İçeriğe Yönlendir

Tiguan Çözülemeyen Hararet Sorunu


Samet Karakaya

Recommended Posts

Samet Karakaya

Merhabalar, Aracım tiguan 1.4 tsi 2012 model

aracımda şu şekilde enterasan bi problem var, aracı 1-2 saat kullandıktan sonra stop edince 5-6dk bekledikten sonra kontağı çevirince(çalıştırmıyorum) hararet 90'ı geçmiş oluyor 110-120'lerde oluyor. çalıştırınca 10-15 saniye içinde tekrar 90'a geliyor bu neden olabilir,hararet müşürünü değiştirdim sorun hala devam ediyor, usta termostatı kontrol etti oda çalışıyor dedi.
 

bu sorundan önce yaptırdığım işlem carter contasını yenilettim yağ kaçağı vardı acaba sıvı conta yağ pompası süzgecini tıkadı yağ basıncı düşük oluyorda o yüzden mi oluyor 1 aydır çözemedik bu sorunu

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Araç çalışırken hararet yükselmiyor da duran ve motoru çalışmayan aracın harareti yükseliyorsa, bu bence gösterge sorunudur. 

Peki 30 dakika sonra baktığınızda durun nasıl ?

 

 

Yorum bağlantısı
Samet Karakaya
Mehmet Ozyurek yazdı:

Araç çalışırken hararet yükselmiyor da duran ve motoru çalışmayan aracın harareti yükseliyorsa, bu bence gösterge sorunudur. 

Peki 30 dakika sonra baktığınızda durun nasıl ?

 

 

Bilgisayara bağladık yükseldiğinde bilgisayarda110-120 leri gösteriyor

 

 

Yorum bağlantısı
H.Cenk Bayrakçı

Elektronik arıza var gibi. 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Mehmet Ozyurek yazdı:

Araç çalışırken hararet yükselmiyor da duran ve motoru çalışmayan aracın harareti yükseliyorsa, bu bence gösterge sorunudur

Termostat sanki üst kapakta ve sistemde hava var gibi. Motor çalışınca devirdaim suyu basıp bloğun kızgınlığı alıyor gibi geldi aklıma

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek
Termostat sanki üst kapakta ve sistemde hava var gibi. Motor çalışınca devirdaim suyu basıp bloğun kızgınlığı alıyor gibi geldi aklıma

Aynen. Veya harareti sudan okuyorsa da bu olabilir.
Devirdaim durumca bloktaki su ısınır.
Ama bu göstergeye yansımamalı.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Karakaya
Hamit inan yazdı:

Termostat sanki üst kapakta ve sistemde hava var gibi. Motor çalışınca devirdaim suyu basıp bloğun kızgınlığı alıyor gibi geldi aklıma

Evet hocam bende aynı düşüncedeyim, çünkü araba sıkıştırınca veya uzun kullanımda yapıyor bu olayı. devirdaim yapınca düzeliyor hararet 

 

 

Mehmet Ozyurek yazdı:


Aynen. Veya harareti sudan okuyorsa da bu olabilir.
Devirdaim durumca bloktaki su ısınır.
Ama bu göstergeye yansımamalı.


Sizce nasıl bir yol izlemeliyim nereyi kontrol ettirmeliyim
 

Yorum bağlantısı
Hamit inan
Samet Karakaya yazdı:

Evet hocam bende aynı düşüncedeyim, çünkü araba sıkıştırınca veya uzun kullanımda yapıyor bu olayı. devirdaim yapınca düzeliyor hararet 

Sorunu çözmeden üstüne gitmeyin kapakta hava varsa ciddi sıkıntı açar

Yorum bağlantısı
Mehmet Ozyurek

Ben olsam sadece havasına baktırırdım. 

Yorum bağlantısı
Hasan Karabekiroglu

Ekrana uyarı vermesi gerekir, soğutma suyu çok sıcak mealinde.

Vermiyorsa gösterge kalibrasyonu da bozuk olabilir.

Vagcom la  düzeltilebilir.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu

Arabanızda ayrıca elektrikli bir devirdaim daha olabilir. Kontağı kapatınca çalışan. Bu devirdaim çalışmıyor olabilir.

Yorum bağlantısı
  • 3 hafta sonra...
Samet Karakaya

Tekrardan merhabalar iyi forumlar, sorunum hala devam ediyor şimdide aküm bitti galiba sabah marşa basdığımda araba çalışmadı bu sorunun akü ile bağlantısı var mıdır sizce

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Nihat Palolu yazdı:

Arabanızda ayrıca elektrikli bir devirdaim daha olabilir. Kontağı kapatınca çalışan. Bu devirdaim çalışmıyor olabilir.

var zaten. supercharger ile bilrlikte manyetik debriyajlıdır. ( çift şarjlı modelse tabi)

Samet Karakaya yazdı:

Tekrardan merhabalar iyi forumlar, sorunum hala devam ediyor şimdide aküm bitti galiba sabah marşa basdığımda araba çalışmadı bu sorunun akü ile bağlantısı var mıdır sizce

belki düşük akü voltajı bu tip bir arızaya neden oluyordu. kornaya basınca ses çıkıyormu? gösterge ışıkları soluk mu yanıyor?

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Samet Karakaya yazdı:

Merhabalar, Aracım tiguan 1.4 tsi 2012 model

aracımda şu şekilde enterasan bi problem var, aracı 1-2 saat kullandıktan sonra stop edince 5-6dk bekledikten sonra kontağı çevirince(çalıştırmıyorum) hararet 90'ı geçmiş oluyor 110-120'lerde oluyor. çalıştırınca 10-15 saniye içinde tekrar 90'a geliyor bu neden olabilir,hararet müşürünü değiştirdim sorun hala devam ediyor, usta termostatı kontrol etti oda çalışıyor dedi.
 

bu sorundan önce yaptırdığım işlem carter contasını yenilettim yağ kaçağı vardı acaba sıvı conta yağ pompası süzgecini tıkadı yağ basıncı düşük oluyorda o yüzden mi oluyor 1 aydır çözemedik bu sorunu

 

bu araçlarda iki su pompası var. ikincisi araç parkettikten sonra çalışmaya devam eder ve turboya da su dolaştırır.  ikinci su pompasının çalıştığından emin olun.

 

alet bu. ustaya resmini gösterin:  https://www.ebay.co.uk/itm/264302674668

 

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Doğan Arşiray yazdı:

var zaten. supercharger ile bilrlikte manyetik debriyajlıdır. ( çift şarjlı modelse tabi)

 

O devirdaim elektrikli değil bildiğimiz kayışlı sistem. Elektrik kısmı süperşarjı çevirmek için.

Bunun haricinde Mehmet hocanın söylediği gibi ayrıca elektrikli bir devirdaim daha olması lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Nihat Palolu yazdı:

 

O devirdaim elektrikli değil bildiğimiz kayışlı sistem. Elektrik kısmı süperşarjı çevirmek için.

Bunun haricinde Mehmet hocanın söylediği gibi ayrıca elektrikli bir devirdaim daha olması lazım.

ciyyk yapan bir sorun vardı eski modellerde. manyetik bir balata sistemi vardı galiba yine kayışla dönüyor da. ana su pompası. sonra düzelttiler. belki kaldırdılar.

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

ciyyk yapan bir sorun vardı eski modellerde. manyetik bir balata sistemi vardı galiba yine kayışla dönüyor da. ana su pompası. sonra düzelttiler. belki kaldırdılar.

 

Yeni versiyonları bilmiyorum hocam. Benimki 2009 model çift kasnaklı ve üzerinde elektrik soketi olan devirdaim.

1. kasnak devirdaim için, v kayışıyla dönüyor. 2. kasnak süperşarj için, 3000-3500 devirde manyetik olarak devirdaim kasnağına yapışıp birlikte dönüyor.

Devirdaimin süperşarjı çevirebilmesi için ikisinin arasında kısa bir kayış var.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Nihat Palolu yazdı:

 

Yeni versiyonları bilmiyorum hocam. Benimki 2009 model çift kasnaklı ve üzerinde elektrik soketi olan devirdaim.

1. kasnak devirdaim için, v kayışıyla dönüyor. 2. kasnak süperşarj için, 3000-3500 devirde manyetik olarak devirdaim kasnağına yapışıp birlikte dönüyor.

Devirdaimin süperşarjı çevirebilmesi için ikisinin arasında kısa bir kayış var.

 

evet aynen böyle. işte ordan ses geliyor diyordu bazı kullanıcılar

Yorum bağlantısı
Nihat Palolu
Mehmet Göktürk yazdı:

evet aynen böyle. işte ordan ses geliyor diyordu bazı kullanıcılar

 

Benimki 10 yaşında yılında bozulmuştu. Ses yapmadı su kaçırdı.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

evet hakılısınız, kayış tahrikli idi. elektrikli ikinci pompa biryerlerde vardır mutlaka. çünkü durunca sesi duyuluyordu.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Samet Karakaya

Motor kodum caxa bu motorlarda yok galiba

Doğan Arşiray yazdı:

evet hakılısınız, kayış tahrikli idi. elektrikli ikinci pompa biryerlerde vardır mutlaka. çünkü durunca sesi duyuluyordu.

Motor kodum caxa bu motorlarda yok galiba

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Samet Karakaya yazdı:

Motor kodum caxa bu motorlarda yok galiba

Motor kodum caxa bu motorlarda yok galiba

İkinci su pompası var merak etmeyin. Siz benim linke bakın

Yorum bağlantısı
Samet Karakaya
Mehmet Göktürk yazdı:

İkinci su pompası var merak etmeyin. Siz benim linke bakın

Mehmet bey yardımlarınız için teşekkür ederim, bunun çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız nasıl test edebiliriz,

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Samet Karakaya yazdı:

Mehmet bey yardımlarınız için teşekkür ederim, bunun çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız nasıl test edebiliriz,

Bilmem ki söküp çalıştırmalı mı

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...