İçeriğe Yönlendir

Honda Yetkili Servisleri Neden 10W40 Yağ Kullanıyor


Mert Gülkokan

Recommended Posts

Mert Gülkokan

Herkese Merhabalar;

 

2011 aralık ayından beri 1.4 i-vtec 100 hp lik Jazz sahibiyiz

Bu sürecin 5 yılı yetkili serviste geçti sonra sanayiye döndük bunda Marmariste yaşamamız ve bize en yakın olan Bodrum bayisinin kapanması diyebiliriz şu an bile Muğla ilinde herhangi bir bayi mevcut değil

Zaten Honda yetkili servisleri sadece 31 ilde faaliyet gösteriyor

 

Gelelim konumuza kitapçığa da bakarsınız özel bir yağ vizkozitesi belirtmiyor aralık geniş 0w20 5w30 10w40 diyor sadece acea a3/b3 ya da a5/b5 olsun yeterli demişler

 

Peki Honda Türkiye ne yapmış ve yapmaya devam ediyor 1.4 ivtec motorlara 10w40 yağ koyuyor. Bizim araç şu an 77 binde ama 5 sene boyunca 10w40 yağ konulmuş ama araçların fabrika çıkış yağı 0w20

 

Dün sanayiye gittim 20 sene Honda da çalışmış kişi de 10w40 koymaya kalktı tabi ben çok şaşırdım durumdan haberimde yok diyor ki 10w40 ya da 0w20 olur diyor 5w30 olmaz diyor

 

Sonra face gruplarını inceledim herkes bundan şikayetçi sürekli yetkili servise gidenlere 10w40 koyuyorlar

 

Sanayiye giden ve bu konuda hassas olan herkes 0w20 yağa dönmüş ve bende 0w20 koydurdum

 

Grubun sponsor ustası da 150 bine kadar 0w20 150 bin sonrası 5w30 diyor

 

Sizlere sorayım dedim

 

Hondanın fabrikadan 0w20 ile gelen araçlara 10w40 yağ koyması saçma değil mi ?

 

Peki bizim araç için ne yapayım 0w20 den devam edeyim mi yoksa 5w30 a mı döneyim

 

Marmariste kullanıyoruz ve sene de 3 4 bin km ancak yapıyoruz

 

Ben honda dan sıfır araba almam servisleri gerçekten kötü alsam da yetkiliye gitmem14a6bc0d1e86d3b89c2bff80be1015e0.jpg8a7a853f9323d2d344884737efbe8939.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

10w40 yağ kötü yağ değil tr için de uygun ve düşük maliyetli bir yağ. 0w20 çok gerekli değil. Zaten atmosferik bı arac. Çok gazlamiyor yada çok soğuk iklim değilse gerek yok. Varyator var sanırım soğuk yağ da kalitesiz olursa en fazla o ses yapmaya başlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan
10w40 yağ kötü yağ değil tr için de uygun ve düşük maliyetli bir yağ. 0w20 çok gerekli değil. Zaten atmosferik bı arac. Çok gazlamiyor yada çok soğuk iklim değilse gerek yok. Varyator var sanırım soğuk yağ da kalitesiz olursa en fazla o ses yapmaya başlar
10w40 dan 0w20 ya dönenler motor sesinin azaldığını söylüyor

Benim aklımdan geçen 5w30
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Evren Erakçora

0w20 tasarruf sağlar, eksiltme yapar mı onu denemek lazım. Servis kitapçığa uygun en ucuz yağı koymuş.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi
Mert Gülkokan yazdı:

10w40 dan 0w20 ya dönenler motor sesinin azaldığını söylüyor

Benim aklımdan geçen 5w30

0w40 da uyar gibi ben severdim Mercedes de hem soğuk motor için iyi hem isi dayanımı yüksek

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Servis niye 0w20 koysun? 10w40 kitapçıkta var. Ucuz mu ucuz. Koyar geçer. Arkasına bakmaz. Bir zorunluluk belirtmemişse 0w30 veya 5w30dan devam edilebilir. Hths oranı 0w20’de düşük. Ya da koyulacaksa gf6 veya api sp standartlarında 0w20 koymalı

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan
Servis niye 0w20 koysun? 10w40 kitapçıkta var. Ucuz mu ucuz. Koyar geçer. Arkasına bakmaz. Bir zorunluluk belirtmemişse 0w30 veya 5w30dan devam edilebilir. Hths oranı 0w20’de düşük. Ya da koyulacaksa gf6 veya api sp standartlarında 0w20 koymalı
Valla biz honda dan kamyon almadık
Honda kendi araçlarına kamyon muamelesi yapıyorsa kendileri kaybeder
Yorum bağlantısı
Koray Demir

O motor 10w40 yağ ile 1 milyon km’yi rahatlıkla görür içiniz rahat olsun.

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

e bu konuda hassas olan herkes 0w20 yağa dönmüş

sebebi nedir? kitapçığa göre de ne varsa kullanılabilir demiş, yelpaze bayağı geniş? bu motorlarda subap ayarı var mı bakımlarda?

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan
sebebi nedir? kitapçığa göre de ne varsa kullanılabilir demiş, yelpaze bayağı geniş? bu motorlarda subap ayarı var mı bakımlarda?
Fabrika dan çıkarken araçlara 0w20 konduğu için herkes 0w20 de ısrar ediyor

Subap ayarı yıl koşulu olmadan 100 bin km de bir
Yorum bağlantısı
Mert Üçkaleler

Bu japon yetkili servisleri hep böyle :) Corolla aracım vardı 3 yıl garantiden ötürü serviste 5-30 yağ koydular mecbur ses cıkarmadık. Garanti bitiminde fabrikasyon dolum olan 0-20 yağ geçiş yapmıştım eneos. Araç motor sesinde azalma ve daha kolay devirlenme gözlemlemiştim. Otomatikman yakıt bi tık düşmüştü. Fabrika dolumu eneos 0-20 , 10.000 bakımda direkt 5-30 yapıştırıyorlar.

Toyota’da diyor ki 0-20 kullanın . Eğer bulamaz iseniz 5-30 kullanabilirsiniz fakat bir sonraki bakımda mutlaka 0-20 ye dönün . Servisler 0-20 yi maliyetten ötürü kullanmıyorlar. Hoş artık eskisi gibi pahalı değil 0-20 .

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:

Fabrika dan çıkarken araçlara 0w20 konduğu için herkes 0w20 de ısrar ediyor

Subap ayarı yıl koşulu olmadan 100 bin km de bir

diferinsiyele konan yağ ın aynısını da buluyorlar mı? kitapçıktaki verilere göre her tür yağ konur, zaten ayarlı külbütörlü ise birşey olmaz.

vesile ile bir fabrika dolum yağı markası piyasaya girdi ama motülle bile başa çıkamadı birçok markada. silnidi gitti

Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan
diferinsiyele konan yağ ın aynısını da buluyorlar mı? kitapçıktaki verilere göre her tür yağ konur, zaten ayarlı külbütörlü ise birşey olmaz.
vesile ile bir fabrika dolum yağı markası piyasaya girdi ama motülle bile başa çıkamadı birçok markada. silnidi gitti
Bilindik bir marka yağ alacağım artık eneosu ilk kez duydum bende
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

0w ile başlayan ne koysan motor sesi azalır. Isınana kadar ki kısmı o 0 kısmı. 0w20 ile çok sıcak memleket ve veya uzun süreli yüksek devirli sürüşte o 20 kısmı yalan olur ama.  Düşün serçe de 20w50 yağ atıyorlar 😛

  • Mutlu 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Mert Gülkokan yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
diferinsiyele konan yağ ın aynısını da buluyorlar mı? kitapçıktaki verilere göre her tür yağ konur, zaten ayarlı külbütörlü ise birşey olmaz.
vesile ile bir fabrika dolum yağı markası piyasaya girdi ama motülle bile başa çıkamadı birçok markada. silnidi gitti

Bilindik bir marka yağ alacağım artık eneosu ilk kez duydum bende

şimdi fuchs / lubra vs. falan koyun desek sopaynan kovalarlar bizi o nedir diye? yani fabrika dolumuna takılanlar bunu neden takip etmiyor o anlaşılmaz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mustafa Tüfekçi

Mobil 1 New life miydi long life mi 0w40 yağ var specleri uyuyorsa tavsiye ederim. Benzinli mercedeste çok memnun kaldım ben.  0w20 yağ fantezi bi yağ genelde Avrupa vs için yalan olmasın w202 c200 de bile ilk dolum kartında öyle bişi. Vardı burda servisler 10w40 koymuş hep sonrasında. Şimdi 5w30 koyuyor sanayi. En ideali 0w40 bence Türkiye de

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

fiyatlara bakmamıştım; bakınca, sanayide 10w40 yerine  0w20 yi tavsiye eden dükkan kesin müşteri kaybeder :)

Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Mustafa Tüfekçi yazdı:

0w ile başlayan ne koysan motor sesi azalır. Isınana kadar ki kısmı o 0 kısmı. 0w20 ile çok sıcak memleket ve veya uzun süreli yüksek devirli sürüşte o 20 kısmı yalan olur ama.  Düşün serçe de 20w50 yağ atıyorlar 😛

 

 20w-50 yağ deyince aklıma hep bu reklam geliyor :D 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Erkan Işık
Çağlar Bayur yazdı:

fiyatlara bakmamıştım; bakınca, sanayide 10w40 yerine  0w20 yi tavsiye eden dükkan kesin müşteri kaybeder :)

Çaglar abi castrol magnetecler 180-200arası abi iş long life gecdimi yagcılar 4 lt 450 ye satıyor yarın sabah birde bp de soracagım bakayım ne fiyat diyecekler castrollere malum sitemizde he 250 ye longlife satılıyor alanlarda orjinal diyor ama bilemiyorum artık 

Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Mert Gülkokan yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
diferinsiyele konan yağ ın aynısını da buluyorlar mı? kitapçıktaki verilere göre her tür yağ konur, zaten ayarlı külbütörlü ise birşey olmaz.
vesile ile bir fabrika dolum yağı markası piyasaya girdi ama motülle bile başa çıkamadı birçok markada. silnidi gitti

Bilindik bir marka yağ alacağım artık eneosu ilk kez duydum bende

Eneos Japon malıdır. Fransız araç firmalarının Elf ve Total'i tavsiye ettiği gibi, caponlar da Eneos'u tavsiye ediyor. 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer

Honda Civic aracımı alalı on gün kadar oluyor, bu süreçte bazı bilgileri öğrenmek ve teyit etmek için Aydın ve İzmir'de üç farklı yetkili servise gittim. Başka bir ildeki servisi de telefon ile aradım. Bazı değişmesi gereken parçaların periyodik değişim kilometre ve yılları konusunda dört serviste farklı farklı bilgiler verdi ve bu bilgiler de sonradan bulduğum servis kitapçığındaki bilgilerle uyuşmuyordu.  Örneğin tahrik kayışı ile ilgili servisin biri 80 bin, biri 90 bin, biri de 100 bin km de bir değişmesi gerektiğini söyledi. Oysaki kitapçıkta 120 bin km veya 8 yılda bir yazıyordu. Servis danışmanına, "Servis kitapçığında tahrik kayışının 120 bin km ve 8 yılda bir değişmesi gerektiği yazıyor" dediğimde "O, avrupa araçları içindir, bizde daha erken değişiyor falan gibi bahaneler söyledi. Oysa baktığım sayfada Türkiye Modelleri yazıyor. Honda gibi bir markanın yetkili servisleri maalesef hiç güven vermedi bana.

  • Şaşkın 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Korhan Şenörer yazdı:

Bazı değişmesi gereken parçaların periyodik değişim kilometre ve yılları konusunda dört serviste farklı farklı bilgiler verdi ve bu bilgiler de sonradan bulduğum servis kitapçığındaki bilgilerle uyuşmuyordu. 

büyük bir sorundur bu şekilde farklılık oluşması, km lerin farklı söylenmesi değil de, prensip sorunudur. Eğitimin ve ssh operasyonun zaafiyetinin olduğunu gösterir.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Korhan Şenörer
Çağlar Bayur yazdı:

büyük bir sorundur bu şekilde farklılık oluşması, km lerin farklı söylenmesi değil de, prensip sorunudur. Eğitimin ve ssh operasyonun zaafiyetinin olduğunu gösterir.

Kesinlikle katılıyorum. Şaşırdım kaldım. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mert Gülkokan yazdı:
Çağlar Bayur yazdı:
diferinsiyele konan yağ ın aynısını da buluyorlar mı? kitapçıktaki verilere göre her tür yağ konur, zaten ayarlı külbütörlü ise birşey olmaz.
vesile ile bir fabrika dolum yağı markası piyasaya girdi ama motülle bile başa çıkamadı birçok markada. silnidi gitti

Bilindik bir marka yağ alacağım artık eneosu ilk kez duydum bende

Eneos bilindik markaların çoğundan iyidir. 0w8 argesini ilk yapan firmadır ve kullanılıyor. Markada sıkıntı yok. Dünya devlerinden biri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mert Gülkokan
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

Eneos bilindik markaların çoğundan iyidir. 0w8 argesini ilk yapan firmadır ve kullanılıyor. Markada sıkıntı yok. Dünya devlerinden biri

marmariste bulamayız eneosu 

 

internete bakacağım peder beye bir şekilde ulaştırmak lazım

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...