İçeriğe Yönlendir

Corolla Hybrid 1.8 Kullanıcı Deneyimleri


Tansu Kalafatoğlu

Recommended Posts

Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

togg suvu yapsın 400-500 arası olsun içinde ötv varsa almam gider zoe alırım, sana öyle diyim, öyle gıcık olurum....

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

İtalya’da elektrikli ve hibritlere ciddi teşvik var. 
 

zoe en düşük anahtar teslim 34.000 en yüksek 38.000 euro. 
 

Elektrikli arabaların ucuz olmasını beklemek hayal olur. 

Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
arabanın çevre yollarda en büyük avantajı boşa alıp motor kapalı seyretmesi. Diğer arabalarda boşta benzin yakar. Hybrid motoru kapatıyor. 
 
ayrıca elektrik motorlarıyla öyle bir ayarlama yapıyor ki, benzinli motorun devrini düşürebildiği kadar düşürüyor, motor yükünü artırıyor. Önce Jeneratör ile elektrik üretip bu enerjiyi direkt ikinci elektrik motorunda kullanarak tekere tork aktarıyor. Bu da tasarruf anlamına geliyor. 
 
sakin uzun yol sürüşlerinde (80-90km/s) rampa çıkışta hafif yavaşlama, inişlerde süzülme modunda inme ile 3lt civarı yakıtı var. 

Yoo, benim 1.5 tsi da yelken modunda tüketim sıfır oluyor. Hem de vites de boşa atmıyor çoğu zaman. Sadece 2 silindir moduna geçiyor. Çok yokuşsa tüketim sıfır. Daha bugün tecrübe ettim.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Oktay Göktaş yazdı:


Yoo, benim 1.5 tsi da yelken modunda tüketim sıfır oluyor. Hem de vites de boşa atmıyor çoğu zaman. Sadece 2 silindir moduna geçiyor. Çok yokuşsa tüketim sıfır. Daha bugün tecrübe ettim.

O yeşken modu değil

Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
O yeşken modu değil

Hocam eco modu işte. Yelken dediğiniz o değil mi?yokuş aşağı tüketim 0.0 gösteriyor anlıkta. Dikkat ettim vitesi de boşa atmıyor. Durum bu
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oktay Göktaş yazdı:


Hocam eco modu işte. Yelken dediğiniz o değil mi?yokuş aşağı tüketim 0.0 gösteriyor anlıkta. Dikkat ettim vitesi de boşa atmıyor. Durum bu

Yelken mod boş vites modu işte. Motor rölantide dönmeli. Veya stop etmeli tamamen

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
Yelken mod boş vites modu işte. Motor rölantide dönmeli. Veya stop etmeli tamamen

Hmmm tamam, o başka. Onu düşük, şehir içi hızlarda yapıyor. O zaman bi daha bakayım, tüketim sıfır oluyor mu bu durumda. 2 silindirde oluyor uzun yolda.
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Oktay Göktaş yazdı:


Hocam eco modu işte. Yelken dediğiniz o değil mi?yokuş aşağı tüketim 0.0 gösteriyor anlıkta. Dikkat ettim vitesi de boşa atmıyor. Durum bu

Hayır değil. Devir 800 e düşüyor mu?

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Oktay Göktaş yazdı:


Hmmm tamam, o başka. Onu düşük, şehir içi hızlarda yapıyor. O zaman bi daha bakayım, tüketim sıfır oluyor mu bu durumda. 2 silindirde oluyor uzun yolda.

Yelkende tüketim sıfır olmaz çünkü rölanti hocam. Ama birim yakıtla maksimum yol gidersiniz. 
 

iki silindir de olsa motor-teker arası bağlantı kesilmezse, yakıt sıfır olabilir fakat kottan dolayı aracımızdaki potansiyel enerjiyi motor sürtünmelerine harcarız gereksiz yere

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Oktay Göktaş
Hayır değil. Devir 800 e düşüyor mu?

Tansu kardeşim aydınlattı hocam. Yalnız devir göstergesi yoktu ekranda, sade görünümü kullanıyordum. Anladığım ikisi farklı sistemler ve farklı durumlarda kullanıyor araç bunları
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

Peygamber vitesi

En basit haliye :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Oktay Göktaş yazdı:


Tansu kardeşim aydınlattı hocam. Yalnız devir göstergesi yoktu ekranda, sade görünümü kullanıyordum. Anladığım ikisi farklı sistemler ve farklı durumlarda kullanıyor araç bunları

Oo elektronik gösterge ;)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Metin Uzunoğlu

Geçenlerde garaj için vestelin araç şarj ünitelerine baktım 7000 tl +kdv civarında ortak mahallerde kullanılabilir. 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Metin Uzunoğlu yazdı:

Geçenlerde garaj için vestelin araç şarj ünitelerine baktım 7000 tl +kdv civarında ortak mahallerde kullanılabilir. 

 

Gerek yok.. 3500W uzatma kablosu ile olan türkiye için en doğrusu.

Bundan alıcaksınız:

 

https://shop.evchargersdirect.co.uk/products/renault-zoe-home-charging-cable-16amp-schuko-eu-to-type-2-in-line-portable-mains-home-charger-evse-5-or-10-meters

 

 

 

Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk

not: bu bütün normal araçlara uyumlu. Tesla felana uyumlu mu bilmiyorum. Sanırım uyumludur.

baktım uyumlu "ou can charge your Tesla Model 3 with a Type 2 connector at home, work or at a public charging point. There is also a CCS connector for rapid charging"

 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu

Kona 63kwh’lik versiyonu AC 220V ile evden tam şarj etmek 28 saat sürüyormuş. 
 

yollarda %10’dan %80’e DC şarj ise 45dk sürüyormuş. 
 

fiyatı 800 bin tl. Çok pahalı çok. 

Yorum bağlantısı
Tansu Kalafatoğlu
Mehmet Göktürk yazdı:

tam boşken ama. 2KW mi  3.7kw mi? hangisinde?

sigorta ne kadarına izin veriyor? 3,7kw'a mı?

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Mehmet Göktürk yazdı:

Clio kasa olsa bişeye benzerdi

Hatta dacia dokker sekilli olsa.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Mehmet Göktürk
Tansu Kalafatoğlu yazdı:

sigorta ne kadarına izin veriyor? 3,7kw'a mı?

Daha çok da izin verir ama ev tipi kablo 16 amper sınıfı.. prizler vs. O nedenle her tür tesistatta 3.7kw uygundur

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Ali Cihangiroğlu
(düzenlendi)

350-400 civarı fiyatı olsa bari, o zaman yine pahalıda enazından biraz zorlar alırdık, mesela ben Zoe alsam memlekette her türlü yeter bana, İzmire git gel yapsa yeter ki zaten yapar ve şarjda var yollarda, Kona ultra yeter, olay fiyatta çok yüksek...., 

tabii yaygınlaştığı an şarj derdi başlar, Edremitte 1 hızlı şarjvar gerisi 22 kw lıklar, araca ulaşılabilirlik arttıkça, bununla beraber şarj olayınında artması lazım doğal olarak...

tarihinde Ali Cihangiroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Erdem Doğan

Hybrid araçta turbo motor var mıydı daha önce? Biraz önce test videosunu izledim. Motor güç olarak çok iyi duruyor. Plug-in olması sebebiyle Turbo ve küçük hacime uygun mu oluyor? Yoksa normal hybrid araçlarda da bu kombinasyon olabilir mi?
Corollo'ya göre verimliliği nasıl? @Tansu Kalafatoğlu

 

https://mgmotor.de/model/ehs

 

https://www.youtube.com/watch?v=o4vcEwXRFD0

 

Yorum bağlantısı
Hacı Şenyurt
Hybrid araçta turbo motor var mıydı daha önce? Biraz önce test videosunu izledim. Motor güç olarak çok iyi duruyor. Plug-in olması sebebiyle Turbo ve küçük hacime uygun mu oluyor? Yoksa normal hybrid araçlarda da bu kombinasyon olabilir mi?
Corollo'ya göre verimliliği nasıl? [mention=86676]Tansu Kalafatoğlu[/mention]
 
https://mgmotor.de/model/ehs
 

 
Bu plug in hiybrid dedikleri model. Dışarıdan bir kablo ile şarj ediyorsunuz ve sizi 50 km kadar götürebiliyor. Corolla hibritten farklı bu. Ama bu modelde de benzinden faydalanıp pili sanki fişten dolruruyor gibi doldurabilirsiniz. 1.5 life turbo sanırım 165 beygir güç üreten bir motor var üzerinde. Bence turkiye için daha ideal bir model ozellike Anadolu şehirlerinde.
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...