı tıpkı manuel şanzıman gibidir lakin yarı otomatikte bu debriyaja robot basar , sizin arıza da bu kısımda . Duruma göre şanzımanın inmesi debriyaj rulmanına ve mekatroniğe bakılması lazım . 1 1 Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Murat Sahın yazdı: Arızanız motorla değil powershift ile alakalı hocam öncelikle. Çekici ile iyi etmişsiniz zira o şekilde yürümek daha çok zarar verirdi. Kodu arattırdığımda; OBD II hata kodu “Debriyaj Ayar Elemanı - Devre Düşük” olarak tanımlanmıştır ve PCM (Güç Aktarma Sistemi Kontrol Modülü) veya TCM Şanzıman Kontrol Modülü) debriyaj ayar elemanının kontrol devresinde düşük voltaj tespit ettiğinde ayarlanır. TCM, aktüatör çıkış voltajını, debriyajı kavradığı ve kavrama strok / hareket sensörününki ile birlikte kavradığı ve ayırdığı şekilde yorumlar. P0902 kodunun ortak bir nedeni, vites seçicideki seçici anahtarın arızalanmasıdır, ancak bunun gibi başka olası sebepler de vardır. Bunlar; Kablolardaki hasarın neden olduğu kısa devreler. Elektrik bağlantılarının korozyonundan kaynaklanan kısa devreler. Yere kısa. Aktüatör motorlarında / solenoidlerde dahili elektrik arızaları. Debriyaj hareket / sürüş sensörlerinin arızası. TCM arızalanır, ancak bu nadirdir ve herhangi bir kontrol modülü değiştirilmeden önce arıza aranmalıdır. arızanın olası nedenleri çok genel. bu vites kutularının karmaşıklığından ileri geliyor. powershift, dsg vs heyecandır. insanın hayatını renklendirirler. Furkan Bakırel yazdı: Çift kavrama şanzımanın çalışma prensibi aslında yarı otomatik şanzımanla aynıdır, sadece çift kavrama iki tane yarı otomatik şanzımanın birleşimi gibidir.Yarı otomatik ise otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.Debriyajı tıpkı manuel şanzıman gibidir lakin yarı otomatikte bu debriyaja robot basar , sizin arıza da bu kısımda . Duruma göre şanzımanın inmesi debriyaj rulmanına ve mekatroniğe bakılması lazım . katılıyorum. inmeden bilemiyorlar. indirince de tamir etmekle aynı parayı alacaklar aşağı yukarı. geçmiş olsun. 2 Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 Dogan Arsiray yazdı: arızanın olası nedenleri çok genel. bu vites kutularının karmaşıklığından ileri geliyor. powershift, dsg vs heyecandır. insanın hayatını renklendirirler. katılıyorum. inmeden bilemiyorlar. indirince de tamir etmekle aynı parayı alacaklar aşağı yukarı. geçmiş olsun. İstanbulda Barış Çer Beykozlu diye bir usta var Ford uzmanı kendisi olayı kendisine anlattım tcm beyni dedi direkt olarak bana umarım büyük problem değildir Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 bu şanzımanlarda elektronikler aşırı ısınıyor sistemdeki tasarım öğeleri nedeniyle. elektroniğin en büyük düşmanı ısıdır. umarım akü şarjı azdır sadece. 1 Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 21 Haziran 2021 Yazar Paylaş 21 Haziran 2021 Dogan Arsiray yazdı: bu şanzımanlarda elektronikler aşırı ısınıyor sistemdeki tasarım öğeleri nedeniyle. elektroniğin en büyük düşmanı ısıdır. umarım akü şarjı azdır sadece. Araç baştada söylediğim gibi izmirde kaldı aracı arkadaşım gitti çalıştırdı çekiciye yüklemek için ve 5-6 km götürdü çekicinin yanına vites geçişlerinde problem olmadığını ve diğer modlara geçtiğini söyledi bu bana garip geldi. Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 ısınınca arızalanıyordur. belki bir soket problemi filan vardır selenoidlerde. sökmeden kimse bilemez. başa bela bu tip yüksek teknoloji mekanik bileşenler. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 21 Haziran 2021 Paylaş 21 Haziran 2021 Dogan Arsiray yazdı: arızanın olası nedenleri çok genel. bu vites kutularının karmaşıklığından ileri geliyor. powershift, dsg vs heyecandır. insanın hayatını renklendirirler. katılıyorum. inmeden bilemiyorlar. indirince de tamir etmekle aynı parayı alacaklar aşağı yukarı. geçmiş olsun. Yani diyorsun ki tam otomatik tork konvertörlü eski tip şanzıman candır. Katılıyorum Ama işte kalmadı be ondan yeni arabalarda sanki Doğan hocam? Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 22 Haziran 2021 Yazar Paylaş 22 Haziran 2021 Deniz Kom yazdı: Aküyü kontrol ettirdiniz mi? Bitik akü bu sorunlara neden olabiliyor. Yeni revizyon görmüş sorunsuz şanzumanım da benzer saçmalıklar yapmıştı. Aküyü ölçtürdüm ve sonra yeni akü aldım. Sorunsuz şekilde devam ediyorum. Derken son hatanızı görmemiştim. Geçmiş olsun. Murat Sahın yazdı: Arızanız motorla değil powershift ile alakalı hocam öncelikle. Çekici ile iyi etmişsiniz zira o şekilde yürümek daha çok zarar verirdi. Kodu arattırdığımda; OBD II hata kodu “Debriyaj Ayar Elemanı - Devre Düşük” olarak tanımlanmıştır ve PCM (Güç Aktarma Sistemi Kontrol Modülü) veya TCM Şanzıman Kontrol Modülü) debriyaj ayar elemanının kontrol devresinde düşük voltaj tespit ettiğinde ayarlanır. TCM, aktüatör çıkış voltajını, debriyajı kavradığı ve kavrama strok / hareket sensörününki ile birlikte kavradığı ve ayırdığı şekilde yorumlar. P0902 kodunun ortak bir nedeni, vites seçicideki seçici anahtarın arızalanmasıdır, ancak bunun gibi başka olası sebepler de vardır. Bunlar; Kablolardaki hasarın neden olduğu kısa devreler. Elektrik bağlantılarının korozyonundan kaynaklanan kısa devreler. Yere kısa. Aktüatör motorlarında / solenoidlerde dahili elektrik arızaları. Debriyaj hareket / sürüş sensörlerinin arızası. TCM arızalanır, ancak bu nadirdir ve herhangi bir kontrol modülü değiştirilmeden önce arıza aranmalıdır. Özetle, powershift şanzımandan anlayan bir yerde baktırın hocam, arıza kodu kısa devre diyor ama incelenmesi gerek tam teşhis koyulabilmesi için. Geçmiş olsun. Mantklı. Fordlarda akünün zayıf olması türlü türlü anlamsız arızalar verebiliyor. Akü kontrolü öncelikli olmalı. Furkan Bakırel yazdı: Çift kavrama şanzımanın çalışma prensibi aslında yarı otomatik şanzımanla aynıdır, sadece çift kavrama iki tane yarı otomatik şanzımanın birleşimi gibidir.Yarı otomatik ise otomatikleştirilmiş manuel şanzımandır.Debriyajı tıpkı manuel şanzıman gibidir lakin yarı otomatikte bu debriyaja robot basar , sizin arıza da bu kısımda . Duruma göre şanzımanın inmesi debriyaj rulmanına ve mekatroniğe bakılması lazım . Dogan Arsiray yazdı: arızanın olası nedenleri çok genel. bu vites kutularının karmaşıklığından ileri geliyor. powershift, dsg vs heyecandır. insanın hayatını renklendirirler. katılıyorum. inmeden bilemiyorlar. indirince de tamir etmekle aynı parayı alacaklar aşağı yukarı. geçmiş olsun. Murat Sahın yazdı: Yani diyorsun ki tam otomatik tork konvertörlü eski tip şanzıman candır. Katılıyorum Ama işte kalmadı be ondan yeni arabalarda sanki Doğan hocam? Araç cihaza bağlandı şuan bakılıyor ilk çıkan sonuçlar bunlar açıklayabilecek bir abim varmıdır? https://www.hizliresim.com/molxqfo https://www.hizliresim.com/pmhblvg Yorum bağlantısı
Deniz Kom 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 İlk çıkan ecnebi sonuçlarında düşük voltaj diyordu. Aküyü ölçtürdünü mü Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray 22 Haziran 2021 Paylaş 22 Haziran 2021 Tugay Tiken yazdı: Araç cihaza bağlandı şuan bakılıyor ilk çıkan sonuçlar bunlar açıklayabilecek bir abim varmıdır? https://www.hizliresim.com/molxqfo https://www.hizliresim.com/pmhblvg kumanda devresi dusuk, yanlis ceviri. orada dedigi, control curcuit low. yani sinyal tasiyan bir hat, devre yolu vs, şase olmus demektir. konnektorlere bakmak lazim kablolara bakmak lazim. circuit high deseydi, kablo kopuk demek olacakti. Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 23 Haziran 2021 Yazar Paylaş 23 Haziran 2021 Deniz Kom yazdı: İlk çıkan ecnebi sonuçlarında düşük voltaj diyordu. Aküyü ölçtürdünü mü Dogan Arsiray yazdı: kumanda devresi dusuk, yanlis ceviri. orada dedigi, control curcuit low. yani sinyal tasiyan bir hat, devre yolu vs, şase olmus demektir. konnektorlere bakmak lazim kablolara bakmak lazim. circuit high deseydi, kablo kopuk demek olacakti. Aracı farklı bir ustaya bırakmıştım fakat kendisi bu çıkan sonuçlar neticesinde direkt olarak şanzıman beyninin değişmesi gerektiğini söyledi 4000 TL tcm beyni + 300 tl yazılım + 100 tl işçilik dedi aracı o ustadan çekici ile aldırıp her zaman bakıma götürdüğüm ustaya götüreceğim Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 23 Haziran 2021 Paylaş 23 Haziran 2021 Tugay Tiken yazdı: Aracı farklı bir ustaya bırakmıştım fakat kendisi bu çıkan sonuçlar neticesinde direkt olarak şanzıman beyninin değişmesi gerektiğini söyledi 4000 TL tcm beyni + 300 tl yazılım + 100 tl işçilik dedi aracı o ustadan çekici ile aldırıp her zaman bakıma götürdüğüm ustaya götüreceğim öncelikle geçmiş olsun. maalesef daha önce aynı hataları kardeşimin aracında yaşamış biri olarak ustanın söylediği doğru gibi görünüyor. bizim yaşadığımız hata; kardeşim aracı muayene yaptırmak için beklerken camları açıyor kontak kapatmayı unutuyor. aracın bitmek üzere olan aküsü o esnada bitince daha aracı çalıştıramıyor. başka bir araçtan takviye yapıyorlar araç çalışıyor muayene bitiyor eve geldikten sonra araç sürekli kendini korumaya alıyor, vites geçişlerinde mekatronik kolun hareketi duyuluyor ancak vites geçmiyor araç soğuyunca vitese geçip hareket ediyor belli bir süre sonra motor korumaya alındı yazıyordu çözüm beyin değişti düzeldi Yorum bağlantısı
Tugay Tiken 23 Haziran 2021 Yazar Paylaş 23 Haziran 2021 Mehmet Kazancıoğlu yazdı: öncelikle geçmiş olsun. maalesef daha önce aynı hataları kardeşimin aracında yaşamış biri olarak ustanın söylediği doğru gibi görünüyor. bizim yaşadığımız hata; kardeşim aracı muayene yaptırmak için beklerken camları açıyor kontak kapatmayı unutuyor. aracın bitmek üzere olan aküsü o esnada bitince daha aracı çalıştıramıyor. başka bir araçtan takviye yapıyorlar araç çalışıyor muayene bitiyor eve geldikten sonra araç sürekli kendini korumaya alıyor, vites geçişlerinde mekatronik kolun hareketi duyuluyor ancak vites geçmiyor araç soğuyunca vitese geçip hareket ediyor belli bir süre sonra motor korumaya alındı yazıyordu çözüm beyin değişti düzeldi Çok teşekkür ederim tabi ek olarak aküyede baktırmamda fayda var çünkü aracım trafiğin ortasında birden bire tepe kalkış yd. hatası verip kendine restart atıyordu gücü kesiyordu hatta geçen hafta abim aracı kullanırken 120 ile giderken bunu yapmış aküden kaynaklı olabilir mi herşey? Yorum bağlantısı
Mehmet Kazancıoğlu 23 Haziran 2021 Paylaş 23 Haziran 2021 Tugay Tiken yazdı: Çok teşekkür ederim tabi ek olarak aküyede baktırmamda fayda var çünkü aracım trafiğin ortasında birden bire tepe kalkış yd. hatası verip kendine restart atıyordu gücü kesiyordu hatta geçen hafta abim aracı kullanırken 120 ile giderken bunu yapmış aküden kaynaklı olabilir mi herşey? bizde ilk tetikleyici akü oldu, sonrası beyin arızası ile devam etti. önce akü değiştik düzelmedi devamında beyin değişi olmuştu. 1 Yorum bağlantısı
Aziz Göktan Başaran 28 Haziran 2021 Paylaş 28 Haziran 2021 Tugay Bey Merhaba, Arızayı giderebildiniz mi? Aynı sorun bende de olmuş olabilir. Yarın Ustaeller İzmir servisine aracı götüreceğim. Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 28 Haziran 2021 Paylaş 28 Haziran 2021 Konuda “50bin km dsg kullandım hiç arıza yaşamadım” diyen arkadaşlarımız eksik yalnız sorunu düşük voltaj tetiklemiş olabilir. Fakat beyin denilen şeyin tamiri zor değil. Neden bu fahiş fiyatlar var anlamadım. Bi elektronik kart üstündeki devre yolları ve ekipmanların çalışıp çalışmadığı kontrol ediliyor. Sanki yazılımı baştan yazıyorlar arkadaş. geçmiş olsun. İnş sorun çözülmüştür. Murat Sahın yazdı: Yani diyorsun ki tam otomatik tork konvertörlü eski tip şanzıman candır. Katılıyorum Ama işte kalmadı be ondan yeni arabalarda sanki Doğan hocam? Hala çoğu araba tam otomatik kullanıyor valla. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 29 Haziran 2021 Paylaş 29 Haziran 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: Konuda “50bin km dsg kullandım hiç arıza yaşamadım” diyen arkadaşlarımız eksik yalnız sorunu düşük voltaj tetiklemiş olabilir. Fakat beyin denilen şeyin tamiri zor değil. Neden bu fahiş fiyatlar var anlamadım. Bi elektronik kart üstündeki devre yolları ve ekipmanların çalışıp çalışmadığı kontrol ediliyor. Sanki yazılımı baştan yazıyorlar arkadaş. geçmiş olsun. İnş sorun çözülmüştür. Hala çoğu araba tam otomatik kullanıyor valla. Rahatsız ederim bir sonraki araç için hangisi tam otomatik tork konvertörlü diye Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu 29 Haziran 2021 Paylaş 29 Haziran 2021 (düzenlendi) Murat Sahın yazdı: Rahatsız ederim bir sonraki araç için hangisi tam otomatik tork konvertörlü diye @Ali Darbaz daha ansiklopedik bakıyor. onu et 🙈 29 Haziran 2021 tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 29 Haziran 2021 Paylaş 29 Haziran 2021 Tansu Kalafatoğlu yazdı: @Ali Darbaz daha ansiklopedik bakıyor. onu et 🙈 O hypermil yapılacak araba tavsiye eder. Bana göre değil, bana araç mekanik olarak güvenilir olsun, bir de güvenli olsun kafi. Yorum bağlantısı
Ali Darbaz 29 Haziran 2021 Paylaş 29 Haziran 2021 Murat Sahın yazdı: O hypermil yapılacak araba tavsiye eder. Bana göre değil, bana araç mekanik olarak güvenilir olsun, bir de güvenli olsun kafi. Eşimi evlilik teklifimi red edemeyeceği şekilde organize ederken kullandığım araba 1,6 litre ti-vct motor 105 beygir bir Ford Fiesta powershiftir. Powershift denen şanzıman ile Renaultun EDC şanzımanı birbirinin kopyası Getrat üretimi bir şanzımandır. Powershift dediğiniz şanzıman ile Volswagen DGS tamamen eynı mantığa sahiptir. Çift kavramalı otomatik şanzıman deniyor bunlara. 1 Yorum bağlantısı
Murat Sahın 29 Haziran 2021 Paylaş 29 Haziran 2021 Ali Darbaz yazdı: Eşimi evlilik teklifimi red edemeyeceği şekilde organize ederken kullandığım araba 1,6 litre ti-vct motor 105 beygir bir Ford Fiesta powershiftir. Powershift denen şanzıman ile Renaultun EDC şanzımanı birbirinin kopyası Getrat üretimi bir şanzımandır. Powershift dediğiniz şanzıman ile Volswagen DGS tamamen eynı mantığa sahiptir. Çift kavramalı otomatik şanzıman deniyor bunlara. Bak @Tansu Kalafatoğlu gördüğün gibi, çok vitesli yakıt düşürücü robotizelerden bahsediyor, oysa biz yakıt düşmanı maksimum 5 ileri tork konvertörlü diyorduk Yorum bağlantısı
Recommended Posts