İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta Uzun Yolda Hararet Düşmesi Hakkında


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Mert Emre ŞAMCI

Arkadaşlar merhaba, 

 

Aracı 14 aydır kullanıyorum. İlk aracım olduğundan korkulu rüyam hararetti. En leş istanbul kilit trafiğinde saatlerce de kalsam hiç hararet görmedim. Fanım hep 103 dedimi tak açtı. Hararet göstergem hiç olması gerekenin üstünde olmadı. Ancak garip bir sorunum var.  

 

N1Eqpf.jpg

 

Fotoğrafta görüldüğü gibi hararet çizgisi 3 çizgi olarak görünüyor. 103 derecede fan açtığında da 3. çizgide. Büyük ihtimalle tahminlerime göre hararet 110 derece gibi 4. çizgi ile NORM kısmı fulleniyor 120 gibi NORM' unda üst kısmına çıkarak tamamen fulleniyor diye tahmin ediyorum.  

 

Diyelim trafikte kaldım ve araç fan açtı. Trafikten çıkıp sabit 80-90 km hızla ilerleyebileceğim açık bir yola geçtiğimde önden hava vurduğu için hararet çizgisi belli bir süre sonra 2. çizgiye düşüyor. Düşündüğüm zaman bunun olmaması gerekiyor aslında. Nasılki hararet göstergesi 90 da takılı kalan araçlarda geri 70 75 lere düşmüyor uzun yolda da trafikte de 90 da sabit kalıyorsa bende de öyle olması gerek miyor mu? Tekrardan az ileride trafik durduğunda 1 dakika beklesem 3.çizgiye geri çıkıyor. Sorun var mı yok mu onuda anlayamadım?

Yorum bağlantısı
Ersin Gökdemir

Termostat açık kalıyorsa ondan yapar. Özellikle yokuş aşağı daha çok belli olur.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Eğer ölçüm tahminleri doğruysa termostat tamamen ya da kısmen açık kalmış demektir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Bende 3. çizgi ancak yokuş aşağı viteste inerken sönüyor. Normal karşılıyorum bu durumu. Ecu ‘dan bakmak gerek o sırada tam olarak su sıcaklığına aslında. 

Yorum bağlantısı
Oğuzkan Erışık

Obd cihazı alıp telefon ekranından sayısal değeri okumak daha sağlıklı olacaktır Mert.

Otobanda yokuş aşağı boşa alıp 90 100 gibi hızlarda biraz seyredip kaça kadar düştüğünü okursan daha iyi yorumlarsın. 90ın altına düşüyorsa termostat biraz açık kalıyor diyebiliriz. 

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN

Normal karşılıyorum.. kendi aracımda rampa aşağı vites boşta iken hava soğuk olmadığı sürece hararet bi tık aşağı düşmüyor.. fakat yüksek viteste rampa aşağı inerken hararet bi tık düşüyor.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Oğuzkan Erışık yazdı:

Obd cihazı alıp telefon ekranından sayısal değeri okumak daha sağlıklı olacaktır Mert.

Otobanda yokuş aşağı boşa alıp 90 100 gibi hızlarda biraz seyredip kaça kadar düştüğünü okursan daha iyi yorumlarsın. 90ın altına düşüyorsa termostat biraz açık kalıyor diyebiliriz. 

2.çizgide 50-60-70 derecelerde olduğunu düşünüyorum. 70 ve sonrası 3. çizgiye giriyor sanırsam. Obd cihazı yakında gelecek oradan daha net takip edeceğim ama %99 ihtimalle uzun yolda sabit hızla viteste yada boşta farketmez gider iken 2. çizgiye düşebiliyor hararet. Aslında ben ne güzel motor rahatlıyor soğusun azcık diye düşünüyordum ama belli sıcaklığın altına düşmemesi de lazım galiba.
 

Recep Selim Kaya yazdı:

Bende 3. çizgi ancak yokuş aşağı viteste inerken sönüyor. Normal karşılıyorum bu durumu. Ecu ‘dan bakmak gerek o sırada tam olarak su sıcaklığına aslında. 

Normalde 90 derecede araçlar çivi gibi çakılı kalıyor. Trafik uzun yol farketmeksizin. Bizimki dijital diye mi acaba anlayamadım. 

M. Asım Kahraman yazdı:

Eğer ölçüm tahminleri doğruysa termostat tamamen ya da kısmen açık kalmış demektir.

Peki bu sorun mu demek? Ölçüm tahminlerimin doğru olduğunu düşünüyorum. Çünkü hararet sıcaklık olayını çok yakından takip ediyorum ve seviyorum bu işleri. 12.500km bu şekilde kullandım hiçbir sorun yaşamadım hararet ile alakalı. Ancak termostatın tamamen kapanması yada kapanıp açılması gerekirken benim termostat ta bir sorun mu var değişim mi gerekiyor

Yorum bağlantısı
Mevlüt Altuntaş

Bende de 2005 fiesta var yokuş aşağı inerken benimde 2. çizgiye düşüyor. düz yolda gaza yüklenince tekrar 3. çizgiye çıkıyor. 6 yıldır bu şekilde kullanıyorum bir sıkıntısını görmedim. sıkıntı olacağını zannetmiyorum. 

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Bundan önceki aracım Fiestaydı, termostat değişimi yaptırdıktan sonra hararetin yokuş aşağı viteste iken bir miktar düştüğünü fark ettim. Ustam yeni termostat contası çapının olması gerektiğinden biraz küçük olduğunu ufak bir kaçırma olabileceğini ve önemsiz olduğunu söylemişti. Termostat tamamen açık kalırsa bilhassa kışın motorun ideal sıcaklığa ulaşması ve orada tutunması çok zor oluyor, tabi motor daha fazla süre otomatik jikle açıyor rölanti devri bir miktar yüksek olabiliyor, daha önemlisi zengin karışım ile besleme süresi uzuyor.

 

Tamamen açık kaldığını anlamak için sabah ilk çalıştırma sonrası radyatör giriş hortumunu ve radyatörü elle kontrol edin, hararet orta seviyeye gelmeden ısınma başlıyorsa termostat açık kalmıştır, sürekli geçiş oluyordur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Normalde 90 derecede araçlar çivi gibi çakılı kalıyor. Trafik uzun yol farketmeksizin. Bizimki dijital diye mi acaba anlayamadım. 

 

GAUGE menüden de takip edilebilir aslında obd cihazına gerek kalmadan. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
ibrahim sarı

Arıza kesinlikle termostattan kaynaklı. Düzde giderken aracın harareti düşer. Şimdi havalar sıcak kış gelince o araç hiç ısınmayacak ve yakıtın artacak araç ısınmadığı için

Yorum bağlantısı
Mevlüt Altuntaş

Aklıma kurt düştü :) sıkıntı demek ki bu 6 yıldır bu şekilde biniyorum bide yakıt tüketiminden memnunum. yakıt gayet ideal ayrıca 3 sefer tüvtürk'ün egzoz muayenesinden geçti araç zengin karışım olsa egzozdan geçer mi ? birde ideal sıcaklığa çıkmaz demişsiniz. aracı çalıştırdıktan yaklaşık 2-3 dk sonra filan 2. çizgiye geliyor motor hemen ısınıyor. su deposunda milim su eksiltme yok devirdaimden kesinlikle su kaçağı yok. Sadece araba ısındıktan sonra rölantide araç dururken devir saatinde hafif dalgalanma oluyor. şimdi aracı çalıştırır çalıştırmaz radyatöre mi bakacağım ısınıyor mu diye ? başka şekilde kontrol edebilir miyiz ?

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
ibrahim sarı yazdı:

Arıza kesinlikle termostattan kaynaklı. Düzde giderken aracın harareti düşer. Şimdi havalar sıcak kış gelince o araç hiç ısınmayacak ve yakıtın artacak araç ısınmadığı için

Hocam araç fan açıyor. 103 dereceye gelen araç nasıl ısınmıyor. Kışında açabiliyor fanı. Sadece uzun yolda önden çok hava vurduğunda düşüyor. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Sadece uzun yolda önden çok hava vurduğunda düşüyor. 

 

Tamam termostat bozuk işte :)
Termostat sağlamken de fan açar. Termostat ısınmayı kolaylaştırırken, soğumayı önlüyor. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)

Evet bugün obd II cihazım geldi. Araca taktım. Marş vermeden önce motor suyu sıcaklığı 30 derece idi. Çalıştırdıktan yaklaşık 2-3 dakika sonra harekete geçtim. 77 dereceye kadar hararet göstergesi 2 dişti. 78 derecede 3 diş oldu. 2. dişe kaç derecede geçti ona bakamadım.

 

Çok kilit ve çok yoğun bir trafiğe girmememe rağmen hararet 1 1 artarak marştan sonra yaklaşık 16-17 dakika içinde 105 dereceye kadar çıktı. 105 te sanırım fan açtıki hızlı bir şekilde 98 e düştü hararet.(103 te açıyor sanıyordum 105 te açıyormuş galiba) 98 e düştükten sonra klimayı açtım. Klimayı açtıktan sonra su sıcaklığı 92 lere kadar düştü. (Normalde klima motora yük bindirir harareti yükseltir diye düşünüyordum ancak klima harareti düşürdü gibi algılıyorum)

3-4 Dakika sabit 80 km hız ile gitme şansım oldu. Motor suyu sıcaklığı 82 derecelere kadar düştü.83 derece ile otoyolda aracı güvenli bir yere çekip navigasyona bakmam gerekti. Yaklaşık 1 dakika rölantide durdu araç. Kesin 90 lara çıkmıştır diye düşündüm ama aynı derecede duruyordu. Klima açıktı klimadan dolayı mı hararet yükselmedi?

İş yerine varıp aracı stop ettiğimde motor suyu sıcaklığım 91 derecede idi. Yolda gelene kadar yine inişler çıkışlar oldu trafik durumuna göre 93-94 leri tekrar gördüm.

 

12.500km dir kullanıyorum aracı. Hiç hararet görmedim. Belki hararet gördün müşür ıvır zıvır bir şey bozuktur sana göstermemiştir diyebilirsiniz ancak hararet göstergesinin doğru çalıştığını ve sorun olmadığını düşünüyorum. Bunu lpgye geçiş sürecindeki hararet ekranından teyit edebiliyorum.

 

Marşa bastıktan 20 dakika içinde aracın 105 dereceye çıkması anormal bir durum sanırsam.

Termostatım tamamen bozuk ise şuana kadar hararet görmüş olmam gerekmez miydi?

Galiba yarım yumalak çalışıyor şu anlattıklarıma göre

 

Tam teşhis ve öneri için ilgili abilerimden destek rica ediyorum. Konuyu nokta nokta anlattım teşhisi koymuşsunuzdur diye düşünüyorum. Sorunuz var ise cevaplarım. 

 

@Mehmet Ozyurek @Sani Gerşon @M. Asım Kahraman @Çağlar Bayur

 


N1Eqpf.jpg

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Ekleme
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
(düzenlendi)

Aracınızın devirdaimi radyatörü fanı sağlam olduğuna ve conta sorunu olmadığına göre hararet yapması beklenmez. Termostat kısmen açık ise hayati bir sorun oluşmayacaktır, sadece geç ısınma ve istenen seviyede tutunamama oluşacaktır ki bunu hissetmişsiniz. Bence durumun aciliyeti yok, motorun kış aylarındaki tepkisini bekleyin. Trafikte gezen birçok araç termostattan bir miktar kaçırıyordur zaten.

Kapalı kalırsa sıkıntı büyük.

tarihinde M. Asım Kahraman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Bence normal değil.. 

Benim aracım 84-85 derecede stabil kalıyor. Tabi aynı araç veya aynı motor değil ama, zorlamadan veya çok yavaş seyredilmiyorsa normal kullanımda 105 çok geldi bana. 

Devirdaim kaçırıyor olabilir. Radyatör tıkalı olabilir. Termostat geç açıyor olabilir. 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

 

Marşa bastıktan 20 dakika içinde aracın 105 dereceye çıkması anormal bir durum sanırsam.

Termostatım tamamen bozuk ise şuana kadar hararet görmüş olmam gerekmez miydi?

 

 

Süreye odaklanma, kullanım şartları önemli. Trafik tıkanmadıysa, dik yerlerde zorlanmadıysan, aşırı yüklenmediysen 105 fazla.  

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence normal değil.. 

Benim aracım 84-85 derecede stabil kalıyor. Tabi aynı araç veya aynı motor değil ama, zorlamadan veya çok yavaş seyredilmiyorsa normal kullanımda 105 çok geldi bana. 

Devirdaim kaçırıyor olabilir. Radyatör tıkalı olabilir. Termostat geç açıyor olabilir. 

 

Süreye odaklanma, kullanım şartları önemli. Trafik tıkanmadıysa, dik yerlerde zorlanmadıysan, aşırı yüklenmediysen 105 fazla.  

Senin araba dizel, Mert bey'in aracı benzinli.

Kendi tecrübeme göre termostatın çalışıp çalışmadığına bakmak için iki şekilde kontrol etmek gerekir. 1- Trafikte, 2- Hafif uzun yol ya da rampa aşağı durumda.

Siz trafikte kalmışsınız. Hararet olması gereken yerdeymiş. Ancak benzinli motorun 80'lere düşmesi çok normal gelmedi bana. %100 emin olmak için biraz uzun yol iyi olur.

Klima açılınca motorun soğuması da normal sayılabilir zira fanlar son güç çalışıyor.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Mehmet Ozyurek yazdı:

Bence normal değil.. 

Benim aracım 84-85 derecede stabil kalıyor. Tabi aynı araç veya aynı motor değil ama, zorlamadan veya çok yavaş seyredilmiyorsa normal kullanımda 105 çok geldi bana. 

Devirdaim kaçırıyor olabilir. Radyatör tıkalı olabilir. Termostat geç açıyor olabilir. 

 

Süreye odaklanma, kullanım şartları önemli. Trafik tıkanmadıysa, dik yerlerde zorlanmadıysan, aşırı yüklenmediysen 105 fazla.  

Benzinli olduğu için 2.500-2700 devir civarlarında vites yükseltiyorum. Yüksek devir çevirmiyorum. Ani gazlama ani frenleme yapmıyorum. Motoru kompresyonda yavaşlattığım için kullanılabilecek en doğru şekilde sürüyorum aracı. Bu noktada devirdaimi direk değiştirmek mi açtırıp baktırmak mı lazımdır?
Devirdaim V kayış Triger vs. bunlar yeni değişti ancak yapan ustanın işçiliği pek iyiydi diyemem. O yüzden her an her şey olmuş olabilir. Kalorifer Peteğimde damıtıyor zaten. Su eksiltmem var bundan dolayı. Değişimi gerekiyor. Bununla bir alakası yoktur herhalde?

 

Sani Gerşon yazdı:

Senin araba dizel, Mert bey'in aracı benzinli.

Kendi tecrübeme göre termostatın çalışıp çalışmadığına bakmak için iki şekilde kontrol etmek gerekir. 1- Trafikte, 2- Hafif uzun yol ya da rampa aşağı durumda.

Siz trafikte kalmışsınız. Hararet olması gereken yerdeymiş. Ancak benzinli motorun 80'lere düşmesi çok normal gelmedi bana. %100 emin olmak için biraz uzun yol iyi olur.

Klima açılınca motorun soğuması da normal sayılabilir zira fanlar son güç çalışıyor.

Abi evet trafikte kaldım ancak direkt olarak sıkıştırma zorlama rampa yukarı yüksek devir vs. olmadan sadece orta yoğun trafikte 82-83-84 94-95-96 diye diye tek tek yükselip 15 dakikada 105 dereceyi bulmasını garipsedim ben. %100 şöyle emin olabiliriz. Araç 77 dereceye düştüğünde hararet çizgisi 2.çizgiye düşüyor. 78 derecede 3.çizgi ekleniyor. Uzun yolda trafikten çıktıktan sonra sabit hız 70-80-90 5 dakika gittiğimde 2. çizgiye düştüğü çok oluyor. Buda demek oluyorki motor 90-95 derecelerden 77 derece ve daha altına düşüyormuş. Daha altı ne kadar bilmiyorum ama en az 77 ye düştüğüne kesinlikle eminiz.

Ben hatta çoğu sefer yoğun trafikten çıkıp uzun yolda araç 2. çizgiye düşünce oh ne güzel önden hava vuruyor motor azcık rahatlasın soğusun diyordum içimden. 

 

M. Asım Kahraman yazdı:

Aracınızın devirdaimi radyatörü fanı sağlam olduğuna ve conta sorunu olmadığına göre hararet yapması beklenmez. Termostat kısmen açık ise hayati bir sorun oluşmayacaktır, sadece geç ısınma ve istenen seviyede tutunamama oluşacaktır ki bunu hissetmişsiniz. Bence durumun aciliyeti yok, motorun kış aylarındaki tepkisini bekleyin. Trafikte gezen birçok araç termostattan bir miktar kaçırıyordur zaten.

Kapalı kalırsa sıkıntı büyük.

Abi geç ısınma yok çabuk ısınıyor :D Mesela normalde 80-90 lı derecelere gelince o sıcaklıkta aracın sabit kalması gerekir. Çok sıkıştırma çok yoğun trafik vs. olduğunda termostat sorunsuz çalışsada soğutma yetersiz olursa fan devreye girer. Bende direkt olarak hiç sabit kalmadan 1-1-1 yükselip 105 e kadar geldi motor suyu sıcaklığı. Şuanki sorunumuz geç ısınma değil istenen seviyede tutunamama gibi görünüyor. Normalde uzun yolda da yoğun trafikte de aracın sabit 85-90 artık neyse o sıcaklıkta kalması gerekmez mi? Tabii ki bazen3 sıkıştırma veya çok yoğun dur kalkta illaki çıkar hararet. Orada da fan devreye girer.

Youtube da videolarını çok takip ettiğim ULUDAĞ OTOMOTİV var Bursa' da. İşçilikleri temizleme vs. her şeylerine içim siniyor. Olmadı kalkıp bursa'ya gideceğim :D

tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Düzenleme
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Klima açıktı klimadan dolayı mı hararet yükselmedi?

Klima açıksa fan yüksek devirde çalışır zaten bunu göz ardı etmeyin.. o yüzden yükselmemistir.. ama kendi fiestamda da 103 105 de açıyor.. rampa aşağı viteste bir tık düşüyor 7 yıldır bu şekilde kullanıyorum hiç bir problem yaşamadım..  erzurum gibi soğuk iklimde yaşıyorum kışın kalorifer ısınmasında da problem yaşamadım 

Yorum bağlantısı
Abdullah Dönmez
Sani Gerşon yazdı:

Senin araba dizel, Mert bey'in aracı benzinli.

Kendi tecrübeme göre termostatın çalışıp çalışmadığına bakmak için iki şekilde kontrol etmek gerekir. 1- Trafikte, 2- Hafif uzun yol ya da rampa aşağı durumda.

Siz trafikte kalmışsınız. Hararet olması gereken yerdeymiş. Ancak benzinli motorun 80'lere düşmesi çok normal gelmedi bana. %100 emin olmak için biraz uzun yol iyi olur.

Klima açılınca motorun soğuması da normal sayılabilir zira fanlar son güç çalışıyor.

Dizel ve benzinli araçlar arasında ısınma farkı mı var? Benzinli daha çok ısınıyor sanırım. 🤔

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Gökhan DOĞAN yazdı:

Klima açıksa fan yüksek devirde çalışır zaten bunu göz ardı etmeyin.. o yüzden yükselmemistir.. ama kendi fiestamda da 103 105 de açıyor.. rampa aşağı viteste bir tık düşüyor 7 yıldır bu şekilde kullanıyorum hiç bir problem yaşamadım..  erzurum gibi soğuk iklimde yaşıyorum kışın kalorifer ısınmasında da problem yaşamadım 

Sizde obd den mi takip ediyorsunuz hocam. Bende de ısınmada bir sorun yok. Hamam gibi yapıyor. Ben normalde çok yoğun trafiğe girdiğimizde arabaya üzüldüğümden azcık rahatlasın diye camları açıp kaloriferi açıyordum hararet düşsün diye :D Bundan sonra klimayı mı açsam acaba :D Hem ben rahatlayayım hem araba. Ben yük bindirir zorlar diye düşünüyordum.

Sani Gerşon yazdı:

Klima açılınca motorun soğuması da normal sayılabilir zira fanlar son güç çalışıyor.

Fandan kasıt motorun önünde koca bir pervane var. 105 dereceye geldiğinde dönmeye başlayan. Bundan mı bahsediyoruz abi? Bundan bahsediyorsak eğer klima açınca devreye girdiğini hiç hissetmedim. Çünkü normal trafikte sıcaklık yükselince fan açtığında sesini duyabiliyorum ama klimayı açtığımda hiç duymadım. Açıyorsa da 105 derecede açtığı gibi açmıyor herhaldeki hiç sesini duymadım. Araç rölantideyken bi çalıştırıp bakayım klima açıkken fan çalışıyor mu diye

Yorum bağlantısı
ibrahim sarı
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Hocam araç fan açıyor. 103 dereceye gelen araç nasıl ısınmıyor. Kışında açabiliyor fanı. Sadece uzun yolda önden çok hava vurduğunda düşüyor. 

Hocam 2000 Fiesta var. Şehiriçinde araç ısınıyordu kışın bile ısınıyordu. Ama hafif uzun yol olsun önden rüzgarı yiyince hararet en dibe kadar düşüyordu. Termostat bir değişti araçta hararette oynama olmadı uzun yolda. Sizin fanla işiniz yok bu sıcakta şehiriçinde araç durduğu yerde zaten 80 derece oluyor. Dur kalk hararetli trafikte elbette görür o dereceleri fanı açar fakat uzun yola çıkınca o sıcaklığı koruması lazım rüzgar falan hikaye bu yazın sıcağında aracın harareti 90 da sabitlenmesi lazım termostat düzgünse. İlk önce termostata baktırın ben derim. Motor ısınmadığı için sağır kalıyor uzun yolda size çok yaktırır yakıt olarak bu şekilde fazla binmeyin.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya

Kalorifer peteği kaçırıyorsa döşemeyi mahveder antifriz. Bende de aynı sıkıntı var. İşçiliği zor bir tamirat. Normal şartlarda komple göğüs sökülüyor. Şimdilik kaloriferi iptal ettim. Geniş bi zamanda bi çaresine bakacağım. 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...