İçeriğe Yönlendir

Egzozdan Yoğun Duman Atma Sonrası Stop Etme Ve Çalışmama


Servet Ozden

Recommended Posts

Servet Ozden

Merhaba,

 

Albea 1.2 16v lpgli aracım geçen ay yağ çubuğunu yerinden atıp yağ eksiltmişti benzinlikte farkettim ve yağı tamamlayıp eve geldim.filtreleri ve yağ değişimi yaptım ama yağ çubuğundan ve yağ kapağından ve egzozdan hafiften duman atmaya başlamıştı.

 

Aracı zorlamadan en fazla 90 la gidiyordum bir süredir. Ama motor etrafından bi yerlerden yağ eksiltmeye başlamıştı. Karter havalandırma borusunun çatlak olduğunu gördüm ordan buhar çıkıyordu ve aracın içine koku geliyordu bu sebeple.

 

Dün yağ çubuğuna baktım alt seviyenin 3 mm üstündeydi 1 lt yağ ekledim yola çıktım. Bir süre sonra egzozdan yoğun duman atmaya başladı ve motorun üstü yağ içindeydi. Biraz durdum dinlendirdim duman atmadı sonra tekrar duman attı ve stop etti. Şimdi araç çalışmıyor. Çekiciyle sanayiye çektirdim birine gösterdim motor gitmiş dedi.

 

Sizce en kötü ihtimal nedir? Yatak sarma olmuş mudur ya da silindirler zarar görmüş müdür?

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Servet Ozden yazdı:

sonra tekrar duman attı ve stop etti.

geçmiş olsun, bu tip stop etmelerin faturası yüksek çıkar. ilk başta motor açılsa fatura düşük çıkardı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Okay Kaygusuz

Geçmiş olsun ilk baslarda yaga kompresör veriyordu hemdr baya baya yag çubuğunu attigina göre. Sonrasıne oldu bilmiyorum hayirlisi bakalim.

Yorum bağlantısı
Servet Ozden

Teşekkürler.

Piston segmanla kurtarır mı ki yoksa silindire,kranka zarar gelmiş midir tecrübesi olan varsa.

Heryer yağ olduğundan çalışmama sebebi elektriksel de olabilir mi peki.

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Teşekkürler.
Piston segmanla kurtarır mı ki yoksa silindire,kranka zarar gelmiş midir tecrübesi olan varsa.
Heryer yağ olduğundan çalışmama sebebi elektriksel de olabilir mi peki.
Sökmeden ne dense boş umarim az nasraf cikar
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Serdal Soysal

Yağ a su karıştıysa conta yanmıştır ben escort a 1300tl verdim.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Servet Ozden

Evet motoru söktüm ve topladım aracı çalıştırdım sorunsuzca 🙂

Motor silindir kapağını söktüğümde gördüğüm manzara kapkaraydi açıkçası 😁 pistonlar kurum bağlamış piston üstlerinde yağ vardı. Kapağı kapakçıya kontrol ettirdim sorun yoktu.

Karteri açıp pistonları söktüğümde yağ segmanlarının hepsinin kırıldığını gördüm. Kompresyon segmanlarında sorun yoktu. 

Bloğu ölçtürdüm yüzey çok az %3-4 gibi çökme var kurtarır dediler. Silindirlerde bozulma ve çizilme yoktu ki çok şanslıymışım yoksa blok da sökülecekti.

Standart ölçülerde piston segman alınacak dediler. Aslında pistonları değiştirmeyecektim ama kırık segmani çıkarırken pistonun kenarını kırdım çok gevrekmiş. Diğerleri de sıkıntı çıkarmasın sonra diye takım piston segman aldım.

Bujiler de kararmıştı onları da temizleyip diş aralığını ayarlayıp taktım.

Kapağı yıkattım sübap lastiklerini degistirecektim ama zamanım yoktu onlar kaldı.

1 takım piston segman takımı aldım 850 tl goetze marka.
1 takım kol yatak aldım aslında pek gerek yoktu ama garanti olsun dedim glyco marka 130 tl.
1 takım buji kablosu 140 tl.
1 takım conta ve orjinal silindir kapak contasi 300 tl.
1 takım saplama aldım 120 tl.
Karter havalandırma hortumu çatlamıştı 130 tl.
Piston kol çaktırması 150 tl.
Sıvı conta 30 tl.
Yağ filtresi 25 tl
Yağ 120 tl.

İşçilik hariç 2000 tl'ye maloldu.


 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...