İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta Hararet Sorunu


Ali Onur Serçe

Recommended Posts

Ali Onur Serçe

Selamlar arkadaşlar, 

 

1 hafta kadar önce 2004 model Ford Fiesta Comfort bir araç satın aldım. 173 bin kilometrede, 1.4 benzin LPG'li, değişeni olmayan, çamurluklar ve bagaj kapağında lokal boyası olan bir araç. Ekspertiz raporuna göre söylüyorum tabii ki bunu. Motor durumu da %82 çıktı.

 

Otomobillerden çok anlamam, ilk aracım. Bu yüzden yaşadıklarımı anlatacağım. Aracı aldıktan sonra 100 kilometre kadar sorunsuz kullandım. Motoru çok fazla zorladım diyemem, 2500-3000 devirler arasında kullanım sırasında yokuş yukarı yaklaşık 10 km kadar yol çıkarken araçta hararet lambası yandı, hararet çubuğuna baktığımda maksimum derecedeydi. Aracı hemen kenara çekebilecek bir alan bulamadım ve 3-5 km çok düşük devirlerde ilerleyip bir benzinliğe girdim. 

 

Aracın kaputunu açtığımda dışarı buhar attı, aracı biraz rölantide çalıştırdım ve sıcak kalöriferleri açtım. Daha sonra motoru kapattım ve soğumasını bekledim. Soğuduktan sonra yedek su deposunun kapağını açtığımda içerisinde hiç su olmadığını gördüm. Tabii ki hemen bir bidonla ılık su alıp getirdim ve suyunu tamamladım. Daha sonra marşa bastım, rölantide çalışırken aracın yedek su deposunda bir delik veya çatlak olduğunu farkettim, gözle görülür şekilde dışarı su atıyordu. Hemen aracın motorunu kapattım ve internetten edindiğim bilgiler doğrultusunda motora gelmeyecek şekilde aracın fanına su döktüm. Daha sonra ustamı aradım, yedek su deposu temin edip aracına atlayıp yanıma geldi. Değiştirdik ve eski su deposunu söktüğümüzde defalarca yapıştırıcı türevi malzemelerle onarım gördüğünü ve yine depoya bağlanan hortumun ucundaki soketin de yapıştırıcıyla yapıştırıldığını gördük. Depoyu değiştirdikten sonra 30 dakika kadar aracı yerinden oynatmadan rölantide çalıştırdık ancak hararet herhangi bir şekilde tekrar yükselmedi. Motorda herhangi bir sarsma veya rahatsız edici bir ses mevcut değildi. Videoyu şu şekilde bırakayım; 

 

 

Araçta herhangi bir sorun olmadığını görünce aracı eve getirmek için çalıştırdım 5 kilometre kadar yol gittikten sonra hararet tekrar tavana dayandı ve ışığı yandı. Hemen kenara çektim tabii, ancak kaputu açtığımda herhangi bir su eksilmesi veya buhar görmedim. Aracı soğuttuktan sonra tekrar araca bindim yine bir 5 km kadar gittikten sonra araçtan tıpkı düdüklü tencere gibi ses gelmeye başladı, acaip rahatsız edici derecede ses gelince hararet te tavana tekrar vurunca aracı tekrar durdurdum. Yine herhangi bir buhar yoktu ve su eksiltmesi mevcut değildi. Aracı mecburen soğuta soğuta eve kadar götürdüm. Şu anda ise durumumuz şu şekilde; 

 

Aracı sabah 5te soğuk sayılabilecek bir havada rölantide çalıştırdığımda dahi herhangi bir sarsma veya ses yapmıyor. Ancak öğle saatlerinde aracı rölantide çalıştırdığımda 3 - 5 dakika sonra hararet tavana vuruyor ve hararet ışığı yanıyor. Aracın yağına su, suyuna yağ karışmıyor. Cumartesi günü sanayiye götüreceğim ve muhtemelen bir çekici yardımıyla olacak. Yine de orada neyle karşılaşacağımı bilmek adına değerli tecrübelerinizden yararlanmak isterim. 

 

İyi günler. 

Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Hararet müşirü diyeceğim ama ses geliyor diyorsunuz. Genleşme kabında su eksilme mevcut mu? Yakın zamanda yapılan bir işlem mevcut mu araçta? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Arif Aykın yazdı:

Hararet müşirü diyeceğim ama ses geliyor diyorsunuz. Genleşme kabında su eksilme mevcut mu? Yakın zamanda yapılan bir işlem mevcut mu araçta? 

 

Maalesef aldığım arkadaşın söylediği 10 şeyden 8i yalan, dürüst konuşmuyor. Aracı 2012den beri eşi yarım yamalak kullanmış ikinci araç olarak, neredeyse 10 yılda 50 bin km kadar yapmış, işlem yapılmadı diyor ancak dürüst olacağını düşünmüyorum. Şu an su eksiltme sorunu mevcut değil. Tabii hararet sorunu çözülmediği için aracı alıp gezemiyorum ancak su deposu değiştikten sonra hiç eksiltme yapmadı. Ayrıca araç fan da açıyor sıcaklık normal değerin üzerine çıktığında. İlginç bir şekilde hararet full olsa dahi azıcık bile buhar görmüyorum kaputu açınca. 

Yorum bağlantısı
Ömer Sarıgül

Su eklenirken blokta hava kalmış olabilir. Havası varmı tekrardan kontrol etmekte fayda var

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Yılmaz Er

Daha önce bende de 2005 Fiesta vardı. Bir işlem gördükten sonra soğutma suyunda hava kaldı. O havayı dışarı çıkarana kadar hep hararet yaptı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Aracın genleşme kabında eksiltme yok diyorsunuz fakat araçtan tıslama sesi geliyor. Basınçtan dolayı hortum patlaması yaşanır genelde fakat siz buhar yok diyorsunuz. Kabı çok fazla değil işaretli yere kadar doldurun tekrar çalıştırın aracı olduğu yerde 1-2 dk sonra stop edin altına kartın koyun bakalım su damlayacak mı hiç. Benim aracımda da hortum patlağı oluşmuştu 2 sefer hortum değiştirince sorun çözülmüştü. Aslında 1 tanesini değiştirdim sonra başkası patladı sonra tüm hortumları değiştirdim problem çözüldü. Konu açmıştım fakat bulamadım yoksa ki paylaşacaktım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Ömer Sarıgül yazdı:

Su eklenirken blokta hava kalmış olabilir. Havası varmı tekrardan kontrol etmekte fayda var

 

 

Yılmaz Er yazdı:

Daha önce bende de 2005 Fiesta vardı. Bir işlem gördükten sonra soğutma suyunda hava kaldı. O havayı dışarı çıkarana kadar hep hararet yaptı.

 

Arkadaşlar havanın nasıl alınacağını araştırıyorum, denedikten sonra bilgi vereceğim, teşekkürler. 

 

Arif Aykın yazdı:

Aracın genleşme kabında eksiltme yok diyorsunuz fakat araçtan tıslama sesi geliyor. Basınçtan dolayı hortum patlaması yaşanır genelde fakat siz buhar yok diyorsunuz. Kabı çok fazla değil işaretli yere kadar doldurun tekrar çalıştırın aracı olduğu yerde 1-2 dk sonra stop edin altına kartın koyun bakalım su damlayacak mı hiç. Benim aracımda da hortum patlağı oluşmuştu 2 sefer hortum değiştirince sorun çözülmüştü. Aslında 1 tanesini değiştirdim sonra başkası patladı sonra tüm hortumları değiştirdim problem çözüldü. Konu açmıştım fakat bulamadım yoksa ki paylaşacaktım.

 

Havayı aldıktan sonra bunu da deneyip gelişmeyi buraya yazacağım, teşekkürler. 

Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
(düzenlendi)

Selamlar, 

 

İnternetten araştırdığım üzere genleşme deposunun havasını almak için depoya soketle bağlanan hortumu söktüm ve aracı rölantide çalıştırdım, önce su biraz kesik aktı, daha sonra su kesintisiz akışa geçtiğinde suyunu tamamlayıp kapağını kapattım. Daha sonrasında aracın altına karton kutu koyup herhangi bir damlama mevcut mu diye 15 dakika kadar bekledim, herhangi bir ıslaklık yoktu. Bunun üzerinde araçla yaklaşık 4-5 kilometre yol yaptıktan sonra aracın harareti tekrardan tavan yaptı ve hararet ışığı yandı, evin etrafında turluyordum zaten, hemen tekrar otoparka çektim aracı. Kaputu açtığımda yine herhangi bir buhar göremedim. Alakalı mıdır bilemem ancak aracın hızı 0 iken direksiyonu çevirince direksiyonda çok fazla titreme oldu, ayrıca U çekeceğim bir alanda aracın moturu bir anda durdu, yani stop etti, ben tekrar kontağı kapatıp açmadan kendi kendine tekrar çalıştı ve 1 dakika kadar sonra tekrar stop etti. Bu sefer kontağı kapatıp açtım sorunsuz çalıştı öyle yola devam ettim. Acaba müşir ile ilgili bir problem mi mevcut? Elektronik aksamda bir problem varsa hararet olmasa dahi hararet gösteriyor olabilir mi? Gerçi o şekilde olsa, ilk hararet yaptığında neden buhar çıksın motordan. 

tarihinde Ali Onur Serçe tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Benzer durumu 2004 fusion aracımda yaşamıştım. Fusion ve fiesta aynı yapıya sahip. Benzer şekilde genleşme kabını değiştiren sonra aynı sıkıntıyı yaşadım hava vs derken termostat bozulmuştu. Değişince düzelmişti.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Metin Uzunoğlu yazdı:

Benzer durumu 2004 fusion aracımda yaşamıştım. Fusion ve fiesta aynı yapıya sahip. Benzer şekilde genleşme kabını değiştiren sonra aynı sıkıntıyı yaşadım hava vs derken termostat bozulmuştu. Değişince düzelmişti.

 

Cumartesi sanayide ortaya çıkacak artık, açıkçası termostat değişimine razıyım. Aracı memleketten aldım ve uzun yola gitmeden bu şekilde bir arıza olması bütün planlarımı mahvetti. Paylaştığınız kıymetli bilgiler için teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu
Ali Onur Serçe yazdı:

Cumartesi sanayide ortaya çıkacak artık, açıkçası termostat değişimine razıyım. Aracı memleketten aldım ve uzun yola gitmeden bu şekilde bir arıza olması bütün planlarımı mahvetti. Paylaştığınız kıymetli bilgiler için teşekkürler. 

Sahtekar bir satıcıya gelmek kadar kötü bir durum yoktur. Allah iyilerle karşılaştırsın. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Muhammed Orak

Fan aciyor mu? 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arif Aykın

Bence ilk başta dediğim gibi müşir den meydana çıkacak. 1 ikincisi hava almak işlemi sadece o şekilde değil araç çalıştırılır fan açana kadar çalıştırılır fan açmadan hararet çıkarsa kontak kaparım müşir arızalıdır. Fan açtıktan sonra kalorifer sıcak tarafı açılacak su devirdaimi olacak sonra su kaynamaya yakın kapak kaptılacak. Bende çok çektim en son bu şekilde yaptıktan sonra problem çözülmüştü.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Fan çalışıyor mu bahsettiğiniz durumda ve hararet tavan durumunda radyatör su hortumları aşırı derecede sert mi? Benzer durum başıma gelmişti hararet müşürü yanlis bilgi vererek hararet yapmış gibi soğuk motorda 2. Kademe fan açıyordu 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Muhammed Orak yazdı:

Fan aciyor mu? 

Evet aracın fanı sorunsuz çalışıyor gibi görünüyor. 

Arif Aykın yazdı:

Bence ilk başta dediğim gibi müşir den meydana çıkacak. 1 ikincisi hava almak işlemi sadece o şekilde değil araç çalıştırılır fan açana kadar çalıştırılır fan açmadan hararet çıkarsa kontak kaparım müşir arızalıdır. Fan açtıktan sonra kalorifer sıcak tarafı açılacak su devirdaimi olacak sonra su kaynamaya yakın kapak kaptılacak. Bende çok çektim en son bu şekilde yaptıktan sonra problem çözülmüştü.

Bahsettiğiniz çözümü tekrar denemeye çalışacağım, ancak tecrübe gerçekten önemliymiş. Bir sürü farklı hava boşaltma anlatımı var. Hangisinin verimli olduğu ise aşikar değil. 

Gökhan DOĞAN yazdı:

Fan çalışıyor mu bahsettiğiniz durumda ve hararet tavan durumunda radyatör su hortumları aşırı derecede sert mi? Benzer durum başıma gelmişti hararet müşürü yanlis bilgi vererek hararet yapmış gibi soğuk motorda 2. Kademe fan açıyordu 

Evet fan çalışıyor, hararet tavan durumda hortumlara dokunuyorum ancak daha önce herhangi bir tecrübem olmadığından net bir şey söyleyemiyorum. Ancak hortumlar kaskatı kesilmiyor. Yani çok fazla baskı yapmadan bastırdığımda dahi esneyebiliyor. 

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Genleşme kabı kapağı değişti mi, orjinal mi ? Ayrıca kapağın iyice sıkı kapanması gerekir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon

Bu kadar hararet gormusse zetec motor muhtemelen conta yanmis olmali. Geçmiş olsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Ersin Gökdemir yazdı:

Genleşme kabı kapağı değişti mi, orjinal mi ? Ayrıca kapağın iyice sıkı kapanması gerekir.

Değişti ancak eski kapağı da ne olur olmaz diye torpidoya attım, yani elimde mevcut. Her açtığımda sıkıca kapatıyorum. 

Sani Gerşon yazdı:

Bu kadar hararet gormusse zetec motor muhtemelen conta yanmis olmali. Geçmiş olsun.

Conta yanması belirtilerinden hiç birini göstermediği için bir umut yarın sanayide bakacağız bakalım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Öncelikle hayırlı olsun aracınız. Kaça aldığınızı da merak ettim. Aynı aracın aynı modelini aynı kmde aldım. Hatta ilk cümleyi okuyunca dejavu oldum diyebilirim :)
12.000km dir kullanıyorum aracı. Yaklaşık 14 ay oldu. 103 derecede fan açar. Sıcak çalışmayı seven bir motor. Benim en büyük korkum her zaman hararetti. İlk aracımdı diye çok diken üstünde kullandım arabayı. Her dakika motor yanıcak biticek endişesi ile. (ne gerek vardıysa buna) 

Araç bildiğim kadarı ile 5 çizgiden oluşuyor. Dijital hararet göstergesinden bahsediyorum.

1. çizgi ilk marş anı motorun en soğuk olduğu an.
2. çizgi rölantide 1 dakika çalışsa yükselir. Lpgye 40 derecede geçiyor aracım. Aracım lpgye geçtikten 10 saniye sonra 2. çizgi oluyor hararet. Yani buda demekki 40-45 derece civarı 2. çizgi

3. çizgi aracın ideal çalışma sıcaklığı. 103 derecede fan açtığında da araç 3.çizgide. Lpgye geçtikten 7-8 dakika sonrada 3.çizgide  oluyor.

4. çizgi büyük ihtimalle norm yazan yerdeki kısmın fullenmesi ile oluşuyor.

5. çizgi norm yazısının üstündeki alana çıkıp bütün çizgilerin fullenmesi diye tahmin ediyorum. Belkide 3. çizgiden sonra norm değil tamamen fulleniyor da olabilir. Tahminim bu şekilde.
 

Kendi aracımdan örnek bir foto. Fotoda gördüğün gibi 3. çizgide 
N1Eqpf.jpg

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Ekleme
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

videodan, genleşme kabı yeni değişmiş, belki de içindeki renk yüzünden, yağa su karışıyor olabilir bir ustaya gösterin.

Ali Onur Serçe yazdı:

Hemen aracın motorunu kapattım ve internetten edindiğim bilgiler doğrultusunda motora gelmeyecek şekilde aracın fanına su döktüm.

bötle bir teknik tamir yöntemi yok, internetteki herşeye inanmayın, hatta dosta yapılmaz böyşe birşey. fan a su dökülmez, faydası yok, bozar bile

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe

Selamlar arkadaşlar, 

 

Aracı dün sanayiye çekici yardımıyla götürdüm. Aracın müşir, devridaim, radyatör ve fanını kontrol ettikten sonra motor üst kapağını açmaya karar verdik. Ustanın söylediğine göre üst kapak contası yanmış, ancak daha önce de benzer sorunla karşılaşılmış araçta. Ustamız contanın değiştiğini ve orijinal olmadığını, ancak taşlama işlemi yapılmamış olduğunu söyledi. Satıcı arkadaşın muhtemelen sorunu bildiğini ve aracı elden çıkarmaya çalıştığını söyledi. Ayrıca araçtaki trigerin çatlak olduğunu söyledi. Kontrol ettiğimizde en son 100 binde 2010 yılında serviste değişmiş. Ufak tefek masrafları çıktı, körükler patlak ve sol ön rot kolu bozuktu. 

 

Özetle aldığım arkadaş sanırım eşek gibi binmiş araca :) Totalde 10 bin bakımı ve tüm sorunları dahil 5-6 bin civarı masraf çıktı, bununla geçmiş olsun. 

 

İlgilenen herkese teşekkürler. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

ucuz kurtulmuşsunuz geçmiş olsun, umarım hesaplı rakama almıştınız aracı

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
(düzenlendi)
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Öncelikle hayırlı olsun aracınız. Kaça aldığınızı da merak ettim. Aynı aracın aynı modelini aynı kmde aldım. Hatta ilk cümleyi okuyunca dejavu oldum diyebilirim :)
12.000km dir kullanıyorum aracı. Yaklaşık 14 ay oldu. 103 derecede fan açar. Sıcak çalışmayı seven bir motor. Benim en büyük korkum her zaman hararetti. İlk aracımdı diye çok diken üstünde kullandım arabayı. Her dakika motor yanıcak biticek endişesi ile. (ne gerek vardıysa buna) 

Araç bildiğim kadarı ile 5 çizgiden oluşuyor. Dijital hararet göstergesinden bahsediyorum.

1. çizgi ilk marş anı motorun en soğuk olduğu an.
2. çizgi rölantide 1 dakika çalışsa yükselir. Lpgye 40 derecede geçiyor aracım. Aracım lpgye geçtikten 10 saniye sonra 2. çizgi oluyor hararet. Yani buda demekki 40-45 derece civarı 2. çizgi

3. çizgi aracın ideal çalışma sıcaklığı. 103 derecede fan açtığında da araç 3.çizgide. Lpgye geçtikten 7-8 dakika sonrada 3.çizgide  oluyor.

4. çizgi büyük ihtimalle norm yazan yerdeki kısmın fullenmesi ile oluşuyor.

5. çizgi norm yazısının üstündeki alana çıkıp bütün çizgilerin fullenmesi diye tahmin ediyorum. Belkide 3. çizgiden sonra norm değil tamamen fulleniyor da olabilir. Tahminim bu şekilde.
 

Kendi aracımdan örnek bir foto. Fotoda gördüğün gibi 3. çizgide 
N1Eqpf.jpg

 

Fiyat biraz tuzlu kaçtı tabii bana, 76 bine aldım. Aracın kışlık lastikleri yok, triger ve 10 bin bakımı yapılacaktı. Pasta cilası, döşeme diktirmesi vb ile düz hesap 80 bin olarak düşündüm kafamdan. Bu fiyata bu aracı almamın birkaç sebebi var. Bunlardan birisi rengi, bir diğeri ise 6 aydır temiz fiesta arıyorum, hem şase podye ve direktlerde işlem olmasın, hem ciddi bir kazası olmasın, hem kilometresi görece düşük olsun hem de çok fazla değişeni bulunmasın diye düşündüğümde maalesef daha uyguna araçlar bulamadım. 6 aylık araç arama serüvenimde fiyatlar da gittikçe artıyordu. Ayrıca bu süreçte ustama veya ekspertize gösterdiğim 10'dan fazla fiesta ve polo hiç te bahsedildiği gibi 1-2 parça lokal boyalı yürürü sorunsuz değildi. Hele ki 2006 bir fiesta baktığımda araç değişensiz olarak ilandaydı, ancak ortadan iki aracı kesip birleştirmişler.

 

6 ay önce 65 bine bu kriterlerde araç bulurken şu an 80 bine çıkmış durumda. Ayrıca zamanım da kısıtlıydı, aracı görmem ekspertize sokmam noterde satışını almam bayramdan önceki Cuma günüydü. Bayramdaki planlarımı gerçekleştirebilmek için almak istemiştim ancak kısmet olmadı, sağlık olsun :). Tüm bu kriterler birleşince ortaya böyle bir sonuç çıktı. 

 

tarihinde Ali Onur Serçe tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Ali Onur Serçe yazdı:

 

Fiyat biraz tuzlu kaçtı tabii bana, 76 bine aldım. Aracın kışlık lastikleri yok, triger ve 10 bin bakımı yapılacaktı. Pasta cilası, döşeme diktirmesi vb ile düz hesap 80 bin olarak düşündüm kafamdan. Bu fiyata bu aracı almamın birkaç sebebi var. Bunlardan birisi rengi, bir diğeri ise 6 aydır temiz fiesta arıyorum, hem şase podye ve direktlerde işlem olmasın, hem ciddi bir kazası olmasın, hem kilometresi görece düşük olsun hem de çok fazla değişeni bulunmasın diye düşündüğümde maalesef daha uyguna araçlar bulamadım. 6 aylık araç arama serüvenimde fiyatlar da gittikçe artıyordu. Ayrıca bu süreçte ustama veya ekspertize gösterdiğim 10'dan fazla fiesta ve polo hiç te bahsedildiği gibi 1-2 parça lokal boyalı yürürü sorunsuz değildi. Hele ki 2006 bir fiesta baktığımda araç değişensiz olarak ilandaydı, ancak ortadan iki aracı kesip birleştirmişler.

 

6 ay önce 65 bine bu kriterlerde araç bulurken şu an 80 bine çıkmış durumda. Ayrıca zamanım da kısıtlıydı, aracı görmem ekspertize sokmam noterde satışını almam bayramdan önceki Cuma günüydü. Bayramdaki planlarımı gerçekleştirebilmek için almak istemiştim ancak kısmet olmadı, sağlık olsun :). Tüm bu kriterler birleşince ortaya böyle bir sonuç çıktı. 

 

Benim aracımın sadece sol podye ucunda çok minik bir işlem vardı. 185.000km de. Full + full ağırdan periyodiğine kadar insanüstü bakımlı temiz bir araç. 64.500 e geçen hafta noterden döndüm. Fiyat içime sinmemişti. İyi ki vermemişim o fiyata. Sorunsuz binersiniz umarım. Keyifli güzel bir araç. Motor kompresyon testi yaptırabiliyorsan yaptırmanı tavsiye ederim. Silindir basınçlarını motor sağlık durumunu çok daha iyi görmüş olursun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Onur Serçe
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Benim aracımın sadece sol podye ucunda çok minik bir işlem vardı. 185.000km de. Full + full ağırdan periyodiğine kadar insanüstü bakımlı temiz bir araç. 64.500 e geçen hafta noterden döndüm. Fiyat içime sinmemişti. İyi ki vermemişim o fiyata. Sorunsuz binersiniz umarım. Keyifli güzel bir araç. Motor kompresyon testi yaptırabiliyorsan yaptırmanı tavsiye ederim. Silindir basınçlarını motor sağlık durumunu çok daha iyi görmüş olursun.

 

Sarı sitede 70 bine değişensiz sorunsuz diye satılan fiestalardan 10 tane kadar ustama ve ekspertize gösterdim, sonuç hüsran. Kesinlikle ucuz etin yahnisi yavan oluyor. Şehirden şehre de değişkenlik gösterebilir tabii. Ben sadece tecrübe ettiğimi söyleyebiliyorum. :) Kompresyon testini araçtaki işlemler bittikten sonra yaptıracağım kısmetse. Eğer almadan önce yaptırmış olsaydım muhtemelen ya 5 bin TL daha ucuza alırdım ya da almazdım bu aracı. Tecrübe olmuş oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...