İçeriğe Yönlendir

Otomatik Viteste Hareket Halinde Manuele Geçirmek


Çağlar Kaya

Recommended Posts

Çağlar Kaya

Arkadaşlar merhaba otomatik vites i20 aracım var bunda yolda giderken manuele geçirmek problem yaratır mı? 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış

Manule geçirip vites düşürüp gazlamadıktan sonra :crazy:

Bir problem çıkmaz, merak etmeyin

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Bakırel

Manuele geçme derken sadece tolerans sağlar vites atmayı biraz size bırakır ama güvenli sınırlar içerisinde yapar bunu sınırları aşmanıza izin vermez (aşırı düşük devir veya yüksek devir). Sıkıntıya sebep vermeksizin kullanıcı vites atmazsa şanzıman vitesleri atar.Manuele geçme yazılımsal bir durum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Çağlar Kaya yazdı:

Arkadaşlar merhaba otomatik vites i20 aracım var bunda yolda giderken manuele geçirmek problem yaratır mı? 

devir normal mantıklı sınırlarda  olacak şekilde olduğu sürece şanzıman için sorun yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)

İ20 çok saçma bir otomatik şanzımana sahip. Manuele geçince bile istendiği gibi vites geçişleri sağlayamıyorsunuz. Araba 4-5 kişiyle rampa çıkarken zaten zorlanıyor, 1’e çekip devirli çıkıp az hızlanmak istiyoruz, ama şanzıman izin vermiyordu. Araba yüksek vites düşük devirde yavaş gitmek zorunda kalıyordu. Diğer vites değişimleri de aynı şekilde saçma. 
 

ben mazda’da manuele alınca kafama göre her viteste sürüyordum. Sadece vites düşürünce motor devri aşırı yükselecekse izin vermiyordu. 5 kişi zigana tüneli’ne doğru çıkarken araç zorlanıyordu. 2’ye çekip 4-5-6 bin devir çeviriyordum. 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Furkan Bakırel yazdı:

Manuele geçme derken sadece tolerans sağlar vites atmayı biraz size bırakır ama güvenli sınırlar içerisinde yapar bunu sınırları aşmanıza izin vermez (aşırı düşük devir veya yüksek devir). Sıkıntıya sebep vermeksizin kullanıcı vites atmazsa şanzıman vitesleri atar.Manuele geçme yazılımsal bir durum.

şanzımana bağlı o.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
(düzenlendi)
Mehmet Göktürk yazdı:

şanzımana bağlı o.

İ20’de şu olay olmuyor mesela izin vermiyor. Belki d modda yapar ama manuele alınca garip şeyler yapıyor i20

 

 

tarihinde Tansu Kalafatoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

i20’de şu olay olmuyor mesela izin vermiyor

 

91 model Honda integramda bile vardı, S3 e çekince ne kadar devirlensede 4 e almıyordu, yanda S4 butonuna basınca atıyordu. Rampada S3 ile 5000-6000 devir ile çıkmadığı yer yoktu :f1:

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

91 model Honda integramda bile vardı, S3 e çekince ne kadar devirlensede 4 e almıyordu, yanda S4 butonuna basınca atıyordu. Rampada S3 ile 5000-6000 devir ile çıkmadığı yer yoktu :f1:

 🇯🇵 🇯🇵 🇯🇵

 

aç bayrakları aç 😁😁

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Manuel kontrollü otomatik şanzıman hata yapmanıza izin vermez zaten... 

Otomatikten manuele geçiyorsa geçebilirsiniz demektir. 

5 te giderken 2 ye geçiyorsa geçebilirsiniz demektir. Yani devri uygun demektir. Devir uygun olmaz ise hız 2. vitese göre yüksek kalıyorsa zaten geçmez. 

Düzgün bir şanzıman ise, hata yaptırmaz. 

Manueldeyken bile devir çok düşerse kendisi vites düşürür.. Devir çok yükselirse vitesi büyütür. 

 

Bazı şanzımanlarda büyütmeyebilir. Bunun sebebi de OverDrive vitesi olduğu içindir. Genellikle düşük güçlü motorlarda son hıza ulaşmak için yapar bunu. 

 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Selçuk Bakış yazdı:

Manule geçirip vites düşürüp gazlamadıktan sonra :crazy:

Bir problem çıkmaz, merak etmeyin

Ben cruzda performans yetmediğinde manuele geçirip vites düşürüp gazlıyordum :) Sonra şanzıman revizyonuna girdi. Girmişken balataları değişti. Yeni selenoidler takıldı. Çok pahalı bir zevk, tavsiye etmiyorum. Ondan sonraki otomatiklerde böyle birşey yapmadım.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz

Valla okadar kas ile vites kolunu koparmadığınız sürece bir sıkıntı olacağını sanmıyorum. :D 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Fatih Sarıkaya yazdı:

Ben cruzda performans yetmediğinde manuele geçirip vites düşürüp gazlıyordum :) Sonra şanzıman revizyonuna girdi. Girmişken balataları değişti. Yeni selenoidler takıldı. Çok pahalı bir zevk, tavsiye etmiyorum. Ondan sonraki otomatiklerde böyle birşey yapmadım.

Km kaçtı acaba bizde daha 43binde, ona göre önlem alalım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Darbaz
Selçuk Bakış yazdı:

Km kaçtı acaba bizde daha 43binde, ona göre önlem alalım.

 

yahu hacı sendeki araba robot. İkinizi kıyaslamamak lazım. 

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Ali Darbaz yazdı:

 

yahu hacı sendeki araba robot. İkinizi kıyaslamamak lazım. 

Mantıklı ama yine de karşılaştıralım

Yorum bağlantısı
Çağlar Kaya

Herkese teşekkür ederim. Benim sorma amacım otomatik araç ilk defa kullanıyorum acemisiyim. Otomatik te yolda giderken vites i değiştirmeyin dedikleri için sordum o yüzden :) tekrar teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Selçuk Bakış yazdı:

Km kaçtı acaba bizde daha 43binde, ona göre önlem alalım.

Konusu vardı, yanlış hatırlamıyorsam. Kilometresi çok düşüktü. Gözden uzak olsun dedik, taaa Adanaya gitti. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Fatih Sarıkaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Manuel kontrollü otomatik şanzıman hata yapmanıza izin vermez zaten... 

Otomatikten manuele geçiyorsa geçebilirsiniz demektir. 

5 te giderken 2 ye geçiyorsa geçebilirsiniz demektir. Yani devri uygun demektir. Devir uygun olmaz ise hız 2. vitese göre yüksek kalıyorsa zaten geçmez. 

Düzgün bir şanzıman ise, hata yaptırmaz. 

Manueldeyken bile devir çok düşerse kendisi vites düşürür.. Devir çok yükselirse vitesi büyütür. 

 

Bazı şanzımanlarda büyütmeyebilir. Bunun sebebi de OverDrive vitesi olduğu içindir. Genellikle düşük güçlü motorlarda son hıza ulaşmak için yapar bunu. 

 

Benim scorpioda vardı. Scorpio 147 beygirdi. Düğme vites kolunun sol tarafındaydı. Baş parmakla basılıp 5. vitesde ise bir alt vitese geçiriyordu. O açık olduğu sürece 5.vitese geçmiyordu. Birde şanzımanın spor modu vardı. Ona basınca farklı dünyaya geçiriyordu. O arabanın şanzımanı ikikere revizyona girdi. İlki benim hatamdı ( arızalıydı, tamir süresini erteledim.) sonraki ise selenoid valfindendi. Hayatımda deneyimlediğim en iyi arabaydı. Arabaya yaptığım masraf maliyetinin x5 katı desem mübağla etmiş olmam. Şanssızlığım temizine denk gelmemek oldu. Yinede deneyim deneyimdir. Yaşamadan elde edilmiyor.

Yorum bağlantısı
Tufan Caliskan

Şirket aracım Accent Blue, 136 beygir güce göre frenleri çok zayıf kalıyor. Özellikle yüksek hızlı rampa inişlerinde (mesela bolu tüneli İst. yönü) Kompresyon ihtiyacı çok oluyor. Sürekli manuele geçip vites küçültüyorum. 3000 devirin üstünde ise bir alt vitese geçişe izin vermiyor. Şu anda 88 bin km'de çift kavramalı şanzıman da frenlerim de sorunsuz gidiyor :f1: 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Tufan Caliskan yazdı:

Şirket aracım Accent Blue, 136 beygir güce göre frenleri çok zayıf kalıyor. Özellikle yüksek hızlı rampa inişlerinde (mesela bolu tüneli İst. yönü) Kompresyon ihtiyacı çok oluyor.  :f1: 

 

Acil durma dışında her zaman kullanabilirsiniz bu şekilde.. 

 

Yorum bağlantısı
Mustafa Arıkan

Ben şanslıyım o zaman. Manuele aldığımda müdahale edip etmemesini kodlama ile açıp kapatabiliyorum :) 

100.000km’de kaç kere manuele aldın derseniz, 1,2,3,4,5… En fazla 6 kere filandır. Daha fazlası yok eminim :) 

Yorum bağlantısı
Emin Önal
Otomatik te yolda giderken vites i değiştirmeyin dedikleri için 


Onu belki D-N arası oynamayın manasında demişlerdir.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Emin Önal yazdı:

 


Onu belki D-N arası oynamayın manasında demişlerdir.

 

Abs’nin pompasını değiştirdik. Yapan usta test sürüşüne çıkardı beni. Hızlandık. Şaaaak vitesi N’ye alıp frene kökledi. Sonra şaak D’ye aldı. Aynı şeyi tekrar yapacaktı. Dedim tamam tamam abs olmuş, ben inandım olduğuna, yeter bu kadarı :) 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...