İçeriğe Yönlendir

2004 Fiesta Uzun Yolda Hararet Düşmesi Hakkında


Mert Emre ŞAMCI

Recommended Posts

Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi evet trafikte kaldım ancak direkt olarak sıkıştırma zorlama rampa yukarı yüksek devir vs. olmadan sadece orta yoğun trafikte 82-83-84 94-95-96 diye diye tek tek yükselip 15 dakikada 105 dereceyi bulmasını garipsedim ben. %100 şöyle emin olabiliriz. Araç 77 dereceye düştüğünde hararet çizgisi 2.çizgiye düşüyor. 78 derecede 3.çizgi ekleniyor. Uzun yolda trafikten çıktıktan sonra sabit hız 70-80-90 5 dakika gittiğimde 2. çizgiye düştüğü çok oluyor. Buda demek oluyorki motor 90-95 derecelerden 77 derece ve daha altına düşüyormuş. Daha altı ne kadar bilmiyorum ama en az 77 ye düştüğüne kesinlikle eminiz.

Bu demektir ki kesinlikle termostatınız açık kalıyor.

 

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

İşçilikleri temizleme vs. her şeylerine içim siniyor. Olmadı kalkıp bursa'ya gideceğim

Bi kaç kere izledim. Tofaş falan aracım olsa götürürüm. Yoksa kapısından geçmem.

 

Abdullah Dönmez yazdı:

Dizel ve benzinli araçlar arasında ısınma farkı mı var? Benzinli daha çok ısınıyor sanırım.

 

Tabi, termal verimlilik benzinin çok düşük olduğundan çok hızlı ısınıyor. Tabi, sıcak olarak da çalışıyor.

Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Fandan kasıt motorun önünde koca bir pervane var. 105 dereceye geldiğinde dönmeye başlayan. Bundan mı bahsediyoruz abi? Bundan bahsediyorsak eğer klima açınca devreye girdiğini hiç hissetmedim. Çünkü normal trafikte sıcaklık yükselince fan açtığında sesini duyabiliyorum ama klimayı açtığımda hiç duymadım. Açıyorsa da 105 derecede açtığı gibi açmıyor herhaldeki hiç sesini duymadım. Araç rölantideyken bi çalıştırıp bakayım klima açıkken fan çalışıyor mu diye

 

Buna mutlaka! emin olun. Klima açılınca öndeki fan çalışmıyorsa başınız çok ağrır.

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Recep Selim Kaya yazdı:

Kalorifer peteği kaçırıyorsa döşemeyi mahveder antifriz. Bende de aynı sıkıntı var. İşçiliği zor bir tamirat. Normal şartlarda komple göğüs sökülüyor. Şimdilik kaloriferi iptal ettim. Geniş bi zamanda bi çaresine bakacağım. 

Abi kesinlikle doğru diyorsun. Gaz pedalının yanındaki plastiği çıkarıp 5-6 kat havlu kağıt katlıyorum. O dökülen yere seriyorum geri kapatıyorum. 2 haftada bir değişiyorum. Her çıkardığımda pembe renkte bir peçete ile karşılaşıyorum :D İşçilik için hemen her yer 800-1000₺ den fiyat açıyor. Bir yer ile anlaştım 500₺ işçilik dedi. kısa zamanda değiştireceğim.

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Bu demektir ki kesinlikle termostatınız açık kalıyor.

Peki termostatın sürekli açık kalması bozuk olduğu anlamına mı geliyor. Bozulunca mı sürekli açık kalır yada az açılır vs. Yeni termostat taksak bu sorunu yaşamayacağımın garantisi var mı? 

 

 

Sani Gerşon yazdı:

Bi kaç kere izledim. Tofaş falan aracım olsa götürürüm. Yoksa kapısından geçmem.

Evet kuş serisi tarafları oldukça yoğun ancak genel olarak yaptıkları iş çok güncel olmasa da temizlemeleri hemen her şeylerine bakıp video çekmeleri vs. burada o ilgiyi bulabileceğim bir yer olduğunu sanmıyorum.

Sani Gerşon yazdı:

Buna mutlaka! emin olun. Klima açılınca öndeki fan çalışmıyorsa başınız çok ağrır.

Mesai bitimi direkt bakacağım. Aklıma takıldı. Umarım klimayla çalışıyordur. Hiç dikkatimi çekmedi bugüne kadar. Hatta molada gidip bakayım aklım kaldı :D 

Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Peki termostatın sürekli açık kalması bozuk olduğu anlamına mı geliyor. Bozulunca mı sürekli açık kalır yada az açılır vs. Yeni termostat taksak bu sorunu yaşamayacağımın garantisi var mı? 

 

 

Evet kuş serisi tarafları oldukça yoğun ancak genel olarak yaptıkları iş çok güncel olmasa da temizlemeleri hemen her şeylerine bakıp video çekmeleri vs. burada o ilgiyi bulabileceğim bir yer olduğunu sanmıyorum.

Mesai bitimi direkt bakacağım. Aklıma takıldı. Umarım klimayla çalışıyordur. Hiç dikkatimi çekmedi bugüne kadar. Hatta molada gidip bakayım aklım kaldı :D 

Termostat gerektiği zaman açılıp gerektiği zaman kapanmıyorsa arızalı demektir. Yeni termostatta büyük ihtimalle bu sorun kalmayacak.

Burada Osman usta var. Onlar gelsin, Osman usta bi ders versin onlara. Vizyonları değişsin :)

 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
(düzenlendi)
Sani Gerşon yazdı:

Termostat gerektiği zaman açılıp gerektiği zaman kapanmıyorsa arızalı demektir. Yeni termostatta büyük ihtimalle bu sorun kalmayacak.

Burada Osman usta var. Onlar gelsin, Osman usta bi ders versin onlara. Vizyonları değişsin :)

 

Osman ustam yoğun ya. Ben aracımın başında durup her şeyi izlemeyi seviyorum. Ustalar ne kadar sevmese de :D 
Aracın orjinal termostatı 100-150₺ aralığında.  

Ford Fiesta 2002-2008 Model Yılı Aralığındaki 1.4-1.6 Benzinli Araçlara Uyumludur
Ürün Ford Orjinal Olup Yetkili Servis Malzemesidir 
Bu şekilde ibaresi mevcut. Bendeki termostat kaçlık termostat olduğunu nerden bileceğim? Birde kaçlık termostat alacağım. Bu şekilde bir ayrım belirtmemiş satıcılar. Örneğin bi 88 lik birde 96 lık termostat var ise hangisini almam daha mantıklı?  Son olarak termostat değişim işçiliği zorlu mudur? İşçiliği yüksek tutar çıkar mı acaba?
tarihinde Mert Emre ŞAMCI tarafından düzenlendi
Düzenleme
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Osman ustam yoğun ya. Ben aracımın başında durup her şeyi izlemeyi seviyorum. Ustalar ne kadar sevmese de :D 
Aracın orjinal termostatı 100-150₺ aralığında.  

Ford Fiesta 2002-2008 Model Yılı Aralığındaki 1.4-1.6 Benzinli Araçlara Uyumludur
Ürün Ford Orjinal Olup Yetkili Servis Malzemesidir 
Bu şekilde ibaresi mevcut. Bendeki termostat kaçlık termostat olduğunu nerden bileceğim? Birde kaçlık termostat alacağım. Bu şekilde bir ayrım belirtmemiş satıcılar. Örneğin bi 88 lik birde 96 lık termostat var ise hangisini almam daha mantıklı?  Son olarak termostat değişim işçiliği zorlu mudur? İşçiliği yüksek tutar çıkar mı acaba?

Hararet ibresi analog değilde dijital olduğu için içiniz rahat etmiyor galiba.. ama sizinki bence biraz kuruntu haline gelmiş.. bu motorlarla alakalı yabancı bir tanıtım sayfasında söyle okumuştum "yağsız dahi kalsa sorun olmaz fakat soğutma sıvısına karşı hassas.." yani soğutma sıvısı olduğu sürece hararet sorunu yaşayan görmedim. Radyatörde tıkanıklık soğutma sivisinda kaçak (devirdaim kalorifer peteği hortumlar vs ) olmadığı sürece kolay kolay hararet yapacağını sanmam ki zaten kırmızı uyarı ışığı yanıyor o durumda.. yapısı gereği sıcak çalışmayı seven bir motor..

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Gökhan DOĞAN yazdı:

Hararet ibresi analog değilde dijital olduğu için içiniz rahat etmiyor galiba.. ama sizinki bence biraz kuruntu haline gelmiş.. bu motorlarla alakalı yabancı bir tanıtım sayfasında söyle okumuştum "yağsız dahi kalsa sorun olmaz fakat soğutma sıvısına karşı hassas.." yani soğutma sıvısı olduğu sürece hararet sorunu yaşayan görmedim. Radyatörde tıkanıklık soğutma sivisinda kaçak (devirdaim kalorifer peteği hortumlar vs ) olmadığı sürece kolay kolay hararet yapacağını sanmam ki zaten kırmızı uyarı ışığı yanıyor o durumda.. yapısı gereği sıcak çalışmayı seven bir motor..

Abi böyle saçma bir dijital gösterge olamaz ya. Ford mühendisleri bunu hangi beyinle yapmış aklım almıyor. 78 derecedeki su sıcaklığı ile 105 derecedeki su sıcaklığını aynı 3 dişte gösteriyor. Böyle bir rezalet olabilir mi? 3 diş üstünü hiç görmedim. Toplamda kaç diş ekleniyor onuda bilmiyorum ama böyle olması garip yani. Birde doğru diyorsun hararete karşı hassas bir yapım var abi :D  Birde kalorifer peteğimde kaçak var :( 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi kesinlikle doğru diyorsun. Gaz pedalının yanındaki plastiği çıkarıp 5-6 kat havlu kağıt katlıyorum. O dökülen yere seriyorum geri kapatıyorum. 2 haftada bir değişiyorum. Her çıkardığımda pembe renkte bir peçete ile karşılaşıyorum :D İşçilik için hemen her yer 800-1000₺ den fiyat açıyor. Bir yer ile anlaştım 500₺ işçilik dedi. kısa zamanda değiştireceğim.

 

Yerlisi 350, Alman’ı 700 lira parça fiyatı aldım 2 hafta önce. İşçiliği mesele. Normal şartlarda komple göğüs iniyor aşağı. Alternatifi boruları kesip, montajdan sonra ara bağlantı yapıyorlar.

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi böyle saçma bir dijital gösterge olamaz ya. Ford mühendisleri bunu hangi beyinle yapmış aklım almıyor. 78 derecedeki su sıcaklığı ile 105 derecedeki su sıcaklığını aynı 3 dişte gösteriyor. Böyle bir rezalet olabilir mi? 3 diş üstünü hiç görmedim. Toplamda kaç diş ekleniyor onuda bilmiyorum ama böyle olması garip yani. Birde doğru diyorsun hararete karşı hassas bir yapım var abi :D  Birde kalorifer peteğimde kaçak var :( 

 

Orta dişin üstü, altının simetrisi. Ben gördüm. Allah kimseye göstermesin üstünü 😅Bizim arabalar ucuz maliyetli basit arabalar. Viteste gaz pedalına dokunmayınca yanma olmadığı için ısının düşmesini normal karşılıyorum ben. Gaz pedalına basınca zaten çok kısa sürede ideal sıcaklığa yükseliyor. Sürekli 85-90 sabit tutacak bir tertibat olacağını sanmıyorum bizim arabalarda. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Devirdaim yeni değişti ise şimdilik ona odaklanma.

Radyatör kaçıracak kadar kötü ise bence radyatörü ve termostatı değiştir.
Delik büyürse motoru yakarsın.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Orta dişin üstü, altının simetrisi. Ben gördüm. Allah kimseye göstermesin üstünü 😅Bizim arabalar ucuz maliyetli basit arabalar. Viteste gaz pedalına dokunmayınca yanma olmadığı için ısının düşmesini normal karşılıyorum ben. Gaz pedalına basınca zaten çok kısa sürede ideal sıcaklığa yükseliyor. Sürekli 85-90 sabit tutacak bir tertibat olacağını sanmıyorum bizim arabalarda. 

Bende de durum aynı kışın ısıtma da problem yoksa bence termostat sağlam.. rampa aşağı hepsinde demek ki 78 e kadar düşüyor veya duzde gaz pedalına basmazsan.. bence bu konudan daha önemlisi kalorifer peteğine odaklanmak olacak.. zira araçta bir kaçak var ise soğutma sıvısı da antifiriz ise ki (bence su ile işiniz olmasın) çürümeye sebep olabilir hatta hava bile yapabilir.. ben 4 yıl önce değişmiştir orijinal petek 400 tl ye ama göğüs komple sökülmüştü epey zahmetli ve ustalık gerektirir.. o dönemde 300 tl de işçilik istiyordu ustalar sağolsun bir arkadaş halletti yemek ile kapatmıştım 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

Buna mutlaka! emin olun. Klima açılınca öndeki fan çalışmıyorsa başınız çok ağrır.

Emin olduk. Aracı çalıştırdıktan sonra klimayı açtım 2. kademe olarak. AC Tuşuna basınca fan devreye girdi. Gayette güçlü çalışıyor. Sessiz ve iyi dönüyor. Ac tuşunu kapadıktan sonra yaklaşık 20 saniye daha aynı hızda dönmeye devam etti. AC'yi kapayınca hemen kapanması gerekmez miydi. Demekki klima açıkken motor suyu sıcaklığının yükselmeme sebebi fanın dönüyor olmasıymış.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Emin olduk. Aracı çalıştırdıktan sonra klimayı açtım 2. kademe olarak. AC Tuşuna basınca fan devreye girdi. Gayette güçlü çalışıyor. Sessiz ve iyi dönüyor. Ac tuşunu kapadıktan sonra yaklaşık 20 saniye daha aynı hızda dönmeye devam etti. AC'yi kapayınca hemen kapanması gerekmez miydi. Demekki klima açıkken motor suyu sıcaklığının yükselmeme sebebi fanın dönüyor olmasıymış.

Aynen öyle.. çift kademeli çalışıyor fan düşük devir ve yüksek devir.. klima çalışırken yüksek devir çalışır 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Recep Selim Kaya yazdı:

 

Yerlisi 350, Alman’ı 700 lira parça fiyatı aldım 2 hafta önce. İşçiliği mesele. Normal şartlarda komple göğüs iniyor aşağı. Alternatifi boruları kesip, montajdan sonra ara bağlantı yapıyorlar.

Abi o paralar ne, ne yaptın sen. 300 - 350₺ ye mis gibi kale kalorifer peteği var. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Sani Gerşon yazdı:

100 emin olmak için biraz uzun yol iyi olur.

Abi dönüş yolunda otobandan geldim. 15km uzun yol yaptım. Hiç trafik vs. olmadan 2 km yol yaparak otobana çıktım. Otobana çıktığımda hararet 75 lerde idi. Yaklaşık 10 dakika Sabit 5.vites 85-90 ara ara 100 105 gibi hızlar yapsamda sıcaklık sabit 81-82-83 lerde kaldı. Hiç daha üstünü görmedim. Bu değerleri alırken klima kapalıydı.

 

Caddeye girdiğimde sıcaklık 87 derece idi. Aracı parkedene kadar 98 derece oldu. 99 derecede aracı stop ettim. Hararet müşürü vs. Sorunsuz çalışıyor. 3.çizgi olduktan yarım saniye sonra obd harareti 79 olarak okuyor (79 da 3 diş oluyor hararet)

 

Yorum bağlantısı
Selim Kaya
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi o paralar ne, ne yaptın sen. 300 - 350₺ ye mis gibi kale kalorifer peteği var. 

 

Zaten yerli dediğim Kale ‘ydi.

Dönüş hortumu LPG regülatörüne giriyor. Girişi iptal edip doğrudan regülatöre verdik idareten. Peteğin içindeki suyu da basınçlı hava ile boşalttık. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI

Farklı bir forumda hararet ile alakalı bir üye şu yorumda bulunmuş;

'' Ford fiesta sıkışık trafikte 90 105 arası gezer 105 de fan açar. ''

Benim araçta 90-105 arası gezinip 105 de fan açıyor. 

Bir başka kişi şu yorumda bulunmuş;
'' Benim E39 da sıkışık trafikte yükte falan 96-99 arası değişiyor hiç 100 derece görmedim, yolda akıcı şekilde gidip rüzgar da yerse 82 84 civarında, çoğu zaman 96 da sabit ama. Kadranın gizli menüsünden takip ediyorum. '' 
 

Bendede trafikte ve şehiriçinde 90-105 arası geziyor 105 te fan açıyor. Uzun yola çıktığımda hararet 75-85 aralığında oluyor. Bu yorumlara baktığımda normal gibi duruyor her şey. 
Termostatı söktürsem bakan usta  bu tam açılıp kapanmıyor yorumunu yapabilir mi acaba? Yoksa ya hiç çalışmıyor yada çalışıyorsa da tam kapanıp mı açılır onu bilemem mi der.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Farklı bir forumda hararet ile alakalı bir üye şu yorumda bulunmuş;

'' Ford fiesta sıkışık trafikte 90 105 arası gezer 105 de fan açar. ''

Benim araçta 90-105 arası gezinip 105 de fan açıyor. 

Bir başka kişi şu yorumda bulunmuş;
'' Benim E39 da sıkışık trafikte yükte falan 96-99 arası değişiyor hiç 100 derece görmedim, yolda akıcı şekilde gidip rüzgar da yerse 82 84 civarında, çoğu zaman 96 da sabit ama. Kadranın gizli menüsünden takip ediyorum. '' 
 

Bendede trafikte ve şehiriçinde 90-105 arası geziyor 105 te fan açıyor. Uzun yola çıktığımda hararet 75-85 aralığında oluyor. Bu yorumlara baktığımda normal gibi duruyor her şey. 
Termostatı söktürsem bakan usta  bu tam açılıp kapanmıyor yorumunu yapabilir mi acaba? Yoksa ya hiç çalışmıyor yada çalışıyorsa da tam kapanıp mı açılır onu bilemem mi der.

Şahsi fikrim herşey normal bu araçların çalışma prensibi bu şekilde.. Aynı araçta aynı hararet durumlarını bende yaşıyorum yoktan yere gidip bu konuyla alakalı masraf yapmam.. Vurgulamak gerekirse yine şahsi fikrim kalorifer peteğinden sızıntı problemi vardı galiba sizin araçta.. ivedi şekilde bu soruna yönelirdim ben..

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Osman ustam yoğun ya. Ben aracımın başında durup her şeyi izlemeyi seviyorum. Ustalar ne kadar sevmese de :D 
Aracın orjinal termostatı 100-150₺ aralığında.  

Ford Fiesta 2002-2008 Model Yılı Aralığındaki 1.4-1.6 Benzinli Araçlara Uyumludur
Ürün Ford Orjinal Olup Yetkili Servis Malzemesidir 
Bu şekilde ibaresi mevcut. Bendeki termostat kaçlık termostat olduğunu nerden bileceğim? Birde kaçlık termostat alacağım. Bu şekilde bir ayrım belirtmemiş satıcılar. Örneğin bi 88 lik birde 96 lık termostat var ise hangisini almam daha mantıklı?  Son olarak termostat değişim işçiliği zorlu mudur? İşçiliği yüksek tutar çıkar mı acaba?

Böyle parça alınmaz, parça dediğiniz şey şasiden bakılır kodu ne çıkıyor ise o kodla yahut çapraz kodla alınır. 

 

Aksi durumda parça yerine uyar ama ufak tefek bir fark vardır sıkıntı çıkar. 

Yorum bağlantısı
Mert Emre ŞAMCI
Gökhan DOĞAN yazdı:

Şahsi fikrim herşey normal bu araçların çalışma prensibi bu şekilde.. Aynı araçta aynı hararet durumlarını bende yaşıyorum yoktan yere gidip bu konuyla alakalı masraf yapmam.. Vurgulamak gerekirse yine şahsi fikrim kalorifer peteğinden sızıntı problemi vardı galiba sizin araçta.. ivedi şekilde bu soruna yönelirdim ben..

Abi göğüsü söktürüp kale marka petek taktıracağım. Birde ben 2-3 defa antifriz değişimi yaptım. Hepsinde sadece yedek su deposundaki su boşaltıldı. Motorun silindirlerin oradaki sulara kadar tamamen boşaltıp 0 dan ekleme yapabilir miyim? Yoksa mecburen sadece 4 litrelik yedek su deposu tarafı mı değişebiliyor. Motor içinde kalan suyu da tamamen yenilemek istiyorum. Sistemde 1 damla bile su kalmasın 0 dan ekleyeyim ben.

 

Ü.Emre Kartal yazdı:

Böyle parça alınmaz, parça dediğiniz şey şasiden bakılır kodu ne çıkıyor ise o kodla yahut çapraz kodla alınır. 

 

Aksi durumda parça yerine uyar ama ufak tefek bir fark vardır sıkıntı çıkar. 

Genel olarak baktım fiyatlara. Yoksa sipariş vermiyorum gidip alıyorum şasi ile genelde.

Yorum bağlantısı
Gökhan DOĞAN
Mert Emre ŞAMCI yazdı:

Abi göğüsü söktürüp kale marka petek taktıracağım. Birde ben 2-3 defa antifriz değişimi yaptım. Hepsinde sadece yedek su deposundaki su boşaltıldı. Motorun silindirlerin oradaki sulara kadar tamamen boşaltıp 0 dan ekleme yapabilir miyim? Yoksa mecburen sadece 4 litrelik yedek su deposu tarafı mı değişebiliyor. Motor içinde kalan suyu da tamamen yenilemek istiyorum. Sistemde 1 damla bile su kalmasın 0 dan ekleyeyim ben.

Yedek su deposuna giden üst jak ince hortumu çıkar yedek su deposunun kapağını aç motoru çalıştır jaklı hortumu kayislara temas etmeden aşağıya doğru indir sıvı eksildikce saf su ekle tamamen saf su rengini alana kadar devirdaim şeklinde devam et sonunda jaklı hortumu tak suyu tamamla ardından sanayide suyu bosalttirip (radyatör alt tapasindan dahil) antifriz koyabilirsin.  

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...