İçeriğe Yönlendir

Connect Kaç Derece Fan Açması Gerekir?


Selamı Yıldırım

Recommended Posts

Selamı Yıldırım

S.a , 2008 ford connect 110 ps glx , test menüsüne göre kaç derecede fan açması gerekir.? Bilgisi olan arkadaşlar varsa cevaplayabilirmi ? Yaptığımız testlerde araç hareket halinde değil iken durduğu yerde gaz vererek ,hararet göstergesi ortada iken ,test menüsündeki derece 136 137 deereceye geldiğinde fanlar açılıyor idi.

Yorum bağlantısı
Doğukan Çoktay

136  137 çok yüksek dereceler 120 derece sonrası motor blokları hasar görebilir. tahminim 106 derece fan açmalı.

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Sabah motor soğukken test menüsünden kaç derece göreceksiniz kontrol edin. En azından sensör hatası olup olmadığını anlarsınız. 

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Ersen Tapan yazdı:

Sabah motor soğukken test menüsünden kaç derece göreceksiniz kontrol edin. En azından sensör hatası olup olmadığını anlarsınız. 

Bakicam inşaallah abi, yetkili ford servisin den ayrılma ustanın dedigine göre connect ler 136 140 derece arasında fan açıyormuş. Benzinli fordlar ise 106 derecede açıyor mus

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Ersen Tapan yazdı:

Sabah motor soğukken test menüsünden kaç derece göreceksiniz kontrol edin. En azından sensör hatası olup olmadığını anlarsınız. 

Şuan öğlen sıcağında baktim 60 derece gözüküyor abi

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan

Demekki sensör hatalı ölçüyor . 30 derece fazla gösteriyor. Isı sensörünü yenilemek iyi olur. Araç gereksiz yere fan çalıştırır sürekli.

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Ersen Tapan yazdı:

Demekki sensör hatalı ölçüyor . 30 derece fazla gösteriyor. Isı sensörünü yenilemek iyi olur. Araç gereksiz yere fan çalıştırır sürekli.

Abi, termostat,hararet müşürü,devirdaim,su radyatörü değişti orjinal parçalar..

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Servet Aydın yazdı:

140 derecede su diye birşey kalmaz blokta. Ersenin dediği gibi hatalı ölçüm var

Abi fordcular 136 derecede fan açıyor diyorlar ama bilemiyorum,kafayi yemek üzereyim. Değişmedigimiz birşey kalmadı arabada. Bugünde kalorifer petegini değiştirdim sonuç ayni. Sadece yağ soğutucu kaldı. Onuda direk baglatim deniycem yarın..

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Test menüsü 20.derece farkediyor diyorlar

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selamı Yıldırım yazdı:

,test menüsündeki derece 136 137 deereceye geldiğinde fanlar açılıyor idi.

motor sıcaklığı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Ersen Tapan
Çağlar Bayur yazdı:

motor sıcaklığı olabilir mi?

Motor soğukken 60 derece gösteriyormuş. Hava 30-35  derece desek 25 derece civarı fazla ölçüm var. 

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Ersen Tapan yazdı:

Motor soğukken 60 derece gösteriyormuş. Hava 30-35  derece desek 25 derece civarı fazla ölçüm var. 

motor sıcaklığı gün içinde düşmeyebilir, bloktan ölçülür ise

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

motor sıcaklığı olabilir mi?

Bilmiyorum ki abi olabilir. Ama gözlemledigime göre fan açmasına rağmen hararet yukselmeye devam ediyor. Mesala 136 derecede test menüsüne göre fan açıyor,o sirada hararet göstergesi ortada oluyor. Gaz vermeye devam ettiğinde fan çalışmasına rağmen hararette yukselmeye devam ediyor test menüsüne göre 140 derece oluyor, gösterge de kırmızıya doğru ilerliyor idi. O sirada gaz vermeyi kesip, kaloriferi sıcak konuma getirdim. Düşmeye başladı..

Ersen Tapan yazdı:

Motor soğukken 60 derece gösteriyormuş. Hava 30-35  derece desek 25 derece civarı fazla ölçüm var. 

 Test menüsü oncivarlarda fazla gösteriyormuş abi zaten..

tarihinde Selamı Yıldırım tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selamı Yıldırım yazdı:

Gaz vermeye devam ettiğinde fan çalışmasına rağmen hararette yukselmeye devam ediyor test menüsüne göre 140 derece oluyor, gösterge de kırmızıya doğru ilerliyor idi. O sirada gaz vermeyi kesip, kaloriferi sıcak konuma getirdim. Düşmeye başladı..

sorun var demektir. connectte özelikle hararet hiç yükslemez, kışın dert olur hatta

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Çağlar Bayur yazdı:

sorun var demektir. connectte özelikle hararet hiç yükslemez, kışın dert olur hatta

Var abi, vede çözemiyoruz. 2 3 aydır uğraşıyorum. Devirdaim, termostat,hararet müşürü,su radyatörü,kalorifer radyatörü değişti, gidiş dönüş hortumlarindaki siboplar çıkarıldı. Sonuç aynı , bazı ustalar yalancı hareret bu araçlarda olduğunu söyleyip hararet müşürünün altına kalın birtane bakır conta bile koydular faydası olmadı.sıcak havalarda yokuş , rampa çıkarken hararet yükseliyor. Serin havalarda vede kışın sorun yok. Zaten Haziran ayının ortasında başladı bu sorun sıcaklar ile birlikte..

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Yağ soğutucu kaldı tıkanma ihtimali olan birde onu değiştirmeyi düşünüyorum. Yetkili servis dahil kimse nokta atışı yapamıyor. Başına gelenlerde bir çözüm bulamamış. Nasıl iş anlamadim gitti.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selamı Yıldırım yazdı:

kaloriferi sıcak konuma getirdim. Düşmeye başladı..

bu tarif: soğutma sistemi içinde yetersiz devirdaim debisi tarifi, tıkalı bir yer mesela, sistem içine kaçmış bir conta/silikon parçası mesela... kolay bulunmayabilir, soğutma sistemi temizleyici makina lar ile bir temizlik dennebilir.

Selamı Yıldırım yazdı:

Yağ soğutucu kaldı tıkanma ihtimali olan birde onu değiştirmeyi düşünüyorum. Yetkili servis dahil kimse nokta atışı yapamıyor. Başına gelenlerde bir çözüm bulamamış. Nasıl iş anlamadim gitti.

rutin bir arıza değil. geçmişinde sus sisteminde, blokta, üst kapakta tamirat var mı?

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Çağlar Bayur yazdı:

bu tarif: soğutma sistemi içinde yetersiz devirdaim debisi tarifi, tıkalı bir yer mesela, sistem içine kaçmış bir conta/silikon parçası mesela... kolay bulunmayabilir, soğutma sistemi temizleyici makina lar ile bir temizlik dennebilir.

rutin bir arıza değil. geçmişinde sus sisteminde, blokta, üst kapakta tamirat var mı?

Vallahi abi dediğim gibi yağ soğutucu kaldı değişmediğim,birde egr soğutucusu varmış bunlarda. Bunlara baktircam. Gene olmaz ise sanırım motor açılması gerekicek. Ama ustalar contada birşey olmayabilir dediler , hararet yükselmesi sırasında hortumlarda şişme olmuyor. Bir yerde dediğiniz gibi kesin bir tıkanıklık daha var. Temizleme işlemi nasıl olur nereye baktırmak lazım?

Çağlar Bayur yazdı:

bu tarif: soğutma sistemi içinde yetersiz devirdaim debisi tarifi, tıkalı bir yer mesela, sistem içine kaçmış bir conta/silikon parçası mesela... kolay bulunmayabilir, soğutma sistemi temizleyici makina lar ile bir temizlik dennebilir.

rutin bir arıza değil. geçmişinde sus sisteminde, blokta, üst kapakta tamirat var mı?

Abi keçe ve contalardan yağ kaçaklari sebebi ile 2016 yada 17 de tüm keçe ve contalar motor indirirek değişmişti..

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selamı Yıldırım yazdı:

Temizleme işlemi nasıl olur nereye baktırmak lazım?

şanzıman veya motor yağı gibi temizleyici makinalar vardır, klima gazı dolum makinası gibi, çok yok kimse yaptırmıyor zira.

 

Selamı Yıldırım yazdı:

2016 yada 17 de tüm keçe ve contalar motor indirirek değişmişti..

o işlmeden kalan artık vs. bir kanalı darlatmış olabilir.

uzaktan tahmin tabii tüm bunlar

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Yağ ve egr sogutucuda bir tıkanıklık olabilir mi acaba

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım

Bugün bilgisayara bağlayıp test edildi, göstergeeye göre 136 , bilgisayar da 110 derece idi.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Selamı Yıldırım yazdı:

Bugün bilgisayara bağlayıp test edildi, göstergeeye göre 136 , bilgisayar da 110 derece idi.

birisi motor diğeri su sıcaklığı olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Selamı Yıldırım
Çağlar Bayur yazdı:

birisi motor diğeri su sıcaklığı olabilir mi?

Olabilir ama bilemiyorum. Çağlar abi hem beyin hemde gösterge olarak güncellemesi vardı aracın onları yüklediler, bu şekilde olan guncellemerin hararetide bazen çözdüğü söylendi hatta yetkili servis de söylemişti bunu bana. Bakalim Eğer çözülmez ise motora gireceğiz artik conta vs..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...