İçeriğe Yönlendir

Uzun Yol


Kadir Kaya29

Recommended Posts

Kadir Kaya29

Merhaba arkadaşlar,

25 günlük acemi şoför olarak trafikte pişmeye devam.

Kurallara uyunca için rahat oluyor ama maalesef uymayan çok.Birazcık küfürbaz oluyorsun.Kırk yıl düşünsen aklına gelmeyecek küfürler geliyor ağzına. :) Aynalar konusunda hala sıkıntı çekmekteyim.Başka da ciddi bir uyum sorunum yok gibi.

15 gün sonra muğla taraflarına gideceğim.Uzun yol için tavsiyelerinizi can kulağıyla dinlemeye hazırım.

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Kadir Kaya29 yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

25 günlük acemi şoför olarak trafikte pişmeye devam.

Kurallara uyunca için rahat oluyor ama maalesef uymayan çok.Birazcık küfürbaz oluyorsun.Kırk yıl düşünsen aklına gelmeyecek küfürler geliyor ağzına. :) Aynalar konusunda hala sıkıntı çekmekteyim.Başka da ciddi bir uyum sorunum yok gibi.

15 gün sonra muğla taraflarına gideceğim.Uzun yol için tavsiyelerinizi can kulağıyla dinlemeye hazırım.

uzun yol sehiricine benzemez... Acele etmeyin..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Uğur Çınar

İlk olacak yaninda bir sofor arkadasin da olsa daha iyi olur uzun yol sehir icine benzemez

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Kadir Kaya29 yazdı:

Kurallara uyunca için rahat oluyor ama maalesef uymayan çok.Birazcık küfürbaz oluyorsun.Kırk yıl düşünsen aklına gelmeyecek küfürler geliyor ağzına

defansif sürüşünüz hiç yok, bu şekilde uzun yol riskli

Yorum bağlantısı
Metin Mankal

Aman ha..Olmadan pişilmez..Bir aylık şoförlükle uzun yola çıkılmaz..Yanınızda bir tecrübeli şoför şart..

Yorum bağlantısı
Sühan Bozdağ

İstanbul- Muğla. 25 günlük acemi bir şoför için çok riskli. Sakın ha!

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Metin Mankal yazdı:

Aman ha..Olmadan pişilmez..Bir aylık şoförlükle uzun yola çıkılmaz..Yanınızda bir tecrübeli şoför şart..

arka koltukta f1 pilotları oturtsak da direksiyon başka elde . o daha da sakıncalı olabiliyor.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Köksal Yılmaz

Bol mola verin, uzun yol şehiriçinden daha rahat oluyor. Uyku getirecek gıdalardan uzak durun. Gündüz yolda olun. Mümkünse trafiğin az olduğu haftaiçi bir gün gidin. Sabah erkenden istanbul trafiğine yakalanmadan gidin. Akşam yorgunluğu gelmeden varmış olursunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Erkut Uysal

İki şöför olarak yola çıkıp, dönüşümlü kullanırsanız... Sizde tecrube kazanmis olursunuz... Tek yola cıkmak için biraz erken... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yasin Aygün

Başka alternatifiniz yoksa, 15 gün içerisinde fırsat bulabilirseniz 1-2 saatlik istanbula gir çık veya ilçeye gidiş dönüş gibi uzun yol yapmanızı tavsiye ederim. En azından 90-100 gibi hızlarda nasıl davranmanız gerektiğini tecrübe edersiniz. Örneğin ayrılmamış yollarda araç sollamak hızlı olduğunuz için zaman alıyor ve en uygun pozisyonu yakalamadan sollamaya çıkmak çok büyük tehlike. Viraj öncesi tabelaları tanımak ve iyi okumak çok önemli, keskin dönüş sürekli dönüş gibi uyarılara göre hızınızı önceden ayarlamanız gerekiyor, 110-120 ile giderken önüne keskin viraj çıkan tecrübeli bir şoför bile bazen neye uğradığını şaşırabiliyor. Hız sınırı bölgeleri de keza levhalar ile takip edilmeli hız düşürülmeli, yerleşim yerlerinden geçerken tarım araçları veya yayalar kaza riski oluşturuyor, bölge yerlileri veya bekleme yapıp devam edecek araçlar yola çıkabiliyor. Hız sınırı levhalarından sonra tekrar hız sınırı kalkmıştır levhasını takip ederek eski seyir hızınıza geri dönebilirsiniz. Sizi sollamak isteyen araçlar için emniyet şeridine kaymanızı asla tavsiye etmem, lastiklerinizin patlamasına sebep olabilecek yabancı cisimlerin hepsi o bölgededir, onu geçtim herhangi bir sebeple emniyet şeridinde duraklama yapan araca veya canlıya çarpma ihtimaliniz var. Uzun yolda bence en önemli şey sabırdır. Hiçbir yerde dümdüz bir yol olmadığı için riskli kullanım ile sabırlı kullanım arasında bahsettiğiniz güzergahta sadece dakikalar oynar.

Yorum bağlantısı
Mehmet Zincirkıran

aynalar konusunda sıkıntı çektiğinizi söylediğiniz için, naçizane şöyle birşey söylemek istiyorum, kurslarda öğretilir, sağ ve sol aynaların iç kısmı arka kapı kolunu gösterecek diye, özellikle aynası biraz daha düz olan eski araçlarda aynayı mümkün mertebe daha dışarıyı gösterecek şekilde ayarlayın, kapı kolunu ya da kendi aracınızı görmeyin yani. böylece yanınızdaki araçlar daha az kör noktanızda kalır, aynadan kaybolana kadar zaten yanınızda belirmiş olur, böylece farketmeden kimsenin üstüne sürmemiş olursunuz :) uzun yol içinde küçük hataların hem sizin hem başkaları için büyük bedelleri olabilir, acele etmeyin ama hevesiniz de kırılmasın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Eyüp Çetin

Bir şekilde daha yakın yerlere gidip gelerek tecrübe edinmek daha uygun olurdu ama mutlaka çıkmanız gerekiyorsa çok dikkatli davranın ve hız yapmayın derim. Yüksek hızlarda yapılacak en ufak dikkatsizlik ağır sonuçlara neden olur. 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir
Kadir Kaya29 yazdı:

 

25 günlük acemi şoför olarak

15 gün sonra muğla taraflarına gideceğim.Uzun yol için tavsiyelerinizi can kulağıyla dinlemeye hazırım.

Şu an için yanlış bir karar. Daha, çok erken ve riskli.  

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Uzun yol tecrübesi kademeli kazanılmalı.
Siz bir anda 1 den 10. Levele atlamaya çalışıyorsunuz. Düşme ihtimaliniz en az %80
Nice benim diyen usta şoförler dalıp girdi o bariyerlere.

Köpeği var domuzu var kamyonu otobüsü var. Hatalı sollayanı var.
Yolda yarılmış kamyon lastiği.
Yolun ortasında dörtlü bile yakmadan duran arızalısı var.
Yetersiz levhalar, aydınlatması yetersiz kavşaklar var.
Mühendisliği hatalı su biriken, sıcaktan asfaltı eriyen yollar var.
Patlayabilecek lastiklerin, bozulabilecek frenlerin var.
Bunlar ve bunlara benzer daha onlarca şeyle karşılaştım yollarda.
Özellikle bu sezonda belirttiğiniz rota çok riskli
Uçakla gidin.

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Metin Akbal

27 Haziran 2010 da ilk arabamı aldım 27 Ağustos 2010 da Çorum Edirne yaptım :) Sadece güzergahı biliyorum o kadar. Navigasyon açık gidin hız sınırlarına ve geçtiğiniz ilin yerli plakalarına göre hareket edin. Gece yola çıkmayın ben üstelik gece çıkmıştım yola. Şehir içi bana göre daha riskli. En kötü takılırım otobüs peşine birşey olmaz.

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

En tavsiye etmem gereken şey navigasyon olur, çünkü yolun durumunu navigasyondan anlayıp ona göre hızınızı vs ayarlayabilirsiniz olur olmaz virajlarda da şaşırmış olmazsınız.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Evren Erakçora yazdı:

Acemi navigasyona bakamaz bence daha sakat geldi bana.

Acemi olup yabanci bir memlekette kuzeybatı yönünde ilerleyinin ardından ikinci cıkıstan saga dönün dediği anda hersey error😂

Ama yine de sesli komut faydalı.. serit ve dönusler icin👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Rampa inişlere çok dikkat edin. Hızınız artar haberiniz olmaz. Birden keskin viraja girersiniz, hızı azaltmaya zamanınız olmaz ve kötü sonuçları olur. O an frene fazla basmak da çözüm olmaz. Savrulursunuz. O güzergahta buna çok dikkat edin. 
 

Bunun haricinde temkinli gidin, kontrolsüz kavşaklara, yola çıkabilecek unsurlara sürekli dikkat edin. Diğer arabaların hareketlerini tahkik edin. Navigasyon açıp sürekli oraya bakmayın. Gece gitmeyin. 

Yorum bağlantısı
Emin Önal

Sakın, aman ha gitme diyemem ama kısmen dönüşümlü kullanabileceğiniz biri olsa yanınızda iyi olurdu.

 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Acemi navigasyona bakamaz bence daha sakat geldi bana.

Usta şoför nasıl da belli ediyor kendini

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Vesileyle tatil dönemlerinde uzun yola çıkınca çok gözlemlediğim bir durum var. Genelde şirket arabası, beyaz yakalı arkadaşlar, gözlerini şirket arabası ve İstanbul trafiğinde açmışlar, kural kaide teamül bilmiyorlar, eski gidiş geliş yolları, sollama yapmayı, yolu okumayı bilmiyorlar. Hızlı gidenlerden, kamyon tırlardan çok daha büyük probleme yol açıyorlar yolda, yolu birbirine katıyorlar çünkü.

  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...