İçeriğe Yönlendir

Megane 3 - 1.6 CVT Araç için Mekanik Bilgiler


Enes Talha Tüfekçi

Recommended Posts

Enes Talha Tüfekçi

Merhaba,

 

2015 model 1.6 CVT Megane için internetten edindiğim teknik ve mekanik veriler aşağıdadır. Faydalı olması dileğiyle:

 

“Merhaba,

Bu kılavuz Nissan motor ve Jatco şanzımana sahip Megane III-Fluence araçların parça listelerini ve değişim aralıklarını içermektedir. Tavsiyem, servise pek güvenmeyin ve bakım öncesinde parçalarınızı kendiniz edinin. Bu tüm markalar için geçerli tabi ki ama servisler özellikle bu araçlar hakkında pek bir bilgiye sahip olmadığı için daha dikkatli olunmalı.”

 

Megane/Fluence III 1.6 CVT

Gördüğünüz k değerleri 1000 anlamına gelmektedir. 15k = 15000km

 

o Motor: H4M/HR16DE

 

○ Triger zincir ömrü 200.000-250.000 km arası.

 

○ Her 90.000 km civarı sübap açıklık ayarı yapılacak.

 

○ Ortalama motor ömrü 250.000 + km(ve yukarısı) olarak geçmekte.

 

Motor yağı 5W/30(bulunduğunuz iklime göre değişir) 4.3 L. Yağ sınıfı ACEA

A5/B5. Örneğin ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-30

(15k - 1 yıl)

Bu motorlar bir miktar yağ yakmaktadır, herhangi bir arıza olarak düşünmeyin.

Bir sonraki değişime kadar elinizdeki 5 L yağın tamamını kullanmış olacaksınız. 10k km boyunca 500-800 L arası tüketim yapmakta.

 

○ Soğutma sıvısı Total Glacelf Auto Supra

(150k - 8 yıl, sonrasında 75k - 4 yıl)

 

○ Yağ filtresi Renault/Samsung 15208-5758R, Nissan 15208-65F0B, Bosch

3300, Bosch 0 986 452 061, Mann W 6025 vb. muadil filtre

(15k - 1 yıl)

 

○ Yağ boşaltım tapası pulu-rondelası 11026-01M02

 

○ Polen filtresi Nissan 27277-1KA0A, 27277-1KA4A, Renault 27 27 749 36R,

Mann CUK 1629, Mahle LAK 852 vb. muadil filtre

(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum çünkü bulunduğum ortamda çabuk kirleniyor, o şekilde de sağlıklı değil solunan hava)

 

○ Hava filtresi Renault 8200820859, 165467751R, Mann C 25 115, Bosch

F026400138 vb. muadil filtre

(30k - 2 yıl) (ben her 15k'da bir değiştiriyorum)

 

○ Ateşleme sistemi:

● Bujiler: NGK PLZKAR6A11, Renault 224012331R kodlu orijinal bujilerin 60k km önerilen ömrü bulunmaktadır. Yerine iridium-tipped type NGK DILZKAR6A11 (NGK 91691) tercih edilebilir, bu modelin ömrü üreticisi tarafından 100k km olarak belirtilmiştir. 1.1 mm boşluk

 

● Değişmesi nadiren gereken, söküm esnasında kontrol edilecekler:

 

● Bobin: 224483RC0A (2014 modelden çıkan), 224339807R (4 adet)

 

○ Kelebek kutu contası: 16175-1HC0A 161758202R

 

○ Emme manifold contası: 140323253R

 

○ Fren hidroliği:

DOT4 (30k - 2 yıl)(çoğu usta bunu doğru şekilde değiştirmiyor veya hiç uğraşmıyor, değişim makinası olanları tercih edebilirsiniz)

○ Alternatör gergi kayışı ve rulmanı set Renault 117201618R. Sadece kayış Renault 117209638R, Nissan 11720ED00B, SKF VKMV7PK1140, genel isim 7PK1140

(60k)

 

○ Yakıt filtresi bakım gerektirmemektedir.

 

 

*Bakım kilometre aralıkları bazı arkadaşların kafasını karıştırmış olabilir. Bu motor atmosferik(turbo mevcut değil) olduğu için bakım aralıkları 10k yerine 15k olarak geçmektedir.

 

● Değişmesi gerekmeyen diğer parçalar:

○ Ön cam sileceği: 600mm / 400mm

○ Motor muhafaza koruması, plastik 758900024R - 758900012R

○ Yağ boşaltım tapası 11128-01M0B

○ Karter 11110-eD010

○ Karter silikon contası 999MP-A7007 liquid RTV

○ Yağ çubuğu 11140-ED000

○ Yağ dolum kapağı 15255-1P110

○ Kart pili kodu CR2032

○ Motor suyu sıcaklık sensörü (kaptürü) 23 45 012 920

 

Radyatör fanı birden çok devire sahiptir, sensör arızalandığında ısıya göre ara devirlerde çalışmak yerine direkt en üst devirde çalışmaya başlayabiliyor.

 

○ Klima fan motoru Renault 272104377R, Termal 4027606M, Luzar LFH0914,

LEX VR2551, SGR 53377

 

Klima fan motorunun üflememesi klonik bir sorun, gördüğüm kadarıyla genelde 60k km civarında arızalanıyor. Elektrikçileri gezerseniz göğsün tamamen sökülmesi gerektiğini söyleyeceklerdir, söktürmeyin ! Sadece torpido tarafının alt kısmının sökülmesi yeterlidir.

 

Söküm yönergeleri :

https://www.youtube.com/watch?v=_agBSjXUllU

 

https://www.youtube.com/watch?v=13FUSduMqTQ

 

Şanzıman(yeni tip):

Jatco JF015E, CVT7. Aşağıda bulunan ve markasına göre değişik isimlendirilmiş olan kodun sizde tuttuğuna emin olunuz. Şanzımanın üzerinde etiketinde yazmakta, göremezseniz bir ustaya gösterebilirsiniz. 2013 üretimi(hangi aydan itibaren revizyona gidildi tam bilemiyorum) ve sonrası modellerin yeni şanzımana sahip olduğunu biliyoruz, ancak yine de kontrol ediniz. Eski tip şanzıman da konunun ilerleyen kısmında bilgi mevcut.

DK0 (Renault), W1CJB / F1CJB (Mitsubishi), RE0F11A (Nissan)

https://www.jatco.co.jp/english/products/cvt7.html

 

Nissan resmi dökümanlarında 90k km zaman aralıklarında yağ/filtre değişimi

öneriyor. Rusya'daki bir Jatco servisi her 40k km'de bir yağ ve filtre değişimi yapılan

JF015E şanzımanın 200k km kadar gidebildiğini söylemekte.

Parça tedariği biraz uzun sürebildiği için değişim yapmayı düşündüğünüz zamandan

çok daha erken bir süre öncesinde parçaları toparlamaya başlamanızı öneririm.

Yurtdışı fiyatları çok çok daha uygun olabilmekte (örneğin 10 dolarlık orijinal filtreyi

servis size 220TL'ye satabilmektedir).

Aşağıdaki listedeki tüm parçaların değişmesi lüzumlu değil.

 

Kağıt filtre, kağıt filtre haznesi oring, metal filtre haznesi oring parçalarını mutlaka yenileyin. Kâğıt filtreye erişmek için sol ön(şöför) lastik ve plastik davlumbazı sökülecek.

Şanzıman yağ karter kapağını mutlaka söktürüp içerisindeki iki adet mıknatısı ve metal filtreyi temizletin. Bu işlem için aracı lift ile kaldırmak gerekmekte, karter kapağı en altta.

Değişim sonrası ara ara şanzıman yağ çubuğundan seviyesini ,karterden yağ kaçağı

olup olmadığını kontrol edin. Ne kadar yağ koyacağınız aşağıda yazmakta, dolum

sonrası seviye kontrolü için şanzımanın 83 santigrat dereceye ulaşmasını bekleyiniz.

Ortalama ne kadar yağ aldığı ileride yazmakta.

Sakin kullanım ve 60k km ömür sonrasında yapılan bakım sırasında çekilen bir kaç

fotoğraf:

https://drive.google.com/open?id=1crVDdYnGSn6CCdnYhL_oz9EKSldIjW8h

 

Aynı şanzımanın(CVT7) farklı yazılıma sahip sürümünün detaylı yağ-filtre değişim

kaydı:

https://www.youtube.com/watch?v=PeBHG28htls

● Karter contası

Nissan 31397-3JX0A, Renault 313973JX0A, Suzuki 24762-71LR0, Mitsubishi

2705A037

Orijinal olmayan muadiller:

COB WEB 074250C

ENA GK081255

ZZVF ZVBZ0287

DEPPUL DEBZ0287

CONCORD 123500KTK

TRANSKIT 123500K

BURJAUTO NS313971XJ0A

KIBI (Kubi Gasket) AFB040021

Şanzıman Kâğıt filtre

Nissan 31726-3JX0A, 31726-3JX0C

Orijinal olmayan muadiller:

JS Asakashi JT534

COB WEB SF425CF

SAT ST317263JX0A

SOLLO SSVA7342

ROADRUNNER RR317263JX0A

Burjauto NS317263JX0A

Linesoon 015721

Azumi JT22004

● Kağıt filtre haznesi oring

Nissan 31526-3JX3A, 31526-3JX1B

 

● Metal filtre üzerindeki oring

Mitsubishi 2824A005, Nissan 31526-1XG0A

 

● Tapa rondelası

Nissan 11026-01M02 (11026-01F10, 11026-01M00, 11026-01M01, 11026-JA00A,

11026-JX00A, 11026-31X00)

 

 

● Şanzıman Yağı

Nissan NS-3, Elfmatic CVT, Mitsubishi DIA QUEEN CVTF-J4, CVTF Eco J4

Orijinal olmayan muadiller:

Ravenol CVTF NS3/J4

Idemitsu Multi CVTF

Idemitsu CVTF Extreme

Idemitsu CVTF

Nissan haricinde alacağınız yağların üzerinde "Approved for NISSAN CVT NS-3"

yazmasına kesinlikle dikkat ediniz. Eski yağlar NS-2 uyumlu.

Toplam harcanacak yağ 4.8 lt

 

● Yapılması elzem olmayan işlemler

○ CVT yağ pompası yağ sayaç verilerini sıfırlamak:

CVT fluid deterioration counter (CVTF deterioration date). Renault Clip veya

CVTz50 programı ile halledilecek. CVTz50 uygun fiyatlı bir Android yazılımı.

○ Metal filtre

Nissan 31728-3JX0A, Nissan 31728-3JX0B, Nissan 31728-3JX0C, Mitsubishi

2824A021

Bunun değişmesi gerekmiyor, sadece temizliği yapılsa yeterli.

Orijinal olmayan diğer muadiller:

Burjauto NS317283JX0A

Aspaco AP27637

Cob-Web SF425

ZZVF ZVFT041

SAT ST317283JX0A

Deppul DEFT041

Gogo GG-TF414-1

Filong 31728-3JX0B

Zoneko 31728-3JX0A

Linesoon 015722

 

● Şanzıman(eski tip):

Jatco JF011E

Aşağıda bulunan ve markasına göre değişik isimlendirilmiş olan kodun sizde

tuttuğuna emin olunuz. Şanzımanın üzerinde etiketinde yazmakta, göremezseniz bir

ustaya gösterebilirsiniz. 2013 üretimi(hangi aydan itibaren revizyona gidildi tam

bilemiyorum) ve sonrası modellerin yeni şanzımana sahip olduğunu biliyoruz, ancak

yine de kontrol ediniz.

RE0F10A / B / C (Nissan), F1CJA / W1CJA (Mitsubishi), FK0 / FK8 (Renault)

Bu şanzımanın parçaları yeni seriden farklı. Bu araca sahip değilim ama muadilleri ile

beraber bir liste topladım.

● Kâğıt filtre

MITSUBISHI 2824A006

NISSAN / Renault 317261XF00

NISSAN 3172611XZ0A

Peugeot / Citroen 226708

Chrysler 2824A006

Js asakashi FS22001

SAT ST317261XF00

COB WEB SF332CF

NAKAMOTO F010035

CONCORD 142711AFTTK

DEPPUL DEA006AG

Zzvf GRA006A

Zekkert F4447G

ROERS PARTS RP2824A006

Pandaparts PP2824A006

BURJAUTO 317261XF00

● Kağıt filtre oring

MITSUBISHI 2920A096

Peugeot / Citroen 227112

WENDERW WEKK006

Zzvf ZVBZ0259

DEPPUL DEBZ02559

● Karter contası

NISSAN 313971XF0C, 313971XF0A

ZOLERT ZJM015

MVPARTS MV313971XF0C

Zzvf ZVX39C

DEPFUL DEX39C

NAKAMOTO G060424

Mitsubishi 2705A015

Peugeot / Citroen 221414

● Yağ

Nissan CVT NS-2

Mitsubishi DIA QUEEN CVTF-J1

Renault ELF Elfmatic CVT (NS2 uyumlu olandan bulmanız lazım, NS3 uyumlu

olmayacak)

Peugeot / Citroen 9735.EF PSA JTT CVT-Fluid green

Dodge / Jeep MOPAR CVTF +4

Son güncelleme 27.03.2020

Güncel hali için:

https://drive.google.com/open?id=1g8CRaYjSk_GJ8ONpU23sh8WOGyQ17kaz

//omeringen

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
İlkay Başaran
Çağlar Bayur yazdı:

hazine gibi bilgiler,

 

vesile ile eski serilerdeki sorun focus tdci cvt ile aynıymış, bunda geliştirmişler sonunda.

https://akppro.ru/en/magazine/article/jatco-jf015e.html

 

af907dbf75d559d0eff9f1280c5b1139.jpg

buradaki bilya değiştirilemiyordu ve soğumayan yağlanmayan  bölge idi,

 

Abi bizde 2 mm dar yere bile sokuyorlar o bilyayı 10 kiloluk çekiçle :crazy: 

  • Mutlu 2
Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Enes Talha Tüfekçi

Merhaba,

 

Başka bilgilerin olduğu bir sayfa daha buldum. Benim yaşadığım 2 sorun da burada sorun olarak ifade ediliyor.  PROBLEMS AND MALFUNCTIONS(SORUNLAR VE ARIZALAR) kısmında yazıyor. Aracın şu anda hızı 120 nin üstüne çıkınca özellikle 130 dan sonra bir ıslık sesi geliyor. Muhtemelen V kayışı ile ilgili sorun.  İkinci olarak araç bazen ilk çalıştırmada dalgalanıp stop ediyor. Muhtemelen kronik bir sorun bu. Açıkçası ateşleme ünitesinin komple değiştirilmesi masraflı bir şey. Ben bu durumunun çok önemli olduğunu düşünmüyorum. Durum bu şekilde. Siz ne dersiniz??

 

https://www.engine-specs.net/nissan/hr16de-h4m.html

 

SORUNLAR VE ARIZALAR

 

Nissan HR16DE güvenilir ve dayanıklıdır. Bu motorda bazen alternatör(V) kayışı ile ilgili sorunlar olabilir (ıslık sesi). Eski kayışı sıkması veya yenisiyle değiştirmesi gerekiyor. Bazen motor kapanabilir. Sorun ateşleme ünitesinin rölesinde. Nissan, bu sorunla ilgili bir grup aracı resmi olarak geri çağırdı. Bu sorun, ateşleme ünitesinin komple değiştirilmesiyle giderilir.

 

Ayrıca, HR16DE-H4M motorun soğuk havalarda (5 F (-15 C) altında) çalıştırılması zordur. Bunu kolaylaştırmak için bujileri değiştirebilir ve açık gazla başlayabilirsiniz, bu durumu iyileştirebilir.

 

Motorun bir zamanlama zinciri var, hizmet ömrü yaklaşık 150.000 mil (200.000-250.000 km). Valf açıklığının her 60.000 mil (90.000 km) kilometrede bir ayarlanması gerekir. HR16DE motor ömrü beklentisi 200.000 mil (300.000 km) veya daha fazladır.

Çağlar Bayur yazdı:

hazine gibi bilgiler,

 

vesile ile eski serilerdeki sorun focus tdci cvt ile aynıymış, bunda geliştirmişler sonunda.

https://akppro.ru/en/magazine/article/jatco-jf015e.html

 

af907dbf75d559d0eff9f1280c5b1139.jpg

buradaki bilya değiştirilemiyordu ve soğumayan yağlanmayan  bölge idi,

merhaba çağlar bey. aşağıda daha detaylı şeyler buldum. siz ne dersiniz?

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur
Enes Talha Tüfekçi yazdı:

Ayrıca, HR16DE-H4M motorun soğuk havalarda (5 F (-15 C) altında) çalıştırılması zordur. Bunu kolaylaştırmak için bujileri değiştirebilir ve açık gazla başlayabilirsiniz, bu durumu iyileştirebilir.

bu motorda değil de, ford zetec teki plastik emme manifoldunda zaman içinde karter havalandırmadan gelen yağ buharının kalıntısı birikiyordu, soğukta ilk marş sonrası stop etme sorunu ortaya çıkmıştı, biz servis imkanları içinde deneyerek, manifoldu yılda 1 defa söküp temizleyince bu sorun bitmişti. aluminyum olanda stop etmese de dalgalanma olurdu, malzeme farkı ile yağ buharının farklı oluşması olarak düşünürdüm.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...