İçeriğe Yönlendir

Soğuk Motorda 20 Saniyede LPG ye Geçme


Rüzgar Atay

Recommended Posts

Rüzgar Atay

böyle bir sorunum var . motor soğuk aracı çalıştırdık. hiç sorun yok . fakat takribi 20 saniye sonra bir sarsıntı, araç sanki stop edecek ,devir saatinde hafif oynama ile birlikte araç lpg ye geçiyor.  neden olur ? nereleri kontrol etmek lazım ? lpg regülatörü, ısı sensörü  takım olarak değişti.

Yorum bağlantısı
Yakup Kocaağa
böyle bir sorunum var . motor soğuk aracı çalıştırdık. hiç sorun yok . fakat takribi 20 saniye sonra bir sarsıntı, araç sanki stop edecek ,devir saatinde hafif oynama ile birlikte araç lpg ye geçiyor.  neden olur ? nereleri kontrol etmek lazım ? lpg regülatörü, ısı sensörü  takım olarak değişti.

Regülatör üzerindeki ısı sensörü arızalı atiker ise 15₺ falan diğer markaların 50₺ gibi birşeydir
Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Sıcak havalarda bence normal. Akşam iş çıkışı 10 saniye falan sürüyor benim lpgye geçiş sürem. Sabahtan akşama kadar güneşi yiyor. Motor ve içerisindeki su haliyle ısınıyor biraz. 35 dereceye ayarlı. 

Sizin durumda böyle olabilir. Ama sarsıntılı geçişin bir çok sebebi olabilir. Tamircinin bakması gerek. 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Sıcakta hele Adana'da geçmesi normal ama sarsıntı falan olmaması lazım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Cem Işık

Motoru kapatmadan evvel lpg’den benzine geçip, 3-5 dk benzinde kullandıktan sonra motoru kapatın. sabah tekrar çalıştırmayı deneyin bakalım yapacak mı aynı sorunu.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Onur Doğan

İlk Lpg geçişinde ne kadar sarsıntı varsa gaz ayarı o kadar bozuk demektir demişti Lpg bakımını yaptırdığım yer. 

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bence yazın normal.. Sadece sarsıntı normal değil bence

Yorum bağlantısı
Murat Azalma

Araçta hangi marka kit var. ayrıca kaç km kaç sene oldu kullanıma başlayalı. bu sorun sonrasında yakıtta artış var mı ?  çekiş sorunu yaşıyor musunuz? lpg enjektörlerinde arıza olabilir.

Rüzgar Atay yazdı:

lpg regülatörü, ısı sensörü  takım olarak değişti.

 

Yorum bağlantısı
Çağrı Alaf

Benim aracım da 10 saniye de falan geçiyor ama sarsıntı yok bence geçmesi süresi normal ama sarsıntı yapması değil 

Yorum bağlantısı
Rüzgar Atay
(düzenlendi)
Murat Azalma yazdı:

Araçta hangi marka kit var. ayrıca kaç km kaç sene oldu kullanıma başlayalı. bu sorun sonrasında yakıtta artış var mı ?  çekiş sorunu yaşıyor musunuz? lpg enjektörlerinde arıza olabilir.

 

 

8 senedir kullanıyorum . atiker safe fast var. yakıtta artış, çekişte düşme yada başka bir gariplik yok. hatta o ilk sarsıntı geçince gün içinde parket çalıştır hiç sorun çıkarmıyor.

Servet Aydın yazdı:

LPG kaç dereceye ayarlı geçiş için?

 

onu hiç bilmiyorum.  kablo ve yazılım alıp  bakmak istiyorum. meraklıyım, kurcalarım.

Yakup Kocaağa yazdı:


Regülatör üzerindeki ısı sensörü arızalı atiker ise 15₺ falan diğer markaların 50₺ gibi birşeydir

 

regülatör değişirken sensörü de değişti. fabrikadan arızalı gibi birşey olma ihtimali var mı acaba ?

tarihinde Rüzgar Atay tarafından düzenlendi
ekleme
Yorum bağlantısı
Murat Azalma
Cem Işık yazdı:

Motoru kapatmadan evvel lpg’den benzine geçip, 3-5 dk benzinde kullandıktan sonra motoru kapatın. sabah tekrar çalıştırmayı deneyin bakalım yapacak mı aynı sorunu.

Eğer bağlantılarda sorun varsa , akşamdan sabaha kadar gaz kaçağı olacağı için , ilk geçiş sarsıntılı olacaktır. bende @Cem Işık  abi ile aynı fikirdeyim. akşamdan benzinde bırakıp , sabah manuel olarak tekrar lpgye geçiş yaptığınızda aynı sorun olursa bağlantılarda kaça var demektir.

 

Rüzgar Atay yazdı:

8 senedir kullanıyorum . atiker safe fast var. yakıtta artış, çekişte düşme yada başka bir gariplik yok. hatta o ilk sarsıntı geçince gün içinde parket çalıştır hiç sorun çıkarmıyor.

gün içerisinde daha kısa aralıklarla çalıştırdığınız için gaz kaçağı tüm gazı bitirmeyebilir. bu sebeple tekleme sarsıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Rüzgar Atay
Murat Azalma yazdı:

Eğer bağlantılarda sorun varsa , akşamdan sabaha kadar gaz kaçağı olacağı için , ilk geçiş sarsıntılı olacaktır. bende @Cem Işık  abi ile aynı fikirdeyim. akşamdan benzinde bırakıp , sabah manuel olarak tekrar lpgye geçiş yaptığınızda aynı sorun olursa bağlantılarda kaça var demektir.

 

gün içerisinde daha kısa aralıklarla çalıştırdığınız için gaz kaçağı tüm gazı bitirmeyebilir. bu sebeple tekleme sarsıntı olmaz.

 

 dediği aklımda yarın deneyeceğim inşallah . gaz kaçağı lpg regülatöründen olur diye biliyorum. o da değişti. başka neyden olur ?

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...