İçeriğe Yönlendir

2014 E-HDI Start&Stop Bir Türlü Çalışmıyor


Ayaz BARAN

Recommended Posts

Ayaz BARAN

Merhaba arkadaşlar Start&stop 6 aydır çalışmıyor. Son 2 haftadır bu olayı kafaya taktım. Çok araştırdım. Sorun olabilecek her şeyi gidermeye çalıştım. Bu yüzden çalıştırmak için ilk işe aküyü değiştirmekle başladım. Varta agm akü alıp taktırdım. Daha sonra yaptıklarım:

1- Enjektörler komple değişti. Bilgisayara bağlatıp yeni enjektörleri kodlattım. (Bunu sadece Start&stop için yapmadım.)

2- Sürekli takılı Emniyet kemerlerini arkalar dahil yerinden çıkardım. Sürüş zamanı taktım. 

3- Uzun yol yaptım (250-350 km)

4- Klima başta olmak üzere elimin ulaştığı tüm elektronikleri kapalı tuttum.

5- Aracı bilgisayara bağlatıp start&stop sistemini yeniden başlattım ve aküyü yeni takmış gibi ayarlattım. 

6- Aracı bilgisayara bağlatınca hataları kontrol ettirdim. Hiçbir hata çıkmıyor. Usta sorun olsa beyninde felan burada çıkar dedi. Ama hiçbir sorun yokken çalışmıyor arkadaşlar. Herhangi bir hata da vermiyor. Kadranda Eco ışığı 3 kere yanıp sönüyor Start&stop çalışmıyor. En son çare servisten randevu aldım. Onlar da sadece arıza tespitine 450 TL para istiyorlar. Eminim ufak bir sorunu var ama çözemiyorum. Acaba böyle bir sorun yaşayan oldu mu bana yol gösterecek. Daha ne yapabilirim? 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli

Sol çamurluk içinde start stop kapasitör adıyla bir parça var onda sorun olabilir. Tam emin değilim ama Çağlar abi söylemişti bu parçayı. 

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk

bildiğim kadarıyla e-hdi motorların start stop aküsü başka oluyor,hatta tipi baton silindirik gibi birşeydi,sorun onda olabilir

start stop enerjiyi aracın normal aküsünden almıyor

Yorum bağlantısı
Kutluay Selçuk
(düzenlendi)
Mert Gulkokan yazdı:

Standart akü agm ve 70 amper olması yeterli
Ben inci taktım hemen devreye girdi mesela

 

yok ben farklı birşeyden bahsediyorum,start stop ayrı bir support u var

 

DqcK8.jpg

 

 

 

tarihinde Kutluay Selçuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ayaz BARAN

Akü Varta s&s AGM. Aracı tespiti hatalı olabilir diyerek bi kaç farklı yerde bilgisayara bağlattım hiçbir arızası gözükmüyor. Bi tane usta s&s beyninde felan arıza olsa mutlaka gösterirdi dedi. Anlamadım sebebini. Galiba son çare servise paraları gömecez gibi duruyor. İnşallah parça arızası yoktur. Bu şoklama işini kim yapıyor acaba. Çalışır mı bu şekilde. 

Yorum bağlantısı
Gencay Bengli
Ayaz BARAN yazdı:

Akü Varta s&s AGM. Aracı tespiti hatalı olabilir diyerek bi kaç farklı yerde bilgisayara bağlattım hiçbir arızası gözükmüyor. 

Citroenin orjinal servis makinaları dışında, diğer cihazlar hata kodlarına yüzeysel bakıyor diye biliyorum. Akünün voltaj degerleri nedir?

Yorum bağlantısı
Ali Osman SEVİM

 

Ayaz BARAN yazdı:

Merhaba arkadaşlar Start&stop 6 aydır çalışmıyor. Son 2 haftadır bu olayı kafaya taktım. Çok araştırdım. Sorun olabilecek her şeyi gidermeye çalıştım. Bu yüzden çalıştırmak için ilk işe aküyü değiştirmekle başladım. Varta agm akü alıp taktırdım. Daha sonra yaptıklarım:

1- Enjektörler komple değişti. Bilgisayara bağlatıp yeni enjektörleri kodlattım. (Bunu sadece Start&stop için yapmadım.)

2- Sürekli takılı Emniyet kemerlerini arkalar dahil yerinden çıkardım. Sürüş zamanı taktım. 

3- Uzun yol yaptım (250-350 km)

4- Klima başta olmak üzere elimin ulaştığı tüm elektronikleri kapalı tuttum.

5- Aracı bilgisayara bağlatıp start&stop sistemini yeniden başlattım ve aküyü yeni takmış gibi ayarlattım. 

6- Aracı bilgisayara bağlatınca hataları kontrol ettirdim. Hiçbir hata çıkmıyor. Usta sorun olsa beyninde felan burada çıkar dedi. Ama hiçbir sorun yokken çalışmıyor arkadaşlar. Herhangi bir hata da vermiyor. Kadranda Eco ışığı 3 kere yanıp sönüyor Start&stop çalışmıyor. En son çare servisten randevu aldım. Onlar da sadece arıza tespitine 450 TL para istiyorlar. Eminim ufak bir sorunu var ama çözemiyorum. Acaba böyle bir sorun yaşayan oldu mu bana yol gösterecek. Daha ne yapabilirim? 

 

 

Merhaba,

 

Ben de start stop olayına takılanlardanım. Ben devreye girmediği zamanlar da sorunu ilk akü de aradım ve her seferinde öyle oldu, 2 yıl içinde 3 adet mutlu AGM 70A akü değişti. Her değişimde ilk zamanlar çalıştı. Sonra araç yattıkça devreye girme süresi aracı az kullanıma oranla uzadı ancak bu aralar bayağı kullanılmasına rağmen yine de S&S devreye girmiyor. Ben de bekliyorum yine aküden ve az kullanımdan şüpheleniyorum.

Tabii ki siz aküyü değiştirmek ile bu İhtimali elemişsiniz.

 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Ben tercihimi aküden yana kullanıyorum.

Öncelikle akünüzü bir akücüye götürüp en az 24 saat boyunca şarj ettirin. Daha sonra Citroen servisine giderek taktırdığınız akünün üretici firmanın isteklerini karşılayıp karşılamadığını, karşılıyor ise tanıtımının düzgün yapılıp yapılmadığını kontrol edin. Eğer bu iki aşamadan sonra arıza giderilemiyor ise üretici firmanın onayladığı başka marka 0 bir akü ile tekrar deneme yapın. ( Akü kaynaklı bir sorunu elemek için ) tüm bunlara rağmen devreye girmeme devam ediyor ise kullanma kitapçığınızda start stopun devreye girme şartlarını tekrar okuyup buna mani olan bir şeyi atlıyormusunuz diye kontrol edin. Muhtemelen sistem start stopun devreye girmesi şartlarını yerine getiren bir hususu göremiyor. Bunlar motorun yeterince ısınmaması, (Hararet müşürünüz ve termostatınız sağlam mı?)  emniyet kemerinin takılı olduğunun algılanmaması, vitesin boşta olduğunun algılanmaması, v.b. durumlar. Olayı birde sensörler açısından inceleyin bakalım. Bir de son olarak şu geldi aklıma. Eğer beyin akünün şarj edilmesi gerektiğini algılıyorsa ve alternatör sürekli devrede ise  start stop çalışmaz. Benim aracımda start stop istemi motor belirli ısıya erişmediğinde veya akü yoğun bir şekilde şarj edilirken çalışmıyor.      

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ayaz BARAN

Bana servis yolu gözüküyor galiba. Bir önceki aküm geçen yıl taktırdığım yiğit markalı Start&stoplu efb aküydü. Bilinçsizce Start&stop akü diyerek taktırmıştım. Takan yer uyarmadı. Bu aküdeyken bir müddet yaklaşık 2 ay Start&stop devreye girmişti. Daha sonra o gün bügündür tık yok. Servisten korkum deneme yanılma yoluyla o parçayı değiştir, bu parçayı değiştir deyip nokta atışı sorunu bulamaması. İstanbulda bizim arabaların elektroniğinden anlayan uzman bir usta yok mudur 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayaz BARAN yazdı:

Akü Varta s&s AGM. Aracı tespiti hatalı olabilir diyerek bi kaç farklı yerde bilgisayara bağlattım hiçbir arızası gözükmüyor. Bi tane usta s&s beyninde felan arıza olsa mutlaka gösterirdi dedi. Anlamadım sebebini. Galiba son çare servise paraları gömecez gibi duruyor. İnşallah parça arızası yoktur. Bu şoklama işini kim yapıyor acaba. Çalışır mı bu şekilde. 

dışaıda parçalanamadan bu tip arızalarda yetkili servise başvurun. deneme yanılma olmadan tek seferde tamir etsinler

Yorum bağlantısı
Ayaz BARAN
(düzenlendi)

Anadolu Yakasındayım Çekmeköy Bayraktar servisten randevu aldım 5 temmuza verdiler. Sorunum çözülürse burada problemi paylaşacağım. Yardımcı olmaya çalışan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum.

tarihinde Ayaz BARAN tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Ayaz BARAN

Merhaba arkadaşlar. Sorunum servise gitmeden çözüldü Allah'a şükür. Start&stop şimdi tıkır tıkır klima açıkken bile çalışıyor. Hiçbir parçada sorun yokmuş arkadaşlar. İstanbul maslakta Atatürk Oto Sanayi Sitesi var. Burada Garaj 58 isminde sadece Peugeot ve Citroën araçların elektrik&elektronik arızalarına bakan bir yer varmış. Bir arkadaşım tavsiye etti. Makineleri felan servis düzeyinde orijinalmiş. Neyse aradım burayı yoğun olduğu için randevu alınıyormuş. Usta gel hallederiz dedi. Sabah 8 de dükkan açılırken vardık oraya. Aracı makineye bağladı önce hiçbir arıza kaydı çıkmadı. Akü durumu felan her şey normal gösteriyor. Usta makineden Start&stop un 20-40 ve 40 kmler üzeri neden devre girmediğini gösteren bir bölüm var oradan da 40 km kısmına girince "şanzıman motorun durmasına izin vermiyor" isimli arıza şak çıktı. Usta şanzıman alıştırması yapılacak dedi. Makine üzerinden yaklaşık 10 dk süren şanzıman alıştırmasını yapınca deneme sürüşüne çıktık. Daha ilk ışıkta Start&stop devreye girdi :) Böylece Start&stop un bizim araçlarda otomatik şanzıman olanlarda alıştırma yapılmamış veya yarım kalmışsa çalışmadığını da öğrendik. 

  • Beğen 10
  • Teşekkür 2
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ayaz BARAN yazdı:

Atatürk Oto Sanayi Sitesi var. Burada Garaj 58 isminde sadece Peugeot ve Citroën araçların elektrik&elektronik arızalarına bakan bir yer varmış.

meşhur yer, oktay usta, oğulları ile birlikte çalışıyorlar, büyük olan acaip zeki zehir gibidir

Mehmet Ozyurek yazdı:

Güzel bilgi.. Geçmiş olsun. 

tanışmadın ama tanıyorsun

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...