İçeriğe Yönlendir

Fiesta 2004 / Sıvı Bakım Hakkında


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Aracım çok bakımlı ve hiçbir işlemi aksatılmıyor. Sıvı bakımlarını da gerçekleştireyim diyerek biraz araştırma yaptım ancak tam hali ile net bilgi bulmak zor olabiliyor.

2004 1.4i comfort benzinli aracım için

 

Şanzıman yağı 75w90 sanırım / Tamamen boşaltıp yenileme olacak 2.3 litre alıyor sanırsam. 2 x 1 litre alırsam 300ml eksik kalmış olacak. Tam 2.3 mü olması gerekiyor?

 

Fren hidroliği uygun olan dot4 sanırım / Toplamda 1 litre mi alıyor fren hidrolik sıvısı?  2 x 500ml Bosch olarak almayı düşünüyorum.

 

Direksiyon hidroliği olarak wss-m2c204-a2 şartı istemiş. Ancak elektrikli direksiyon olarak çıkartıyor. Herhangi bir atf özellikli yağ almam yeterli olur mu? Yeşil olması gerekiyor sanırsam. 

Destekleriniz rica ediyorum :) 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

Şanzıman yağı 75w90 (yeni modellerde fe75w 75w80 e yakın bir yağ) 2 litre fazla fazla yetiyor, dişli grubu sökülmediğinden tam kapasiteyi göremezsiniz. 

 

1 litre hidrolik fazlasıyla yeter 1 litrelik tek şişe alırsanız neredeyse 2 değişim yapılabilir. Daha uzun süre boşaltıp doldurma yaparsınız. 

 

Direksiyon yağı ile dişli yağı farklıdır. Uygun sınıf ve sertifikalı yağ olmalı. Renk konusunda bilgim yok. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Az rahat bırak arabayı be Mert😀 kilometrenin yarısını bakıma gide gele yaptın vallahi

1 tane fren hidroliği yeter

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Oğuzkan Erışık yazdı:

Az rahat bırak arabayı be Mert😀 kilometrenin yarısını bakıma gide gele yaptın vallahi

1 tane fren hidroliği yeter

Hahahah abi çok doğru diyorsun. Vallahi periyodik 10 bakımına daha 5k km var ama hazır sıvı bakımları yaparken yağda bakınmaya başladım. Hepsini bir arada mı yapsam diyorum :D

Yorum bağlantısı
Metin Taşcı

İstanbulda yaşıyorsanız 75w90/75w80 kullanabilirsiniz. yenileri 1.8 litre civarı alıyor. Garanti olsun derseniz çıkan yağdan 300ml alıp onu ilave edebilirsiniz. Motor yağ kadar önemli değil. 

 

hidrolik sıvısına gelirsek vakum değişim cihazı ile yaptırırsan 1 lt. eski yöntem bas frene vana aç kapat. Pompala fren. Frene bas vana aç kapat şeklinde yapılcaksa 0.5 lt bile yeter :)

ek:motul 5.1 kullanabilirsiniz. Dot4 ile tamamen uyumlu ama daha gelişmişi. 
ıslak/kuru kaynama dereceleri cok daha yüksek

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Metin Taşcı
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hahahah abi çok doğru diyorsun. Vallahi periyodik 10 bakımına daha 5k km var ama hazır sıvı bakımları yaparken yağda bakınmaya başladım. Hepsini bir arada mı yapsam diyorum :D

Hepsini formen motorda yaptırmanızı tavsiye ederim

Yorum bağlantısı
Ozkan çoban

Hocam arabanın tamam bakımlarını aksatmadan orijinal parçalar ve/veya kitapçıkta belirtildiği gibi yapın da bu kadar da abartmayın yahu

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ozkan çoban yazdı:

Hocam arabanın tamam bakımlarını aksatmadan orijinal parçalar ve/veya kitapçıkta belirtildiği gibi yapın da bu kadar da abartmayın yahu

Bujileri 3 bakımda bir değişin demiş. Bujiler 80₺ , Yılda 80₺ versem beni geri atmaz ama keyif veriyor her periyodik bakımda değiştirmek. Şuan mini obd cihazı aldım. Arabanın motor suyu sıcaklığını telefonda nokta atışı görebilicem bu beni çok mutlu ediyor :D

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Bujileri 3 bakımda bir değişin demiş. Bujiler 80₺ , Yılda 80₺ versem beni geri atmaz ama keyif veriyor her periyodik bakımda değiştirmek.

Hem israf hem de bujiyi atıyorsunuz tamam ama sök tak yapılan her yüzey her malzeme her sök tak işleminde haliyle yıpranıyor. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...