İçeriğe Yönlendir

DSG Şanzıman Kullanımı


Çetin Serhat

Recommended Posts

Çetin Serhat

Arkadaşlar merhaba,

 

DSG şanzumanlı bir SEAT araç aldım. DSG ' yi ilk kez kullanacağım. DSG' yi kullanırken özellikle dikkat etmem gereken hususlar nelerdir sizce?

 

çok teşekkürler

Yorum bağlantısı
Servet Aydın

Dur kalk trafik içinde manuel modda, yoğun ama akan trafik içinde S modu, normal akan trafik D konumu. Durk kalk trafikte start stop kapalı olsun bitti

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay

100000 bin km full D mod ta kullandım. Bir sıkıntı görmedim , hergün köprü trafiği var.
Rampalarda önce Boşa alın el frenini çekin sonra ayağı frenden çekip yükü el frenine bindirip öyle P moduna alın.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
100000 bin km full D mod ta kullandım. Bir sıkıntı görmedim , hergün köprü trafiği var.
Rampalarda önce Boşa alın el frenini çekin sonra ayağı frenden çekip yükü el frenine bindirip öyle P moduna alın.
Ayak frende kontağı kapatınca otomatik olarak park moduna geçiyor sistım
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Servet Aydın yazdı:
Yunus Gökhan Ay yazdı:
100000 bin km full D mod ta kullandım. Bir sıkıntı görmedim , hergün köprü trafiği var.
Rampalarda önce Boşa alın el frenini çekin sonra ayağı frenden çekip yükü el frenine bindirip öyle P moduna alın.

Ayak frende kontağı kapatınca otomatik olarak park moduna geçiyor sistım

Yük nerede kalıyor peki ?

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Servet Aydın yazdı:
Yunus Gökhan Ay yazdı:
Yük nerede kalıyor peki ?

El freni devreye giriyor.

Kaç modelden sonra geldi bu özellik şirketteki tüm vagları kullandım, hiç birinde yoktu 🧐

Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Elektronik el freni varsa stop edince ya da kapıyı açıkça çeker. Mesela passat. 
 

Ben kendim çekiyorum o ayrı. 

Yorum bağlantısı
Yunus Gökhan Ay
Selim Bilgin yazdı:

Elektronik el freni varsa stop edince ya da kapıyı açıkça çeker. Mesela passat. 
 

Ben kendim çekiyorum o ayrı. 

O sırada yine tam olarak el frenine oturmuyor tam yük illaki şanzımanda da kalıyor.

Yorum bağlantısı
Servet Aydın
Elektronik el freni varsa stop edince ya da kapıyı açıkça çeker. Mesela passat. 
 
Ben kendim çekiyorum o ayrı. 
Stop edince geçmiyor aşağıdaki olay yapılmayınca veya fren basılı olmazsa
Kaç modelden sonra geldi bu özellik şirketteki tüm vagları kullandım, hiç birinde yoktu [emoji3166]
Geçmişi bilmiyorum. Frene basmadan veya düğmeyi basılı tutup programlamadan kapı açılmadığı zaman devreye girmiyor.
Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı
(düzenlendi)

Beni eski tiguanda kemeri çıkarınca Auto hold anında el frenini çekerdi. Şimdi kendim çekiyorum. Kapı açınca da çekiyor sistem.

tarihinde H.Cenk Bayrakçı tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin
Yunus Gökhan Ay yazdı:

O sırada yine tam olarak el frenine oturmuyor tam yük illaki şanzımanda da kalıyor.


Otomatik çekmesinden bahsettim sadece. Diğeri ayrı konu, onu hep öyle yaparım zaten. Dsg ya da tam oto. 

Yorum bağlantısı
Erhan Doruk
Yunus Gökhan Ay yazdı:

O sırada yine tam olarak el frenine oturmuyor tam yük illaki şanzımanda da kalıyor.

2018 Octavia da frene basıp stop edince, yük el freninde kalıyor. Nereden anladım derseniz rampada D de stop edip vitesi P ye atıp frenden ayağı çekince şanzımana yığıldığını hissediyorsunuz. Zaten bu şekilde p den çıkarten takırt ediyor. Ancak aynı yerde ayak frende p de stop edince şanzıman rahat kalıyor. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Celal Aydın yazdı:

Her DSG arızayı tadacaktır.

Her kul yapısı arızalanır, dsg ye özel bir durum değil

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Celal Aydın
Her kul yapısı arızalanır, dsg ye özel bir durum değil

Kimisi daha sık, kimisi daha az.
Kimisi daha pahalı kimisi daha ucuz (örn. ZF bir arıza yaparsa elde patlar, DSG onun yanında çerez kalır)

10 yaşında aracım bana 2500₺ mekatronik + 6.250₺ kavrama masrafı çıkardı zamanında.
Masraf mı?
Değil.
Arıza mı?
Değil. Kaderi bu. Eninde sonunda değişecek.
Gider olarak bakmalı
Velev ki baskı balatam bitti, trigerim eskidi gibi.
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Erhan Doruk yazdı:

2018 Octavia da frene basıp stop edince, yük el freninde kalıyor. Nereden anladım derseniz rampada D de stop edip vitesi P ye atıp frenden ayağı çekince şanzımana yığıldığını hissediyorsunuz. Zaten bu şekilde p den çıkarten takırt ediyor. Ancak aynı yerde ayak frende p de stop edince şanzıman rahat kalıyor. 

D’de stop zaten edilmez. Ben corolla’da frene iyi basıp p’ye alıyorum. El frenini kendi çekiyor. Çekme sesi kesilince freni bırakıyorum. Otomatik el frenini tasarlayan yükün nereye bineceğini düşünmüştür heralde. 
 

zaten p’ye alınca şanzıman dişlilerini kilitleyen bir mandal olur. Hepsinde yük oraya biner. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)
Servet Aydın yazdı:
Yunus Gökhan Ay yazdı:
Yük nerede kalıyor peki ?

El freni devreye giriyor.

olmuyor, gerilim yine kalıyor, benim teknik şöyle;  durdum, boşa attım motoru kapattım, el freni kendiliğinden çekildi (yada kapıyı aç yada emniyet kemerini çıkar, direk el freni çeker), freni bırak P ye al yallah....

 

şanzımanı P ye alınca direk kitleme pimine yük biner ben o pimede yük bindirmem...

 

şöyle:

 

N ye al -  motoru kapat el freni oto çekildi - freni bırak P ye al, uza :)

 

benim araçta D de bile bırakıp kapıyı yada kemeri çıkarırsan direk el freni çeker boşta bekler,  araçtan insen bile beklemede kalır ve sesli yazılı uyarı verir,P ye al der.

N deykende aynı şeyi yapıyor kapıyı açtığın an konum farketmeksizin direk el freni çeker durur,  kemer takılı değilken aynı şeyi yaparsan auto hold devre dışı kalır fren yapmaz ama kapıyı açtığın an el frenini çeker...

 

ha birde bindin araca kapı açık D ye aldın, vitese geçmiyor ve uyarı veriyor, kapıyı kapa diye fırçalıyor, bazen şaşırırıyorsun unutuyorsun bu tarz şeylerin olması özellikle oto araçta güzel hatta elzem şeyler bence.

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

D’de stop zaten edilmez. Ben corolla’da frene iyi basıp p’ye alıyorum. El frenini kendi çekiyor. Çekme sesi kesilince freni bırakıyorum. Otomatik el frenini tasarlayan yükün nereye bineceğini düşünmüştür heralde. 
 

zaten p’ye alınca şanzıman dişlilerini kilitleyen bir mandal olur. Hepsinde yük oraya biner. 

kapı acıkken bile stop etmiyor😂 Cok garip adamlar su caponlar.

Yorum bağlantısı
Ahmet Türedi

DSG özellikle dik yamaçlı yerlere Karadeniz yaylası gibi yerlere çıkarken düşük vitesle ve sürekli değişken hızlarda sorun yaratabiliyor.Bu gibi dağ yollarında manuel mod kullanılmalı.Aslında genel olarak bu gibi yollarda otomatik araçlar hem manuel olarak kulllanılmalı.Bir arkadaşımın passat sırf bu yüzden arıza vermiş ve Zigana dağında yolda kalmıştı.Henüz 5000 km de idi aracı.

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Alpay Sumer yazdı:

kapı acıkken bile stop etmiyor😂 Cok garip adamlar su caponlar.

Yok artık. Onlar kuzey japonlardır, beyinleri donmuş fazla balina yağı yemişler :) 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yok artık. Onlar kuzey japonlardır, beyinleri donmuş fazla balina yağı yemişler :) 

denemek serbest 😂

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
Alpay Sumer yazdı:

kapı acıkken bile stop etmiyor😂 Cok garip adamlar su caponlar.

acaba benimki ne yapıyor, gidince bir deneyeyim hele, kapı açıkken vitese geçmiyor ille kapat falan diyor, başka numaralarıda var ama bunu denemediydim...

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer
Ali Cihangiroğlu yazdı:

acaba benimki ne yapıyor, gidince bir deneyeyim hele, kapı açıkken vitese geçmiyor ille kapat falan diyor, başka numaralarıda var ama bunu denemediydim...

bizim vaglarda el frenini indirmiyor.. 

Caponda kapı acıksa stop etmiyor.

Röno da allah ne verdiyse 😂

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...