İçeriğe Yönlendir

Audi A6 - Motor Durdurun, Yağ Seviyesini Kontrol Edin Sorunu


Halil Erdoğan

Recommended Posts

Halil Erdoğan

b9ng5x4.jpeg

 

 

Herkese merhaba. 

2012 Model A6 2.0 TDI araç sahibiyim. Aracım 206.000 KM'de 

 

Aracı aldığımdan itibaren "Motoru durdurun, yağ seviyesini kontrol edin" hatası ile uğraşıyorum. Kaç defa usta değiştirdim, bir önceki ustanın taktığı parçayı diğeri usta tekrar değiştirdi ama yine de çözüm bulamadık.

 

Motor yağı ısındıktan sonra rölantide beklerken bu hatayı veriyor. Hareket ettiğimde hata gidiyor tekrar rölantiye geldiğinde yine aynı hatayı veriyor. Soğukken bir problem yok. 

Defalarca yağın kendisi, yağ pompası, müşür, seviye ölçer ve adını bilmediğim bilumum parçalar değişti ancak lanet olası hata bir türlü gitmiyor. Bir ara 1 seneye yakın vermedi hatayı ancak uzun yol yaptığımda biraz sıkıştırdıktan sonra tekrar vermeye başladı. Yağ seviyesine bakıyorum normal, hatta bir seferinde gerçekten yağ eksik mi diye komple boşalttım yağı tam çıkıyor. En son üst kapak sökülecek burada basıncı düşüren sıkıntı var dediler ama güvenemiyorum da.

 

Bu sorun daha önce başına gelen ya da Ankara'da şu usta bundan anlar diyebileceğiniz var ise yardımlarınızı bekliyorum. 

Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
Evren Erakçora yazdı:

Yetkili servis ne diyor peki?

 

Yetkili servise götürmedim Evren Bey.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Anlattıklarınızdan anladığım yağ basınç hatası gibi bir durum var.

Servise gidip tespit yaptırmakta fayda var.

Sorun donanımsal değil de yazılımsal da olabilir kontrol edilmesi gerekiyor.

Aracınıza sonradan yazılım atma işlemi filan yapıldı mı ?

Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
Hasan Karabekiroglu yazdı:

Anlattıklarınızdan anladığım yağ basınç hatası gibi bir durum var.

Servise gidip tespit yaptırmakta fayda var.

Sorun donanımsal değil de yazılımsal da olabilir kontrol edilmesi gerekiyor.

Aracınıza sonradan yazılım atma işlemi filan yapıldı mı ?

 

Yağ pompasının basınç ölçümü yapıldı 0,90 gibi bir değer çıktı, yağ pompasını değiştirdik Hasan Bey, 

Sonradan yazılım atılma gibi bir işlem (en azından bende) olmadı. 

Behlül Baş yazdı:

Sorun bence elektriksel gibi

 

Bunun tespitini nasıl yaptırabilirim.

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu
Halil Erdoğan yazdı:

Bunun tespitini nasıl yaptırabilirim.

 

Elektriksel olma ihtimali de var.

Tespit servise gidilip pc ye bağlandığında anlaşılır.

Arıza kodları okunur, geçmişte aynı arıza türünden kaç kere vermiş ona bakılır.

Arıza olduğunda aracın diğer verileri incelenir.

Ona göre bir tespit yapılır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Selim Bilgin

Bu kadar uğraştınız da çözülmediyse yetkili servise mutlaka gidin bence. 

 

Onun dışında Ali usta vardı Ankara’da. Bir kere işim düştü memnun kaldım ben. Nam Oto sanırım. 

Yorum bağlantısı
Alpay Sumer

kullanılan ekipmanlar orjinalmi?

Baska bir markada Benzer bir durum vardı hatırlayanlar olacaktır..Filtre bile etkileyebilir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

@Arda Bülent Güzel bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sanki

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
(düzenlendi)
Hasan Karabekiroglu yazdı:

 

Elektriksel olma ihtimali de var.

Tespit servise gidilip pc ye bağlandığında anlaşılır.

Arıza kodları okunur, geçmişte aynı arıza türünden kaç kere vermiş ona bakılır.

Arıza olduğunda aracın diğer verileri incelenir.

Ona göre bir tespit yapılır.

Cihaza bağlandı, orada yağ seviye hatası çıkıyor. Ben elektriksel ise acaba başka yol var mı diye sormuştum. 
 

Selim Bilgin yazdı:

Bu kadar uğraştınız da çözülmediyse yetkili servise mutlaka gidin bence. 

 

Onun dışında Ali usta vardı Ankara’da. Bir kere işim düştü memnun kaldım ben. Nam Oto sanırım. 

 

Nam otoya bir bakayım. 
 

Alpay Sumer yazdı:

kullanılan ekipmanlar orjinalmi?

Baska bir markada Benzer bir durum vardı hatırlayanlar olacaktır..Filtre bile etkileyebilir.

özellikle orijinal olsun diye söyledim, orijinal deniliyor ama bilemiyorum.

 

Ali Gök yazdı:

@Arda Bülent Güzel bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sanki

En son bunu söylediler. 
 

Çağlar Bayur yazdı:

anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım

Bununla ilgili olabilir diye bir yazı okumuştum. Enteresan şekilde araç kaput açılmadı şeklinde algılıyor o yüzden arızayı silmiyor. Ancak bu durumda da yine ikinci bir arıza olarak kaput switch arızası vermesi gerekiyormuş.

tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi
hatalı yazım.
Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
(düzenlendi)

sbpgyuh.jpeg

 

Cihaza son bağladığımızda bu hataları vermişti. Yanlış hatırlamıyorsam şalter üç kere değişti.

tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

bu kadar hatayı ne kadar zaman içinde toplamış? yani bir önceki hata okuması ne zamandı

Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
(düzenlendi)
Çağlar Bayur yazdı:

bu kadar hatayı ne kadar zaman içinde toplamış? yani bir önceki hata okuması ne zamandı

 

Abi her parça değiştiğinde arızaları sildiklerini söylüyorlardı. En fazla 2 aydır. 

tarihinde Halil Erdoğan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

2 ayda bu kadar alakasız hata kodu yaratıyorsa, ya tesisat ya da beyin/modül derdim. tek parça arızasına hiç benzemiyor bu.

Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
Sani Gerşon yazdı:

@Arda Bülent Güzel in Audi'sinde de aynı sorun vardı sanırım.

 

Doğru işlemin bu olduğundan emin olsam yaptıracağım.  Yaptırdıktan sonra bu da değilmiş olmasından korkuyorum Sani Bey.  

 

Çağlar Bayur yazdı:

2 ayda bu kadar alakasız hata kodu yaratıyorsa, ya tesisat ya da beyin/modül derdim. tek parça arızasına hiç benzemiyor bu.

 

Yarın tekrar bir cihaza bağlatayım bakalım aynı hatalar devam ediyor mu. 

 

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız

Pejo-Citroën 1.4 motordaki soruna benziyor. Yağ ısındığında rölantide, düşük devirde uyarı veriyor, devir yükselince hata yok. Kesin çözüm bulan yoktu.

Yorum bağlantısı
Muhammet Ali Deli

Saçma sapan bir hata. Para harcamaya devam edeceksiniz gibi duruyor. Allah yardımcınız olsun. Sıkıntı. 

Yetkili serviste de çözüleceğini sanmıyorum. Siz bulabildiğimiz en iyi Audi ustasını bulun ona gidin direkt. 

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Çağlar Bayur yazdı:

anormal ancak ben gözümle gördüm: motor kaput switch arızasında bu uyarı çıkmıştı, sizinki budur diyemem ancak ben yaşadım. kaput ayarı yapılınca düzelmişti, ve bu tip arızalarda mutlaka arıza teşhis cihazına bağlanılması lazım

egzos bilyeside olabilir. yada kapi tokluk ayari da olabilir. vag bu hersey olabilir.

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel
[mention=1221]Arda Bülent Güzel[/mention] bülent abi senin eski a6 da benzer bir sorun vardı sanki üst kapak açıp bi işlem yapmıştırdın diye aklımda kalmış. doğrumu hatırlıorum bilemedim ama benzer bişeydi sanki

Üst kapak alimünyum olduğu için en ufak bir hararet sorunundan dolayı üst kapak değişecek başka kurtuluşu yok. Diğer değiştirdiğiniz parçalarda en ufak bir sıkıntı yoktu büyük ihtimalle. Benim size tavsiyem üst kapağı değiştirmeniz yönünde. Ankara’da çıkma parça bulursunuz ancak basınç testi yaptırmadan almayın.

Uzun yolda araç ısındıkça üst kapak kaçırmaya başlıyor. Şehir içinde araçı sıkıştırmadan kullanın en ufak bir sıkıntı çıkmaz. Ne zaman ki araçı sıkıştırmaya başlarsanız ve uzun yolda yapmaya başlar. Önceden bilseydim burda paylaşım yapsaydınız diğer masrafları size yaptırmazdım. Üst kapak basınç testi yaptırın orda çıkar sorun büyük ihtimalle. Toplam 13-14 civarı masrafı var haberiniz olsun. Yetkili serviste yaptırırsanız 40.000 TL yi bulur

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Arda Bülent Güzel

Bana fethiyede yetkili servis yağ soğutucuyu çaktı. Size onu değiştir dememişler allahtan. 10.000 TL civarı fiyatı.

Ha birde sakın çıkan üst kapağı taşlama yapalım takalım sorun gider derlerse inanmayın. Taşlama kurtarmıyor üst kapağı.

Yorum bağlantısı
Halil Erdoğan
Arda Bülent Güzel yazdı:


Üst kapak alimünyum olduğu için en ufak bir hararet sorunundan dolayı üst kapak değişecek başka kurtuluşu yok. Diğer değiştirdiğiniz parçalarda en ufak bir sıkıntı yoktu büyük ihtimalle. Benim size tavsiyem üst kapağı değiştirmeniz yönünde. Ankara’da çıkma parça bulursunuz ancak basınç testi yaptırmadan almayın.

Uzun yolda araç ısındıkça üst kapak kaçırmaya başlıyor. Şehir içinde araçı sıkıştırmadan kullanın en ufak bir sıkıntı çıkmaz. Ne zaman ki araçı sıkıştırmaya başlarsanız ve uzun yolda yapmaya başlar. Önceden bilseydim burda paylaşım yapsaydınız diğer masrafları size yaptırmazdım. Üst kapak basınç testi yaptırın orda çıkar sorun büyük ihtimalle. Toplam 13-14 civarı masrafı var haberiniz olsun. Yetkili serviste yaptırırsanız 40.000 TL yi bulur

@Arda Bülent Güzel Bende hiç hararet yükselmesi olmadı. Şehir içinde normal kullanımda dahi motor sıcaklığı 90 dereceye gelsin, rölantiye indiğinde uyarı geliyor. Önceleri araba düz zeminde değil de yokuşlarda bu uyarıyı veriyordu. Başka bir arkadaşın aracında (Golf) da aynı sıkıntı olmuş sadece yokuşlarda uyarı veriyor. Karterde pislik var yağ pompasının ucunu tıkıyor ben temizlettim düzeldi demişti. Aynı yaptırdığı yerde bende karteri açtırdım temizlettim, silikon benzeri parçalar vardı temizledik dediler 3-4 ay hatasız devam etti. 

 

 

Ali Darbaz yazdı:

Motor yağı ısındıkca basıncı düşer. Mühtemelen yağ kalitesi bozuldu. 

 

Yağ bir senede 3-4 kere değişti, kesinlikle yağdan değil. 

 

 

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...