İçeriğe Yönlendir

Rektefiye Sonrası Duman Atma - Yağ Eksiltme


Barış Özarslan

Recommended Posts

Barış Özarslan

2005 Nissan Micra aracımın duman atma ve 1000 km yaklaşık 500 ml yağ eksiltme şikayeti ile İzmir de bir Nissan özel servisine aracı teslim ettim .Araçta piston segman takımı , ana yatak takımı , kol yatak ,yan yatak , zincir seti , devir daim termostat silindir kapak contası buji yağ hepsi değişti , kapak taşlandı vs komple motor yaptık diyebilirim .Rodaj süreci  olarak ta 1500 km yapmam gerektiğini belirttiler. Fakat  aracı teslim aldığımdan 1 gün sonra araç ilk maşta duman ağır yağ kokulu duman  attı, üzerinden 700 km geçti yağ çubuğu full çizgisinden orta çizgisine kadar gerilemiş tahmini 400-500 ml eksiltmiş diyebilirim. Araca stop edip 1 saat sonra kontak çevirsem her yer duman oluyor. Bu arada herhangi bir su eksiltmesi yok. Sabah aracı bu şikayetlerle tekrar bıraktım. 16 günüme ve 10500 tl paraya mal oldu. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor ilk defa böyle bir olay başıma geldi.

 

Yorum bağlantısı
Ayhan Asil

Geçmiş olsun. Can sıkıcı bir durum gerçekten. Ama motoru yapan garantili yapmıştır. Problemi de halledecektir inşallah. Tabi bu süreçte biraz uğraşacak ve zaman kaybına uğrayacaksınız. 

Yorum bağlantısı
Levent Güzelkalp
Barış Özarslan yazdı:

2005 Nissan Micra aracımın duman atma ve 1000 km yaklaşık 500 ml yağ eksiltme şikayeti ile İzmir de bir Nissan özel servisine aracı teslim ettim .Araçta piston segman takımı , ana yatak takımı , kol yatak ,yan yatak , zincir seti , devir daim termostat silindir kapak contası buji yağ hepsi değişti , kapak taşlandı vs komple motor yaptık diyebilirim .Rodaj süreci  olarak ta 1500 km yapmam gerektiğini belirttiler. Fakat  aracı teslim aldığımdan 1 gün sonra araç ilk maşta duman ağır yağ kokulu duman  attı, üzerinden 700 km geçti yağ çubuğu full çizgisinden orta çizgisine kadar gerilemiş tahmini 400-500 ml eksiltmiş diyebilirim. Araca stop edip 1 saat sonra kontak çevirsem her yer duman oluyor. Bu arada herhangi bir su eksiltmesi yok. Sabah aracı bu şikayetlerle tekrar bıraktım. 16 günüme ve 10500 tl paraya mal oldu. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor ilk defa böyle bir olay başıma geldi.

 

Kurumsal Bir Yer ise sorun artık onların ama sanayi de lakayit bir yerse sat bunu falan derler umarım sorunsuz bu işten sıyrılırsınız. Eğer tamir edemezler veya üste para isterlerse hareket etmeden önce iyice araştırın haklarınızı 

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Ayhan Asil yazdı:

Geçmiş olsun. Can sıkıcı bir durum gerçekten. Ama motoru yapan garantili yapmıştır. Problemi de halledecektir inşallah. Tabi bu süreçte biraz uğraşacak ve zaman kaybına uğrayacaksınız. 

Çok canım sıkıldı sabah direk aldı incelemeye haber bekliyorum

Sani Gerşon yazdı:

Üzücü gerçekten. Referanslı bi servis miydi?

Nissan gurubumuzdan da olsun gidenler memnun olanlar tavsiye etti. Benimde daha önce bir kaç problemim için gittiğim yardımcı oldukları bir servis.

Levent Güzelkalp yazdı:

Kurumsal Bir Yer ise sorun artık onların ama sanayi de lakayit bir yerse sat bunu falan derler umarım sorunsuz bu işten sıyrılırsınız. Eğer tamir edemezler veya üste para isterlerse hareket etmeden önce iyice araştırın haklarınızı 

Kurumsallık konusunda bilgim fazla yok Nissan Hilal Özel servis diye geçiyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray

bu kadar bariz bir problem varsa zaten yeniden yapmak zorunda. fatura filan vardır inşallah.

Yorum bağlantısı
Murat Ekinci
Barış Özarslan yazdı:

2005 Nissan Micra aracımın duman atma ve 1000 km yaklaşık 500 ml yağ eksiltme şikayeti ile İzmir de bir Nissan özel servisine aracı teslim ettim .Araçta piston segman takımı , ana yatak takımı , kol yatak ,yan yatak , zincir seti , devir daim termostat silindir kapak contası buji yağ hepsi değişti , kapak taşlandı vs komple motor yaptık diyebilirim .Rodaj süreci  olarak ta 1500 km yapmam gerektiğini belirttiler. Fakat  aracı teslim aldığımdan 1 gün sonra araç ilk maşta duman ağır yağ kokulu duman  attı, üzerinden 700 km geçti yağ çubuğu full çizgisinden orta çizgisine kadar gerilemiş tahmini 400-500 ml eksiltmiş diyebilirim. Araca stop edip 1 saat sonra kontak çevirsem her yer duman oluyor. Bu arada herhangi bir su eksiltmesi yok. Sabah aracı bu şikayetlerle tekrar bıraktım. 16 günüme ve 10500 tl paraya mal oldu. Nasıl bir yol izlemem gerekiyor ilk defa böyle bir olay başıma geldi.

 

Geçmiş zamanda benim de bu şekilde bir olay başıma gelmişti sıfır motor yaptırdığım aracım yağ ve duman atma problemi vardı yaptırdığım yer dükkanı kapatıp yurt dışına gittiği için farklı bir motor ustasına gitmiştim motorun tekrar açılıp sorunun ne olduğuna bakılması gerek demişti açıldığında subap lastiklerinin farklı bir aracın supap lastiği takıldığı ortaya çıktı , araca uyumlu orijinal parçalar ile değiştirilince sorun düzelmişti ama benim ekstra 600 lirama mal olmuştu yıl 2003 sanırım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

içinde dışında yağ su vs kalır bazen ancak 50 km gibi yol sonrası hepsi buharlaşır gider, bir yere damlamıştır falan, 700 km sonraki bu durum normal değil.

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Çağlar Bayur yazdı:

içinde dışında yağ su vs kalır bazen ancak 50 km gibi yol sonrası hepsi buharlaşır gider, bir yere damlamıştır falan, 700 km sonraki bu durum normal değil.

Abi külbitör kapağını değiştirdiler duman anında kesildi ama yağ eksiltmeyi kontrol edeceğim. Muhtemelen yaptıkları yanlış tespit sebebiyle (aynı durum motor yaptırmadan öncede vardı)boşuna motor yapıldı.. 400 liraya sorunum çözüldü

Yorum bağlantısı
Mahmut Yıldız
Barış Özarslan yazdı:

Abi külbitör kapağını değiştirdiler duman anında kesildi ama yağ eksiltmeyi kontrol edeceğim. Muhtemelen yaptıkları yanlış tespit sebebiyle (aynı durum motor yaptırmadan öncede vardı)boşuna motor yapıldı.. 400 liraya sorunum çözüldü

Nasıl yani, 400 liralık iş için 10.000 lira harcadınız ve sorun çözülmedi mi? Büyük geçmiş olsun. 

Yorum bağlantısı
Barış Özarslan
Mahmut Yıldız yazdı:

Nasıl yani, 400 liralık iş için 10.000 lira harcadınız ve sorun çözülmedi mi? Büyük geçmiş olsun. 

Öyle oldu maalesef ben biraz araştırmalarımda da Pcv valfi ,  hortumu ve hattını  karter havalandırma sistemini incelemelerini söylemiştim fakat , Arıza subap lastiği veya segman arızası tarifine de  benziyordu bilemedim..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Barış Özarslan

Birden rodaj sonrası nasıl yağ kullanmalıyım 5w40 uygun mu? içinde 10w40 yağ var

Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

1000 km de 500 ml yağ külbütör kapağı ve contasından eksilmez, o ayrı konu, benim anladığım rektifiye sonrası duman var dediğiniz motor bölümünden , kaputtan çıkan bir duman, bu da külb contasından kaçırıyor demek idi. geçmiş olsun.

Yorum bağlantısı
Doğan Arşiray
Barış Özarslan yazdı:

Birden rodaj sonrası nasıl yağ kullanmalıyım 5w40 uygun mu? içinde 10w40 yağ var

bence fark etmez.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Çağlar Bayur

rodaj modaj vs. fark etmez, kitapçıkta yazan yağ dışına çılmaz.

Yorum bağlantısı
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...