İçeriğe Yönlendir

Astra H 1.3 EGR Valfi


Murat Ekinci
Çözüme git Murat Ekinci tarafından,

Recommended Posts

Murat Ekinci

Ekranda motor arıza lambasının sönmemesinden dolayı sanayiye gittim,  sönmeyen arıza lambasının nedeni egr valfi olarak belirlendi, temizlenmesine rağmen  hatanın tekrarlayacağını söyledi usta orijinal egr nin 1300 TL-1400 TL arasında yan sanayinin 800 -1000 TL civarı olduğunu ekranda göstererek söyledi, ayrıca  yazılımsal olarak bilgisayar aracılığı ile beyinden programın çıkarılması ile de hata kodunun bir daha vermeyeceğini söyledi , bu işlemi yapan yeri aradığında 600 TL gibi bir fiyat aldı sizce ne yapmam gerekli bilgilerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Ali Gök

astra elektroniğine çok bulaşmamak lazım. orjinal olarak değiştirirdim ben olsam

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Murat Öngür

arkadaşın dediği gibi astra elektroniği sorunlu olabiliyor , mümkün ise orj parçadan vazgeçmeyin

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci

Bu arızanın  cdti motorlar da kronik bir sorun olduğu parça değişse bile belli zaman sonra tekrarladığı söyleniyor.Sanırım öncelikle temizliğini yaptırıp olmazsa sonraki sürece bakacağım.

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Murat Ekinci yazdı:

Bu arızanın  cdti motorlar da kronik bir sorun olduğu parça değişse bile belli zaman sonra tekrarladığı söyleniyor.Sanırım öncelikle temizliğini yaptırıp olmazsa sonraki sürece bakacağım.

Temizlenirse ve temizlik sonrası egr değeri sıfırlanıp arıza kodu da silinirse parça sağlam olduğu sürece kod çıkmaz. 

 

Sökerken zorlanırsa ve elektronik kart kısmı özellikle zarar görürse zaten şansı yok. Söken kişi acele etmeyecek, yerine kaynıyor çünkü. Hafif sağa sola az az döndürerek gevşetecek, arada hafif wd40 sıkacak geçtiği yere. 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Ü.Emre Kartal yazdı:

Temizlenirse ve temizlik sonrası egr değeri sıfırlanıp arıza kodu da silinirse parça sağlam olduğu sürece kod çıkmaz. 

 

Sökerken zorlanırsa ve elektronik kart kısmı özellikle zarar görürse zaten şansı yok. Söken kişi acele etmeyecek, yerine kaynıyor çünkü. Hafif sağa sola az az döndürerek gevşetecek, arada hafif wd40 sıkacak geçtiği yere. 

Emre bey ben de aynı düşüncedeyim aracım 197 bin de daha önce temizlik yapıldığını sanmıyorum ilk sahibi yaşlı bir amca idi sanıyorum düşük devirlerde sürmüştür, dediğiniz işlemi ustalar maalesef özenerek yapacaklarının sanmıyorum ki bugün görüşmelerimde bir çoğu iptal et kurtul dedi temizliğine yanaşmadı. 

Yorum bağlantısı
Ü.Emre Kartal
Murat Ekinci yazdı:

Emre bey ben de aynı düşüncedeyim aracım 197 bin de daha önce temizlik yapıldığını sanmıyorum ilk sahibi yaşlı bir amca idi sanıyorum düşük devirlerde sürmüştür, dediğiniz işlemi ustalar maalesef özenerek yapacaklarının sanmıyorum ki bugün görüşmelerimde bir çoğu iptal et kurtul dedi temizliğine yanaşmadı. 

İptal etmek ile onarım neredeyse aynı rakama geliyor. İptali 15 dk, onarımı 2 saati bulur araçtaki yerine göre. Böyle olunca uğraşmak istemiyorlardır. Parçanın fiyatını yetkilide öğrenin, aşırı fark yok ise temizlik kurtarmazsa onlar değiştirsin. Hem cihaz problemi olmayacağından daha net sonuç alırsınız. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık

Opelin Benzinli gruplarında da sorunlu bir parça egr . Eşime 2005 senesinde 0 km chevrolet kalos 1.4 almıştık. (Corsa alt yapılı, opel motorlu) egr derdinden 2 sene ve 4.000 km kullanıp sattık. Sürekli egr hatası veriyordu. 
Mondeo mk3 aracımda da egr hatası aldığımda iptal etmek istedik, parça arızalı iken iptal edilemediğini öğrenince yenisini almıştım. 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Ü.Emre Kartal yazdı:

İptal etmek ile onarım neredeyse aynı rakama geliyor. İptali 15 dk, onarımı 2 saati bulur araçtaki yerine göre. Böyle olunca uğraşmak istemiyorlardır. Parçanın fiyatını yetkilide öğrenin, aşırı fark yok ise temizlik kurtarmazsa onlar değiştirsin. Hem cihaz problemi olmayacağından daha net sonuç alırsınız. 

Emre bey, orijinal parça için 1400 gibi fiyat verildi yazılımsal iptalini de 600 liraya yapacağını belirtti, temizletme için fiyat alamadım o seçeneğe sıcak bakmıyorlar. 

Cem Işık yazdı:

Opelin Benzinli gruplarında da sorunlu bir parça egr . Eşime 2005 senesinde 0 km chevrolet kalos 1.4 almıştık. (Corsa alt yapılı, opel motorlu) egr derdinden 2 sene ve 4.000 km kullanıp sattık. Sürekli egr hatası veriyordu. 
Mondeo mk3 aracımda da egr hatası aldığımda iptal etmek istedik, parça arızalı iken iptal edilemediğini öğrenince yenisini almıştım. 

Beyinden yazılımsal olarak iptal ediliyor, beyin egr çalışma sistemini görmediği için uyarı ikazıda vermiyor mekanik bir işlem yapılmıyor pek mantıklı gelmedi bana arızalı parça değişip iptal edileceği. 

Yorum bağlantısı
Cem Işık
Murat Ekinci yazdı:

Beyinden yazılımsal olarak iptal ediliyor, beyin egr çalışma sistemini görmediği için uyarı ikazıda vermiyor mekanik bir işlem yapılmıyor pek mantıklı gelmedi bana arızalı parça değişip iptal edileceği. 

 Mondeo’da mekanik olarak iptal etmek istedik, arızalı parçada yapılamadığı sonucuna ulaştık. Bana da mantıklı gelmedi ama sonuç bu malesef

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci

Bugün sanayiye gittim sadece Opel marka araçlara bakan bir usta var daha önce de gitmiştim, derdimi anlattım yüzüme baktı güldü uğraştığı araçta aynı benim araçtandı ve  egr, boğaz kelebeği ve manifoldu söküyordu buda aynı senin sorundan temizliğini yapacağız dedi , bugün yoğun olduğu için yarın sabah bırakacağım temizlik için 250 TL fiyat verdi. Ayrıca ustanın dediği egr yi iptal ettirmene gerek yok valf tıkanıyor görevini yerine getirmiyor temizlenince arıza yoksa egr de düzelir dedi bakalım.

Yorum bağlantısı
  • Çözüm
Murat Ekinci
(düzenlendi)

Bugün sanayide egr, boğaz kelebeği, manifolt ve map sensörü temizliği yapıldı, ustanın dediği diğer gelen araçlar gibi çok kirli çıkmadı bu parçalar benim araçta , egr valfi sıkışmış tekrar hareket etmesi sağlandı yağlanıp geri takıldı,  sonrasında inanılmaz fark oldu araç resmen nefes almaya başladı çekişinde ve performansında da artış oldu, arıza kaydı da silindi tekrar hata vermedi umarım bir daha tekrarlamaz. 

 

Bu arada  temizlik öncesi rolanti de anlık tüketim sıcak motor da 0.5 iken şuan.0.4 lerde sabit, sizin araçlar da rolanti anlık tüketim kaça acaba? 

tarihinde Murat Ekinci tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Yurdaer Elay
Murat Ekinci yazdı:

Bugün sanayide egr, boğaz kelebeği, manifolt ve map sensörü temizliği yapıldı, ustanın dediği diğer gelen araçlar gibi çok kirli çıkmadı bu parçalar benim araçta , egr valfi sıkışmış tekrar hareket etmesi sağlandı yağlanıp geri takıldı,  sonrasında inanılmaz fark oldu araç resmen nefes almaya başladı çekişinde ve performansında da artış oldu, arıza kaydı da silindi tekrar hata vermedi umarım bir daha tekrarlamaz. 

 

Bu arada  temizlik öncesi rolanti de anlık tüketim sıcak motor da 0.5 iken şuan.0.4 lerde sabit, sizin araçlar da rolanti anlık tüketim kaça acaba? 

 

Gözünüz aydın.. Sizin usta farklı marka araçlara da bakıyor mu, örneğin Fiorino multijet. Ben İstanbul'da isim yapmış bir ustaya telefon açmıştım kurban bayramı öncesi 1000 TL fiyat vermişti aynı işlemler için.

Ankara'da bakım yaptırdığım ustaya sordum, temizlesek bile kısa süre sonra aynısı olur, euro 4 motorların genel sıkıntısı demişti. Eğer çekişte, yakıtta sorun yoksa ve arıza ışığı rahatsız etmiyorsa öyle kullan dedi :D

Arıza ışığını söndürmenin diğer bir yolu da çıtır yazılım yaptırıp egr'yi ecu'dan sildirmekmiş (vakıf değilim). Biraz daha performans arayanlar için aslında fena bir yöntem değil ama egzoz muayenesinden geçmek için sıkıntı falan olur mu bilmiyorum.

 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Mahmut Yıldız yazdı:

Gözünüz aydın, inşallah hata vermez. 

Çok teşekkür ederim Mahmut bey, inşallah vermez. 

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
(düzenlendi)
Yurdaer Elay yazdı:

 

Gözünüz aydın.. Sizin usta farklı marka araçlara da bakıyor mu, örneğin Fiorino multijet. Ben İstanbul'da isim yapmış bir ustaya telefon açmıştım kurban bayramı öncesi 1000 TL fiyat vermişti aynı işlemler için.

Ankara'da bakım yaptırdığım ustaya sordum, temizlesek bile kısa süre sonra aynısı olur, euro 4 motorların genel sıkıntısı demişti. Eğer çekişte, yakıtta sorun yoksa ve arıza ışığı rahatsız etmiyorsa öyle kullan dedi :D

Arıza ışığını söndürmenin diğer bir yolu da çıtır yazılım yaptırıp egr'yi ecu'dan sildirmekmiş (vakıf değilim). Biraz daha performans arayanlar için aslında fena bir yöntem değil ama egzoz muayenesinden geçmek için sıkıntı falan olur mu bilmiyorum.

 

Teşekkür ederim Yurdaer bey, sadece opel grubu araçlara bakıyor, ben 250 TL ye yaptırdım dediğim işlemleri, kronik problem olduğu doğru ama sıkışma yapan egr valfi yağlanıp temizleniyor tekrar görevini yapmaya başlıyor tekrar edecek mi zamanla göreceğiz yaparsa tekrar paylaşım yaparım bu konu altına zaten bu gittiğim usta harici herkes yazılımsal olarak sildir kurtul yoksa yine tekrarlar aynı problem demişlerdi,egr iptalinde egzoz muayenesinden geçiyor ama değerler sınırlarda ucu ucuna geçiyormuş duyduğum kadarıyla, ben arıza ışığına tahammül edemem o yüzden bir an önce problemi giderme taraftarıyım , benzinli araçlar da lpg varsa lpg den diyip geçiliyor da dizel de bahanesi yok :)) 

tarihinde Murat Ekinci tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...