Süleyman Rifai Milli 23 Temmuz 2021 Paylaş 23 Temmuz 2021 1.5 ay önce fiesta 2012 16v duratech 130.000 km de araç aldım yaklasik 10 gün önce hararet yandı ilk gittigim usta arabanin havasini aldi falan filan sonra arabanin conta ust kapak gittigi belli oldu yaptirildi calisirken araba tirtredi müsür bobin bujiler degisti gecende memlekete gelirken bayir cikarken yine hararet yapti su kaynattı memleketteki usta radyator dedi cidden radyator fena bitik haldeydi degistirdik her usta devirdaim termostat saglam diyor bugun radyator degistikten sonra hararet yanmadi ama fanı geç actı ve su deposunda su yok gibiydi ama kapagi acarken su yukari cikti sizce sorun ne olmuş olabilir. Bu arada motor kitlenmedi motoru yemedik suan motorluk bir sorun yok. Arac benzin lpgli zavoli marka Yorum bağlantısı
Yasin Aygün 23 Temmuz 2021 Paylaş 23 Temmuz 2021 Süleyman Rifai Milli yazdı: 1.5 ay önce fiesta 2012 16v duratech 130.000 km de araç aldım yaklasik 10 gün önce hararet yandı ilk gittigim usta arabanin havasini aldi falan filan sonra arabanin conta ust kapak gittigi belli oldu yaptirildi calisirken araba tirtredi müsür bobin bujiler degisti gecende memlekete gelirken bayir cikarken yine hararet yapti su kaynattı memleketteki usta radyator dedi cidden radyator fena bitik haldeydi degistirdik her usta devirdaim termostat saglam diyor bugun radyator degistikten sonra hararet yanmadi ama fanı geç actı ve su deposunda su yok gibiydi ama kapagi acarken su yukari cikti sizce sorun ne olmuş olabilir. Bu arada motor kitlenmedi motoru yemedik suan motorluk bir sorun yok. Arac benzin lpgli zavoli marka fanı 100 küsür derecede açıyor. Motor sıcakken seviye bi tık aşağıda oluyor bende de, kapağı hafifçe açtığımda yükseliyor bir miktar. Ama genleşme kabı bomboşken birden doluyorsa onu bilemiyorum Yorum bağlantısı
Serkan Toker 23 Temmuz 2021 Paylaş 23 Temmuz 2021 Genleşme kabında su yok gibiydi dediniz, araç bariz şekilde su eksiltmiş. Kapağını açınca çoğalması basınçtan kaynaklı. Eğer aşırı genleşirse hararet kaynaklı, kapaktaki sübaptan atacak şekilde dizayn edilmiştir. Kapalı sistem olduğu için motor ısınınca su seviyesi artıp azalır normali soğukken orta seviyede olmasıdır. Motor soğukken min-max çizgilerinin ortasına kadar doldurun sonra arabayı kullanıp soğukken kontrol edin. Seviye çok düşerse su eksiltiyordur kaçak vardır.. 1 Yorum bağlantısı
Can Coşkun 23 Temmuz 2021 Paylaş 23 Temmuz 2021 Radyatör değiştiği için ilk seferde soğutma sıvısı konulduğunda sistemdeki hava nedeniyle bir süre sonra sıvı eksilmiş gibi görünmesi normal. Sıvı takviyesi yaptıktan belli bir süre sonra yine kontrol edin. Yorum bağlantısı
Süleyman Rifai Milli 24 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2021 Mesela bu işlemler olurken direksiyon hidroliğini kontrol ettirim dedim tamirci bakti yok dedi yani yeri yokmuş nasıl olur dedim halen başka kimseye sormadim ama hidrolik yeri olmamasi imkansiz bence. Daha yeni malatya darende den merkeze dogru giderken rampa ciktik direksiyon baya ağırlasti dönmedi resmen hararet de 2 saniye yandı sonra söndü kenara cektim ne olur ne olmaz hafiften su kayniyor gibiydi Yorum bağlantısı
Alpay Köse 24 Temmuz 2021 Paylaş 24 Temmuz 2021 ani hararet yükselmesini tarif etmişsiniz.benzer sorun yaşamıştım.aracin havası tam alınmadığı zaman yapıyor.rampada sıkışınca suyun bir kısmını tahliyeden atıyor.sistemde hava kaldığı için yeterince soğutamıyor.bu yüzden ani hararet yükseliyor.bir ihtimalde termostat tam açmıyor olabilir Yorum bağlantısı
Serkan Toker 24 Temmuz 2021 Paylaş 24 Temmuz 2021 Süleyman Rifai Milli yazdı: Mesela bu işlemler olurken direksiyon hidroliğini kontrol ettirim dedim tamirci bakti yok dedi yani yeri yokmuş nasıl olur dedim halen başka kimseye sormadim ama hidrolik yeri olmamasi imkansiz bence. Daha yeni malatya darende den merkeze dogru giderken rampa ciktik direksiyon baya ağırlasti dönmedi resmen hararet de 2 saniye yandı sonra söndü kenara cektim ne olur ne olmaz hafiften su kayniyor gibiydi fiestalar belli bir modelden sonra elektrikli direksiyon, hidrolik sistemi yok.. Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur 24 Temmuz 2021 Paylaş 24 Temmuz 2021 bir motorda, ferrari de olsa fiesta da olsa, conta yanmış ise, radyatör devirdaim termostat değiştirilir... arkasına bile dönlüp bakılmaz. bunları yapmayan contayı yenilerken bloğu da ölçmemiştir. o yapılan masraf çöpte. 3 Yorum bağlantısı
Süleyman Rifai Milli 24 Temmuz 2021 Yazar Paylaş 24 Temmuz 2021 Devirdaim ve termostat haricinde herşey degişti. Peki şimdi benim ne yapmami önerirsiniz ? Yorum bağlantısı
Alpay Köse 25 Temmuz 2021 Paylaş 25 Temmuz 2021 Süleyman Rifai Milli yazdı: Devirdaim ve termostat haricinde herşey degişti. Peki şimdi benim ne yapmami önerirsiniz ? kalanları değiştirip öyle denemenizi önerebilirim 1 Yorum bağlantısı
Süleyman Rifai Milli 19 Ağustos 2021 Yazar Paylaş 19 Ağustos 2021 Lpg sıcak bir sistem olduğu için subap yanmış bitmiş olabilecegi soylendi. Başka bir usta da fan müşüründen dolayı olabilir dedi. Aracın en son radyatoru değiştirmiştim fakat 1 aydır araç yaylada yatıyor neredeyse. Geçende bi akrabam gitti çalıştırmasını söyledim 6-7 dk sonra fan açtığını söyledi. Devirdaim termostat hafta içi değişip araç öyle gelecek zaten yerinde duruyor araba kıpramıyor. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim ne yapmalıyım? Yorum bağlantısı
Recommended Posts