İçeriğe Yönlendir

Trafik Cezası


Serdal Soysal

Recommended Posts

Aydın Sert
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Yıllardır uygulama var aslında orada. 

Evet. Uyarım hız sınırına, zaten en alt limitten yemişim. Muhtemelen çok az geçtim. Tebligat bir gelsin de kontrol edeceğim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Akbal yazdı:


 

 


I'ııı. Siste kullanılmaz. Sis farı denen bir icat var. Bu konuda bir detay vardı hatırlayamadım.

 

 Sis farı yoksa? :crazy:

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İsa Acar yazdı:

 Sis farı yoksa? :crazy:

 

Muayeneden geçmez :D (Arka sis için konuşuyorum).

Yorum bağlantısı
Metin Akbal yazdı:

 

Muayeneden geçmez :D (Arka sis için konuşuyorum).

Eski modellerde sis farı yok ki (ön-arka) ya da ben mi yanlış biliyorum? :unsure2:

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
İsa Acar yazdı:

Eski modellerde sis farı yok ki (ön-arka) ya da ben mi yanlış biliyorum? :unsure2:

 

Ne kadar eski model? Vardır yahu. Yok mu acaba :unsure2:

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Siste de kullanılır. Bazı yerlerde kullanılır yani. Ama eskiden araç kenarda durunca yakılır ibaresi trafik eğitim kitaplarında vardı.

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Siste de kullanılır. Bazı yerlerde kullanılır yani. Ama eskiden araç kenarda durunca yakılır ibaresi trafik eğitim kitaplarında vardı.

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Murat Sahın
Arif Aykın yazdı:

Çok geçmiş olsun durum nasıl şu anda. En kötü olanda ateş çıktığında damarların çekilmesi ve damaryolu açılamayarak çocuğun daha çok ağlaması ve ağlama-korku ile ateşinin çıkması :( Bende eğer çocuklarda bir şey olursa dörtlü sellektör korna yaparak gidiyorum. Bence hastahane giriş evrakınız elinizde olsun ceza gelmesi durumunda itiraz yoluna giderseniz sonuç alabilirsiniz diye düşünüyorum.

 

Teşekkürler. İyileştiler sayılır. 

Ercüment Yıldırım yazdı:

Geçmiş olsun Murat Allah şifa versin İnşallah daha iyi olur tez zamanda

Teşekkürler, düzeldi sayılır, son bir iki doz antibiyotiği kaldı, ateş düşürücü vermiyorum zaten bir kaç gündür. 

Alpay Sumer yazdı:

@Murat Sahın cok gecmis olsun. 🥺 Daha iyilerdir insallah..  

Teşekkürler üstad, iyiler çok şükür :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

Evet, dörtlü flaşör karışıklığa sebep olabilir. Ama siste hayat da kurtarabilir. Kesin hükmü var mı bilmiyorum. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Metin Akbal yazdı:


 

 


I'ııı. Siste kullanılmaz. Sis farı denen bir icat var. Bu konuda bir detay vardı hatırlayamadım.

 

Sis farı açıkken geçilmemesi gereken bir

sürat vardı 30-50 km gibi düşük bir sürat. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

 

Siste flaşör ile ilerleyen araçları geçip ileride flaşör yakmış (çünkü kaza yapmış) olan araçların da yanında geçerim diye düşünüp kaza yapan vardı geçen sene. 

 

Flaşör yanarken sinyaler de çalışmaz (yeni model araçlarin bazıları çözdü o işi) o yüzden en son yazdığınız gibi araç dururken (kaza arıza lastik patlaması v.b.) yakılır flaşörler.

Flaşör uyarı demek, herkes sisten dolayı flaşör açarsa uyaracak başka enstrüman kalmıyor. Siste sis lambası açılır. Flaşör yolun kenarına duracakken ve benzeri şekilde tehlikeli olabilecek yerde dururken açılır. Bazen park yerinden geri geri çıkarken dahi uyarıcı olsun diye açılır. Hiç olmadı trafikte arkandaki adamı ikaz etmek için aç kapa yapılır. Ama sürekli açık şekilde kullanılırsa aynen verdiğiniz örnekteki gibi olur. Ama belki bir ihtimal acil hasta taşıyan sivil araçlar için bir istisnai durum vardır, çünkü herkes hasta taşımıyor olursa 1 araç bilemedin 2 araç..

Ha bir de düğün konvoyları var flaşör kullanılan ama hukuk fatal error veriyor bu konuda.

Hepsini araştırmak lazım. Hoş araştırıp öğrensek de muhtemelen bu bilgiyi tam bilen bir kaç kişiden biri olacağız o da çok anlamlı olmuyor. 😅 içimi dökeyim dedim 

Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Evet, dörtlü flaşör karışıklığa sebep olabilir. Ama siste hayat da kurtarabilir. Kesin hükmü var mı bilmiyorum. 

Kanun yönetmelik falan bulamadım ama 2010 da ehliyet alırken söylenen buydu, flaşör açık araç sürülmez.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman

Trafik mevzuatında, geçiş üstünlüğü düzenlemesinde sıralama yapılırken "Cankurtaran veya acil hasta taşıyan sivil araçlar sesli ve ışıklı ikaz vermek şartıyla geçiş üstünlüğüne sahiptir" der.

İlerleyen alt maddede "sivil araçlar acil hasta taşırken ses ve ışık ikazını kesik kesik vererek veya gerekirse el hareketleriyle bu durumu diğer sürücülere bildirir" diye açıklar. Kesik kesik ışıklı ikazdan kasıt, selektör yapmak veya flaşör kullanmak olsa gerek...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Emre Şimşek
M. Asım Kahraman yazdı:

ses ve ışık ikazını kesik kesik vererek veya gerekirse el hareketleriyle

Korna ve selektör geldi aklıma. El kol hareketi nasıl olur bilmiyorum her an önümüzü kesip dalabilirler kanımca:)

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Ahmet İhsan Akşen
M. Asım Kahraman yazdı:

Trafik mevzuatında, geçiş üstünlüğü düzenlemesinde sıralama yapılırken "Cankurtaran veya acil hasta taşıyan sivil araçlar sesli ve ışıklı ikaz vermek şartıyla geçiş üstünlüğüne sahiptir" der.

Bulamadım ben hangi madde acaba 🤔 a maddesi sanırım ama sivil yazmıyor.

 

Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ve sürme kuralları: (1)

Madde 71 – Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar öncelik sırasıyla şunlardır:

a) Cankurtaran araçları, yaralı veya acil hasta taşıyan araçlar,

b) İtfaiye araçları, orman yangınlarıyla mücadele eden araçlar, (1)

c) Hükümlü veya sanığı takip eden veya emniyet ve asayişi korumak için acele olay yerine giden zabıta araçları,

d) Bir trafik suçu işleyerek kaçan aracı takip eden veya trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacıyla olay veya kaza yerine gitmekte olan görevlilere ait araçlar,

e) (Değişik: 20/2/2014-6525/14 md.) Afet ve acil durum hâllerinde afet ve acil durum hizmetlerinde görevli bulunan araçlar,

f) (Değişik:6/12/2019-7196/42 md.) Devletin yasama, yürütme ve yargı organlarının üst makamlarına ait ekli (1) sayılı listede gösterilen araçlar,

g) (Ek:6/12/2019-7196/42 md.) Görev ve hizmet gerekleri veya güvenlik nedenleriyle geçiş üstünlüğüne sahip olduğu yönetmelikte belirlenen araçlar,

Bu araçlar görev halinde iken geçiş üstünlüğü hakkına sahiptir.

Bu hak, halkın can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak,duyulur ve görünür geçiş üstünlüğü işaretini vermek şartı ile kullanılır.

Bu araçlar, bu Kanun ve yönetmelikte yazılı trafik kısıtlama ve yasaklarına bağlı değildir.

Bunların birbirleriyle karşılaşmalarında birinin diğerine göre geçiş üstünlüğü yukarıda yazılı olan sıraya göredir.

Yorum bağlantısı
M. Asım Kahraman
Ahmet İhsan Akşen yazdı:

Bulamadım ben hangi madde acaba 🤔 a maddesi sanırım ama sivil yazmıyor.

 

 

Daha önce bir yerde okumuştum ama maddeler çok uzun bulabildiğim kadarıyla ilgili kısımdan yapıştırıyorum:

 

 

c) Geçiş üstünlüğü hakkının kullanılması esasları;

 

2) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan ve geçiş üstünlüğüne sahip oldukları ayırım işaretiyle belirlenmemiş olan araçlar geçiş üstünlüğü hakkını, gereksiz olmamak şartı ile kendilerine taşıt yolu üzerinde yer açılmasını sağlamak üzere yeterli şekilde ses cihazlarını ve ışıklı işaretlerini kullanarak, gerektiğinde el ve kol işareti yaparak, karayolunu kullananları uyarmak suretiyle kullanılır.

Bu hakkı gereksiz yere kullananlar hakkında Karayolları Trafik Kanununa göre işlem yapılmakla birlikte Türk Ceza Kanunu hükümleri de uygulanır.

d) Geçiş üstünlüğü olan araçların uyarı işaretleri;

1) Işıklı uyarı işareti,

Cankurtaran araçlarında, trafik ve genel zabıtaya ait araçlarda mavi-kırmızı veya mavi, Karayolları Genel Müdürlüğünün sadece trafik hizmetlerine tahsis edilen araçlarında mavi, itfaiye ve sivil savunma araçlarında kırmızı renk ve ışık veren ve normal hava şartlarında 150 metreden görülebilen, dönerli veya aralıklı yanıp sönen lambalı cihazlardır.

2) Sesli uyarı işareti,

Araçların üzerinde veya görülmeyen kısımlarında bulunan canavar düdüğü, siren veya çan gibi en az 150 metreden duyulabilecek şekilde ses çıkaran cihazlardır.

Sesler, sivil savunma araçlarında devamlı aynı notadan, diğerlerinde değişik notaların seslendirilmesi şeklindedir.

3) Cankurtaran dışında, yaralı ve acil hasta taşıyan araçların bu amaçla kullanılacak ses ve ışık cihazları hakkında bu maddenin (c) bendinin ikinci alt bendi hükümleri uygulanır.

Yorum bağlantısı
Selçuk Bakış
Metin Akbal yazdı:

 

Ne kadar eski model? Vardır yahu. Yok mu acaba :unsure2:

94 Tempra ve 96 Unoda sis farı var.

 

Metin Akbal yazdı:

 

Muayeneden geçmez :D (Arka sis için konuşuyorum).

Çalışmasa bile geçiyor muayeneden 😅

Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu

Murat kardeş şimdi gördüm, çok geçmiş olsun, Allah bir daha yaşatmasın....

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...