İçeriğe Yönlendir

W203 M112 Buji ve Buji Kablosu Değişimi


Hamit inan

Recommended Posts

Hamit inan

Selamlar

 

Mercedes M112 ve M113 kodlu motorlarında twin spark denilen çift buji sistemini kullanmaktadır. Orjinal buji kabloları Bosch ve Beru kablo direnci 2 ile 2.2 Kohm, tırnak aralığı 1mm olan Bosch fr8dpp+ bujilerin iç direnci ise 6 KOhm dur. Buji kablosunun ve bujilerin direnç değerine sahip olmasının sebebi yükte direnç oluşturmak ve ateşleme bobinlerin kısa devre gibi düşük bir iç direncle çalışmaktan korumaktır. 

Buji ve kabloların sağlamlık testinde bu direnç değerlerinin -+ %20 sinden fazla fark var ise degistirmekte fayda vardır.

Ayrıca buji kablolarında zamanla yalıtkan malzeme delinmekte yüksek gerilim buji tırnağı yerine havaya atlama yapmaktadır.

Bunu tolere etmek için bobinlere daha fazla güç verilir.

Buda ateşleme sorunlarına yada bobinlerin zamanından önce bozulmasına yol açar.

 

Benim araçta 12 adet double platinium buji var 80k önce değiştirmiştim. Ufaktan teklemeye başlayınca değişeyim dedim. Kabloları kontrol ettiğimde 2 kablo tamamen açık devre yani kesik diğer iki kablo ise delik çıktı. Çift ateşlemeden araç pek hissettirmemis.El deymisken onlarıda değiştireyim dedim 335 k görev yapmış yeter artık 😁

6kaa9rk.jpg

Daha önce aramış ama bulamamıştım. Di elektrik gres diye geçiyor. Buji kablolarının pipo içlerine sürülüyor. Bujinin gövdeye kıvılcım  atlamasini ve kablonun zamanla bujiye yapışmasını önlüyor. Piyasa buji gresi diye satiliyormus.

kdohra0.jpg

Bujiler tahmin ettiğimden temiz çıktı, yağ izi, zengin, fakir karışım fark etmedim. 80k ya göre gayet iyi :)

 

Bu arada deneme amaçlı eski bujilerin tırnak aralığını sentil ile 0.85 e çektim. Hani dar tırnaklı LPG bujisi falan... Tamamen hikaye araç yoluna gidemez oldu. Orjinal ne ise onla devam yani :)88dc8h2.jpg

 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi

Bende Mart ayında yaptırdım M112 bakımını A0041595003 sanırım bosh marka 12 adet takmışlardı ama Buji kablosu bakmadılar sanırım ona da bu bakımda baktırayım. kablo için Beru iyidir sanırım... 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Talha Bilgi yazdı:

Bende Mart ayında yaptırdım M112 bakımını A0041595003 sanırım bosh marka 12 adet takmışlardı ama Buji kablosu bakmadılar sanırım ona da bu bakımda baktırayım. kablo için Beru iyidir sanırım... 

İki kabloda birebir aynı gibi uygun fiyatlı olanını alabilirsiniz. Kabloların durumu kontrolde belli olur. Ondan ziyade pipolara buji gresi sürdürmeyi unutmayın. O bayağı etki ediyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Metin Akbal yazdı:

Bu araba kaç silindir? V300-500 1200-2000 valf?

v6 2600cc 18valf

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Hamit inan yazdı:

 

Benim araçta 12 adet double platinium buji var 80k önce değiştirmiştim. Ufaktan teklemeye başlayınca değişeyim dedim. Kabloları kontrol ettiğimde 2 kablo tamamen açık devre yani kesik diğer iki kablo ise delik çıktı. Çift ateşlemeden araç pek hissettirmemis.El deymisken onlarıda değiştireyim dedim 335 k görev yapmış yeter artık 😁

 

 

Bu arada deneme amaçlı eski bujilerin tırnak aralığını sentil ile 0.85 e çektim. Hani dar tırnaklı LPG bujisi falan... Tamamen hikaye araç yoluna gidemez oldu. Orjinal ne ise onla devam yani :)88dc8h2.jpg

 

buji gresi önemli detay. bulup çantaya koymak lazım. platinyum bujilerin ömrü her durumda iridyumlardan fazla olmalı bence. iridyumlar yaklaşık 60 bin km için kullanılıyor. standart bujiden belki 3 kat fazla zaten.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Doğan Arşiray yazdı:

buji gresi önemli detay. bulup çantaya koymak lazım. platinyum bujilerin ömrü her durumda iridyumlardan fazla olmalı bence. iridyumlar yaklaşık 60 bin km için kullanılıyor. standart bujiden belki 3 kat fazla zaten.

İridyum kullanmadım daha önce ama platinler fazlası ile dayandı. 80k olunca değiştirdim ama muhtemelen buji kablosundandı sorunlar. İğnelerin 1/3 ü duruyordu hala. Araçta sıkıntı olmadığında 100k ları rahat geçer platinler. Gresi di elektirik gress diye bayağı aratmıştım 200-300 tl fiyat veriyorlardı. Meğer buji gresi diye satılıyormuş :) 100 tl birşey ama fazlası ile değer.

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Talha Bilgi yazdı:

Bende Mart ayında yaptırdım M112 bakımını A0041595003 sanırım bosh marka 12 adet takmışlardı ama Buji kablosu bakmadılar sanırım ona da bu bakımda baktırayım. kablo için Beru iyidir sanırım... 

Zinciri değiştirdiğimde konu açacağım. Değişmedi isen çok işine yarar. Bu motorlarda önce ses ile başlıyor. V motor zincir uzamasından senteyi kaçırıyor. O şekilde kullanılınca sibopları yakabiliyor. Geçen arkadaşın biri 272 motorda özel serviste dişliler, kızaklar ve zinciri yıldızlı olanlarla değiştirtmiş. 10.000 tl dost işi demişler :)
Gergi, kızaklar ve dişli kolay kolay bozulmuyor sadece zincir sünüyor. 1300 tl ye yıldızlı zinciri buldum. Başka sıkıntı çıkmaz ise tahminim 1500-1600 tlye hepsi 1 saatlik işlemle biter. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Furkan Avcı
Hamit inan yazdı:

Zinciri değiştirdiğimde konu açacağım. Değişmedi isen çok işine yarar. Bu motorlarda önce ses ile başlıyor. V motor zincir uzamasından senteyi kaçırıyor. O şekilde kullanılınca sibopları yakabiliyor. Geçen arkadaşın biri 272 motorda özel serviste dişliler, kızaklar ve zinciri yıldızlı olanlarla değiştirtmiş. 10.000 tl dost işi demişler :)
Gergi, kızaklar ve dişli kolay kolay bozulmuyor sadece zincir sünüyor. 1300 tl ye yıldızlı zinciri buldum. Başka sıkıntı çıkmaz ise tahminim 1500-1600 tlye hepsi 1 saatlik işlemle biter. 

Hocam m112 lerde veya m272 lerde zinicirin uzamasına sebepte kızakların aşınması diye okumuştum bir yerlerde.
Ayrıca zincirin poziyonu ile ilgili bir püf noktası vardı. Videosunu bulursam paylaşayım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Sani Gerşon
Hamit inan yazdı:

v6 2600cc 18valf

Hamit bey füze atsaydınız, böyle ölmeyiz.

  • Mutlu 4
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Hamit inan yazdı:

Zinciri değiştirdiğimde konu açacağım. Değişmedi isen çok işine yarar. Bu motorlarda önce ses ile başlıyor. V motor zincir uzamasından senteyi kaçırıyor. O şekilde kullanılınca sibopları yakabiliyor. Geçen arkadaşın biri 272 motorda özel serviste dişliler, kızaklar ve zinciri yıldızlı olanlarla değiştirtmiş. 10.000 tl dost işi demişler :)
Gergi, kızaklar ve dişli kolay kolay bozulmuyor sadece zincir sünüyor. 1300 tl ye yıldızlı zinciri buldum. Başka sıkıntı çıkmaz ise tahminim 1500-1600 tlye hepsi 1 saatlik işlemle biter. 

 

Ses'i sanırım bakımda usta anlar... Yoksa açıp bakması mı lazım ? Şu an km 210 bin civarında .. İnşallah ML diye bir araba parası istemezler Zincir için 😷😃

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Sani Gerşon yazdı:

Hamit bey füze atsaydınız, böyle ölmeyiz.

Niyeki? :)

Yorum bağlantısı
Metin Akbal
Metin Akbal yazdı:

Bu araba kaç silindir? V300-500 1200-2000 valf?

 

Sani Gerşon yazdı:

Hamit bey füze atsaydınız, böyle ölmeyiz.

 

Hamit inan yazdı:

Niyeki? :)

 

Benim en üstte soru sorma ihtiyacım bu yüzdendi :)

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Talha Bilgi yazdı:

 

Ses'i sanırım bakımda usta anlar... Yoksa açıp bakması mı lazım ? Şu an km 210 bin civarında .. İnşallah ML diye bir araba parası istemezler Zincir için 😷😃

Videosu vardı sesin bulursam eklerim. Sırsir ötüyor. Külburtor kapağını açıp tornavida ile zencire baskı yapınca belli ediyor boşluk varsa. Seri kalkamiyorsaniz yağ bakımı düzgün ise 400-500k lara kadar ömrü var. Ben genelde dipgaz kalktığımdan oldu diye düşünüyorum :)

Metin Akbal yazdı:

Benim en üstte soru sorma ihtiyacım bu yüzdendi :)

Her bakım anında saticam bunu ben diyorum. İş bitip yola çıkınca vazgeçiyorum 😁

  • Beğen 1
  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Furkan Avcı yazdı:

Hocam m112 lerde veya m272 lerde zinicirin uzamasına sebepte kızakların aşınması diye okumuştum bir yerlerde.
Ayrıca zincirin poziyonu ile ilgili bir püf noktası vardı. Videosunu bulursam paylaşayım

Sol külburtorden açıyorsun basit bir sacdan aparat yapıyorsun diş atlamasin diye. Eskiyi kesip peşine ekliyor sariyorsun. 14 turda bir sente yerine geliyor. Sağ sol disliden ve kranktan senteyi kontrol ediyorsun. Gergiyi boşaltmaya gerek yok diyorlar. 5-6 tane değişim izledim kizaklar tertemizdi. Biraz asinsada iş görür diye düşünüyorum. Yazmış elemanlar zaten. Bir bakla kadar uzaması oluyor genelde zincirin. Benim gördüğüm bu kadar. Sen bulursan videoyu at bana. Sürpriz yaşamayım sonra :)

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Hamit inan
Talha Bilgi yazdı:

 

Ses'i sanırım bakımda usta anlar... Yoksa açıp bakması mı lazım ? Şu an km 210 bin civarında .. İnşallah ML diye bir araba parası istemezler Zincir için 😷😃

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Talha Bilgi yazdı:

@Hamit inan bey M112 de motor yağı marka  ve değer olarak ne kullanıyorsunuz ?

Çoğunu denedim. Mobil ve Castrol marka olarak güzel. Viskozite olarak 5w 40 kullan 

En son Castrol hx8 koydum güzel bir yağ. 

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.5&content_action=show

Geçen inceleyip not almıştım en üst şartnameye uyan en uygun yağları. Yarın yazarım PC de kaldı

 

 

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Hamit inan yazdı:

Çoğunu denedim. Mobil ve Castrol marka olarak güzel. Viskozite olarak 5w 40 kullan 

En son Castrol hx8 koydum güzel bir yağ. 

https://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.5&content_action=show

Geçen inceleyip not almıştım en üst şartnameye uyan en uygun yağları. Yarın yazarım PC de kaldı

 

 

Konyada mercedes servisleri Shell kullanıyor yada yıldızlı yağ bende 10w40 koymuşlar 5w40 geçmek istiyordum m112 için fikirlerinizi almak istemiştim .Teşekkür ederim :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan
(düzenlendi)
Talha Bilgi yazdı:

Konyada mercedes servisleri Shell kullanıyor yada yıldızlı yağ bende 10w40 koymuşlar 5w40 geçmek istiyordum m112 için fikirlerinizi almak istemiştim .Teşekkür ederim :)

 M112 motorların sıfırı dahi 10.000 de 1-2 litre arası yağ azaltır. 8 lt yağ alır araç. Bir bidonda yedeğe alıyorum ben :) 

Bunlardan birini seçebilirsiniz
Castrol Edge 5W-40 A3/B4             
Castrol EDGE PROFESSIONAL A3 5W-40    
Castrol Edge SAE 5W-40 U.S.    
Castrol Magnatec Professional A3 5W-40    
LIQUI MOLY 5W-40 LEICHTLAUF HIGH TECH    
LIQUI MOLY PRO-ENGINE M900    
Mobil 1 Formula M 5W-40    
Mobil 1 FS 5W-40    
Mobil Super 3000 Formula M 5W-40    
Mobil Super Synthetic Euro 5W-40    
Mobil Super Synthetic Formula B 5W-40    
Shell Helix Ultra    
Shell Helix Ultra l    
Shell Helix Ultra Professional ABB    

tarihinde Hamit inan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Talha Bilgi
Hamit inan yazdı:

 M112 motorların sıfırı dahi 10.000 de 1-2 litre arası yağ azaltır. 8 lt yağ alır araç. Bir bidonda yedeğe alıyorum ben :) 

Bunlardan birini seçebilirsiniz
Castrol Edge 5W-40 A3/B4             
Castrol EDGE PROFESSIONAL A3 5W-40    
Castrol Edge SAE 5W-40 U.S.    
Castrol Magnatec Professional A3 5W-40    
LIQUI MOLY 5W-40 LEICHTLAUF HIGH TECH    
LIQUI MOLY PRO-ENGINE M900    
Mobil 1 Formula M 5W-40    
Mobil 1 FS 5W-40    
Mobil Super 3000 Formula M 5W-40    
Mobil Super Synthetic Euro 5W-40    
Mobil Super Synthetic Formula B 5W-40    
Shell Helix Ultra    
Shell Helix Ultra l    
Shell Helix Ultra Professional ABB    

 

Kitapçıkta 2 litre yazmış evet, Lakin bende yağ eksiltme biraz fazla külbütör kapak ve ordaki havalandırma kanallarını temizletmeyi düşünüyorum akabinde ise full sentetik bir yağa geçmeyi...  :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Hamit inan

229.3  ve 229.5 şartnamesini karşılayan mb onaylı yağlar. Yeni konu açmadan buraya ekleyeyim.  

M112 motor yağ seçimi 229.3 

Castrol EDGE 5W-40 SN
Castrol GTX 5W-40 A3/B4
Castrol Magnatec 5W-40 A3/B4

Mobil 1 FS P 5W-40
Mobil 1 FS x1 5W-40
Mobil 1 FS X2 5W-40
Mobil Formula X2 5W-40  
Mobil Super 3000 X1 5W-40
Mobil Super 3000 X1 Diesel 5W-40
Mobil Super 3000 X2 5W-40
Mobil Super 2000 x3 5W-40

LIQUI MOLY Leichtlauf HC 7   
LIQUI MOLY Profi Premium 5W-40 Basic

Motul 6100 Synergie + 5W-40 

Shell Helix HX7
Shell Helix HX8 Synthetic
Shell Helix Taxi
Shell Helix Ultra C LE


229.5 (Üst sınıf)

Castrol Edge 5W-40 A3/B4
Castrol EDGE PROFESSIONAL A3 5W-40
Castrol Edge SAE 5W-40 U.S.
Castrol Magnatec Professional A3 5W-40

LIQUI MOLY PRO-ENGINE M900
LIQUI MOLY 5W-40 LEICHTLAUF HIGH TECH

Mobil 1 Formula M 5W-40
Mobil 1 FS 5W-40
MOBIL SUPER ALL-IN-ONE PROTECTION X3 5W-40
Mobil Super 3000 Formula M 5W-40
Mobil Super Synthetic Euro 5W-40
Mobil Super Synthetic Formula B 5W-40

Motul 6100 SYN-nergy 5W-40
MOTUL 8100 X-CESS GEN2 5W-40
MOTUL EXPERT M 5W-40
Motul H-TECH Prime 5W-40
MOTUL J-01 Street 5W-40

 Shell Fully Synthetic Motor Oil
Shell Helix Ultra
Shell Helix Ultra l
Shell Helix Ultra Diesel
Shell Helix Ultra Diesel l
Shell Helix Ultra Professional ABB

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...