İçeriğe Yönlendir

2016 Focus 1.5 TDCI Powershift 120hp Triger


Ramazan Alptekin

Recommended Posts

Ramazan Alptekin

Hayırlı bayramlar abilerim. Focus aracımın sadece (V kayışı, Triger kayışı,antifiriz ve devirdaim değişti) 550 TL işçilik verdim. Bana biraz fazla gibi geldi yoksa makul bir fiyatmı anlamadım. Size sorayım dedim ?

 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal

300-350 lira işçilikle genelde yapıyorlar. (izmir ve aydın piyasası) Ama bayram önü olması, yapıldığı il hatta semt gibi şeyler var. Birde yapan kişi biraz isim yaptıysa rakam daha artar. 

Yorum bağlantısı
Adem Kazıl
Ramazan Alptekin yazdı:

Hayırlı bayramlar abilerim. Focus aracımın sadece (V kayışı, Triger kayışı,antifiriz ve devirdaim değişti) 550 TL işçilik verdim. Bana biraz fazla gibi geldi yoksa makul bir fiyatmı anlamadım. Size sorayım dedim ?

 

aracınız daha yeniymiş, bu modellerde triger değişimi 9 yıl veya 135 bin km, ford.com.tr de ki periyodik bakım cetvelinde yazan.

Yorum bağlantısı
Mustafa Erkan

Bence 500 Tl normal bir rakam. 50 Tl de iyi işçilik için bahşiş olmuş. 

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

4 yıl 135bin km olmasın o, kaynak alabilir miyiz?

4 yıl meselesi 1.8 Lynx motorlar için geçerli diğerleri 9 yıl veya 135k hangisi önce dolarsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

4 yıl/ 9 yıl yazıyor yukarıda ,bu kafa karıştırıcı. Bazı modellerde 4 bazılarında 9 yıl olabilir. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Evren Erakçora yazdı:

4 yıl/ 9 yıl yazıyor yukarıda ,bu kafa karıştırıcı. Bazı modellerde 4 bazılarında 9 yıl olabilir. 

Belirli model yıllarında 2.0 dizel gibi hacimli motorlarda süreç daha erkendi yanılmıyorsam. Zaten hangi motor tipinde süre yazıyor olması lazım. 

Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Yağ içinde çalışan modeller yani ecooboostlarda 9 yıl ,diğerlerinde 4 yıl olabilir.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

4 yıl/ 9 yıl yazıyor yukarıda ,bu kafa karıştırıcı. Bazı modellerde 4 bazılarında 9 yıl olabilir. 

Yukarıda da belirttim. 4 yıl Connectlerde kullanılan 1.8 dizel Lynx makineler için geçerli. 
Ford/Otosan resmi hizmetteki Transit Connect'lerin 1.8 dizel "Lynx" motorlarından çok çekti ve kayış koparmaları nedeniyle onlara yönelik 4 yıl ya da 60.000 km'lik özel bir triger değişim aralığı koşulu getirdi.

Sonra nasıl olduysa bu belki de sehven tüm motorlar için kullanılmaya başlandı, çok itiraz alınca 4/9 yıl gibi karmaşık bir ifade kullanıp şimdi 9 yıla çıktılar. 
Bu değer ETIS'te yani uluslararası Ford servis ve bakım platformunda 1.0EB için 10 yıl ya da 240.000 km, diğer motorlar için 10 yıl ve 160.000 km şeklinde.

Yani Otosan 1.8 Lynx motorlarda küçük ticarilerde özellikle emniyet teşkilatında yaşadığı olumsuz deneyimi tedbir olarak uyarlanmış. 4 yıl saçmalığı ilk yazımdan kalan ve kimsenin izah etmeye yanaşamadığı bir süre. Üreticinin 160.000 km ve 10 yıl ömür biçtiği ürünü Türk distribütör yani Otosan ülkemiz şartları için 135 bin km/9 yıl olarak belirlemiş durumda.

Biz Türkiye'nin ağır koşulları nedeniyle 9 yıl/135.000 km olarak zaten daha kısaltılmış bir süreye tabiyiz, bunu bir de yarıya indirmek abesle iştigal olur.

Özetle triger değişimi -1.5 dizel açısından farklı bir uygulama olmadığından- 135.000 km veya 9 yıl. Resmî Ford bakım kılavuzu verisidir. Başka verilere itibar etmeyin. Paranıza yazık veya sırf psikolojiniz rahat edecekse daha erken değişin.

 

kko91r7.png

 

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

Focus kılavuzunda connect verisini niye paylaşın onu anlamadım. Ecooboostlar 9 yıl normal, diğerlerinde bilemedim, çok uzun bir süre gibi geliyor bana.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
(düzenlendi)
Evren Erakçora yazdı:

Focus kılavuzunda connect verisini niye paylaşın onu anlamadım. Ecooboostlar 9 yıl normal, diğerlerinde bilemedim, çok uzun bir süre gibi geliyor bana.

Kılavuzda teknik hata var ve bu hususta açıklayıcı bir bilgiye yer verilmemiş.
Yukarıda yer vermiş olduğum tablo Ford'un sitesinden alıntıdır ve bağlayıcıdır. Bu veriler doğru bilgi başka bir şeye itibar etmeyin (gelişmiş ülkelerde bu süre 10 yıl /160 bin km çünkü etisten sorgulatabilirsiniz).

Tekrar belirtelim triger değişim zamanı resmî kanalda belirtildiği üzere 9 yıl ya da 135.000 km'dir. Bu Türkiye koşulları için düzeltilmiş, yani kısaltılmış süredir.

Erken değiştirmenize gerek yoktur.

Ha sırf içiniz rahat edecek veya psikolojiniz düzelecekse siz 4-5 yılda bir değişiverin servisler de kazansın.

 

tarihinde Koray Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Yağ içinde çalışan modeller yani ecooboostlarda 9 yıl, diğerlerinde 4 yıl olabilir.

Bakınız yağ içinde çalışan bir modele Ford ETIS servis takvimi triger için ne değişim periyodu biçmiş;


4m9d7vq.jpeg


Aydınlatamadığım bir husus varsa bildirebilirseniz sevinirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

TDCİ için ne demiş peki? 

Yukarıda yazdım 1.5 tdci için yoksa mesajları okumadan mı cevap yazıyorsunuz?

Yorum bağlantısı
Koray Demir

Bu bağlantı Ford'un resmi bakım aralıkları dökümanı

focus-periyodik-bakim-kapsami-2018-ocak.

Bana inanmıyorsanız ekranı indirip alt satırlara bakarsanız 1.5 dizel için 9 yıl/135.000 km olduğunu göreceksiniz.

Yorum bağlantısı
Koray Demir
Evren Erakçora yazdı:

Etis takvimi tdci demiştim.

Türkiye’den daha uzun olduğunu belirtmeye gerek var mı ki?

(Timing Belt Interval Mileage/Timing Belt Interval Frequency-Months:

125.000 mile/10 years)

Mustafa Tüfekçi yazdı:

Üstte 1.0 ecoboost demiş?

Yağ içinde çalışanı demiş ya öğretmenim ona ithafen.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...