İçeriğe Yönlendir

Aynı Viskozite Yağın Farklı Marka Olması


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Diyelimki araca 5w30 benzinliler için castrol koyduk ve araç 1 litre yağ eksiltti. Bu araca 1 litre yağı benzinliler için mobil shell liquimoly vs. 5w30 koysak bir sorun yaratma ihtimali nedir?

 

2-3 ustaya sordum hiçbir şey olmaz aynı Viskozite olduktan sonra dedi.

Siz ne düşünüyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Hamit inan

Ustalara kalsa fabrikanın 5/30 dediği araca 20/50 bile koyup geçiyor

Yorum bağlantısı
Behlül Baş

Bir sorun olmaz diye biliyorum ama çok mecbura kalmadıkça tavsiye edilmez.

 

Aynı sertifikalara sahip olduğuna da dikkat edin bence viskozite tamam da

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Metin Taşcı yazdı:

ek: castrol cok fazla eksiltir, eksiltme cok ise shell ile deneyebilirsiniz.

Öznel kullanıcı yorumu olduğunu sanıyorum. Böyle bir genelleme olmadığı gibi Shell yağları eksiltilmez diye bir kural da yok hocam. Zira sağlıksız motora eşit speclerde ne yağ koyarsan koy aynı problem devam edecektir. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Metin Taşcı yazdı:

Hayır, datasheetlerini incelerseniz. Castrollerin flash point derecesi 190c civarında gezinirken shell +240derecelerde. 
 

yani araç yağ yakmıyor yağ eksiltiyor ise marka değişimi ile çözülebilir.

 

Parlama noktası doğrudan eksiltme sebebi değildir. 

 

Zira öyle olsaydı basit birkaç şey ile bu çözülebilirdi. Zaten o sıcaklıklara yağ çıkar ise emin olun birçok yeri deler geçer, öyle eksiltme gibi minör etkiler olmaz

Yorum bağlantısı
Yasin Aygün

Farklı marka da konur farklı viskozite de konur hiçbir zararı olmaz. Önemli olan yeni nesil euro 4-5-6 normu ünitelere yüksek sülfatlanmış kül, fosfor ve sülfür içeriği olan yağlar koymamak (acil durumlarda motorda kalıcı hasar olmaması için gerekli yağ seviyesini sağlamak için geçici olarak konulabilir). 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Semih Gezen
Metin Taşcı yazdı:

Hayır, datasheetlerini incelerseniz. Castrollerin flash point derecesi 190c civarında gezinirken shell +240derecelerde. 
 

yani araç yağ yakmıyor yağ eksiltiyor ise marka değişimi ile çözülebilir.

 

Castrollerin test yöntemi farklı, ASTM D93 kapalı kap testi ile belirlenmiş, diğer yağlarda D92 kapalı kap testi olarak yapılıyor. 

Linkte 2006 yılında D93 genellikle 20 derece daha düşük çıkıyor demiş arkadaş.

"D-93 value is usually about 20 deg C lower than that of D-92"

 

Castrol Magnatec 5w30 A5 207C derece +20 = 227C derece diyebiliriz.

 

flashpoint-testing-method-astm-d-92-vs-a

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Koyulur. Bazı yağ markalarının kutusunda, dökümanlarında bununla ilgili bilgi de verilir. Şartı aynı tip yağ olması. Sentetikse sentetikle, minerali mineral yağ ile. Yarı sentetikler de var. Fakat bazı ülkelerde yarı sentetik yağlara tam sentetik diye etiket vurmak serbest. Buna dikkat etmeli

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Peki son soru,,

 

Mevcutta aracımda po -52c coolant kırmızı antifriz var. Bunun üzerine ekleme olarak yine kırmızı Spectre G12 eklemesi yapsam sorun oluşturur mu? 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Peki son soru,,

 

Mevcutta aracımda po -52c coolant kırmızı antifriz var. Bunun üzerine ekleme olarak yine kırmızı Spectre G12 eklemesi yapsam sorun oluşturur mu? 

Araç özellikle bazı mineralleri ayırmıyorsa sorun olmaz, karıştırılır. Mesela mazda organik antifriz kullanıyor ama rengi yeşil. Organik antifrizlerde silikat vardır. Mazda silikat istemiyordu. Bunun gibi bir durum yoksa karıştırılır

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...